Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:48

Kirja schreef:
Sorry voor het binnenvallen maar ik weet niet waar ik het hier anders kwijt moet.

Afgelopen week via mp petrie laarzen van iemand overgenomen. Zagen er goed uit op de foto.

Het was 15km verderop dus gevraagd om dit weekend op te halen maar dat kwam niet uit en ivm werk was verzenden makkelijker.

Nou goed, ik heb ze dus laten verzenden en vandaag kwamen ze binnen.
De linker laars heeft 2 scheuren naast de rits en van de rechterlaars is de rits kapot, deze kan niet dicht. Ook zijn de hakken van beide laarzen ontzettend lelijk en scheef versleten.

Ik heb 30 euro voor de laarzen betaald, exclusief het verzenden.
Wat zouden jullie doen? Is dit dan nog wel een eerlijke prijs?

Tweedehands laarzen lopen over het algemeen niet zo heel fijn, zeker als het wat 'simpelere' laarzen zijn. Inprincipe vind ik het wel een nette prijs. Rits valt over het algemeen nog wel prima te repareren en ook als je ze nieuw koopt valt de rits veelal niet onder de garantie. Wat stond er in de advertentie beschreven?

Maar ik denk wel dat je voor net iets meer betere/mooiere laarzen had kunnen krijgen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:49

Kirja schreef:
Sorry voor het binnenvallen maar ik weet niet waar ik het hier anders kwijt moet.

Afgelopen week via mp petrie laarzen van iemand overgenomen. Zagen er goed uit op de foto.

Het was 15km verderop dus gevraagd om dit weekend op te halen maar dat kwam niet uit en ivm werk was verzenden makkelijker.

De linker laars heeft 2 scheuren naast de rits en van de rechterlaars is de rits kapot, deze kan niet dicht. Ook zijn de hakken van beide laarzen ontzettend lelijk en scheef versleten.

Contact opnemen zeker als het niet in de advertentie stond. En een leer voor de volgende x als je bet niet op mag/kan halen niet doen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:17

Weet natuurlijk niet welk type laarzen het zijn, maar kom ze ook tegen tussen de 300,00 en 400,00, dan is 30,00 een beetje 'te mooi om waar te zijn' :P
Neemt natuurlijk niet weg dat adverteerder dan niet eerlijk over de staat van de laarzen had moeten zijn!!
En wat hierboven gezegd, als je ze niet 'mag' ophalen, zou ik er ook vanaf zien.

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:01

Ik heb dat ook eens gehad met rijlaarzen.
Zagen er op de foto's netjes uit, en waren volgens de verkoopster helemaal heel.
Totdat ik ze binnen kreeg. Veters stuk, beide laarzen bij de overgang tenen/wreef gescheurd, 2 maten kleiner dan vermeld, minder hoog dat gezegd, stijf onder de bagger, waren compleet afgetrapt en rijp voor de kliko.
Verkoopster beweerde gelijk dat het dan wel tijdens het verzenden gebeurt moest zijn 8)7

Hier ook een bieder met fantasie. Nieuwe laarzen op mp staan. Kosten normaal € 150- bied degene € 10,00
Oke ik heb het op bieden staan, maar dan nog vraag ik me af

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:34

Kirja, als dit vooraf niet bekend was, zou ik er zeker wat mee doen!!

Dott, niet te lang wachten met actie ondernemen via RB hoor! Dit slaat werkelijk nergens op zeg...

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:51

Dit was mij niet bekend nee, stond in de advertentie dat ze er goed uit zagen en in goede staat waren. Er is mij niks vermeld over defecten. En dit was op de foto niet te zien.

Welk type het is...geeen idee
Het gaat mij ook meer om het niet vermelden dan de prijs eigenlijk.

Ik ga na bijna 5 jaar het rijden weer oppakken en om te beginnen hoeft het voor mij geen super kwaliteit te zijn, maar zo had ik liever net iets meer uitgegeven inderdaaad.

Ik heb in ieder geval een mailtjw gestuurd dat ze zijn aangekomen maar dat ik het erg jammer vind dat ze stuk zijn... Ik ben benieuwd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:39

Janine1990 schreef:
Kirja, als dit vooraf niet bekend was, zou ik er zeker wat mee doen!!

Dott, niet te lang wachten met actie ondernemen via RB hoor! Dit slaat werkelijk nergens op zeg...

Nee doe ik ook niet, maar dan moeten eerst die gegevens vrijkomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:17

Dott schreef:
Nee doe ik ook niet, maar dan moeten eerst die gegevens vrijkomen.

Oh ja dat duurt twee weken :+ Was ik even weer vergeten.
Hoop dat je in ieder geval snel je geld terug hebt!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:41

Dank je, dat hoop ik ook. Maar ja, das afwachten.. ze kunnen niks garanderen

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:10

Hier een Donkey Kong spelletje voor de Wii gekocht, zag hem voor een redelijke prijs.
Gemaild om te zeggen dat ik hem wilde overnemen, hele snelle reactie terug.
Komt het spel vandaag binnen, zit het hele schijfje er niet in? :? -:(-
Advertentie was inmiddels verwijderd maar kon dmv de link wel zien wie het spel verkocht had en zag
daar een telefoonnummer.
Met bellen nam niemand op, op mail ook niet gereageerd maar wil iemand uiteraard wel de kans
geven om het op te lossen maar ik heb hier toch een beetje mijn twijfels over.

Ik koop eigenlijk bijna nooit op Marktplaats maar deze persoon was al 9,5 jaar actief dus ik durfde het wel aan. (al zegt dat niks).
Gelukkig was het geen duur spel, maar kan dat geld alsnog wel beter besteden dan.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:14

Dat is zonde claudia, hopelijk reageert ze snel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:16

Misschien gewoon een foutje Claudia? Hoop ik in ieder geval voor je!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:32

Kirja schreef:

Dat kan echt niet! Ik verkoop de mijne voor 50 euro, zijn echt nog heel erg mooi. Van de week iemand komen passen, maar waarbij mijn rechtervoet er niet meer inpast. Pastte bij haar de linker niet. Maar ze vond ze heel mooi en baalde enorm. Ongelofelijk hoe mensen in staat zijn een ander te duperen voor geld, bah! Hier heb je niks aan, zulke laarzen zou ik gewoon weggegeven hebben.

Ik zou langsgaan en het geld terug eisen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:11

Zojuist een bod ontvangen op mijn rijlaarzen, 10 euro onder de vraagprijs. Geen probleem, nu met de verbouwing staan ze in de weg. Gegevens uitgewisseld en via dezelfde bank ovetgemaakt en door mij ontvangen. In nog geen 5 minuten tijd, zo kan het dus ook ;)

Stom genoeg de doos weggegooid tijd terug , hopelijk kan ik ergens een doos vinden of kopen. Zou balen zijn als ze beschadigen bij het verzenden. Iemand tips? Ik heb nog laarzentrekkers , in folie of apart doosje verpakken denk ik imdat ze anders misschien de laarzen beschadigen...

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:28

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:56

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:05

Mama3 schreef:
Kirja schreef:

Ik zou hier echt mee terug gaan, behalve stuk en beschadigd zien ze er ook niet onderhouden uit. Wat erg.

Hoe waren ze verpakt? Ik moet nu een paar opsturen maar heb geen idee hoe. Ben bang dat ze in een zak ook beschadigen. Zaten de jouwe in een doos of?

Laarzen kun je toch gewoon in een doos versturen? Zoek een doos uit waar ze netjes inpassen, maar niet in verzuipen zeg maar. Desnoods wikkel je ze in een oude handdoek oid. Laarzen in een zak zou ik niet doen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:32

Deze zaten gewoon in een grote doos, maar veel viel er ook niet meer aan te beschadigden :')

Ik heb nog steeds geen mail terug..

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:34

Zojuist de volgende reactie ontvangen, dit maakt me echt boos:

Uit fatsoen stuur ik je een e-mail terug, maar ik heb ze met twee hele ritsen opgestuurd naar je, de laarzen zijn gebruikt en je hebt er ook erg weinig voor betaald, je kunt niet verwachten dat je dan perfecte laarzen ontvangt, als je dat wel wilt, zul je ze in de winkel nieuw moeten kopen. Het blijft marktplaats. Dat is een handel site, ik doe niet aan garantie of terug koop. Het gaat hier om een paar tientjes die jij hebt uitgegeven, je kan daarvoor geen splinter nieuwe merk laarzen kopen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:46

Ik zou er toch echt een dreigement uitgooien. Want de laarzen zijn dus verre van heel en kapott rits kan toch niet komen door het vervoeren?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:03

Je moet toch wel iets heel raars doen wil de rits kapot gaan in een doos tijdens het vervoeren!! En dan ook nog alletwee?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:15

Die heeft dit al verwacht en geweten dat ie fout zit. En gedacht: als ik de prijs maar laag genoeg zet mogen ze niet mekkeren. Ik vind wat je betaald hebt voor laarzen die zó stuk zijn echt te veel, daarvoor had je bruikbare (niet brandschone of zonder gebruikssporen) laarzen kunnen verwachten.

Ik zou ook eens gaan dreigen inmiddels :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:27

Ik zou het hier ook niet bij laten zitten. Het klopt juridisch gezien dat je voor 30 euro minder mag verwachten dan voor de nieuwprijs, maar zij is verplicht alle eigenschappen van de laarzen te vermelden die voor de koper van belang zijn. Dat de ritsen kapot zijn is zeer zeker iets dat ze had moeten melden dus!
Niets niet garantie, gewoon haar wettelijke plicht, juist ook op een handelssite!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:43

In gebreke stellen lijkt me? Lijkt mij ook vooropgezet zoals Vientje ook zegt... wat een lelijke reactie!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:56

Kirja schreef:
Zojuist de volgende reactie ontvangen, dit maakt me echt boos:

Uit fatsoen stuur ik je een e-mail terug, maar ik heb ze met twee hele ritsen opgestuurd naar je, de laarzen zijn gebruikt en je hebt er ook erg weinig voor betaald, je kunt niet verwachten dat je dan perfecte laarzen ontvangt, als je dat wel wilt, zul je ze in de winkel nieuw moeten kopen. Het blijft marktplaats. Dat is een handel site, ik doe niet aan garantie of terug koop. Het gaat hier om een paar tientjes die jij hebt uitgegeven, je kan daarvoor geen splinter nieuwe merk laarzen kopen.

Ik zou bijna denken dat we ze bij dezelfde persoon gekocht hebben.