Shaggy09 schreef:Ja blind typen is mijn talent.Zelf aangeleerd en kan het razendsnel
![]()
Ik denk inderdaad dat bijna iedereen anno nu blind kan typen. In ieder geval diegene die vaak mobiel/pc gebruiken.
Meestal niet met 10 vingers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Relaxed schreef:Ik heb geen idee hoeveel vingers ik gebruik, maar typ snel zat
Dit inderdaad
Wil wel eens zien wie er sneller is @10vingertypers
Citaat:De gemeten typesnelheid is 380 apm en 96% was foutloos.
Elke foute aanslag verlaagt je netto typesnelheid met 5 apm.
Jouw netto typesnelheid is derhalve 308 apm zonder typefouten, oftewel 61.6 woorden per minuut.
Sizzle schreef:Daar kun je een welles nietes van maken en er zijn uitschieters naar links en rechts maar echt blind typen zonder ook naar je scherm te hoeven kijken is bijna altijd foutlozer (minder backspace gebruik) en sneller dan bij zelfaangeleerde methoden.
Schrijven is mijn werk dus ik ben ook ‚snel zat‘ maar toch niet zo snel en zonder blik op het scherm als mensen die het ooit officieel geleerd hebben.
Overigens heb ik afwisselend te maken met Franse, Duitse, Zwitserse en US toetsenborden om het eenvoudig te houden
Citaat:De gemeten typesnelheid is 413 apm en 98% was foutloos.
Jouw netto typesnelheid is derhalve 374 apm zonder typefouten, oftewel 74.8 woorden per minuut.
elnienjo schreef:Shaggy09 schreef:
Dit inderdaad
Wil wel eens zien wie er sneller is @10vingertypers
Hier een leuk testje: https://www.ticken.nl/typecursus/typetest.html
Mijn uitslag:Citaat:De gemeten typesnelheid is 380 apm en 96% was foutloos.
Jouw netto typesnelheid is derhalve 308 apm zonder typefouten, oftewel 61.6 woorden per minuut.
Citaat:De gemeten typesnelheid is 368 apm en 94% was foutloos.
Jouw netto typesnelheid is derhalve 264 apm zonder typefouten, oftewel 52.8 woorden per minuut.