dollyspikkel schreef:Riddershow schreef:Wat wel erg duidelijk genen aangeeft is je oorlelletje. Ik ga kijken of ik het kan opzoeken. Maar daarbij is maar 1 verantwoordelijk voor ipv bij ogen en haren verschillende)
En zoals het volgensmij was is een hangend oorlelletje dominant. Dus als je beide ouders een hangend oorlelletje hebben moet jij het ook hebben. Zo niet, dan ben je van de melkboer
Hier gelukkig geen rossig haar of bruine ogen bij de kinderenDe oorlelletje heb ik nog niet geïnspecteerd, maar moet ook goed zijn...
Hoeft niet per se. Als een hangende oorlel dominant is kan men uit 2 ouders met hangende oorlellen kinderen hebben met hangende of vaste oorlellen (afhankelijk of de ouders homo- of heterozygoot zijn voor het kenmerk).
Van 2 ouders met vaste oorlellen kan men enkel kinderen hebben met vaste oorlellen (in de veronderstelling dat vaste oorlellen recessief zijn).
Dan heb ik het waarschijnlijk omgedraaid. Dan was het zo als beide ouders een vast oorlelletje hebben jij deze ook moet hebben anders is er iemand anders bij geweest

L=Losse oorlel dominant
V=Vaste oorlel recessief
LV = Losse oorlel (vaste dus wel recessief aanwezig)
LL = Losse oorlel
VV = Vaste Oorlel
LL + LL kan alleen een LL geven.
VV + VV kan alleen een VV geven
Een LV + LV kan een LL, LV en VV geven bij kind = 2 opties
Een LV + VV kan een LV en VV geven bij kind = 2 opties
Een LL + VV kan alleen LV geven bij kind = 1 opties
Een LV + LL kan een LL, LV geven bij kind = 1 optie
Klopt toch?