Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Neonlight schreef:Weet je zeker dat het dezelfde zijn? Ook qua electronica die niet zichtbaar is? Verwarmingselement, printplaat, condensators?
8nnemiek schreef:Neonlight schreef:Weet je zeker dat het dezelfde zijn? Ook qua electronica die niet zichtbaar is? Verwarmingselement, printplaat, condensators?
Als je echt zeker wil weten dat het veilig is dan zou ik naar de CE certificering zoeken. Officieel moet alle electronica die in Europa verkocht wordt CE gekeurd zijn, maar daar hebben veel verkopers schijt aan. En dan alsnog voor het dubbele te koop aanbieden![]()
Andersom kom je ook wel eens tegen; er is zat CE gekeurde electronica te vinden op Ali/Temu.
Voor een warmtematje vind ik het niet zo nodig. Dat is zo'n simpele electronica, dat zijn letterlijk maar een paar draadjes waar niet gauw iets mis mee gaat. Maar als ik bijvoorbeeld acculaders in China koop dan let ik daar wel goed op.
Gewoon een CE logo vind ik dan niet voldoende. Goede verkopers hebben er ook het officiële CE document bij staan.
tamary schreef:CE logo heeft een fake vriendje dat china (mis)bruikt, er is wel info te vinden op internet hoe je het verschil ziet, maar ga er maar vanuit dat temu paralell import de fake is.
De letters staan bij het echte logo ver uit elkaar, en bij het 'chinese export' logo veel dichter op elkaar. Als je het echt zeker wil weten; als je de C met een pen verder door trekt en er een 'O' van maakt, dan moet die O exact over het lijntje van de E vallen.