Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
JudithGigi schreef:Zag onderweg naar het werk tientallen dode muisjes op het fietspad liggen, wat kan de reden daarvan zijn? Buiten een enkele boer is er niks, dus gif lijkt me niet super voor de hand liggend?
Kairos schreef:JudithGigi schreef:Zag onderweg naar het werk tientallen dode muisjes op het fietspad liggen, wat kan de reden daarvan zijn? Buiten een enkele boer is er niks, dus gif lijkt me niet super voor de hand liggend?
Ik lees hier in een oud artikel een soortgelijk verhaal; https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/art ... -friesland
Weet niet of dat kan in de omgeving waar jij fietst?
JudithGigi schreef:Kairos schreef:
Ik lees hier in een oud artikel een soortgelijk verhaal; https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/art ... -friesland
Weet niet of dat kan in de omgeving waar jij fietst?
Creepy, maar wel een vergelijkbaar beeld!
Maar geen brug oid, gewoon een saaie platte rechte weg tussen de velden.
Kairos schreef:JudithGigi schreef:
Creepy, maar wel een vergelijkbaar beeld!
Maar geen brug oid, gewoon een saaie platte rechte weg tussen de velden.
Ook niks in de buurt met een iets lagere hoogte, dat ze wellicht niet in een keer dood zijn gegaan, maar nog een stukje hebben kunnen lopen en toen dood zijn gegaan?
nick_en_ik schreef:M’n vader had vandaag een klant in z’n verfwinkel en die had stopverf nodig om tussen de hoefijzers/nagels te zetten voor meer grip op asfalt?![]()
Mijn kennis van hoefijzers is niet heel groot, dus kan iemand mij uitleggen hoe en waarom je stopverf zou gebruiken?
Via de zoekfunctie op Bokt kwam ik wel wat dingen tegen over nagelgaten vullen met stopverf zodat het er netter uitziet maar niks over dat het meer grip zou geven? En hoe zorgt stopverf überhaupt voor meer grip? Hopelijk kan iemand een verhelderend antwoord geven
Kairos schreef:Wanneer moet je je zorgen gaan maken over een schaafwond? Ik ben vanmiddag gevallen, combi zand/steen en heb daardoor een schaafwond. Er is nu al een duidelijk warmteverschil (wond is heel warm en huid voelt koud). Wanneer moet je je daar dus zorgen om maken? Klein dingetje om daarin mee te nemen: ik heb wel diabetes, dus verhoogd risico op ontsteking. Maar ik voel me ook zo banketstaaf om morgen de huisarts te bellen voor een schaafwond zegmaar
axel_1997 schreef:Ik keek net op het veiligheidsinformatieblad van een tube lijm en daar stond "resultaten van PBT- en zPzB-beoordeling, PBT: Niet bruikbaar, zPzB: Niet bruikbaar"
PBT en zPzB waren snel opgezocht.
Maar wat bedoelen ze met "Niet bruikbaar"?
Is het een PBT/zPzB en is het daarom "niet bruikbaar" voor bepaalde toepassingen?
Of is de beoordeling "niet bruikbaar" om vast te stellen of het een PBT/zPzB is?
Roodvos schreef:axel_1997 schreef:Ik keek net op het veiligheidsinformatieblad van een tube lijm en daar stond "resultaten van PBT- en zPzB-beoordeling, PBT: Niet bruikbaar, zPzB: Niet bruikbaar"
PBT en zPzB waren snel opgezocht.
Maar wat bedoelen ze met "Niet bruikbaar"?
Is het een PBT/zPzB en is het daarom "niet bruikbaar" voor bepaalde toepassingen?
Of is de beoordeling "niet bruikbaar" om vast te stellen of het een PBT/zPzB is?
Waarschijnlijk een slechte vertaling. Ik gok dat in de Engelse versie staat "Not applicable".
Dat zou vertalen naar "niet van toepassing".
Het is geen PBT/zPzB.
mystery1980 schreef:Dat het chalaza (witte flubbertje in je ei) gegeten kan worden mits goed doorbakken weet ik inmiddels maar is het ook wel gezond om te eten of toch daarom beter te verwijderen?
Kairos schreef:DuoPenotti schreef:Heb je het goed schoon gespoeld en ook ontsmet?
Maar de HA bellen voor advies mag idd altijd
Dat dus niet super goed. Ik heb het omdat ik ergens een afspraak was in het toilet staan schoonmaken met natte papieren doekjes.
Tetanus is wel nog geldig gelukkig!