Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:58

Wie nu naar Spanje wil, kan sommige delen van Catalonië niet meer in.
Snelweg is nog wel open. Afritten naar de dorpen zijn afgesloten.
Uitbraak onder arbeidsmigranten heeft zich ook buiten de tuinderijen verspreid.

https://nos.nl/l/2339539

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:59

Nou sorry maar met fruit waar je de schil toch niet van eet heb ik daar geen moeite mee.
Dan moet je het maar eten uit een voorverpakt zakje heeft ook niemand aan het eten gezeten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:05

lenaa_tje schreef:
Nou sorry maar met fruit waar je de schil toch niet van eet heb ik daar geen moeite mee.
Dan moet je het maar eten uit een voorverpakt zakje heeft ook niemand aan het eten gezeten.

Leuk hé Bokt. Ik geniet van ons gesprekje over snuffelen, aanraken, in plastic zakjes doen. Heerlijk dit....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:08

Nou ja als je er dan online over zeurt vind ik dat helemaal prima maar ik hoop dan maar dat het daar bij blijft. En dat, dat niet ook echt allemaal uitgesproken worden. Daar worden we niet vriendelijker van. Daar ben ik wel heel bang voor dat de samenleving steeds asocialer en onvriendelijker wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:12

lenaa_tje schreef:

Toch wel. Degene die het klaargemaakt en verpakt heeft :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:12

tienus63 schreef:
Wie nu naar Spanje wil, kan sommige delen van Catalonië niet meer in.
Snelweg is nog wel open. Afritten naar de dorpen zijn afgesloten.
Uitbraak onder arbeidsmigranten heeft zich ook buiten de tuinderijen verspreid.

https://nos.nl/l/2339539

Ik las het ook net. Een provincie met 200.000 inwoners. Dat is niet zo best :\

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:13

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:

Haha ohja! Ik dacht dat een machine dat misschien wel deed.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:15

Het verpakken vaak wel, het oogsten niet.
Gewoon goed wassen en klaar. Altijd al, niet alleen nu.
En moeilijk doen over fruit dat je niet eens met schil op eet begrijp ik helemaal niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:17

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:

Haha ohja! Ik dacht dat een machine dat misschien wel deed.

Dat is nog een halve eeuw te vroeg denk ik :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:18

Het oogsten snap ik :+ maar ik bedoel het verpakken haha.

Voor de gene die het aanraken etc. Dus vies vinden wordt dus zelf verbouwen. Al zijn meloenen denk ik nog wel een uitdaging (die heb ik nog nooit geprobeerd)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:21

Voor de echt lekkere Charentais meloen moet je bij Pien om de hoek zijn :D
Nou ja, iets verder dan om de hoek dan :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:47

lenaa_tje schreef:
Nou ja als je er dan online over zeurt vind ik dat helemaal prima maar ik hoop dan maar dat het daar bij blijft. En dat, dat niet ook echt allemaal uitgesproken worden. Daar worden we niet vriendelijker van. Daar ben ik wel heel bang voor dat de samenleving steeds asocialer en onvriendelijker wordt.

Jouw bericht is wel vriendelijk?

Opvallend, mensen hebben moeite met buffet restaurants, we maken onze winkelwagentjes schoon, maar je neus tegen fruit aan drukken is volledig normaal en geaccepteerd?

Ik heb totaal geen moeite met aanraken, maar haar neus zat letterlijk tegen de meloen :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:48

Ik vind het toch wel een beetje spannend als straks al die toeristen weer in ons land komen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:50

@lm: waren er geen opnames voor een hornbach reclame? Gezien de eerdere reclame met het slipje? :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:54

Oh die reclame heb ik (zo te lezen gelukkig) gemist :')

Verder met je eens hoor. Ook iedereen die nu overal heen vliegt en over twee weken weer terug komen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:01

purny schreef:
Ik vind het toch wel een beetje spannend als straks al die toeristen weer in ons land komen...

Kan ik me goed voorstellen Purny, we weten geen van allen hoe het uit gaat pakken. Maar het grote verschil met vier maanden geleden is dat er veel meer kennis is over het virus en verspreiding.
Zelfs het rioolwater word nauwlettend in de gaten gehouden, bij elke rioolzuiveringsinstallatie in heel Nederland verspreid worden er monsters genomen.
Zodra dat in bepaalde gebieden/steden oploopt ga ik er van uit dat er actie word ondernomen.
Ik blijf me aan de maatregelen te houden, afstand, handen wassen en gewoon opletten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:04

LadyMadonna schreef:
Oh die reclame heb ik (zo te lezen gelukkig) gemist :')

Verder met je eens hoor. Ook iedereen die nu overal heen vliegt en over twee weken weer terug komen....

Eerst ruikt er een dame aan een slipje en daarna verklaart iemand de liefde aan zijn gereedschap. Corona doet rare dingen met je...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:04

bigone schreef:
purny schreef:

Kan ik me goed voorstellen Purny, we weten geen van allen hoe het uit gaat pakken. Maar het grote verschil met vier maanden geleden is dat er veel meer kennis is over het virus en verspreiding.
Zelfs het rioolwater word nauwlettend in de gaten gehouden, bij elke rioolzuiveringsinstallatie in heel Nederland verspreid worden er monsters genomen.
Zodra dat in bepaalde gebieden/steden oploopt ga ik er van uit dat er actie word ondernomen.
Ik blijf me aan de maatregelen te houden, afstand, handen wassen en gewoon opletten.

Ik ben zo bang dat we dadelijk weer op slot moeten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:08

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:27

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:46

LadyMadonna schreef:
lenaa_tje schreef:

Jouw bericht is wel vriendelijk?

Opvallend, mensen hebben moeite met buffet restaurants, we maken onze winkelwagentjes schoon, maar je neus tegen fruit aan drukken is volledig normaal en geaccepteerd?

Ik heb totaal geen moeite met aanraken, maar haar neus zat letterlijk tegen de meloen :?

Nee maar die van jou ook niet :) en ik had over offline, in de echte wereld.

Ik zie mensen elkaar minder helpen en boos worden en daar word ik dan weer ongelukkig van. Daarbij is een buffet restaurant een keuze om heen te gaan. Net zoals dat jij de keuze hebt dan maar voor verpakt fruit/groente te gaan. Ik heb verder niet gezien hoe deze mevrouw het fruit besnuffelde maar ik vind dat je prima mag ruiken aan je meloen. Dat ding heeft een schil.

Vriendin werkt in de schoenenwinkel op een druk markt terrein. Zij ziet toeristen met mondkapjes en handschoenen de drukke winkel in gaan maar de mevrouw die uitgleed met haar volle fietstassen helpen ho maar. Vervolgens helpen zij en haar collega’s deze mevrouw met haar boodschappen. Terug in de winkel vragen mensen om een bepaalde schoen en of ze wel een handen even willen wassen want stel je voor dat die mevrouw op haar fiets Corona had. Wat voor omgekeerde wereld leven we dan.

En nee dit is niet dezelfde situatie maar een beetje helder nadenken kan wel. En ik hoop gewoon dat de mensen die zeuren (waaronder ik vast ook wel eens!) dat bij online zeuren houden. Zoals we dat tegen onze partners wel eens doen. En niet tegen de mensen zelf die iets vrij normaals doen maar misschien nu even niet. Ging ze de meloenen likken heb je al weer een hele andere (uitzonderlijke) situatie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:54

Ik hoef helemaal geen verpakt fruit als mensen het niet tegen hun neus aan duwen....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:56

Ik wil geen verpakt fruit/groente, gewoon niet.
Onzin met al die verpakkingen.
En voor corona maakt het me niets uit.
Ik was alles voordat ik eet/kook dus problem solved.
Soms kun je ook problemen maken als ze er niet zijn :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:57

Tja en die mevrouw wil gewoon ruiken of de supermarkt haar een zoete meloen verkoopt of 1 die eigenlijk nog niet klaar was om geoogst te worden. Opnieuw de schil van dat ding eet je niet op. Je kan hem zelfs wassen. Waarom moet dit een probleem zijn?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:02

Misschien hing er wel net een druppel aan haar neus met virus. Komt op de meloen, jij pakt de meloen, wrijft in je gezicht en ja hoor ... virus overgedragen.
Ik vind het not done en al helemaal niet in deze tijd.