Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sanet schreef:elnienjo schreef:Als Aziaten een verhaal verzinnen waarin westerlingen voorkomen zal dat ook zijn vanuit hun point of view, niet uit het onze. Daar lijkt me niet veel mis mee.
Ik moet altijd onwijs lachen als Amerikanen Nederlanders ergens in voor laten komen. Dan lopen we hier ineens als het Zeeuws kaasmeisje rond op klompen met zo’n bijzonder hoedje op ons hoofd
Fly_high schreef:Telpeva schreef:Ik vind dat vergelijken met een ander dan weer zo nutteloos, ja maar zij doen dit dus dan mag ik dat. Dan denk ik: je mag toch sowieso al lekker zelf kiezen wat je doet, waarom moet je je keuze goed praten door een ander omlaag te halen? Als het je werkelijk zou interesseren dan zou het niet uitmaken wat het onderwerp is (of het nou om kinderen krijgen gaat, reizen, dingen kopen enz) dan zou je bij AL die keuzes erbij stil staan, en bij AL die keuzes rekening willen houden. Als het je gewoon niet zoveel interesseert dan is dat toch ook een keuze? Die keuze mag je maken...
Ariel ga ik zo even naar googlen daar heb ik nog niks over voorbij zien komen
Ik vind niet dat ik per se wel mag vliegen omdat anderen vlees eten, kinderen hebben en paasei uit China bestellen, mijn gedrag goedpraten door anderen omlaag te halen was mijn bedoeling nietwaar ik meer op doelde is dat we allemaal dingen doen die beter en slechter zijn voor het milieu en daardoor elkaar afrekenen op onze keuzes uiteindelijk helemaal nergens op slaat.
Tegelijkertijd vind ik het ook niet handig om zo zwart-wit te denken dat het of AL je keuzen milieuvriendelijk maken is (vegan eten, geen auto hebben en nooit vliegen neem ik aan?) of er helemaal geen rekening mee houden omdat ik het dan toch niet 100% goed doe. Als ik die logica volg, waar moet ik motivatie vandaan halen om bijv. mijn afval niet in het bos te dumpen oid, 100% milieuvriendelijk ben ik toch al niet(dat is theoretisch he, ik loop absoluut niet met mijn afval rond te strooien)
En Ariel mag lekker alle kreuren van de regenboog zijn wat mij betreftik vind het meer belachelijk dat 99% van Hollywood media als hoofdpersonage een blanke cishet gast hebben (of een superslanke blanke meid die niets te beleven heeft behalve haar blanke vent zoeken uieraard
).
elnienjo schreef:HopeMyDay schreef:
Dit, en er is veel cultural appropriation in Mulan (want dat is een cultuur waar ik wat meer van weet). Wat voorbeelden: het huis waar Mulan in woont is een typische Zuid-Chinese woning terwijl het verhaal zich in het noorden afspeelt. In de tijd dat Mulan zich afspeelt was China nog politiek verdeeld in Noord en Zuid en het is daardoor een gevoelig onderwerp. En een tweede voorbeeld gaat over het gebruik van het woord "qi" of "chi" zoals we het in westerse landen gebruiken. Het woord wordt te pas en te onpas gebruikt.
Nouja het zijn er nog al wat.
Als Aziaten een verhaal verzinnen waarin westerlingen voorkomen zal dat ook zijn vanuit hun point of view, niet uit het onze. Daar lijkt me niet veel mis mee.
Sanet schreef:elnienjo schreef:Als Aziaten een verhaal verzinnen waarin westerlingen voorkomen zal dat ook zijn vanuit hun point of view, niet uit het onze. Daar lijkt me niet veel mis mee.
Ik moet altijd onwijs lachen als Amerikanen Nederlanders ergens in voor laten komen. Dan lopen we hier ineens als het Zeeuws kaasmeisje rond op klompen met zo’n bijzonder hoedje op ons hoofd
iirrssjjee schreef:Ik vind het alleen wel jammer dat er een serie volledig in Nederland/Amsterdam gefilmd word en ze dan bijna alleen maar Vlaamse acteurs gebruiken (de rest dan Amerikanen en misschien 1 Nederlandse acteur). Kies dan niet voor Amsterdam, of voor Nederlandse acteurs
Fly_high schreef:Ik heb dan liever kaasmeisjes met klompen aan en onverklaarbaar Vlaams accent in Amsterdam dan wat Hollywood voor Oost-Europese vrouwen over heeft, het is of prostituee zijn of een spion die toevallig altijd seks gebruikt om aan informatie te komen (ofwel een ander type prostituee)![]()
Meeste Russen van Hollywood zijn overigens Tsjechisch of Pools en hebben ook best een accentje, net zo logisch als Vlaamse of Amerikaanse "Nederlanders"en omdat toch niemand Russisch alfabet kent en Google translate te veel moeite kost wordt er vaak eerste beste onzin neergezet als zijnde Russisch
Fly_high schreef:Idem met Arabieren: zodra je een Midden-Oosters gezicht ziet in een Amerikaanse serie, weet je al dat het een hoog ‘homeland security’ gehalte gaat hebben.Ik vond het als kind wel storend dat enige Poolse mensen in mainstream films als drugshandelaren, illegale immigranten en prostituees (wat in VS ook hartstikke illegaal is) werden neergezet. Kan me voorstellen dat Mexicanen en Colombianen het op gegeven moment ook zat zijn, met plotlines die personages van deze afkomst altijd lijken te krijgenEn Russen ook, die zijn uiteraard villains die hun vrije tijd verdelen tussen keihard vodka zuipen en Amerika haten
Urbanus schreef:Cremello paarden zijn echt griezelig om te zien.
MyWishMax schreef:Waardoor de “bijzondere kleurtjes” inmiddels helemaal zo bijzonder niet meer zijn.Urbanus schreef:Cremello paarden zijn echt griezelig om te zien.
Griezelig vind ik ze niet (of niet allemaal) maar mooi ook niet. Palomino of valk nog wel, maar cremello echt niet. Maar goed, ik snap ook echt niet waarom je meer voor een paard zou betalen vanwege een kleur of alleen een bepaalde kleur zou zoeken. Of nog erger, de kleur als belangrijkste eis bij fokken. Dan wordt er vaak gezegd dat kleur bijzaak is, maar je ziet toch dat het wel het belangrijkste is als je de uiteindelijke keuze ziet
Marigold schreef:Komt omdat dat niet is waar het geld in zit in Nederland en er vooral groot, groter, grootst gefokt wordt.Mijn UO is dan ook dat er m.i. te veel op kleur gefokt wordt. Ipv op verbetering.
Plus dat er zo’n groot aandeel Spaanse en Engelse import op de markt is dat een normale pony zoals we in de jaren ‘80 in NL hadden steeds zeldzamer wordt.