Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 13:06

Qimm schreef:
Dat is toch idioot?

Zeker echt super rot is dat... ik hoop dat ik mijn basiscursus aan de man krijg :') maar zo voelt dat nu niet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:10

Ik had laatst een foto gepost, iets van 300 likes.

Na een paar dagen gaat die ineens helemaal loco en bijna 1000 likes met bijna 7000 bereik via hashtags. Maar dat duurde dus een paar dagen, vet raar.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:19

Cowgirl83 schreef:
Ik heb mijn persoonlijk account net omgezet naar een professioneel account, maar als ik nu de statistieken check staat daar nog niets bij over bereik en zo.

Ik heb altijd het idee dat ik (beperkt) bereik heb met hashtags, benieuwd of dat bevestigd gaat worden.

Je kunt alleen statistieken zien van posts die je na het omzetten gedaan hebt

Captain schreef:
Ik had laatst een foto gepost, iets van 300 likes.

Na een paar dagen gaat die ineens helemaal loco en bijna 1000 likes met bijna 7000 bereik via hashtags. Maar dat duurde dus een paar dagen, vet raar.

Flierp, maar wel leuk :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:36

Qimm schreef:
[ [url=m/dSbGmr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom hashtags gebruiken? :')

Ja echt, hier hetzelfde hoor. Hashtags leveren niks meer op. Naast dat ik een redelijk vaste basis aan volgers heb op dit moment. :P

Myponyhoward

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:24

Ik gebruik insta voor fotografie in de hoop dat mensen dmv mijn foto's die erop staan geïnteresseerd worden en een shoot willen boeken. Ook vind ik het gewoon heel erg leuk om te doen!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:16

Cowgirl83 schreef:
Ik las nog een goede tip om te kijken of het een goed moment is om te posten op instagram.

Als je op het plusteken tikt om een post te kunnen maken, en je gaat daar naar 'live', krijg je te zien hoeveel van je volgers op dat moment actief zijn. Hoe meer volgers actief, hoe meer kans dat je post snel likes en comments krijgt en dus opgepikt wordt door het algoritme.

Ik heb het geprobeerd maar zie nergens hoeveel mensen er kijken?
Of moet je effectief echt live gaan? :')

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:24

Waarvan ik weet dat het werkt is dat mensen die reageren onder je post met meer dan vier woorden, dat het bereik wel omhoog gaat.
Dus als je bijvoorbeeld een vraag onderaan je post stelt!

Hashtags lijken bij mij ook niet te werken. Sommige posts komen heel snel aan de 300 likes en andere zit ik met 70 likes.
Het bereik is dan met de 300 of meer likes meer dan 1000, die van 70 likes blijven soms hangen op 500 qua bereik.

Mijn meeste bereik heb ik gehad met mensen die mijn posts opslaan en delen. Dan komt mijn bereik zelfs over mijn aantal volgers heen (rond de 3750 denk ik?).

En wat bij mij werkt is het taggen van de spullen die je op de foto ziet qua merken!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:22

Cowgirl83 schreef:
Ik las nog een goede tip om te kijken of het een goed moment is om te posten op instagram.

Als je op het plusteken tikt om een post te kunnen maken, en je gaat daar naar 'live', krijg je te zien hoeveel van je volgers op dat moment actief zijn. Hoe meer volgers actief, hoe meer kans dat je post snel likes en comments krijgt en dus opgepikt wordt door het algoritme.

Ik heb dit net gecheckt en heb het inderdaad gezien, heel handig zeg! Bedankt *\o/*

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:58

Ik heb nu ook een nieuwe winactie op mijn insta voor een mooi bont halster, dus als jullie m willen checken & meedoen: @hildephotographyy

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:04

Hebben jullie nog tips om meer controle te hebben over de crop die insta neigt te doen? Zeker in portret stand? En landschap gaat goed op de telefoon maar niet op de desktop versie, dan kun je niet de crop tegengaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:09

Ik heb een app waarmee je het croppen kan omzeilen door gebruik van een kader

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 17:09

Hebben jullie ook iets van tiktok?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:15

Daar voel ik me serieus te oud voor :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 17:18

Qimm schreef:
Daar voel ik me serieus te oud voor :')

Ja same, maar het schijnt dus een goede boost voor je bedrijf te zijn :')
Dus ik ben het aan het ontdekken zoek alleen nog mensen om te volgen. Maar de meeste van mijn standaard insta mensen kan ik niet vinden op tiktok.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:40

Het kan denk ik wel handig zijn, maar dan denk ik ook echt dat de filmpjes jongeren moeten aanspreken? Dat je je echt richt op die doelgroep.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 17:45

moonsparkle schreef:
Het kan denk ik wel handig zijn, maar dan denk ik ook echt dat de filmpjes jongeren moeten aanspreken? Dat je je echt richt op die doelgroep.

Dat dacht ik dus ook maar dat had ik volgens mensen mis. Omdat er dus ook oudere mensen op zitten. Ik ben vooral aan het bedenken hoe ik op ga vallen... want op insta kom ik er dus echt niet uit helaas.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:58

Ik neus regelmatig op tic tok, post zelf niet echt, neem er de tijd gewoon niet voor om filmpjes te editen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:26

Lau schreef:
Hebben jullie ook iets van tiktok?

Ja ik heb het als uitlachtv hahaha maar echt bizar veel ‘small businesses’ enzo, eigenlijk zo veel dat het he de keel uit komt. En de meesten zijn er die stickers maken of dingen verkopen van Ali

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:27

Mijn ervaring is inderdaad dat je er moeilijk tussen opvalt

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:11

Voor meer engagement op instagram kun je beter reels en igtv maken.

En sorry voor het binnenvallen maar lees hier mee omdat ik als bijbaantje dingen met social media marketing doe.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:24

Ik heb tiktok, vooral omdat mijn leskindjes het leuk vinden om filmpjes te maken.
Maar ik snap werkelijk niks van dat algoritme, 1 superrandom video is 2,5 k keer bekeken, terwijl een superleuk filmpje maar 90 keer werd bekeken >;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 23:43

Chiren schreef:
Voor meer engagement op instagram kun je beter reels en igtv maken.

En sorry voor het binnenvallen maar lees hier mee omdat ik als bijbaantje dingen met social media marketing doe.

Ja daar kwam ik ook achter mijn IG tv’s doen het zo vee beter dan mijn posts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:57

Mijn laatste post met 8 hashtags heeft een bereik van 155, de post daarvoor heb ik met 21 hashtags wel 9 bereikt := _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:08

Haha ja, mooi he? Hoeveelheid tags lijkt er niet toe te doen := volgens mij is het echt helemaal random

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:38

Tiktok heb ik nooit gesnapt, soms wel leuk om filmpjes te zien, maar ik heb er zelf totaal geen geduld voor :+

Hier sinds gisteren een privé account bijgemaakt waar ik mijn weg naar een gezondere leefstijl wil bijhouden, niet alleen fysiek maar ook vooral mentaal. Ik zit al maanden thuis met een burnout en hoop op deze manier ook wat mensen te kunnen gaan bereiken die zich misschien herkennen in wat ik meemaak en voel :j Account staat nu nog even op privé, maar ik accepteer vrijwel alle volgverzoeken hoor :)) Is meer zodat ik voor mezelf een beetje kan uitvogelen hoe ik het wil gaan vormgeven haha. Ik weet toevallig dat een aantal uit dit topic mij al volgen, maar mochten er meer geïnteresseerd zijn: @fitzbritz

Mijn main account blijft al maanden hangen op net over de 1300 volgers terwijl ik max 1x in de 3 weken post _O-