Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:24

Er is een bokker die zwanger was en tegelijkertijd een tumor had, maar weet haar naam niet meer... zij weet er vast meer over?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:06

Riddershow schreef:
Wat wel erg duidelijk genen aangeeft is je oorlelletje. Ik ga kijken of ik het kan opzoeken. Maar daarbij is maar 1 verantwoordelijk voor ipv bij ogen en haren verschillende)

En zoals het volgensmij was is een hangend oorlelletje dominant. Dus als je beide ouders een hangend oorlelletje hebben moet jij het ook hebben. Zo niet, dan ben je van de melkboer :Y)

Hier gelukkig geen rossig haar of bruine ogen bij de kinderen :Y) De oorlelletje heb ik nog niet geïnspecteerd, maar moet ook goed zijn...

Volgens mij is er statistisch gezien nog steeds 25% kans. Ondanks dat beide ouders een hangend oorlel hebben, kunnen ze toch degelijk wel het minder dominante gen hebben. Geven ze die beiden tegelijk door aan hun kind... tada en je hebt geen hangend oorlel meer.

Heeft enkel 1 van de ouders een dominant en een minder dominant gen en de ander beide dominante genen. Dan is de kans 0%, maar dan kan het minder dominante gen nog steeds wel worden doorgegeven zonder dat ie echt tot uiting komt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:46

Hoe krijg je mul zand harder/steviger? We hebben een nieuwe paddock maar paard zakt er mega ver in weg.

Geen mogelijkheid met machines etc. Ook nies door heen te doen. Moet het dus met de hand doen.

Zelf trek ik het nu elke dag recht en stamp het aan. Is dat te doen? Krijg je resultaat? Of blijft t altijd mul? Is nieuw zand

Sheran

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:54

Regen helpt. Wij sproeiden de paddock dan vaak :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:55

Dus wat ik doe het recht trekken en aanstampen helpt? In combi met regen wordt het uiteindelijk harder?

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:24

Geef het tijd, de regen en het gewicht van het paard zorgt ervoor dat het aangedrukt wordt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:56

Waarom piept onze auto als het 4 graden wordt?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:57

Kimmie25501 schreef:

Om te waarschuwen voor gladde wegen geloof ik :) De auto van mijn vriend piept ook zodra het 3 graden of minder is, schrik me telkens de piep :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:06

Oh, apart zeg. De eerste keer hebben we de hele auto onderzocht omdat we wilden weten waarom die piepte :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:14

Kimmie25501 schreef:
Oh, apart zeg. De eerste keer hebben we de hele auto onderzocht omdat we wilden weten waarom die piepte :')

Hahaha, bij ons begon de temperatuur te knipperen, anders hadden bij ons ook rot gezocht denk ik :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:16

Vanavond geef ik een feestje voor vrienden (de meesten nog student). Ik heb alles in huis gehaald, maar als non-alcoholist realiseerde ik me natuurlijk niet dat ik geen glazen had voor de wijn... ik heb wel wijn gekocht omdat ik weet dat een paar mensen het drinken.

Kan ik wijn ook in een ander glaasje doen, een mooi waterglaasje bijvoorbeeld, of is dat echt 'not done'?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:22

Sheran schreef:
Vanavond geef ik een feestje voor vrienden (de meesten nog student). Ik heb alles in huis gehaald, maar als non-alcoholist realiseerde ik me natuurlijk niet dat ik geen glazen had voor de wijn... ik heb wel wijn gekocht omdat ik weet dat een paar mensen het drinken.

Kan ik wijn ook in een ander glaasje doen, een mooi waterglaasje bijvoorbeeld, of is dat echt 'not done'?

Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee als wijn in een ander glas zit dan in een wijnglas. Ik heb zelf ook niet eens wijnglazen. Ik ken je gasten niet, maar aangezien de meeste nog student zijn, denk ik dat zij er over het algemeen ook geen probleem mee zullen hebben.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:23

Als ze graag genoeg wijn willen, maakt het niet uit in wat voor glas het komt ;)
Een mooi waterglas lijkt me prima! Dat hebben wij ook vaak genoeg gedaan toen we nog geen wijnglazen hadden.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:23

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:24

Ze zijn niet chique ofzo hoor, de beetje hebben nog gewoon een studenteninstelling. Fris gaat op een gegeven moment ook in plastic bekertjes. :)

Ok, mooi!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:44

Inderdaad in een waterglas, of gewoon lekker studentikoos in een red solo cup :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:40

Sheran schreef:

Ik drink op studentenfeestjes zelfs wijn uit een plastic beker of een mok als het niet anders kan :+ Denk dat het echt niet uitmaakt eigenlijk.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:51

Flowery schreef:
Kimmie25501 schreef:

Om te waarschuwen voor gladde wegen geloof ik :) De auto van mijn vriend piept ook zodra het 3 graden of minder is, schrik me telkens de piep :+

Ooh is dat daarom. :')
Ik had wel door dat ie piepte omdat het 3 graden of minder was, maar nooit afgevraagd waarom. :+

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:26

Het maakt mij echt helemaal niet uit waaruit ik mijn wijn drink. Plastic beker volstaat wat mij betreft ook prima :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:29

Avis schreef:
Het maakt mij echt helemaal niet uit waaruit ik mijn wijn drink. Plastic beker volstaat wat mij betreft ook prima :)

Wonderfull wino, Frank Zappa!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:16

Kuggur schreef:
Avis schreef:

Wonderfull wino, Frank Zappa!

Haha jaa :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 00:42

enamorada schreef:
Stel nou een vrouw is zwanger en zij blijkt kanker te hebben. Kan chemo dan wel uitgevoerd worden, ondanks de baby? En stel dat zij nog ongeveer 3 maanden te leven heeft, maar ze moet nog 5 of meer maanden tot ze uitgerekend is, wat gebeurt er dan met de baby? Misschien een beetje ongelukkig geformuleerd allemaal, sorry daarvoor.

Toevallig nu op TLC en moest aan je vraag denken.
Zij heeft agressieve borstkanker, ze is 27 weken zwanger. Ze krijgt nu een soort "onderhoud dosis" chemo, die de baby niet schaad maar de kanker nog enigzins in 'bedwang' houdt. Zodra ze is bevallen krijgt ze de juiste hoeveelheid chemo. Er is wel benoemd dat ze de zwangerschap af zou kunnen breken, maar dat wilde ze niet. (Edit: ze hebben het kindje met 28 weken via keizersnede gehaald)
Je 2e vraag kan ik geen antwoord op geven. Logisch nagedacht kan een kind 2 maanden 'te vroeg' nog leven. Dus dan zou ze, denk ik, de keuze hebben om de zwangerschap af te breken, of nog zo lang mogelijk de zwangerschap proberen te voldoen en eventueel het kindje te jong geboren te laten worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:11

Het wijnprobleem is goed opgelost! Had uiteindelijk maar 1 wijndrinker zelfs. Waardeloos _O-

Dan nu de slagroomtaartenvraag... tijdens mijn feestje gisteren heeft hij buiten de koelkast gestaan zodat iederen steeds kon pakken. Dat was ongeveer 4 uur op kamertemperatuur. Vannacht in de koelkast. Kan ik hem nog eten?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:14

Gewoon proeven. Meestal Is het wel een dag of 2 goed, ook nadat het even buiten de koelkast heeft gestaan. Als de slagroom niet meer goed is proef je het meteen en aan even proeven ga je niet dood/zoek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:32

Ik zou dat zeker gewoon eten, als je 'm vies vind stop je weer. En als 'ie lekker smaakt prima toch, altijd goed voor je weerstand. :') :P