Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:03

Fitzroy schreef:
Misschien hing er wel net een druppel aan haar neus met virus. Komt op de meloen, jij pakt de meloen, wrijft in je gezicht en ja hoor ... virus overgedragen.
Ik vind het not done en al helemaal niet in deze tijd.

Je moet je dan ook niet in het gezicht aanraken. G'elukkig wordt dat vanaf het begin van de pandemie al steeds gezegd door de overheid.

Fitzroy

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:05

Ik probeer er aan te denken maar als er bv haar in mijn gezicht hangt moet ik dit toch echt weghalen. Anyway, ik vind het echt belachelijk en bijzonder onhygiënisch om in een supermarkt met je neus in het fruit te zitten. Brrr ..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:07

Als jij die haar niet uit je neus peutert of uit je mond vist zul je niet snel ziek worden.
Daarnaast moet je dan precies die eventuele druppel die met ruiken (ze snuift niet) op die meloen gekomen is net daar vast pakken? Hoe groot is die kans?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:07

Fitzroy schreef:
Ik probeer er aan te denken maar als er bv haar in mijn gezicht hangt moet ik dit toch echt weghalen. Anyway, ik vind het echt belachelijk en bijzonder onhygiënisch om in een supermarkt met je neus in het fruit te zitten. Brrr ..

Tsja, supermarkten zijn nooit heel fris. Veel mensen zitten aan de producten, lezen ze en zetten ze vervolgens weer terug. Met de neus in het fruit waarvan je de schil niet op eet is nog niet eens het meest vieze wat ik heb gezien in de supermarkt := Er zijn ook mensen (voornamelijk mannen) die de hand in de broek steken, alles daar reorganiseren en vervolgens producten vastpakken. Het is niet hygiënisch, daarom moet je eigenlijk nooit je gezicht aanraken in de supermarkt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:08

Fitzroy schreef:
Misschien hing er wel net een druppel aan haar neus met virus. Komt op de meloen, jij pakt de meloen, wrijft in je gezicht en ja hoor ... virus overgedragen.
Ik vind het not done en al helemaal niet in deze tijd.

Die kans heb je toch ook als iemand het kleine etiket leest en weer terug legt?
We kunnen ook allemaal gewoon blijven nadenken.
Eens met de poster hierboven. We waren tegelijk .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:09

Houd eens op met je lekkere verhalen, Destination, zometeen durf ik geen supermarkt meer in. :+ :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:10

Fitzroy schreef:
Houd eens op met je lekkere verhalen, Destination, zometeen durf ik geen supermarkt meer in. :+ :=

Ben je eerder dan ontzettend ziek van de supermarkt geworden?
Ook weerstand is wat waard hoor.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:11

Pandora2 schreef:
Schokkend en weerzinwekkend dit ;(
De Vlaamse Ombudsdienst heeft de voorbije dagen anonieme getuigen gehoord over hoe het er aan toe ging in sommige vlaamse WZC.

https://www.hln.be/de-krant/-stervende- ... ~ad45565f/

Het hele artikel heb ik niet wegens geen abo.

Omg, inderdaad weerzinwekkend.
De opmerking oorlog overleven en corona mee moeten maken in wzc, ook afschuwelijk om te lezen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:11

Fitzroy schreef:

Zolang er niks mis is met je weerstand, kan je gerust nog naar de supermarkt. Want niet alleen de supermarkt is smerig, eigenlijk zijn alle openbare plekken vies :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:13

Het verschil is echter dat corona niet echt kijkt naar weerstand en willekeurig ieder dat kan krijgen. Op corona zit ik niet te wachten eerlijk gezegd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:15

Fitzroy schreef:
Het verschil is echter dat corona niet echt kijkt naar weerstand en willekeurig ieder dat kan krijgen. Op corona zit ik niet te wachten eerlijk gezegd.

Maar de kans dat je dat krijgt van een product is echt enorm klein.
Ik vind het wat anders van iets wat jij direct op eet. Zoals iemand die in een onverpakt stokbrood knijpt en terug zet. Dat valt niet af te wassen en zou je dus moeten opeten.

Ik ga nog steeds alleen boodschappen doen en probeer ook zo snel mogelijk te zijn maar etiketten ben ik echt weer gaan lezen na een week buikpijn. Tja producenten maken nog steeds ‘verbeterde’ producten. Ik snap best dat ik daarin een ergernis kan zijn voor anderen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 04-07-20 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:17

Je weet sowieso nooit of iemand net in de neus gepeutert heeft of net een grote boodschap gedaan heeft zonder handen wassen alvorens met die hand kersen uit een grote bak in een zakje te gaan stoppen.
Ik vind het allemaal wel erg ver gaan dat gefit op anderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:19

O hemel Pandora toch. Hopelijk was dit een eenmalig incident want dit kan natuulijk echt niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:21

pien_2010 schreef:
O hemel Pandora toch. Hopelijk was dit een eenmalig incident want dit kan natuulijk echt niet.

In Europa sowieso niet eenmalig als je bedenkt dat zowel in Spanje als Italie het personeel in enkele gevallen de ouderen gewoon hebben laten verhongeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:23

Ik heb het over een levend mens al in een lijkzak ritsen. Daar ging het artikel over!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:24

Ik vrees dat dit maar het topje van de ijsberg is ;(
Hadden ze die paar anonieme getuigen niet gehad, was het allemaal niet geweten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:28

tienus63 schreef:
@monique, ik hoop dat jullie hierdoor niet gehinderd worden als jullie weer naar huis willen.

Deel van Catalonië gaat weer in lockdown.

https://nos.nl/l/2339494

Voorlopig gaan we sowieso nog niet, wordt wel half augustus. Wij rijden niet via dat gebied en hebben sowieso eigenlijk de keus tussen vier verschillende routes met verschillende grensovergangen. Bovendien blijven ook in dit gebied nu de doorgaande snelwegen open, voor zover de Spaanse media nu melden.

En tot slot: wij hoeven nergens voor terug, alleen hooguit voor onze nieuwe auto die besteld is voor oktober :-) We zien wel!

Spanje heeft steeds gezegd dat ze plaatselijk zullen localiseren, isoleren en indien opnieuw lockdowns zullen instellen. Iedereen die daar op vakantie gaat, moet er rekening mee houden. Deze Catalaanse regio is trouwens alles behalve een vakantiegebied.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:46

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:50

safina schreef:
tienus63 schreef:
Eerbetoon aan arts die palliatieve kant bespreekbaar maakt:

https://www.dvhn.nl/groningen/Rijksuniv ... ook.com%2F

Zijn boek is echt een aanrader.

Dat denk ik ook!
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik het op dit moment trek om te gaan lezen.
Is nog te vers na overlijden van mijn vader.

We zijn als familie blij dat we voordat corona naar het noorden trok, onze wensen kenbaar hadden gemaakt aan elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:03

tienus63 schreef:
safina schreef:

Zijn boek is echt een aanrader.

Dat denk ik ook!
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik het op dit moment trek om te gaan lezen.
Is nog te vers na overlijden van mijn vader.

We zijn als familie blij dat we voordat corona naar het noorden trok, onze wensen kenbaar hadden gemaakt aan elkaar.

Het is inderdaad een heftig boek. Ik was er erg van onder de indruk. Het is tegelijk ook een boek vol leven, vol liefde, vol schoonheid en zelfs humor. Misschien een boek voor later, Tienus, voor als de scherpste randen van je verdriet af zijn. :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:25

pien_2010 schreef:
Ik heb het over een levend mens al in een lijkzak ritsen. Daar ging het artikel over!

Het artikel gaat toch over een breder inzicht over verschrikkelijk misstanden? Die zijn helaas niet op zichzelf staand sinds de Corona uitbraak -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:28

Ik zit nu wat te drinken in een restaurant en een mevrouw blijft maar hoesten nu heeft het noorden vakantie dus verwacht dat ze zich gewoon verslikt heeft in het eten... Althans ik observeerde een beetje en het begon met het eten.

Niet elke hoester heeft corona maar ik zie het personeel soms even zelfs komen observeren en raar kijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:32

Zebrastreep schreef:
Ik zit nu wat te drinken in een restaurant en een mevrouw blijft maar hoesten nu heeft het noorden vakantie dus verwacht dat ze zich gewoon verslikt heeft in het eten... Althans ik observeerde een beetje en het begon met het eten.

Niet elke hoester heeft corona maar ik zie het personeel soms even zelfs komen observeren en raar kijken.

Is het voor jezelf niet fijner om gewoon in het huisje jezelf te vermaken? En in de natuur.
Vakantie moet leuk en ontspannend zijn en als je, je zo druk maakt kan ik mij voorstellen dat het alleen stress oplevert.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je, je aanstelt. Helemaal niet. Maar dit lijkt mij niet fijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:32

Voor mij een reden om niet naar een restaurant te gaan: ik ben enorm goed in me verslikken. Denk dat de mensen dan de pan uit flippen