
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Inoterry schreef:In de NS reisplanner app kan je zelf aangeven of de trein (te) vol is. Als er genoeg meldingen binnen komen is de kans groter dat de trein verlengd word dan wanneer iedereen alleen tegen elkaar klaagt
Berdien schreef:Ik heb zelf drie jaar het traject Zwolle-Groningen-Zwolle gedaan en pakte áltijd de intercity. Die sloot niet altijd even lekker aan maar hij was leger én sneller dan de stoptrein. Dat was vroeger nog wel zo'n... gewonetrein vaak. Die ook als intercity rijden. Hoe dat nu is weet ik niet, maar zo te lezen is het er niet beter op geworden
FelineNanet schreef:De nieuwe dienstregeling....
Heel leuk dat eindelijk tram 22 rijdt, maar manmanman alle bussen zijn omgegooid, waardoor ik nu standaard te vroeg ga komen of te laat. Te vroeg kan ik nog wel hebben, maar jammer genoeg is die optie degene dat ik of een bus moet pakken die standaard te laat is of een bus hoop te kunnen pakken ergens anders, die altijd vol zit. Dus ik ben nu te laat of te laat. (Of om 8.15 uur er, terwijl ik 9 uur ergens moet zijn. Stukje is 20 minuten nog niet eens met de bus
)
Nayomie schreef:Aan de NS-medewerkers hier een vraag. Ik zat gisteren in de trein samen met mijn vriend naar Kampen-Zuid vanaf Zwolle. We kregen een discussie met de conducteur en die wist zelf ook niet hoe het nu zat.
Het zit zo, mijn vriend die stapte op in Amsterdam, reed naar Zwolle en stapte op de sprinter naar Kampen zuid. De conducteur zei dat hij eigenlijk in Zwolle uit had moet checken en weer opnieuw in moest checken vanwege steken. Uitgaande van de snelste route.
Nu is het zo dat als je die route mist op Amsterdam dat je ook via Amersfoort kunt reizen (ook korte route) en je dus sowieso langs Zwolle komt. Hoe zit dat precies?
Kairos schreef:Nayomie schreef:Aan de NS-medewerkers hier een vraag. Ik zat gisteren in de trein samen met mijn vriend naar Kampen-Zuid vanaf Zwolle. We kregen een discussie met de conducteur en die wist zelf ook niet hoe het nu zat.
Het zit zo, mijn vriend die stapte op in Amsterdam, reed naar Zwolle en stapte op de sprinter naar Kampen zuid. De conducteur zei dat hij eigenlijk in Zwolle uit had moet checken en weer opnieuw in moest checken vanwege steken. Uitgaande van de snelste route.
Nu is het zo dat als je die route mist op Amsterdam dat je ook via Amersfoort kunt reizen (ook korte route) en je dus sowieso langs Zwolle komt. Hoe zit dat precies?
Ik werk niet bij de ns, maar het is toch zo dat je bij overstap van trein naar trein alleen uit- en in moet checken als je van vervoerder wisselt? Amsterdam is toch prorail en daar blauwnet als ik het goed hebhttps://blauwnet.nl/
Nayomie schreef:Aan de NS-medewerkers hier een vraag. Ik zat gisteren in de trein samen met mijn vriend naar Kampen-Zuid vanaf Zwolle. We kregen een discussie met de conducteur en die wist zelf ook niet hoe het nu zat.
Het zit zo, mijn vriend die stapte op in Amsterdam, reed naar Zwolle en stapte op de sprinter naar Kampen zuid. De conducteur zei dat hij eigenlijk in Zwolle uit had moet checken en weer opnieuw in moest checken vanwege steken. Uitgaande van de snelste route.
Nu is het zo dat als je die route mist op Amsterdam dat je ook via Amersfoort kunt reizen (ook korte route) en je dus sowieso langs Zwolle komt. Hoe zit dat precies?
Hilli schreef:Vervalt dat incheck annuleren niet na zoveel tijd? Denk dat je dan nog niet heen/terug bent uit Almere.
maaike5581 schreef:Nayomie schreef:Aan de NS-medewerkers hier een vraag. Ik zat gisteren in de trein samen met mijn vriend naar Kampen-Zuid vanaf Zwolle. We kregen een discussie met de conducteur en die wist zelf ook niet hoe het nu zat.
Het zit zo, mijn vriend die stapte op in Amsterdam, reed naar Zwolle en stapte op de sprinter naar Kampen zuid. De conducteur zei dat hij eigenlijk in Zwolle uit had moet checken en weer opnieuw in moest checken vanwege steken. Uitgaande van de snelste route.
Nu is het zo dat als je die route mist op Amsterdam dat je ook via Amersfoort kunt reizen (ook korte route) en je dus sowieso langs Zwolle komt. Hoe zit dat precies?
Als je vanaf Amsterdam Centraal vertrekt is de snelste route niet langs Amersfoort ook niet als je de trein mist.
Je hebt of geen overstap of in Almere en Lelystad.
De conducteur heeft het juist. Hij had uit en in moeten checken.
Sowieso dus niet naar Zwolle reizen om naar Kampen Zuid te gaan.
Nayomie schreef:Thanks voor de duidelijkheid.
Maar sowieso niet via Zwolle reizen, is denk ik niet de juiste opmerking. Op deze manier zien wij elkaar eerder op een dag en scheelt het mij 45 minuten reistijd. En 45 minuten minder op 2.5 uur wat ik normaal reis, vind ik wel erg fijn.
Hanafubuki schreef:Ik mis de oude ‘via’ kaartjes ook wel eens. Ik ging een keer van Blaak naar Nwk via Maastricht. Dat was goedkoper dan een retourtje(ik ging naar de kerstmarkt
)
Kairos schreef:Nayomie schreef:Aan de NS-medewerkers hier een vraag. Ik zat gisteren in de trein samen met mijn vriend naar Kampen-Zuid vanaf Zwolle. We kregen een discussie met de conducteur en die wist zelf ook niet hoe het nu zat.
Het zit zo, mijn vriend die stapte op in Amsterdam, reed naar Zwolle en stapte op de sprinter naar Kampen zuid. De conducteur zei dat hij eigenlijk in Zwolle uit had moet checken en weer opnieuw in moest checken vanwege steken. Uitgaande van de snelste route.
Nu is het zo dat als je die route mist op Amsterdam dat je ook via Amersfoort kunt reizen (ook korte route) en je dus sowieso langs Zwolle komt. Hoe zit dat precies?
Ik werk niet bij de ns, maar het is toch zo dat je bij overstap van trein naar trein alleen uit- en in moet checken als je van vervoerder wisselt? Amsterdam is toch prorail en daar blauwnet als ik het goed hebhttps://blauwnet.nl/
SimoneeM schreef:Hmmm. Wat ik vaak doe is van Leiden naar Utrecht Leidsche Rijn, maar via Utrecht Centraal. Dit omdat ik dan én 3 min sneller ben, en niet 12 min op Woerden hoef te wachten in de kou. Maar met een trajectkaart Leiden - Leidsche Rijn mag dat dus eigenlijk ook niet? Tis wel de snelste route, maar niet de kortste.
(Terwijl ik wel via Amsterdam Zuid mag, dat lijkt me veel verder om).
Inoterry schreef:In de NS reisplanner app kan je zelf aangeven of de trein (te) vol is. Als er genoeg meldingen binnen komen is de kans groter dat de trein verlengd word dan wanneer iedereen alleen tegen elkaar klaagt
maaike5581 schreef:SimoneeM schreef:Hmmm. Wat ik vaak doe is van Leiden naar Utrecht Leidsche Rijn, maar via Utrecht Centraal. Dit omdat ik dan én 3 min sneller ben, en niet 12 min op Woerden hoef te wachten in de kou. Maar met een trajectkaart Leiden - Leidsche Rijn mag dat dus eigenlijk ook niet? Tis wel de snelste route, maar niet de kortste.
(Terwijl ik wel via Amsterdam Zuid mag, dat lijkt me veel verder om).
Officieel gezien mag dat inderdaad niet.
Krom is dat dan wel aangezien je wel om 1 over heel en half reisadvies krijgt via Amsterdam Zuid en Utrecht CS.