Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:26

Blussem schreef:
Zolang er geen patiënten in de gang hoeven te liggen en we in ziekenhuizen alle tijd hebben om aan alle registratie verplichtingen te doen, dans filmpjes te maken, enz. Dan kun je mij niet wijs maken dat het druk is in de ziekenhuizen.

De zorg is meer dan alleen de ziekenhuizen, dat is één.
Twee is dat het wel degelijk erg druk is, ook in de ziekenhuizen.
Wat betreft dat staatje van de verpleeghuizen dat je laat zien: ik weet zeker dat er meer besmettingen zijn. In het verpleeghuis waar ik werk hebben we helaas een registratie achterstand, maar hebben we een paar afdelingen waar de helft van de cliënten en een flink deel van het personeel besmet is.
Nee, het gaat echt niet goed :n
Het enige dat wel goed gaat is dat bezoek welkom blijft (ook als er besmettingen zijn) en dat we genoeg persoonlijke beschermingsmiddelen en tests hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:27

Getup schreef:
Die negatieve opmerkingen over dansfilmpjes ben ik zo zat _-:( . Mogen ze zich alleen maar kapot werken ofzo? Ben al dankbaar dat er überhaupt nog mensen in de zorg werken.

Ja sowieso, die dansfilmpjes zijn van deze zomer, lekker relevant om die er nu bij te halen als argument toch :n

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:28

Blussem schreef:
.

Groepsimmuniteit is trouwens de enige oplossing. Zoals dat stuk wat ik citeerde virm geeft zo vaccin maar half tot heel jaar immuniteit terwijl bij ziekte doormaken het 6 tot 8 jaar is .

De immuniteit bij het doormaken van de ziekte zou 6 tot 8 jaar zijn ???? :wow:
Dat is wel heel bijzonder dat ze dit nu al weten bij een virus wat nog maar een klein jaar gekend is :')

Jeetje.... jij bent toch echt voor niks beschaamd hé _O- _O- _O-

verootjoo

Blussem schreef:
Zolang er geen patiënten in de gang hoeven te liggen en we in ziekenhuizen alle tijd hebben om aan alle registratie verplichtingen te doen, dans filmpjes te maken, enz. Dan kun je mij niet wijs maken dat het druk is in de ziekenhuizen.

:')
Citaat:
Groepsimmuniteit is trouwens de enige oplossing. Zoals dat stuk wat ik citeerde virm geeft zo vaccin maar half tot heel jaar immuniteit terwijl bij ziekte doormaken het 6 tot 8 jaar is .

Met de kanttekening dat iedereen de ziekte laten doormaken enorm veel doden en invaliden en overbelaste zorg kost.
Het is maar wat je ethisch verantwoord vindt.

Citaat:
Áls jij niet geloot in groeps immuniteit hoe moet dan zo vaccin dan werken en waarom zouden gezonden dan met zo vaccin inenten voor wie dit virus helemaal geen bedreiging is.

Omdat het geen individueel belang is. Anders hoeven we ook niet alle kinderen dat hele vaccinatieprogramma te laten doorlopen maar alleen de zwakke.

SandravdB

tienus63 schreef:
Gisteravond in de vooravond kreeg ik plots een loopneus.
Omdat ik gisteren bij familie op bezoek ben geweest, kom ik overigens meestal 2x per week, maar die zit in een instelling, mijn verantwoordelijkheid genomen en gisteravond heel laat toch nog test online ingepland.
Kan al om 9 uur terecht. Als uitslag dan ook zo vlot komt. Wachttijd op test minder dan 9 uur.

Wachttijd op test was bij mij drie uur, uitslag bijna 36 uur.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:29

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:32

Ben ook bang dat uitslag langer duurt.
In augustus na duidelijke klachten laten testen.
Binnen half uur kon ik al terecht. Uitslag zou binnen 24 uur zijn. Was ook na 1,5 à 2 dagen.
Toen gelukkig negatief.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:32

verootjoo schreef:
Met de kanttekening dat iedereen de ziekte laten doormaken enorm veel doden en invaliden en overbelaste zorg kost.
Het is maar wat je ethisch verantwoord vindt.

Waarop is dit gebaseerd?

Afbeelding
Als je hier na kijkt zie je juist dat er nauwelijks sterf gevallen zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:33

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:34

Pandora2 schreef:
Blussem schreef:
.

De immuniteit bij het doormaken van de ziekte zou 6 tot 8 jaar zijn ???? :wow:
Dat is wel heel bijzonder dat ze dit nu al weten bij een virus wat nog maar een klein jaar gekend is :')

Jeetje.... jij bent toch echt voor niks beschaamd hé _O- _O- _O-

Heeft vast Trump gezegd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:35

Ooh het valt allemaal mee, dan hebben ze mijn operatie vast uitgesteld omdat de arts graag op vakantie wil :j

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:37

Blussem schreef:

Áls jij niet geloot in groeps immuniteit hoe moet dan zo vaccin dan werken en waarom zouden gezonden dan met zo vaccin inenten voor wie dit virus helemaal geen bedreiging is.

Dus dat mijn nekoperatie is geannuleerd en ik nog maanden extra met pijn en een deels verlamde arm moet doorlopen komt niet door de bezetting van te veel coronapatienten, maar omdat ze buiten staan te dansen ipv opereren.
Droom fijn verder Blussum....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:41

Kunnen we allemaal Blussum weer negeren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:43

Blussem schreef:
Echwel schreef:

Lieverd, ik werk al in de zorg ;)

Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen.

Blussem dit statistiek gaat over hoe het nu is met de maatregelen. Die volgens dit hard nodig zijn. Er zijn zat onderzoeken over de gevolgen als we de boel op de vrije loop laten.

nynke55 schreef:
Kunnen we allemaal Blussum weer negeren?

Edit: ja sorry. Liet me weer uit de tent lokken }:0

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:52

Ik zou het best kunnen(zorgachtergrond) maar ben bang dat ik daar corona oploop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:55

Bo_Y schreef:
Blussem schreef:

Dus dat mijn nekoperatie is geannuleerd en ik nog maanden extra met pijn en een deels verlamde arm moet doorlopen komt niet door de bezetting van te veel coronapatienten, maar omdat ze buiten staan te dansen ipv opereren.
Droom fijn verder Blussum....

We gaan het ziekenhuis bellen! Het is overduidelijk helemaal niet nodig om onze operaties uit te stellen :n

:+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:06

Blussem schreef:

Dit is toch wel de quote van het jaar :') :')

sorry, deze inkopper kon niet blijven liggen

En nu weer over tot de orde van de dag :Y)

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:13

Blussem schreef:

Van deze opmerkingen word ik echt allergisch

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:47

Blussem schreef:
Echwel schreef:

Waar? Dan zorg ik dat ik zo ver mogelijk uit de buurt blijf. Ik geloof totaal niets meer van wat jij allemaal uitkraamt . Geloof dat je een levendige fantasie hebt en teveel tijd. Wanneer jij werkelijk in de zorg zou werken had je wel wat beters te doen dan bokken .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:54

Pluim voor GGD, omdat ik afspraak gisteravond net voor 12 uur gemaakt heb en ik bevestiging met morgen 9 uur locatie ..., dacht ik dat ik vanochtend getest kon worden.
Stond voor zaterdag gepland.
Maar mijn verhaal gehoord en meteen getest.
Morgen hopelijk uitslag via DigiD.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:55

tienus63 schreef:
Pluim voor GGD, omdat ik afspraak gisteravond net voor 12 uur gemaakt heb en ik bevestiging met morgen 9 uur locatie ..., dacht ik dat ik vanochtend getest kon worden.
Stond voor zaterdag gepland.
Maar mijn verhaal gehoord en meteen getest.
Morgen hopelijk uitslag via DigiD.

Fijn dat het snel kan. Hoop zo voor je dat de uitslag negatief is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:09

Dat hoop ik ook!
Vooral omdat er anders door mijn bezoek een afdeling in quarantaine zou moeten.
Wil er niet aan denken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:13

Kaja schreef:
[
Bedankt voor de informatie. Gister zag ik inderdaad dat ook Catalonië z’n grenzen min of meer dicht gooit. Echter mag je volgens mij net als in Frankrijk wel door het land heen reizen.

Niet zonder meer. Het is aanzienlijk beperkter.
Je mag alleen als je het land binnenkomt in een open regio naar een aangrenzende open regio en dat zijn er niet zoveel.
Als je in Málaga landt bv mag je ... daar blijven.
Verder geldt ook de avondklok uiteraard. Die avndklok is in principe van 23.00 tot 06.00 doch regionaal kan dat raam een uur naar voren of achteren verschoven worden. Restaurants moetn een half uur eerder dicht opdat mensen op tijd van straat zijn.

Ja bínnen de gemeente grens mag je ´vrij´ rondlopen mits handen desinfecteren, masker, afstand, niet meer dan 6.

Voor werk, medische redenen mag je wél ´grenzen´ over en buiten de avondklok MÍTS met schriftelijk bewijs.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:26

Arabesk schreef:
De WHO hijst de stormbal voor Europa.

Deze ben ik even kwijt...

Ik vond wel een artikel van 11 oktober waarin de WHO waarschuwt voor (tegen?) een economische lockdown..

https://nypost.com/2020/10/11/who-warns ... ic-damage/

Korte samenvatting:
een (econmische) lockdown moet kort zijn en alleen om te regroeperen en bijv zorg even lucht te geven, maar daarnaast zorgt zo'n lockdown dat de armen nog armer worden, en dat moet voorkomen worden..

Blijft echt een lastig dilemma -O-

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:44

Blussem schreef:

Dat geldt toch duidelijk niet voor Covid hoor, er zijn al heel wat mensen (ook hier op Bokt, die de ziekte nu al voor de 2de keer doormaken. Meer nog: mijn buurvrouw, die in maart op IC lag, moet extra voorzichtig zijn omdat haar weerstand nog lager is dan van iemand die het niet gehad heeft.

Om die reden geloof ik ook niet erg in het vaccin: zal imo te kort werken. Belangrijkste is goede geneesmiddelen vinden die de ziekte snel kunnen kortsluiten, en tot die tijd moeten er strenge maatregelen genomen worden.