Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:18

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Ze sluiten geen mensen uit.

Natuurlijk wel :) De keuze om niets te doen aan bescherming of gezondheidsbezwaren is ook een keuze die mensen buitensluit. Het is alleen makkelijker, omdat de buitengesloten mensen vooral anderen zijn, en niet meer zijzelf.

Citaat:
Ze willen alleen geen 1G, 2G of 3G en daarmee dus geen corona pas of vinkjes. Dat is het enige punt waar ze voor staan. Ik zie niet hoe ze daarmee bescherming als geheel uitsluiten.

Ze willen ook geen andere beschermende maatregelen, en zijn daarmee voor een maatschappij waarin mensen met risico niet veilig kunnen deelnemen, en veel anderen ziek worden en daarna niet meer kunnen deelnemen aan de maatschappij.

Waar staat dat onderste? Ze willen geen xG- beleid, maar verder?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:28

Solistar schreef:
Waar staat dat onderste? Ze willen geen xG- beleid, maar verder?

Ze willen ook niks anders. Daarmee kiezen ze voor het onderste, of ze dat nu zo opschrijven of niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:31

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Ze sluiten geen mensen uit.

Natuurlijk wel :) De keuze om niets te doen aan bescherming of gezondheidsbezwaren is ook een keuze die mensen buitensluit. Het is alleen makkelijker, omdat de buitengesloten mensen vooral anderen zijn, en niet meer zijzelf.

Citaat:
Ze willen alleen geen 1G, 2G of 3G en daarmee dus geen corona pas of vinkjes. Dat is het enige punt waar ze voor staan. Ik zie niet hoe ze daarmee bescherming als geheel uitsluiten.

Ze willen ook geen andere beschermende maatregelen, en zijn daarmee voor een maatschappij waarin mensen met risico niet veilig kunnen deelnemen, en veel anderen ziek worden en daarna niet meer kunnen deelnemen aan de maatschappij.

Aan keuzes zitten consequenties. Er is geen goede oplossing, en wat voor jou vrijheid kan zijn is voor een ander juist een groter risico. In het expres negeren van dat punt, hoe vaak dat ook herhaald wordt, sluit je mensen uit.

Dit is niet wat op de site over de petitie staat.

https://onverdeeldopen.nl/#info, dit is waar zij voor staan. Duidelijker kan niet imo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:32

SusanH schreef:
Dit is niet wat op de site over de petitie staat.

Wat staat er volgens jou dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:37

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het niet doorzetten van de corona pas kwetsbaren zou schaden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:39

996981 schreef:
Lastig hè, om gewoon toe te geven dat je argument waarom mensen wel voor vaccinatie zouden moeten kiezen, want statistiek, wellicht niet zo sterk zijn.

Verwacht je ook nog dat ik op deze volslagen onzin inga?

Als er één ding is wat alle data ondubbelzinnig laten zien en met een hele grote zekerheid, dan is het wel dat vaccinatie overlijden, ic-opname en ziekenhuisopname door corona significant terugdringt. Zelfs voor de omicron variant.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:46

Karl66 schreef:
996981 schreef:
Lastig hè, om gewoon toe te geven dat je argument waarom mensen wel voor vaccinatie zouden moeten kiezen, want statistiek, wellicht niet zo sterk zijn.

Verwacht je ook nog dat ik op deze volslagen onzin inga?

Als er één ding is wat alle data ondubbelzinnig laten zien en met een hele grote zekerheid, dan is het wel dat vaccinatie overlijden, ic-opname en ziekenhuisopname door corona significant terugdringt. Zelfs voor de omicron variant.

En dát heb ik nooit ontkent. Je gaat jammer genoeg wel voorbij aan het feit dat het overgrote deel van de mensen ook zonder prik niet in het ziekenhuis zou belanden.

Het feit dat je mensen aan gaat spreken om hun keuze niet te vaccineren op basis van statistiek is dus nogal eenzijdig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:49

SusanH schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het niet doorzetten van de corona pas kwetsbaren zou schaden.

Sla je nu mijn vraag expres over?

Maar het gaat dus niet alleen om de coronapas. Het gaat specifiek om het helemaal open doen zonder interesse in het creeren van een veilige omgeving voor iedereen, zoals de site zegt. Daarmee sluit je in de praktijk kwetsbaren uit, en daarmee is het geen initiatief dat daadwerkelijk verdeling wil voorkomen of niemand wil uitsluiten. Het maakt gewoon een andere keuze over wie er buiten de boot vallen en wie niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:50

996981 schreef:
En dát heb ik nooit ontkent. Je gaat jammer genoeg wel voorbij aan het feit dat het overgrote deel van de mensen ook zonder prik niet in het ziekenhuis zou belanden.

"Russische roulette is een hartstikke veilig spel, niets mis mee! De meeste mensen gaan niet eens dood!"

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:56

Vinden jullie jezelf nu niet wat belachelijk worden provaxers?

Vaccins hebben hun nut. Bijna iedereen is gevacineerd, de pandemie is endemisch aan het worden.
Het leidt verder geen twijfel dat de maatregels zowel goed als >;) zijn geweest.
Klaar :)*

Wát willen jullie nu nog? En voor wát?? Tegen welke prijs???
Get a life *\%/*

Dan wat goed ánder nieuws: Een Yaris heeft Godzilla verslagen _/-\o_

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:07

Shadow0 schreef:
996981 schreef:

"Russische roulette is een hartstikke veilig spel, niets mis mee! De meeste mensen gaan niet eens dood!"

Als jij het het als Russisch roulette ervaart is het inderdaad heel verstandig dat je je hebt laten vaccineren :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:17

Mag ik heel asociaal even klagen dat mijn booster niet in de app komt, heb gebeld met ggd en mijn vaccinatie formulier was er niet bijgevoegd, ze gingen daarvoor een ticket aanmaken en met 2 weken zou het zijn geregeld... Nu kan ik maandag weer gaan bellen.. Gelukkig verloopt mijn app niet gelijk dinsdag, ik heb tot maart maar of het dan geregeld zou zijn?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:23

996981 schreef:

Het feit dat je mensen aan gaat spreken om hun keuze niet te vaccineren op basis van statistiek is dus nogal eenzijdig.

Mensen aanspreken op hun keuze om niet te vaccineren is helemaal niet eenzijdig. Want ook hier is weer meer dan voldoende data beschikbaar om met zekerheid te kunnen zeggen dat de risico's van vaccineren significant veel kleiner zijn dan de risico's van de ziekte doormaken. En dus is het statistisch gezien veel verstandiger om je te vaccineren dan de ziekte door te maken.

En dat het grootste deel van de mensen niet in het ziekenhuis terecht komt is totaal niet relevant in deze discussie. Zonder maatregelen, waarvan vaccineren een hele belangrijke is, die ook zorgt dat we de maatregelen op kunnen heffen, zouden we in een code zwart voor de zorg terecht komen. Dat is namelijk iets wat je op basis van statistiek gewoon kan berekenen.

Ook met omicron, want je ziet dat omicron door zijn besmettelijkheid voor een veel grotere (want exponentiële) groei van het aantal zieken en daardoor ziekenhuisopnames leidt dan dat de lagere virulentie (want lineaire afname) het aantal ziekenhuisopnames kan verminderen. Dat is ook gewoon te zien in landen met een lage vaccinatiegraad.

Het is echt onzin om te beweren dat er niet voldoende data is om tot die conclusies te komen. Want dat was namelijk wat jij beweerde, dat er niet voldoende data was.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:26

Karl66 schreef:
996981 schreef:

Mensen aanspreken op hun keuze om niet te vaccineren is helemaal niet eenzijdig. Want ook hier is weer meer dan voldoende data beschikbaar om met zekerheid te kunnen zeggen dat de risico's van vaccineren significant veel kleiner zijn dan de risico's van de ziekte doormaken. En dus is het statistisch gezien veel verstandiger om je te vaccineren dan de ziekte door te maken.

En dat het grootste deel van de mensen niet in het ziekenhuis terecht komt is totaal niet relevant in deze discussie. Zonder maatregelen, waarvan vaccineren een hele belangrijke is, die ook zorgt dat we de maatregelen op kunnen heffen, zouden we in een code zwart voor de zorg terecht komen. Dat is namelijk iets wat je op basis van statistiek gewoon kan berekenen.

Ook met omicron, want je ziet dat omicron door zijn besmettelijkheid voor een veel grotere (want exponentiële) groei van het aantal zieken en daardoor ziekenhuisopnames leidt dan dat de lagere virulentie (want lineaire afname) het aantal ziekenhuisopnames kan verminderen. Dat is ook gewoon te zien in landen met een lage vaccinatiegraad.

Het is echt onzin om te beweren dat er niet voldoende data is om tot die conclusies te komen. Want dat was namelijk wat jij beweerde, dat er niet voldoende data was.

Waar precies heb ik beweerd dat er onvoldoende data was? Dat is ongeveer het enige dat ik nooit beweerd heb :z

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:27

moonsparkle schreef:
Mag ik heel asociaal even klagen dat mijn booster niet in de app komt, heb gebeld met ggd en mijn vaccinatie formulier was er niet bijgevoegd, ze gingen daarvoor een ticket aanmaken en met 2 weken zou het zijn geregeld... Nu kan ik maandag weer gaan bellen.. Gelukkig verloopt mijn app niet gelijk dinsdag, ik heb tot maart maar of het dan geregeld zou zijn?

Jeetje wat zuur!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:29

Shadow0 schreef:
996981 schreef:

Nou ja … je kunt er ook voor kiezen dat pistool niet op je hoofd te zetten.

Ergens moet het ophouden hoor. Omikron is echt een behoorlijk stuk milder. Er belanden inderdaad sowieso veel minder mensen door omikron in het ziekenhuis. Daarnaast doorstaan ook kwetsbaren een besmetting zeer regelmatig op eigen kracht.

Er zijn vaccinaties en boosters om jezelf te beschermen, je kunt FFP2 maskers dragen en je kunt ervoor kiezen om niet naar drukke gelegenheden te gaan. Ik denk dat veel mensen die echt kwetsbaar zijn, dat sowieso al niet deden. Voor corona waren er namelijk ook al een hoop virussen.

We moeten er met zijn allen mee leren leven. Het kan niet zo zijn dat alle risico’s die voor kwetsbaren gelden een verboden iets wordt voor de hele maatschappij.

Ik vraag me oprecht af wat kwetsbaren in een lock down wél met een redelijk gerust hart kunnen, wat ze vervolgens niet meer kunnen als alles open gaat?
Kortom waarin sluiten we exact de kwetsbaren uit dan, als maatregelen komen te vervallen?
Hoe leefden zij normaal dan ten tijde van het griepseizoen?

Volgens mij hebben zij altijd al wat voorzichtig moeten doen. En volgens mij is dit ook niet de groep die normaal op zaterdag tot 2:00 naar het café gaat. Waarom zouden we kwetsbaren dan ineens gigantisch in gevaar brengen als nachtclubs en cafeetjes weer zoals vanouds open mogen?

En nogmaals we hebben nu een hoop mogelijkheden om jezelf te beschermen zoals vaccinaties, boosters en FFP2 maskers
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-02-22 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:30

Ja ik had weleens van die problemen gehoord maar niet verwacht dat mij het ook zou overkomen. Meer dan bellen en hopen dat het gaat werken kan ik er zelf ook niet aan doen maar ik zou het wel balen vinden als ik wel alle prikjes heb en doordat ze iets kwijt zijn ik daar de consequenties van zou krijgen

Mizora

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 23:52

Heb je de die registratiekaart (printje) nog die je kreeg bij de vaccinatie? Je kan naar een vaste priklocatie (dus geen pop-up locatie) gaan als je daar niet te ver vanaf woont en daar aangeven dat er iets niet helemaal goed gegaan is met registreren en je daardoor je QR-code niet op orde krijgt. Bij ons wordt je dan meegenomen naar de gele-boekjes-balie (maar dat wisselt per vaccinatielocatie) en dan wordt de adminstratiecoördinator erbij geroepen. Meestal krijgen zij het wel voor elkaar, maar geen garanties. Neem wel de tijd, meestal heeft de AC het behoorlijk druk en moet hij regelmatig even ergens anders helpen, dat is niet uit onwil, maar omdat het anders met het prikken weer vastloopt (en blijf aub vriendelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 02:35

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:

Sla je nu mijn vraag expres over?

Maar het gaat dus niet alleen om de coronapas. Het gaat specifiek om het helemaal open doen zonder interesse in het creeren van een veilige omgeving voor iedereen, zoals de site zegt. Daarmee sluit je in de praktijk kwetsbaren uit, en daarmee is het geen initiatief dat daadwerkelijk verdeling wil voorkomen of niemand wil uitsluiten. Het maakt gewoon een andere keuze over wie er buiten de boot vallen en wie niet.

Kom dan eens met quotes van de site om je beweringen te onderbouwen.

Want ik heb sterk het idee dat je, wederom, weer een sterk gekleurde bril op hebt en gewoon leest wat je wilt lezen. Ik had eigenlijk ook een link met fascisten verwacht, maar die kan nog altijd komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:20

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:
Dat verklaart dan ook gelijk weer waarom onze overheid niet zo graag luistert naar buitenlandse wetenschappers.

Nou vertel.

Het is de laatste tijd wel duidelijk geworden dat Nederland een afwijkend beleid gebaseerd op afwijkende sata voert.
Zuid Afrika, de UK en Denemarken wisten het al lang. Omikron is minder ziekmakend.

Nu wil Ernst Kuipers koste wat kost 2G invoeren of in ieder geval 3G behouden. Terwijl al lang duidelijk is dat dat mar heel weinig bijdraagt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:27

Mizora schreef:
Heb je de die registratiekaart (printje) nog die je kreeg bij de vaccinatie? Je kan naar een vaste priklocatie (dus geen pop-up locatie) gaan als je daar niet te ver vanaf woont en daar aangeven dat er iets niet helemaal goed gegaan is met registreren en je daardoor je QR-code niet op orde krijgt. Bij ons wordt je dan meegenomen naar de gele-boekjes-balie (maar dat wisselt per vaccinatielocatie) en dan wordt de adminstratiecoördinator erbij geroepen. Meestal krijgen zij het wel voor elkaar, maar geen garanties. Neem wel de tijd, meestal heeft de AC het behoorlijk druk en moet hij regelmatig even ergens anders helpen, dat is niet uit onwil, maar omdat het anders met het prikken weer vastloopt (en blijf aub vriendelijk).

Bedankt voor je tip maar ik kreeg niks mee na de vaccinatie, ik dacht bij de eerste 2 wel maar mijn man kreeg ook niks en bij hem is het goed gegaan. Ik dacht inderdaad nog anders heb ik dat als bewijsje want daarvoor kreeg ik wel wat mee of bedoel je het formulier wat je zelf moest printen en meenemen naar de priklocatie? Dat klinkt wel als veel gedoe, ik ga maandag eerst maar weer bellen. Dan vraag ik gelijk of ik anders naar een locatie kan.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:32

Loretta schreef:
Het is de laatste tijd wel duidelijk geworden dat Nederland een afwijkend beleid gebaseerd op afwijkende sata voert.
Zuid Afrika, de UK en Denemarken wisten het al lang. Omikron is minder ziekmakend.

Nu wil Ernst Kuipers koste wat kost 2G invoeren of in ieder geval 3G behouden. Terwijl al lang duidelijk is dat dat mar heel weinig bijdraagt.

Ze willen het niet horen, maar waarom begrijp ik niet. Ze laten een onderzoek uitvoeren, maar als het niet weergeeft wat ze willen.... negeren ze het gewoon.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... lijks-meer

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:43

Wilde gok van onze opperviroloog... tegen eind februari veel versoepelingen want dan zou de coronabarometer op geel staan.
Alle cijfers gaan in vrije val naar beneden 8-)
Zuid-Afrika, Denemarken en de UK achterna.
Benieuwd hoe lang die coronapas nog standhoudt :P
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 06-02-22 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:44

Misschien dat er nog wat anders meespeelt.... een "groter belang" omdat de coronapas een voorloper is op het volgende digitale EU identificatiebewijs of inentingsbewijs. Maar dat is natuurlijk maar gewoon een rare samenzweringstheorie zonder enige onderbouwing (behalve dan de EU plannen om het in te voeren).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:53

Pandora2 schreef:
Wilde gok van onze opperviroloog... tegen eind februari veel versoepelingen want dan zou de coronabarometer op geel staan.
Alle cijfers gaan in vrije val naar beneden 8-)
Zuid-Afrika, Denemarken en de UK achterna.
Benieuwd hoe lang die coronapas nog standhoudt :P

Hopelijk is die onzin snel over. Zelfde als met de jeugd tussen 12-18. Die mogen niet geboosterd maar de coronapas verloopt na 9 maanden… eh wat? Dan hebben ze zich laten vaccineren en dan hebben ze na 9 maanden geen QR code meer?