Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Nou sorry maar met fruit waar je de schil toch niet van eet heb ik daar geen moeite mee.
Dan moet je het maar eten uit een voorverpakt zakje heeft ook niemand aan het eten gezeten.
tienus63 schreef:Wie nu naar Spanje wil, kan sommige delen van Catalonië niet meer in.
Snelweg is nog wel open. Afritten naar de dorpen zijn afgesloten.
Uitbraak onder arbeidsmigranten heeft zich ook buiten de tuinderijen verspreid.
https://nos.nl/l/2339539
Pandora2 schreef:lenaa_tje schreef:Nou sorry maar met fruit waar je de schil toch niet van eet heb ik daar geen moeite mee.
Dan moet je het maar eten uit een voorverpakt zakje heeft ook niemand aan het eten gezeten.
Toch wel. Degene die het klaargemaakt en verpakt heeft
lenaa_tje schreef:Nou ja als je er dan online over zeurt vind ik dat helemaal prima maar ik hoop dan maar dat het daar bij blijft. En dat, dat niet ook echt allemaal uitgesproken worden. Daar worden we niet vriendelijker van. Daar ben ik wel heel bang voor dat de samenleving steeds asocialer en onvriendelijker wordt.
purny schreef:Ik vind het toch wel een beetje spannend als straks al die toeristen weer in ons land komen...
LadyMadonna schreef:Oh die reclame heb ik (zo te lezen gelukkig) gemist
Verder met je eens hoor. Ook iedereen die nu overal heen vliegt en over twee weken weer terug komen....
bigone schreef:purny schreef:Ik vind het toch wel een beetje spannend als straks al die toeristen weer in ons land komen...
Kan ik me goed voorstellen Purny, we weten geen van allen hoe het uit gaat pakken. Maar het grote verschil met vier maanden geleden is dat er veel meer kennis is over het virus en verspreiding.
Zelfs het rioolwater word nauwlettend in de gaten gehouden, bij elke rioolzuiveringsinstallatie in heel Nederland verspreid worden er monsters genomen.
Zodra dat in bepaalde gebieden/steden oploopt ga ik er van uit dat er actie word ondernomen.
Ik blijf me aan de maatregelen te houden, afstand, handen wassen en gewoon opletten.
LadyMadonna schreef:lenaa_tje schreef:Nou ja als je er dan online over zeurt vind ik dat helemaal prima maar ik hoop dan maar dat het daar bij blijft. En dat, dat niet ook echt allemaal uitgesproken worden. Daar worden we niet vriendelijker van. Daar ben ik wel heel bang voor dat de samenleving steeds asocialer en onvriendelijker wordt.
Jouw bericht is wel vriendelijk?
Opvallend, mensen hebben moeite met buffet restaurants, we maken onze winkelwagentjes schoon, maar je neus tegen fruit aan drukken is volledig normaal en geaccepteerd?
Ik heb totaal geen moeite met aanraken, maar haar neus zat letterlijk tegen de meloen