Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 07:39

Sommige mensen willen ook gewoon niet verkopen lijkt het. Eergister een mail verstuurd over een bepaald zadel waar ik misschien interesse bij zou hebben.
Geen reactie.
stond een telefoonnummer bij, gister een berichtje gestuurd.. wel gelezen, geen reactie..
Ja wil je verkopen.of niet?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:22

Kirja schreef:
Zojuist de volgende reactie ontvangen, dit maakt me echt boos:

Uit fatsoen stuur ik je een e-mail terug, maar ik heb ze met twee hele ritsen opgestuurd naar je, de laarzen zijn gebruikt en je hebt er ook erg weinig voor betaald, je kunt niet verwachten dat je dan perfecte laarzen ontvangt, als je dat wel wilt, zul je ze in de winkel nieuw moeten kopen. Het blijft marktplaats. Dat is een handel site, ik doe niet aan garantie of terug koop. Het gaat hier om een paar tientjes die jij hebt uitgegeven, je kan daarvoor geen splinter nieuwe merk laarzen kopen.

Bah wat een achterbaks persoon! Belachelijke reactie gewoon. Heb je haar adres?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:09

Ik heb weer kansloze reacties voor mijn winterdekena die splinter nieuw Zijn! Zucht!!
Wel 1 verkocht via bokt die bood normaal en is super goed en snel verlopen dus normale mensen zijn er wel! Vermoeiend die sneue mensen die denken nieuwe dekens voor 10 a 20 euro over te kunnen nemen! Ik vraag al biet de nieuwprijzen die ik zelf heb betaald

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:39

joyce_eddy schreef:
Ik heb weer kansloze reacties voor mijn winterdekena die splinter nieuw Zijn! Zucht!!
Wel 1 verkocht via bokt die bood normaal en is super goed en snel verlopen dus normale mensen zijn er wel! Vermoeiend die sneue mensen die denken nieuwe dekens voor 10 a 20 euro over te kunnen nemen! Ik vraag al biet de nieuwprijzen die ik zelf heb betaald

Echt he... hier ook eentje die denkt dat mijn 300 grams deken 1.5 maand dus eigenlijk gewoon nog nieuw helenaal waterdicht en al voor 5 euro weg mag... eeeeeh wat denk je zelf? :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:41

Half jaartje geleden ongeveer via marktplaats ariats voor 100 euro gekocht. Kwam langs om te passen, paste perfect alleen bij mn kuit wilde die niet dicht. Laarzen zagen er echt serieus yit alsof ze uit de winkel kwamen. Toch meegenomen in de hoop dat ik ze kon op rekken bij de schoenmaker; en raad eens..... Ik heb nu heerlijke ariats gloedjenieuw voor 100 euro... want na het oprekken paste ze perfect! Kostte 8 euro oprekken dus die 8 euro mag er van mij dan ook nog wel bij! Waren ook super lieve mensen!! :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:44

xx_Lyzet schreef:
joyce_eddy schreef:

Echt he... hier ook eentje die denkt dat mijn 300 grams deken 1.5 maand dus eigenlijk gewoon nog nieuw helenaal waterdicht en al voor 5 euro weg mag... eeeeeh wat denk je zelf? :')

ik vind die bieding bij jouw deken niet zo raar. (net even in je ad gepiekt). Je eigen deken is een erg donkere foto wat vaak duid op gebreken willen verbergen (ik zeg niet dat jij dat doet). Het zou misschien helpen om buiten een foot te maken van het deken, waar je het volledig en de 2 zijden op ziet staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:55

Zoe_97 schreef:
ik vind die bieding bij jouw deken niet zo raar. (net even in je ad gepiekt). Je eigen deken is een erg donkere foto wat vaak duid op gebreken willen verbergen (ik zeg niet dat jij dat doet). Het zou misschien helpen om buiten een foot te maken van het deken, waar je het volledig en de 2 zijden op ziet staan.

_O-

Ik denk dat je je scherm moet kalibreren... Ik zie geen donkere foto :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:57

Janine1990 schreef:
Zoe_97 schreef:

_O-

Ik denk dat je je scherm moet kalibreren... Ik zie geen donkere foto :')

serieus? :') ik zie overal duidelijke foto's en bij dat deken donkere foto's met amper wat zichtbaar :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:06

Dan is er denk ik iets niet goed bij jou. Heb net zelf gekeken en de foto's zijn hier gewoon duidelijk! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:10

xx_Lyzet schreef:
Dan is er denk ik iets niet goed bij jou. Heb net zelf gekeken en de foto's zijn hier gewoon duidelijk! :)

Hier ook hoor, wees gerust :)

Ik vind het een begrijpelijk bedrag! Heb zelf ook een deken van QHP. Echt super mooie kwaliteit!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:29

Ik snap wel wat ze bedoelt bij het zien van jouw foto's. Ze zijn hier ook prima duidelijk, maar te ver weg en met te weinig "licht erop" om echt details te kunnen zien. Evt. scheurtjes en kwaliteit/staat van de gespen zie je er zo niet aan af. Ik ben daar ook altijd huiverig voor bij dekens.
Wat je evt zou kunnen doen is even de voorsluitingen van dichtbij op de foto zetten zodat je duidelijk kunt zien aan het gespwerk dat de deken echt weinig is gebruikt (geen roest oid). Dat illustreert al wat meer.

Neemt niet weg dat een bod van 5 euro bij een VP van 50 echt debiel is :') Maar ik kan me indenken dat mensen rond de 20-25 gaan zitten met deze foto's, ondanks dat op papier die deken de VP echt wel waard is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:31

Vientje schreef:
Ik snap wel wat ze bedoelt bij het zien van jouw foto's. Ze zijn hier ook prima duidelijk, maar te ver weg en met te weinig "licht erop" om echt details te kunnen zien. Evt. scheurtjes en kwaliteit/staat van de gespen zie je er zo niet aan af. Ik ben daar ook altijd huiverig voor. Wat je evt zou kunnen doen is even de voorsluitingen van dichtbij op de foto zetten zodat je duidelijk kunt zien aan het gespwerk dat de deken echt weinig is gebruikt (geen roest oid). Dat illustreert al wat.

Neemt niet weg dat een bod van 5 euro bij een VP van 50 echt debiel is :') Maar ik kan me indenken dat mensen rond de 20-25 gaan zitten met deze foto's, ondanks dat op papier die deken de VP echt wel waard is.

Maar als er geen gaatjes in zitten, hoeft het ook niet echt op de foto lijkt me. Dan vind ik een toevoeging van 'als nieuw' meer dan voldoende eigenlijk. Wat heeft het dan voor zin om alles nog extra op de foto te zetten?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:35

Het "eerst zien, dan geloven" principe wat je op MP moet aanhouden? :) Ik vertrouw verkopers echt niet op hun blauwe oogjes. Zie alleen al de foto's van de eerder besproken laarzen: daar werd ook gezegd dat ze in goede staat waren... Foto's van details zie ik zelf als koper alleen maar als gedegen vooronderzoek. Helemaal uitsluiten kun je natuurlijk niks, maar een enkele relevante detailfoto is een kleine moeite die wellicht wel een hoop toevoegt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:38

Vientje schreef:
Het "eerst zien, dan geloven" principe wat je op MP moet aanhouden? :) Ik vertrouw verkopers echt niet op hun blauwe oogjes. Zie alleen al de foto's van de eerder besproken laarzen: daar werd ook gezegd dat ze in goede staat waren... Foto's van details zie ik zelf als koper alleen maar als gedegen vooronderzoek. Helemaal uitsluiten kun je natuurlijk niks, maar een enkele relevante detailfoto is een kleine moeite die wellicht wel een hoop toevoegt.

Ik zet de meeste dingen er ook niet op met gedetailleerde foto's. Als ze die willen, dan kunnen ze er om vragen en dan regel ik dat even.
Persoonlijk zijn dat ook dingen waar ik zelf naar zou vragen.

Als ik zelf iets heb waar wel een gaatje in zit, of een klein roestplekje op een gesp bijvoorbeeld. Dan zet ik dat op de foto. Maar als er niets aan mankeert, ga ik dat niet doen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:41

Dat sowieso, mankementen of pilling oid gaat bij mij ook standaard er al bij. Het is ook maar een mogelijkheid wat ik geef he, ze moet niks.

Ik vraag zelf bijna altijd om detailfoto's. Maar zet ze daarom vaak zelf ook al meteen online. Niet altijd, gezien de ads die ik nu online heb staan zag ik net :+

Kinke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:09

Sowieso staan er bij advertenties op MP vaak hele slechte foto's. Of 1 klein fotootje waar niks op te zien is. Vraag me dan altijd af of ze wel willen verkopen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:19

Hebben jullie dan ook tips voor mij advertenties?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:20

joyce_eddy schreef:
Hebben jullie dan ook tips voor mij advertenties?

ik vind jouw ads heel duidelijk. Enkel ene prijs bij die eskadron zou nog handig zijn :) (zonder prijs scrollen veel mensen voort)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:59

Mijn deken is echt zo goed als nieuw. Paardlief is zuinig op dekens, gewassen, waterdicht, geen scheurtjes, geen gaatjes. Maar misschien toch inderdaad meer foto's en eventuele informatie erbij zetten, bedankt hiervoor! Maar gaat niet weg dat ik dan een bod van 5 euro wel belachelijk is, terwijl deken nieuw 109,95 was... :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:56

Snap soms echt niet waar mensen het lef vandaan halen zo laag te bieden.
Had er ook 1, zo goed als nieuwe 3 in 1 beschermers.
bieden vanaf 12,50 ex.
Krijg ik een mail biedt 12,50 incl verzenden.
Dus bericht terug gestuurd dat het daar niet voor weg gaat zoals in de advertentie te lezen werd ze boos.
Had blijkbaar niet lief genoeg gemeld....
En een leren 12 inch zadeltje te koop, compleet met beugels, riemen, singel, staartriem en bokriempje. Voor minimaal 75 euro.
al weet ik hoeveel mensen die mij een mail sturen voor 100 euro heb ik een nieuwe.
enige antwoord wat ze dan krijgen is koop je die.
en als ze dan gaan zeuren vraag ik om bewijs hiervan, van 1 kreeg ik een link.
zadel was nog 120, kaal en niet in 12 inch....

snap best dat mensen iets goedkoop willen hebben, maar een goed compleet lederen zadel voor 50 euro of nog minder ( wat dat bieden ze dan) kan volgens mij niet.

En op bokt een advertentie gezien van een paard, stonden geen foto's bij kon je op Facebook vinden.
niks te zien dus pb gezonden.
al een dag verder, nog geen foto gezien maar ze wil al wel weten wat ik er allemaal mee wil.
Sorry, maar voor ik dat allemaal ga sturen wil ik toch echt een foto zien en weten of het mij wel aanstaat.
Ben ik daar raar in?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:10

Ja onwijs raar HTM _O-
Nee ff zonder gekheid, lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk. Vind het trouwens al raar dat je een advertentie hier aanmaakt en dat je de foto's maar op fb op moet gaan zoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:36

Hahahah jaaa HTM, nuttige informatie. Koop je die toch lekker :')
Wat zeuren zulke mensen dan... :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:09

Janine1990 schreef:

Tis dat het verhaal me aanspreekt, anders had ik er niet zo veel moeite in gestoken.
Volgens mij wil ze gewoon dat je langskomt, maar ga niet eff ruim 2 uur (enkele reis) in de auto zitten naar iets wat ik nog niet op de foto gezien heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:21

HTM schreef:
Janine1990 schreef:

Tis dat het verhaal me aanspreekt, anders had ik er niet zo veel moeite in gestoken.
Volgens mij wil ze gewoon dat je langskomt, maar ga niet eff ruim 2 uur (enkele reis) in de auto zitten naar iets wat ik nog niet op de foto gezien heb.

Ooh ik bedoelde meer dat zadel dat je te koop hebt...

Ik vind het totaal niet raar dat je eerst foto's wilt zien. Wat een grapjas dat ze meteen wil weten wat je er mee wilt :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 23:26

Janine1990 schreef:
Ooh ik bedoelde meer dat zadel dat je te koop hebt...

:') haha. had de verkeerd gequote :o

Gaat lekker op de telefoon vandaag.

Maar idd, als je het nieuw beter kan krijgen waarom dan bij mij zeuren.