Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Marcella schreef:Dat moment dat je nu dus 'ziek' zou zijn door de 3 entingen. Goh loop al ruim voor corona met hypergevoeligheid voor luchtweg infectie en nu zou het dus ineens komen door de entingen.![]()
Aan een chronische aandoening doodgegaan toevallig met covid telt ook als door covid
Mizora schreef:Huertecilla schreef:Aan een chronische aandoening doodgegaan toevallig met covid telt ook als door covid
In Spanje misschien, maar in Nederland zeker niet.
Sunnda schreef:Ik kan gewoon nooit geloven dat mensen echt denken dat onze overheid zo heilig is..ze hebben liegen en bedriegen volgens mij uitgevonden.
Er is altijd wel iemand die een 'onderzoek op maat' regelt voor de overheid. Op dat niveau zijn altijd mensen te koop omdat ze graag iets willen.
Daar zijn zo oneindig veel voorbeelden van.
Huertecilla schreef:En terwijl de markt voor normale autos worstelt met overleven heeft Ferrari in 2021 wéér meer verkocht; 10% meer dan voor covid.
996981 schreef:IMANDRA schreef:
Welk geloof?
In de juistheid van dit beleid en de uitvoering ervan
SusanH schreef:Die bescherming gaat zeker niet verbeteren met 2G. Onverdeeld Nederland is tegen de invoer van 2G en wil per direct de toegangspas eraf. Omdat dit geen werkelijke bescherming biedt tegen de verspreiding van het virus. Dat is het enige agendapunt.
IMANDRA schreef:Dan haal je er compleet wat anders bij want ik heb het in mijn reactie puur over de onwaarschijnlijkheid dat de overheid een onderzoek zou “kopen” die niet op waarheid en feiten is gebaseerd, en dat wetenschappers wereldwijd daar hun mond over houden. En dus een reactie over het karakter van wetenschappers en niet over het karakter van de overheid.
En dat registratie bij overlijden wel wat uitgebreider ja dan “met of door Covid”.
Huertecilla schreef:In Nederland de afgelopen twee jaar onderscheidt gemaak tussen met of door Covid zeg jij. Ik heb wat anders gelezen, dat men nú pas begonnen is met proberen dit te registreren maar héh niets is zo flexibel als de waarheid als het met Covid te maken heeft.
Shadow0 schreef:SusanH schreef:Die bescherming gaat zeker niet verbeteren met 2G. Onverdeeld Nederland is tegen de invoer van 2G en wil per direct de toegangspas eraf. Omdat dit geen werkelijke bescherming biedt tegen de verspreiding van het virus. Dat is het enige agendapunt.
Ze willen helemaal niet aan bescherming doen. En daarin sluiten ze zelf dus ook mensen uit, alleen tellen die mensen blijkbaar minder.
(Ik vind 2G trouwens helemaal niet zo'n goede maatregel, ik ben niet voor. Ik ben alleen ook niet voor een 'laat iedereen maar ziek worden want who cares.')
996981 schreef:Karl66 schreef:Dus de wereldwijde data over corona klopt niet, omdat Lareb de data over bijwerkingen van medicijnen niet goed bijhoudt en dat komt omdat we laaggeletterdheid in Nederland hebben.
Damn, dan ben je echt wel argumenten bij je mening aan het zoeken.
Want we hebben alleen laaggeletterdheid in onze Nederlandse maatschappij, waarin het gemiddelde opleidingsniveau ver boven het wereldwijde gemiddelde ligt
SusanH schreef:Ze sluiten geen mensen uit.
Citaat:Ze willen alleen geen 1G, 2G of 3G en daarmee dus geen corona pas of vinkjes. Dat is het enige punt waar ze voor staan. Ik zie niet hoe ze daarmee bescherming als geheel uitsluiten.
Karl66 schreef:996981 schreef:Want we hebben alleen laaggeletterdheid in onze Nederlandse maatschappij, waarin het gemiddelde opleidingsniveau ver boven het wereldwijde gemiddelde ligt
Alleen dat is het punt niet, jij hebt als argument "ja maar laaggeletterdheid" om je gelijk te krijgen over jouw bewering dat er geen consistente coronadata is. En dat is gewoon een argument aan de haren erbij slepen om maar niet toe te hoeven geven dat iemand anders gelijk heeft. Om er daarna snel overheen te praten en de discussie te verplaatsen.
996981 schreef:IMANDRA schreef:Dan haal je er compleet wat anders bij want ik heb het in mijn reactie puur over de onwaarschijnlijkheid dat de overheid een onderzoek zou “kopen” die niet op waarheid en feiten is gebaseerd, en dat wetenschappers wereldwijd daar hun mond over houden. En dus een reactie over het karakter van wetenschappers en niet over het karakter van de overheid.
En dat registratie bij overlijden wel wat uitgebreider ja dan “met of door Covid”.
Dit is 1 onderwerp, maar ik kan me geen ander onderwerp herinneren waarbij je wel vraagtekens had of het niet voor het beleid, de regering, het OMT of een ander overheidsorgaan opnam.
IMANDRA schreef:996981 schreef:Dit is 1 onderwerp, maar ik kan me geen ander onderwerp herinneren waarbij je wel vraagtekens had of het niet voor het beleid, de regering, het OMT of een ander overheidsorgaan opnam.
Dus?
Ik reageer op het onderwerp van nú, dan vind ik het een beetje gek om er andere dingen bij te halen zodat je maar een idiote opmerking kan maken.
Ik zeg hier ook niks over wel of niet eens zijn met de overheid, maar reageer op de best niet-logische aanname dat een overheid er weg mee kan komen om een “nep” onderzoek te laten uitvoeren. Maar reageer vooral niet op het onderwerp als je daarvoor in de plaats een beledigend-bedoelde persoonlijke opmerking kan maken.
996981 schreef:Lastig hè, om gewoon toe te geven dat je argument waarom mensen wel voor vaccinatie zouden moeten kiezen, want statistiek, wellicht niet zo sterk zijn.
Citaat:Statistiek is waardevol, als het gebaseerd is op betrouwbare data. Juist dat laatste is heel erg discutabel in deze. Daar liggen vele factoren aan ten grondslag, waarvan de wijze van verkrijgen, waarbij het voor een grote groep in Nederland (maar ongetwijfeld nog veel meer in andere delen van de wereld) niet vanzelfsprekend is dat ze bij kunnen dragen aan verzameling van data inderdaad 1 is.
996981 schreef:Sorry. Ik zal je geen compliment meer maken![]()
Wat overigens gewoon echt bedoelt was als een compliment. Ik heb oprecht respect voor mensen die ergens voor staan
Huertecilla schreef:@Mizora bedankt voor de toelichting. Dat is hier inderdaad níet. Met covid = door covid.
IMANDRA schreef:Sunnda schreef:Ik kan gewoon nooit geloven dat mensen echt denken dat onze overheid zo heilig is..ze hebben liegen en bedriegen volgens mij uitgevonden.
Er is altijd wel iemand die een 'onderzoek op maat' regelt voor de overheid. Op dat niveau zijn altijd mensen te koop omdat ze graag iets willen.
Daar zijn zo oneindig veel voorbeelden van.
Dat is dan één onderzoek. Misschien een paar. Dat komt als het niet goed is niet door de peer review heen? Wereldwijd zitten kritische wetenschappers, denk je nou echt dat die massaal even gaan luisteren naar wat de NLe overheid wil?
IMANDRA schreef:996981 schreef:Sorry. Ik zal je geen compliment meer maken![]()
Wat overigens gewoon echt bedoelt was als een compliment. Ik heb oprecht respect voor mensen die ergens voor staan
Bijzondere manier van complimenten geven? Want het kwam nogal sarcastisch en neerbuigend over, if you ask me.Huertecilla schreef:@Mizora bedankt voor de toelichting. Dat is hier inderdaad níet. Met covid = door covid.
En dat weet je hoe?