Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:39

Isabonny schreef:
Jolien87 schreef:
Isabonny, ik voel plaatsvervangende frustratie. Sneu voor de bediening en me dunkt dat zij last hebben van de coronacrisis maar dit zal voor klanten niet anders zijn die wel gewoon moeten betalen. Mensen komen daar voor een fijne, lekkere avond en betalen daar vast ook genoeg voor. Dat de horeca een deuk heeft opgelopen hoeft niet de last van klanten te worden. De prijzen gaan ook al omhoog.
Leuk en aardig dat ze een drankje aanbieden maar op de lange termijn lijkt het me toch beter om niet meteen de hele bende vol te proppen met klanten om zo op korte termijn extra geld te verdienen. Als dit ervoor zorgt dat de boel in het honderd loopt dan gaat het ze klanten kosten en dan komt er nog niks binnen.
Kunnen ze nog zoveel zitplekken maken maar als er vervolgens niemand komt eten dan sta je daar met je picknicktafels en zalmpasta.

Achteraf zegt mijn dochter: dat gerecht wat ik kreeg stond niet eens op de kaart! Ze hebben gewoon snel wat in elkaar geflanst en me de restjes gegeven die ze nog hadden!
Er stond namelijk een pasta asperges op de kaart en een op de huid gebakken zalmmoot met asperges en krielardappeltjes.
En wat kreeg ze? Een op de huis gebakken zalm op een berg pasta met stukjes asperges erin.
Dus kreeg ze 2 gerechten door elkaar gecombineerd.
Tja en asperges bij krielaardappeltjes hadden waarschijnlijk toch net even anders gesmaakt, dan aspergestukjes in de pasta. Tja...het was gewoon echt, echt heel erg slecht gegaan.
Een negatieve recensie heb ik aan zitten denken, maar mijn man heeft bij het afrekenen duidelijk gemaakt waarom hij geen fooi wenste te geven. Hij was echt zwaar teleurgesteld. Heeft het ook niet persoonlijk op de serveerster gemunt gehad, want die deden zich de benen onder hun lijf rennen. Je zag op een gegeven ogenblik gewoon dat de schouders begonnen te hangen, de blik bij het jochie wat alleen de drank uitbracht werd steeds vragender en waziger. Echt elke keer liep hij met zijn dienblad vol drank de picknicktafels af om te vragen of dat de tafel was die wat besteld had. Het werd gewoon sneu op een gegeven moment.

Ondanks dat ik het echt heel slecht vind, snap ik dat het nu de horeca net open is niet glad loopt

Hoelang is de horeca dicht geweest.
Hoeveel hebben door corona toch een andere baan genomen.
Ik zeg niet dat het goed is dat ze meer tafels aannemen dan dat ze personeel hebben

Ik zeg wel, geef het tijd en probeer het over 2 maanden nog een x
Het zijn ook maar mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:43

Hagelslag: Wij zijn ondertussen al een stuk of 5-6 keer geen uit eten op 3,5 weken nadat de horeca hier na 6 maand terug open is. Zowel lage als middenprijsklasse. Het lukt ze ook gewoon. Dit was blijkbaar een kwestie van veel te weinig personeel, dan zet je ook gewoon minder tafels of neem je minder renovaties aan.

Het kost ondertussen allemaal meer dan genoeg. Zeker met de prijsstijging. Ik bv wil nog steeds dezelfde kwaliteit. Niet minder kwaliteit voor meer geld. Is het goed, dan geef ik gerust meer fooi dan ik voor de sluiting deed.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:35

Jolien87 schreef:
Isabonny, ik voel plaatsvervangende frustratie. Sneu voor de bediening en me dunkt dat zij last hebben van de coronacrisis maar dit zal voor klanten niet anders zijn die wel gewoon moeten betalen. Mensen komen daar voor een fijne, lekkere avond en betalen daar vast ook genoeg voor. Dat de horeca een deuk heeft opgelopen hoeft niet de last van klanten te worden. De prijzen gaan ook al omhoog.
Leuk en aardig dat ze een drankje aanbieden maar op de lange termijn lijkt het me toch beter om niet meteen de hele bende vol te proppen met klanten om zo op korte termijn extra geld te verdienen. Als dit ervoor zorgt dat de boel in het honderd loopt dan gaat het ze klanten kosten en dan komt er nog niks binnen.
Kunnen ze nog zoveel zitplekken maken maar als er vervolgens niemand komt eten dan sta je daar met je picknicktafels en zalmpasta.

Dat gaat als je een goeddraaiende zaak bent. Maar als het water je op dit moment boven de lippen staat, dan ga je niet rustig zeggen: ach nee, twintig couverts op een avond is genoeg. Dan ga je in paniekmodus. Dat hoeft niet het probleem van de klant te worden en Isabonny mag zeker ontevreden zijn want het was een fiasco, maar om zo een horecazaak dan achteraf nog dieper te duwen door "officiële" slechte recensies online te plaatsen dat zou ik nu de eerste paar maanden niet doen. Er zijn nu eenmaal horecazaken die deze crisis minder goed zijn doorgekomen dan andere. Ik zou ze wel nog de kans geven om te proberen op hun pootjes terecht te komen.

marley93

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:37

Vliegen binnenshuis. De hordeur is hier stuk, en met dit lekkere weer is de buitendeur gewoon open natuurlijk.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:43

Gini schreef:
Jolien87 schreef:

Dat gaat als je een goeddraaiende zaak bent. Maar als het water je op dit moment boven de lippen staat, dan ga je niet rustig zeggen: ach nee, twintig couverts op een avond is genoeg. Dan ga je in paniekmodus. Dat hoeft niet het probleem van de klant te worden en Isabonny mag zeker ontevreden zijn want het was een fiasco, maar om zo een horecazaak dan achteraf nog dieper te duwen door "officiële" slechte recensies online te plaatsen dat zou ik nu de eerste paar maanden niet doen. Er zijn nu eenmaal horecazaken die deze crisis minder goed zijn doorgekomen dan andere. Ik zou ze wel nog de kans geven om te proberen op hun pootjes terecht te komen.

Precies dat dacht ik ook, totdat ik op hun facebook pagina keek naar de recensies. Een en al negatieve reviews in de afgelopen jaren. Allemaal met dezelfde problemen. Te weinig bediening. Daardoor te lang moeten wachten. Eten wat niet smaakte. Foute gerechten leveren. Het is dus niet iets waar ze nu pas last van hebben, doordat ze na de corona geen fatsoenlijk personeel konden krijgen. Blijkbaar werken ze al langer op deze manier zo.
En als ik er langer over nadenk....vlak voor Corona zijn we er met de hond eens heen gewandeld en bestelden een drankje met een borrelplank( bitterballen). Die bitterballen bleven wel heel lang weg. Op een gegeven ogenblik zagen we de bazin met haar dikke Porsche aan komen rijden met een doos met mosterd. En... 10 minuten later kwam het ene bitterballenplankje na het andere het terras op. Was de mosterd op geweest }:0 .
Pfff, zeg dat dan tegen je klanten en laat ze zelf kiezen of ze erop willen wachten of dat ze genoegen nemen met alleen mayo en curry.
Ik kan me herinneren dat we toen ook ons aan het storen waren op de lange levering, omdat het begon te betrekken (zag er regenachtig uit), het werd kouder en wij moesten nog zeker een half uur lopen eer we thuis waren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:48

Dat het lekker weer is, maar ik de hele dag binnen achter mijn laptop zit want online cursus.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:50

Dat het nieuwe graasmasker van Max niet in de automatische drinkbak past.Toch de kuip er weer naast en dat ons pechvogel hondje van 17 haar oogje heeft doorboort met een takje en nu een gat in haar oogje heeft en blind is aan het oog.Ze heeft nu zalf voor haar oogje.Maar ze scharreld nog rond,eet nog goed.Ze had al pijnstillers voor iets anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:58

@Isabonny ik werk zelf in de horeca en wij hebben het zaterdag extreem druk gehad. Maar toch zijn er geen hele grote fouten gemaakt. En de fout die er wel gemaakt was (door mij haha) is gecorrigeerd en de mensen zijn blij vertrokken. Dit komt omdat wij de "nieuwe mensen", die wij nu weer erbij hebben nu alles open mag, goed controleren en inwerken. Klantvriendelijkheid is heel belangrijk voor mij persoonlijk. Want als je uit eten gaat moet dat een fijne ervaring zijn. Snap best dat je een slechte review achterlaat. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:02

Isabonny schreef:
Gini schreef:

Precies dat dacht ik ook, totdat ik op hun facebook pagina keek naar de recensies. Een en al negatieve reviews in de afgelopen jaren. Allemaal met dezelfde problemen. Te weinig bediening. Daardoor te lang moeten wachten. Eten wat niet smaakte. Foute gerechten leveren. Het is dus niet iets waar ze nu pas last van hebben, doordat ze na de corona geen fatsoenlijk personeel konden krijgen. Blijkbaar werken ze al langer op deze manier zo.
En als ik er langer over nadenk....vlak voor Corona zijn we er met de hond eens heen gewandeld en bestelden een drankje met een borrelplank( bitterballen). Die bitterballen bleven wel heel lang weg. Op een gegeven ogenblik zagen we de bazin met haar dikke Porsche aan komen rijden met een doos met mosterd. En... 10 minuten later kwam het ene bitterballenplankje na het andere het terras op. Was de mosterd op geweest }:0 .
Pfff, zeg dat dan tegen je klanten en laat ze zelf kiezen of ze erop willen wachten of dat ze genoegen nemen met alleen mayo en curry.
Ik kan me herinneren dat we toen ook ons aan het storen waren op de lange levering, omdat het begon te betrekken (zag er regenachtig uit), het werd kouder en wij moesten nog zeker een half uur lopen eer we thuis waren.

Oef ja, als het al tijden zo gaat, dan is het natuurlijk niet een kwestie van terug op gang komen na corona. Zijn ze dan zo goed gelegen dat ze toch klanten blijven houden?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:04

Ik zou wel een recentie achterlaten zoals je nu beschrijft.
Als er al slechte stonden hoef jij je niet schuldig te voelen voor nog 1 erbij

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:07

Wij hadden laatst ook een gekke recensie. Er is zo'n wandeling georganiseerd waarbij je langs x aantal restaurants kan wandelen om wat af te halen. Er staat vooraf vast wat je krijgt per zaak. Nou had diegene ingevuld dat ze niks at uit de frituur en nog wat dingen niet geloof vlees (vergeten). Nou zijn wij een frituurzaak. Dus het enige wat we aan konden (niet uit de frituur) was dus vlees. Dus hadden mijn collega's overlegd met haar van wat wil je en wat kan er. Nou ze hadden samen besloten haar een flesje drinken te doen. :') Ging ze dus alsnog een slechte review achterlaten omdat er voor haar niks was. :+

Ik heb dus zelf die wandeling ook gedaan. En bij zeker 3 zaken had ik al wat erbij uit de frituur. Waarom ga je zo'n wandeling doen als je dat niet mag??? :')

En echt wij hebben zoveel vega/vegan/glutenvrij/lactosevrij/allergenenvrij... Dat kan je niet bedenken. Dus we willen echt wel rekening houden hoor. :P

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:09

Baan weg ;(

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:11

De horeca heeft gasten, geen klanten.

Maar ik snap de ergernis daar in hoor, dat wil je gewoon niet inderdaad!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:27

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:28

Klant betekent gewoon "iemand die iets afneemt" dus ja. Aangezien wij ook veel to go doen. Maar vind dat altijd zo'n nodeloze discussie. Bijna net zo dom als de patat / friet discussie. :')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:37

DiscoDipp schreef:
Baan weg ;(

Ah, wat vervelend! Nog coronagerelateerd?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:48

DiscoDipp schreef:
Baan weg ;(

Ah dat is ruk zeg :(

Geen werk meer vanwege corona, of geen contractverlenging?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:50

Dat gisteren de stucadoor is geweest en die dus niet de vloer af heeft geplakt. Gevolg hele stenen vloer wit

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:11

Dochter is boos dat ik vanmiddag gras ga maaien.Dat maakt lawaai.Sorry dat ik je met je luie reet in bed middag verstoor.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:20

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:21

Dat de zon nog steeds niet schijnt... ik mn was dus maar in de droger heb gedaan

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:25

Britta31 schreef:
Dochter is boos dat ik vanmiddag gras ga maaien.Dat maakt lawaai.Sorry dat ik je met je luie reet in bed middag verstoor.

Wat denk je van dochter aan het werk zetten.... kan ze zich ook niet storen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:42

Dilan93 schreef:
DiscoDipp schreef:
Baan weg ;(

Ah dat is ruk zeg :(

Geen werk meer vanwege corona, of geen contractverlenging?

Geen werk meer omdat Corona beter aan t worden is zelfs. Ergens super positief natuurlijk, maar voor se Ggd’ers dus ook weer niet.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:08

Mijn collega's die hun tweede vaccinatie zaterdag al hebben gehad, maar omdat ik op zaterdag moest werken kon ik hem niet halen. Nu zijn mijn collega's ook nog gepikeerd dat ik ga proberen hem woensdagavond te halen :roll:
Ik heb mijn zaterdag opgeofferd voor jullie, het ergste wat er kan gebeuren is dat jullie donderdag en vrijdag een tandje bij moeten zetten. Boe-hoe :evaw:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:48

Heb ik net een kwartier gezocht (mijn huis is klein haha) en alles 3x overhoop gehaald omdat ik een boek niet kon vinden? Ja zeker. Lag dat boek daarna gewoon in het bakje waar hij hoorde en waar ik als eerst en daarna nog 3x gekeken heb? Zeker wel.

Verdorie had in mijn hoofd dat het boek geel was en niet zwart. Dacht dat het mijn agenda was. _O-