Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HopeMyDay

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:31

Klopt maar het origineel is ook veel mis mee hoor, daar zijn ook genoeg artikelen over te vinden. Bijvoorbeeld het uiterlijk van de mannen (even een heel specifiek voorbeeld).

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:41

Sanet schreef:
elnienjo schreef:
Als Aziaten een verhaal verzinnen waarin westerlingen voorkomen zal dat ook zijn vanuit hun point of view, niet uit het onze. Daar lijkt me niet veel mis mee.

Ik moet altijd onwijs lachen als Amerikanen Nederlanders ergens in voor laten komen. Dan lopen we hier ineens als het Zeeuws kaasmeisje rond op klompen met zo’n bijzonder hoedje op ons hoofd :D

maar dit komt natuurlijk ook door Flodder..... had Tatjana zo ook maar niet in Amerika rond moeten lopen :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:33

Fly_high schreef:
Telpeva schreef:
Ik vind dat vergelijken met een ander dan weer zo nutteloos, ja maar zij doen dit dus dan mag ik dat. Dan denk ik: je mag toch sowieso al lekker zelf kiezen wat je doet, waarom moet je je keuze goed praten door een ander omlaag te halen? Als het je werkelijk zou interesseren dan zou het niet uitmaken wat het onderwerp is (of het nou om kinderen krijgen gaat, reizen, dingen kopen enz) dan zou je bij AL die keuzes erbij stil staan, en bij AL die keuzes rekening willen houden. Als het je gewoon niet zoveel interesseert dan is dat toch ook een keuze? Die keuze mag je maken...

Ariel ga ik zo even naar googlen daar heb ik nog niks over voorbij zien komen

Ik vind niet dat ik per se wel mag vliegen omdat anderen vlees eten, kinderen hebben en paasei uit China bestellen, mijn gedrag goedpraten door anderen omlaag te halen was mijn bedoeling niet :o waar ik meer op doelde is dat we allemaal dingen doen die beter en slechter zijn voor het milieu en daardoor elkaar afrekenen op onze keuzes uiteindelijk helemaal nergens op slaat.

Tegelijkertijd vind ik het ook niet handig om zo zwart-wit te denken dat het of AL je keuzen milieuvriendelijk maken is (vegan eten, geen auto hebben en nooit vliegen neem ik aan?) of er helemaal geen rekening mee houden omdat ik het dan toch niet 100% goed doe. Als ik die logica volg, waar moet ik motivatie vandaan halen om bijv. mijn afval niet in het bos te dumpen oid, 100% milieuvriendelijk ben ik toch al niet :+ (dat is theoretisch he, ik loop absoluut niet met mijn afval rond te strooien)

En Ariel mag lekker alle kreuren van de regenboog zijn wat mij betreft :j ik vind het meer belachelijk dat 99% van Hollywood media als hoofdpersonage een blanke cishet gast hebben (of een superslanke blanke meid die niets te beleven heeft behalve haar blanke vent zoeken uieraard :+ ).

Hij was niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor! Sorry als ik je een rot gevoel heb gegeven Y;(
Ik denk ook dat niemand het perfect kan doen, ik ben zelf ook zeker niet heilig :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 16:37

elnienjo schreef:
HopeMyDay schreef:

Dit, en er is veel cultural appropriation in Mulan (want dat is een cultuur waar ik wat meer van weet). Wat voorbeelden: het huis waar Mulan in woont is een typische Zuid-Chinese woning terwijl het verhaal zich in het noorden afspeelt. In de tijd dat Mulan zich afspeelt was China nog politiek verdeeld in Noord en Zuid en het is daardoor een gevoelig onderwerp. En een tweede voorbeeld gaat over het gebruik van het woord "qi" of "chi" zoals we het in westerse landen gebruiken. Het woord wordt te pas en te onpas gebruikt.

Nouja het zijn er nog al wat.

Als Aziaten een verhaal verzinnen waarin westerlingen voorkomen zal dat ook zijn vanuit hun point of view, niet uit het onze. Daar lijkt me niet veel mis mee.

Lijkt me wel, want daardoor blijven de beelden verstoord. Ik merk dat ik het zelf ook niet tof vind dat Nederland en Duitsland zoveel door elkaar gehaald wordt. Laatst in Modern Family nog, iemand werd weggezet als Nederlander met een overduidelijk Duits accent. Het is dom en ontzettend onnodig...

En het is gemakkelijk om het te voorkomen want je kan iemand inhuren die bv historicus is, of veel kennis heeft van dat land om ervoor te zorgen dat zulke details gewoon kloppen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:35

Ik vond het vandaag heerlijk weer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:41

sureido schreef:
Ik vond het vandaag heerlijk weer.

Eens!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:43

Sanet schreef:
elnienjo schreef:

Ik moet altijd onwijs lachen als Amerikanen Nederlanders ergens in voor laten komen. Dan lopen we hier ineens als het Zeeuws kaasmeisje rond op klompen met zo’n bijzonder hoedje op ons hoofd :D

Hahaha ja!

Tijdje terug een serie waarbij een scene in NL was. Liep de man op klompen, de vrouw in ouderwetse kleding en er stond nog zo'n grote vierkante tv.
De serie zelf was gewoon van deze tijd trouwens. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:51

Ik vind het juist wel leuk om te zien hoe een ander land ons ziet. Hoeft van mij niet een correcte weergave van onze realiteit te zijn. We zien ook in Vlaamse series dat een Nederlands personage uitvergroot wordt en vv. Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:00

Ik vind het alleen wel jammer dat er een serie volledig in Nederland/Amsterdam gefilmd word en ze dan bijna alleen maar Vlaamse acteurs gebruiken (de rest dan Amerikanen en misschien 1 Nederlandse acteur). Kies dan niet voor Amsterdam, of voor Nederlandse acteurs :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:23

Ik heb dan liever kaasmeisjes met klompen aan en onverklaarbaar Vlaams accent in Amsterdam dan wat Hollywood voor Oost-Europese vrouwen over heeft, het is of prostituee zijn of een spion die toevallig altijd seks gebruikt om aan informatie te komen (ofwel een ander type prostituee) :')

Meeste Russen van Hollywood zijn overigens Tsjechisch of Pools en hebben ook best een accentje, net zo logisch als Vlaamse of Amerikaanse "Nederlanders" :P en omdat toch niemand Russisch alfabet kent en Google translate te veel moeite kost wordt er vaak eerste beste onzin neergezet als zijnde Russisch :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:00

iirrssjjee schreef:
Ik vind het alleen wel jammer dat er een serie volledig in Nederland/Amsterdam gefilmd word en ze dan bijna alleen maar Vlaamse acteurs gebruiken (de rest dan Amerikanen en misschien 1 Nederlandse acteur). Kies dan niet voor Amsterdam, of voor Nederlandse acteurs :+

Nouja dat dus. Hoe moeilijk is het om gewoon bij de realiteit te blijven en iemand in te huren die controleert of het wel accuraat is? Het is in Spiderman ook deels gelukt toch :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:03

Fly_high schreef:
Ik heb dan liever kaasmeisjes met klompen aan en onverklaarbaar Vlaams accent in Amsterdam dan wat Hollywood voor Oost-Europese vrouwen over heeft, het is of prostituee zijn of een spion die toevallig altijd seks gebruikt om aan informatie te komen (ofwel een ander type prostituee) :')

Meeste Russen van Hollywood zijn overigens Tsjechisch of Pools en hebben ook best een accentje, net zo logisch als Vlaamse of Amerikaanse "Nederlanders" :P en omdat toch niemand Russisch alfabet kent en Google translate te veel moeite kost wordt er vaak eerste beste onzin neergezet als zijnde Russisch :+

Mja in feite is dat ook een stereotypering van de Oost Europese landen natuurlijk. Vind ik ook jammer. Je krijgt een heel verstoord beeld van de werkelijkheid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:32

Als in een Nederlandse serie een Amerikaan voorkomt is die meestal ook aardig gestereotypeerd. Ik heb daar geen moeite mee. Het is juist leuker als een personage sterker wordt aangezet dan een cultureel acurate weergave te gebruiken. Het is tenslotte fictie, geen documentaire.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:18

Ik kan me er ook niet aan storen, maar het helpt waarschijnlijk ook wel dat Nederlanders eerder als dom worden neergezet dan als crimineel. Want al is het fictie, sommige mensen kunnen dat niet zo goed scheiden :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:45

Ik vond het als kind wel storend dat enige Poolse mensen in mainstream films als drugshandelaren, illegale immigranten en prostituees (wat in VS ook hartstikke illegaal is) werden neergezet. Kan me voorstellen dat Mexicanen en Colombianen het op gegeven moment ook zat zijn, met plotlines die personages van deze afkomst altijd lijken te krijgen := En Russen ook, die zijn uiteraard villains die hun vrije tijd verdelen tussen keihard vodka zuipen en Amerika haten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:18

Fly_high schreef:
Ik vond het als kind wel storend dat enige Poolse mensen in mainstream films als drugshandelaren, illegale immigranten en prostituees (wat in VS ook hartstikke illegaal is) werden neergezet. Kan me voorstellen dat Mexicanen en Colombianen het op gegeven moment ook zat zijn, met plotlines die personages van deze afkomst altijd lijken te krijgen := En Russen ook, die zijn uiteraard villains die hun vrije tijd verdelen tussen keihard vodka zuipen en Amerika haten :')
Idem met Arabieren: zodra je een Midden-Oosters gezicht ziet in een Amerikaanse serie, weet je al dat het een hoog ‘homeland security’ gehalte gaat hebben. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 03:35

Cremello paarden zijn echt griezelig om te zien.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 06:48

Ik vind ze mooi als gephotoshopt zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:10

Urbanus schreef:

Griezelig vind ik ze niet (of niet allemaal) maar mooi ook niet. Palomino of valk nog wel, maar cremello echt niet. Maar goed, ik snap ook echt niet waarom je meer voor een paard zou betalen vanwege een kleur of alleen een bepaalde kleur zou zoeken. Of nog erger, de kleur als belangrijkste eis bij fokken. Dan wordt er vaak gezegd dat kleur bijzaak is, maar je ziet toch dat het wel het belangrijkste is als je de uiteindelijke keuze ziet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 08:59

MyWishMax schreef:
Urbanus schreef:

Griezelig vind ik ze niet (of niet allemaal) maar mooi ook niet. Palomino of valk nog wel, maar cremello echt niet. Maar goed, ik snap ook echt niet waarom je meer voor een paard zou betalen vanwege een kleur of alleen een bepaalde kleur zou zoeken. Of nog erger, de kleur als belangrijkste eis bij fokken. Dan wordt er vaak gezegd dat kleur bijzaak is, maar je ziet toch dat het wel het belangrijkste is als je de uiteindelijke keuze ziet :=
Waardoor de “bijzondere kleurtjes” inmiddels helemaal zo bijzonder niet meer zijn. :')

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:03

Mijn UO is dan ook dat er m.i. te veel op kleur gefokt wordt. Ipv op verbetering.
Plus dat er zo’n groot aandeel Spaanse en Engelse import op de markt is dat een normale pony zoals we in de jaren ‘80 in NL hadden steeds zeldzamer wordt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:04

Urbanus schreef:

Griezelig vind ik niet perse het juiste woord voor mij. Maar teveel roze op het hoofd (ook met bonte of schimmels of gewoon een witte aftekening op het hoofd) vind ik echt niet mooi. Sowieso ook niet praktisch met verbranden enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:12

Marigold schreef:
Mijn UO is dan ook dat er m.i. te veel op kleur gefokt wordt. Ipv op verbetering.
Plus dat er zo’n groot aandeel Spaanse en Engelse import op de markt is dat een normale pony zoals we in de jaren ‘80 in NL hadden steeds zeldzamer wordt.
Komt omdat dat niet is waar het geld in zit in Nederland en er vooral groot, groter, grootst gefokt wordt. := Als je zoiets wilt als wat je 40 jaar geleden in Nederland had, moet je juist op de Britse eilanden gaan kijken. :))

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:21

@Mkango ja klopt ook wel, het waren vooral welsh pony’s en new forest.
Tinkers en dergelijke zag je toen (naar mijn idee) veel minder.
Achteraf gezien leefden we toen nog vrij dicht bij de tijd waarin pony’s overgingen van werkdieren naar hobby dieren. Veel shetlanders, ook veel pony’s vanuit Duitsland geloof ik.
En vrij veel invloed van arabiertjes om de boel luxer te maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:24

Veel Engels volbloed (ook 50/75%) in mijn paardenjeugd (40 jaar geleden) Eerlijke werklustige dieren.