Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:12

Ik probeer al de hele ochtend de fotoshoot van alle kleding op de vloer geüpload te krijgen... Lukt mooi niet :-(.

Wel weer een mooie kans om weer wat weg te gooien en te zien wat ik ook alweer allemaal had. Heb nog steeds haar commode als kledingkast, dus weinig overzicht op alles wat achterin ligt.

To be continued...

Vind idd die warme herfsttinten ook prachtig, okergeel, mosgroen enz... maar maakt hier gauw flets. Ook bij mezelf trouwens, maar ik heb er wel veel van. Maarja, ik doe dan gewoon een extra makeupje.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 14-09-18 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:14

*\o/* Ik heb hem, de egel-romper van de HEMA :D Die stond sowieso op de wishlist :P Wilde de das? (cavia?) met aquakleur ook wel meenemen, maar mocht niet van mijzelf. Heb al wat blauwe tinten in 62-68 en ook nog een maat groter.

Verder veel leuks gezien bij de HEMA. O.a. dikke vestjes/jasjes, maar eerst maar eens kijken wat voor jasje mijn moeder gekocht heeft, iets met een mooie kleur blauw zei ze. En een broek met bretels, ik ben benieuwd.

Verder kwam ik erachter dat ik toch nog best wat sweatshirts heb in maat 62... Meeste van de Koningsmarkt, veel Noppies, nog super netjes allemaal :) Ook een paar dingen met korte mouw, maar die kunnen wel leuk met een romper met lange mouw nu het niet meer zo warm is (of misschien volgende week nog even met blote armen?).

Vandaag heeft hij er eentje van aan voor het eerst, grijs, met donkerblauw en lichtblauw. Ik heb ook nog 2 met rood en wat grijs van Noppies in 62. Eerste rood wordt dat, in 50-56 was er weinig rood te vinden. Voor kleding vind ik rood wel leuk. En blauwtinten, paars (maar niet altijd geschikt voor een jongen), zwart, zwrt-wit (en dan helemaal gestyled tot de sokken aan toe, of juist zwart(-wit) met een kleurtje, ga ik nog een combi mee maken. Mint vind ik ook leuk, maar dan niet alles mint (te bleek en te zoet). Bijv. een mintkleurige broek en er dan iets met zwart op aan ofzo. Petrol vind ik ook leuk. Grijs kan ook prima, mits niet alles grijs (saaaaai).

Geel is niet helemaal mijn kleur, maar sommige dingen vind ik voor baby/kinderkleding toch wel leuk. Bruin is ook niet mijn kleur (al heb ik wel 1 bruin item omdat de print té leuk was (vosjes). Beige is ook niks voor mij en te bleek voor Daniel ook.

Ik 'moet' nog wel een zwart sweatshirt voor bij die leuke broek die ik gekocht heb zodra we wisten dat we een jongetje kregen. Dat zal het mooiste erop staan, rode broek van HEMA met zwart-witte accenten. Voor een meisje had ik leuke roze dingen in gedachten, maar die hoefden dus niet geshopt te worden. Voor Daniel heb ik wel 1 roze 'jongens-sweatshirt'.

Bij de Zeeman vandaag een leuke slaapzak met Snoopy erop gekocht. Dekentjes blijven voor geen meter op hun plek liggen bij Daniel :D Dus een extra slaapzak leek mij geen overbodige luxe. Ik zag ook best nog wat leuke kleerttjes, maar niks gekocht... *braaf*

@ Peppertree: Ik ben benieuwd! Ik heb in de commode aardig wat kleding (en ook hydrofielen en badcapes e.d.), maar ook nog tig laatjes van de grote kast ingepikt voor Daniel :P

pmarena

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:46

Leuk Nymeria! Die Rocket had ik ook naar gekeken maar zo'n truitje zouden we hier toch niet gebruiken dus niet besteld. Maar wel leuk :)

Die broek met kniestukken kwam ik heel vaak tegen maar vond hem te duur :P
Ben benieuwd hoe hij je bevalt en hoe hij aan staat :j

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:05

kleurrijk geheel pepertree! groene jurkje op de eerste foto vind ik erg leuk, net als het vestje met de fietsjes :))

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:06

Dagmar, het is persoonlijk natuurlijk maar mijn ervaring is dat broekjes met bretels pas echt leuk zijn als ze kunnen lopen. Daarvoor zijn die dingen niet zo handig, dan zijn tuinbroekjes praktischer. Bretels zakken af of zijn bedoeld om ‘te hangen’ en dan hangen ze bij een liggend/rollend/kruipend kindje behoorlijk in de weg. Vind ik.

Wel heerlijk zoals je aan het shoppen bent!!

Heeft iemand hier ervaring met bieby.nl ? Gaat om het lenen van kinderkleding, zitten best leuke dingen tussen. Misschien best praktisch omdat ze zo snel groeien.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:15

Nee geen ervaring, maar zag het laatst wel voorbij komen toen ik een item zocht. Ze hebben ook nieuw spul in de verhuur zag ik. Ben alleen bang dat als ik het dan leuk vind dat ik het zou willen houden :D maar is helaas niet te koop.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:43

Geen ervaring. Even gekeken maar niet mijn stijl en het idee van meerdere keren gedragen staat mij persoonlijk ook niet aan.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:58

O en deze nog:
Afbeelding

Afbeelding

Dat Coco truitje wil ik er nog uit, dat vind ik toch niks. Dit is alles wat niet in de was/wasmand zit.

Benieuwd wat jullie hier van vinden. Wat voor basics kunnen hier het beste bij en welke dingen moeten echt het raam uit voor een witblond koppie.

Die met de fietsen is leuk he? Vind ik ook heel tof! Maar omdat ik veel roze heb lastig ook te combineren.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 14-09-18 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:59

Flinke stapel peppertree. :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 17:10

Pepper: het is veel lichte kleuren wat je hebt en wat lastig combineert. En alle kleuren wijken van elkaar af.
Ik zou proberen te kijken welke kleuren echt goed bijelkaar passen en daar meer eenheid in krijgen.
Je hebt nu heel veel afzonderlijk.
Ik denk dat een hoop vestjes al makkelijker kunnen met bijv een donkerblauw of heel donkergrijs shirtje/romper lange mouw met een spijkerbroek. Zoals de fietsen van bobo. Donker romper er onder. Donkere spijkerbroek erbij en super tof.

Ik zou vooral proberen meer rust er in te brengen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:21

Oh ik kwam van CarlijnQ het Paperplanes shirtje tegen, die zou ik er graag nog bij hebben zeg!

Dat vind ik 1 van de weinig leuke repeterende printjes, een beetje bescheiden tenminste :)
Maar nergens meer te vinden denk ik.... -O-

Zouden die überhaupt in wat grotere maten gemaakt zijn, vanaf 104....?
Schijnt van zomer 2016 te zijn...

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:22

Wat een leukerd!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:54

Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee!

Die is leuk, PM!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:22

Deze winterjas voor mijn oudste nog gekocht. Aan het twijfelen over de maat 104 of 110. Heb toch 110 genomen dan kan er ook nog een dikke trui onder.
Jas kan ook aan beide zijden gedragen worden.

Afbeelding

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:25

Super leuk shirtje pmarena! Heb je Facebook? Misschien een oproepje doen op zo'n verkoophoekje? Ik heb laatst wel nog een Carlijnq broekje van een oude collectie weten te scoren. Wel tweedehands dan.

Mooie warme jas hierboven!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:40

pmarena schreef:
Oh ik kwam van CarlijnQ het Paperplanes shirtje tegen, die zou ik er graag nog bij hebben zeg!

Dat vind ik 1 van de weinig leuke repeterende printjes, een beetje bescheiden tenminste :)
Maar nergens meer te vinden denk ik.... -O-

Zouden die überhaupt in wat grotere maten gemaakt zijn, vanaf 104....?
Schijnt van zomer 2016 te zijn...

[ [url=m/gO3w68.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is een heel mooie kleur en ook print. Wel iets maar niet te druk.
Als je hem in 116 tegenkomt, geef je maar een gil.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:49

dromertje2 schreef:
Deze winterjas voor mijn oudste nog gekocht. Aan het twijfelen over de maat 104 of 110. Heb toch 110 genomen dan kan er ook nog een dikke trui onder.
Jas kan ook aan beide zijden gedragen worden.

[ [url=m/h6mFii.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ruimte is idd wel fijn voor extra laagje.

Heb je de jas al binnen?

Heb al paar zoiets gezien op een plaatje maar dan was hij toch minder dik als het eruitzag.

Is het een donsjack of alleen doorgestikt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:52

Winterjassen worden over het algemeen wel ontworpen op een dikke trui eronder :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:54

Ja, hij is echt wel dik. Was nog met een andere jas aan het twijfelen die zou ook heel warm zijn maar was of voelde toch dunner.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:57

Ik heb voor Oot niet zo'n dikke jas. Gewoon straks een sneeuwpak als die Siberische beer weer wederkeert.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 21:59

Hier is de teckeljas van afgelopen jaar gelukkig nog helemaal pas. Eerder ruim dus denk dat zelfs volgend jaar die nog gedragen gaat worden. Zou mooi zijn gewoon 2,5 winter met 1jas :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:04

Wij hebben nu nog zomerjas en daarna borgvest en in de winter donsjack.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:07

Als hij 1 jaar was had ik ook zo geen dikke jas maar nu hij naar t school gaat is dat wel nidig heb ik vorig jaar gemerkt.

K ben wat voorzichtiger geworden omdat ik eens een jas in agustus had gekocht maar die was toch nog te groot en omdat het ook een iets wat langer model was, heb ik toch nog een andere jas moeten gaan kopen omdat het echt hinderde

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:17

Ziet er knus uit inderdaad!

Dromertje, als ik hem ergens in de range van 104-122 tegenkom dan ben ik echt super blij en koop ik hem zelf :P Tweedehands vind ik ook dikke prima dus ik duim maar gewoon... maar mocht iemand hem tegenkomen dan bied ik eeuwige dankbaarheid O:) Vind hem echt super leuk :+: