Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:46

Update van de verhuisperikelen: eerste slachtoffer is gevallen

Afbeelding

Gelukkig van m'n pa, die heeft er twee.

Afbeelding

En dan ben je het huis van je ouders aan het leegruimen en dan denk je: "Goh, die gingen ook niet vaak de lege flessen wegbrengen." Het kan nog erger:

Afbeelding

En dan tegen ons zeggen dat wij de rotzooimakers zijn in huis :')

Die kritiek op de kleine zeemeermin vind ik echt de ergernis van de week. Net of het voor het eerst is dat teksten van disney nummers worden aangepast. Daarbij zijn die films altijd een medium geweest om kinderen bepaalde normen en waarden te leren. Kromme gedoe ook, eerst loopt men te zeiken over de lentekriebels week dat het niet verder moet gaan dan consent en dat dat het hele jaar door aan bod moet komen. Vervolgens wordt er een halve zin aangepast in een liedje juist om consent aan te kaarten, staan we weer op ons achterste benen.

Het zijn trouwens braids geen dreadlocks. Vooral met braids hadden ze heel goed de kant op kunnen gaan van de haarkleur in de animatie, maar ik ga ervan uit dat ze een live action realistisch willen maken. De CGI van disney kan wat mij betreft niet slecht genoeg eruit zien. De medewerkers die daar voor verantwoordelijk zijn hebben niet de beste arbeidsvoorwaarden zegmaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:50

denisesilver schreef:
San, ik neem het terug verhuizen is helemaal niet leuk :')

Net een wijnkast schoon moeten maken, kan het niet aanraden :+

Welkom in mijn wereld <3.

Sintara

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:58

Tja ik vind de trailer van the little mermaid er in zn geheel niet uit zien, maar kan er verder niet echt mee zitten. Gelukkig is het origineel er ook gewoon nog he :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:37

_San87_ schreef:
[
Het is toch ook fictie, geen natuurfilm. Ik geef alleen aan wat ik er jammer aan vind, tot nu toe.

HOEZO FICTIE???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:49

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:
[
Het is toch ook fictie, geen natuurfilm. Ik geef alleen aan wat ik er jammer aan vind, tot nu toe.

HOEZO FICTIE???

Oh god, sorry |( !

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:04

:')

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:09

De vegan chocola die ik vandaag gekocht heb is niet lekker. Ik doe echt m’n best, maar melkproducten… pff…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:17

Voor wie doe je je best?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:35

Voor de dieren, door minder dierlijke producten te eten :) ik ben nu meer dan 10 jaar vegetariër en wil graag minder dierlijke producten eten. Ik vind sommige melkproducten lastig te vervangen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 19:39

AyDeeDee schreef:
Een vriendin waar het contact de laatste tijd af en toe al wat stroef mee loopt. Recent een heel gesprek gehad en gisteren afgesproken om weer wat leuks te gaan ondernemen samen. Ik zie wat op social deal hier in de buurt en stel het voor. Leuk zegt ze, ik vraag nog aan haar koop je zelf of zal ik gelijk voor ons beide doen? Doe maar voor ons beide zegt ze. En sindsdien blijft het stil. Gestuurd dat het geregeld is en een tikkie gestuurd en niks. Uurtje geleden voor de zekerheid nog een berichtje met het is gelukt hoor, nog steeds niks.
Echt ik zou me dus doood schamen als een vriendin iets voorschiet voor mij en ik vervolgens niet ff het terug betaal zeker met oog op dat ik een uitkering heb en zij een vaste baan. Ik betaal dat soort dingen echt direct terug. Nu voel ik me opgelaten dat ik er voor mijn gevoel achteraan moet gaan omdat ik voor de zoveelste keer een financieel dure maand vol verjaardagen heb en het dus niet echt kan missen.
Dacht nog misschien is ze werken of weg maar reed net langs haar huis omdat ik van een verjaardag kom en de route naar huis komt langs haar, en ze is gewoon thuis.. vreselijke ergernis..

Begrijp me niet verkeerd, maar jij bent waarschijnlijk niet het enige in haar leven waar ze mee bezig is :)

Als je het niet langer dan een dag kunt missen, kun je beter niet meer voorstellen om het voor te schieten. Als ik het niet kan doe ik het ook gewoon niet en overleg ik met diegene en zeg ik gewoon "gôh, ik zit krap, kun jij het deze keer voorschieten en dan betaal ik het je over x dagen terug". Een van mijn vriendinnen is ook veel minder responsief op WhatsApp in het weekend en ik geef haar groot gelijk. Doordeweeks is alles al 24/7.

Als je er echt mee zit dan zeg gewoon de waarheid tegen haar dat je het snel terug nodig hebt omdat je krap zit, maar verwacht daarbij niet dat mensen meteen voor je gaan rennen. Dat is gewoon niet zo realistisch.

En nogmaals deze post is absoluut niet bedoeld als kritiek maar ik wil je een ander perspectief geven en ik hoop dat je wat rust kunt vinden door er anders mee om te leren gan in de toekomst. Scheelt je een hoop stress, ik heb er ervaring mee :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:42

Ah snap het. Ik ben geen veganist of vegetariër, maar probeer wel regelmatig vervangers. De melkvervangers vind ik ook echt niet lekker tot nu toe, dus dat ligt in elk geval niet aan jou :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:54

denisesilver schreef:
Update van de verhuisperikelen: eerste slachtoffer is gevallen

[ [url=m/aON36L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig van m'n pa, die heeft er twee.

[ [url=m/ueICn1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan ben je het huis van je ouders aan het leegruimen en dan denk je: "Goh, die gingen ook niet vaak de lege flessen wegbrengen." Het kan nog erger:

[ [url=m/MFfTCb.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan tegen ons zeggen dat wij de rotzooimakers zijn in huis :')

Die kritiek op de kleine zeemeermin vind ik echt de ergernis van de week. Net of het voor het eerst is dat teksten van disney nummers worden aangepast. Daarbij zijn die films altijd een medium geweest om kinderen bepaalde normen en waarden te leren. Kromme gedoe ook, eerst loopt men te zeiken over de lentekriebels week dat het niet verder moet gaan dan consent en dat dat het hele jaar door aan bod moet komen. Vervolgens wordt er een halve zin aangepast in een liedje juist om consent aan te kaarten, staan we weer op ons achterste benen.

Het zijn trouwens braids geen dreadlocks. Vooral met braids hadden ze heel goed de kant op kunnen gaan van de haarkleur in de animatie, maar ik ga ervan uit dat ze een live action realistisch willen maken. De CGI van disney kan wat mij betreft niet slecht genoeg eruit zien. De medewerkers die daar voor verantwoordelijk zijn hebben niet de beste arbeidsvoorwaarden zegmaar.

Misschien spaarde ze wel voor iemand die weck.

De potjes dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:58

Mijn grootste Disneygerelateerde ergernis is nog altijd dat achterlijke Beyoncé-nummer dat in de plaats van 'Busa' gekomen is. ;( Ga weg met je Amerikaanse neptroep, geef ook een platform aan Afrikaanse artiesten. :') En het feit dat Disney+ niet de Zulu versie van de originele Lion King erop heeft staan - is ook nog eens de enige keer dat een Disneyfilm ook is nagesynchroniseerd in een Afrikaanse taal, want daar wonen gelukkig ook geen miljoenen mensen. :x

Mijn andere ergernis van vandaag is dat mijn paard 1,60 is en niet het formaat van een hond, dan kon ze namelijk mee naar huis en had ik haar 24/7 bij me. :+:

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:25

Enzo Knol en zijn attitude.
Cameraatje afpakken en een baan geven op de bouw of als stratenmaker. Dan verdwijnt die attitude binnen 3 seconden

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:47

Mkango schreef:
Mijn grootste Disneygerelateerde ergernis is nog altijd dat achterlijke Beyoncé-nummer dat in de plaats van 'Busa' gekomen is. ;( Ga weg met je Amerikaanse neptroep, geef ook een platform aan Afrikaanse artiesten. :') En het feit dat Disney+ niet de Zulu versie van de originele Lion King erop heeft staan - is ook nog eens de enige keer dat een Disneyfilm ook is nagesynchroniseerd in een Afrikaanse taal, want daar wonen gelukkig ook geen miljoenen mensen. :x
Mijn andere ergernis van vandaag is dat mijn paard 1,60 is en niet het formaat van een hond, dan kon ze namelijk mee naar huis en had ik haar 24/7 bij me. :+:

Maar echt, daar heb ik mij kapot aan geërgerd.

Nog een grote ergenis aan de life actions van Disney... WAAR WAS MUSHU?
Waarom kregen we in plaats daarvan een of andere stomme phoenix?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:50

M_D_H schreef:
Mkango schreef:

Maar echt, daar heb ik mij kapot aan geërgerd.

Nog een grote ergenis aan de life actions van Disney... WAAR WAS MUSHU?
Waarom kregen we in plaats daarvan een of andere stomme phoenix?
SPIRIIIIIITTTTTTT

Ja, Mushu idd! ;( En alle cheesy liedjes. :')

De remake van Jungle Book en Belle en het Beest vind ik dan wel weer tof. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:55

En Aladdin <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:56

Ik heb een paasei aan Disney dus geen idee waar jullie het over hebben :')

M'n sati heeft een lege batterij.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:59

Marcella, geloof me, dit is gewoon afval dat ze niet hebben weggebracht :')

Urbanus, ik heb al veel te vaak gehad dat ze bij mij ineens uitvallen. Drama :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:01

Hahahaha hoe dan? _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:05

Urbanus schreef:
Hahahaha hoe dan? _O-

Of te kort aan de lader, of een batterij waarvan ik dacht kan nog wel, of ze doen het alleen nog maar goed als ik ze op een bepaalde manier vasthoud. Maar ik heb vaak gewoon ongeluk met die dingen :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:12

Dat ik dit topic niet eerder heb gezien.
Kan zo fijn zijn om af en toe van je af te schrijven.
En te lezen, relativeert ook wel.

Niet persé vandaag, maar van de week. Dat niet alle collega's even 'gedreven' zijn en dat ik daardoor zelf meer werk heb. Ik doe mijn werk heel graag, maar dit voelt dan niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 01:17

Nog steeds wakker zijn terwijl ik eigenlijk ook weer optijd op moet :')

En dat ik de vaatwasser aan had willen zetten maar nu lig ik eindelijk en heb ik echt geen zin meer om er weer uit te moeten gaan :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 05:46

Al een uur wakker zijn en niet meer kunnen slapen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:58

Dat we gister weer naar huis zijn gevlogen. Had prima nog wel een week vakantie kunnen hebben. :+