Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:03

Wel weer wat meer opnames...

Maar goed, stabiel betekent niet dat er elke dag exact hetzelfde aantal mensen wordt opgenomen gelukkig. Hopelijk is het dat en zijn mensen niet voortijdig onverstandig gaan doen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:08

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:09

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:15

Karl66 schreef:
Het is terecht dat Italië solidariteit mag verwachten. Allen is het ook terecht dat de andere landen solidariteit van Italië mogen verwachten. Namelijk dat als Italië geld voor economisch herstel krijgt, dat ze dan ook een tegenprestatie leveren, door te voorkomen dat ze bij een volgende crisis weer op dezelfde manier uit de problemen geholpen moeten worden. De instelling "Wij willen geld van jullie en verder hebben jullie je nergens mee te bemoeien." heeft echt heel weinig met solidariteit te maken.

Helemaal mee eens, met één kanttekening: een eis die Italië m.i. wel zou kunnen en mogen stellen qua solidariteit is dat de rest van Europa, zodra dat coronatechnisch verantwoord is, meer vluchtelingen opneemt die vanuit Afrika massaal naar Italië komen. En meer moeite doet om een gezamenlijk beleid op poten te zetten inzake de vluchtelingentiestroom om m.n. Italië en Griekenland te ontlasten, en om een eind te maken aan de mensonterende toestanden in de vluchtelingenkampen op Lesbos.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:18

@Olle, dat komt omdat in die 150 van het RIVM ook de overledenen zijn meegerekend, die in de daaropvolgende dagen zijn gemeld. Je moet dus vergelijken met het aantal dat vorige week woensdag is gemeld, om appels met appels te kunnen vergelijken. En dan is er wel een toename.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:19

Askja schreef:
Karl66 schreef:
Het is terecht dat Italië solidariteit mag verwachten. Allen is het ook terecht dat de andere landen solidariteit van Italië mogen verwachten. Namelijk dat als Italië geld voor economisch herstel krijgt, dat ze dan ook een tegenprestatie leveren, door te voorkomen dat ze bij een volgende crisis weer op dezelfde manier uit de problemen geholpen moeten worden. De instelling "Wij willen geld van jullie en verder hebben jullie je nergens mee te bemoeien." heeft echt heel weinig met solidariteit te maken.

Helemaal mee eens, met één kanttekening: een eis die Italië m.i. wel zou kunnen en mogen stellen qua solidariteit is dat de rest van Europa, zodra dat coronatechnisch verantwoord is, meer vluchtelingen opneemt die vanuit Afrika massaal naar Italië komen. En meer moeite doet om een gezamenlijk beleid op poten te zetten inzake de vluchtelingentiestroom om m.n. Italië en Griekenland te ontlasten, en om een eind te maken aan de mensonterende toestanden in de vluchtelingenkampen op Lesbos.

We kunnen beter zorgen dat onze militairen Italie en Griekenland helpen de grenzen dicht te houden en op zee de boten terug te sturen zoals Australie dat doet.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:19

elnienjo schreef:
Italie is een schurkenstaat; wel geld willen maar niets terug willen doen.
Als er geld naartoe gaat zou het bestuur van dat land overgenomen moeten worden door de landen die het circus daar moeten financieren.
Snap ook niet dat Nederland de zwarte piet krijgt toegespeeld, er zijn toch veel meer landen die zich niet leeg willen laten trekken door Zuid Europa?

Die geven dat waarschijnlijk wat diplomatieker, achter de schermen, aan

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:53

elnienjo schreef:
Askja schreef:

We kunnen beter zorgen dat onze militairen Italie en Griekenland helpen de grenzen dicht te houden en op zee de boten terug te sturen zoals Australie dat doet.

De conventie van Genève schrijft voor dat we vluchtelingen uit oorlogsgebieden opvangen.
Ze terugsturen staat gelijk aan (volkeren-)moord.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:47

Askja schreef:
Karl66 schreef:

Dat vind ik ook wel een goede.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:03

Er word al ontzettend veel gedaan voor opvang van oorlogsvluchtelingen. Dat die Griekse en Italiaanse kampen vol zitten kun je eerder de mensensmokkelaars kwalijk nemen. Vluchtelingen hebben in veel gevallen de mogelijk tot opvang op eigen bodem. Maar de smokkelaars beloven ze gouden bergen , laten ze grof betalen en soms letterlijk verzuipen. Er is onderling, ook met Griekenland en Italië veel samenwerking om het zo goed mogelijk te regelen voor de echte slachtoffers.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:05

Karl66 schreef:
@Olle, dat komt omdat in die 150 van het RIVM ook de overledenen zijn meegerekend, die in de daaropvolgende dagen zijn gemeld. Je moet dus vergelijken met het aantal dat vorige week woensdag is gemeld, om appels met appels te kunnen vergelijken. En dan is er wel een toename.

Dat is zo :Y)

Dit klinkt in elk geval heel positief: https://nos.nl/liveblog/2329768-aantal- ... nomen.html

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:35

Olle schreef:
Karl66 schreef:

Dat is zo :Y)

Dit klinkt in elk geval heel positief: https://nos.nl/liveblog/2329768-aantal- ... nomen.html

Of komt dat doordat er zoveel mensen zijn overleden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:36

Klinkt misschien positief in algemene zin maar in gedachten toch bij al die ic patiënten , gemiddeld 30% overleefd de ic niet. Enger is de vraag hoeveel van de 2700 gewone patiënten met Corona nog verslechteren en doorstromen de ic op. Één ding is wel heel erg duidelijk geworden , met deze aandoening kan het ook heel snel fout gaan. Fingers crossend dat het mee blijft vallen.
En laten we niet vergeten dat er 900 verpleegtehuizen zijn die met Corona te maken hebben, deze mensen zullen zeer waarschijnlijk niet meer naar een ziekenhuis gaan.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 16:47

Zeker waar dat het allemaal gematigd positief kan worden genoemd, het kan zo snel omslaan dat het doodeng is/blijft allemaal.
Maar op het moment dat de uitstroom van ic/ziekenhuisbedden groter is dan dat de instroom is, vindt ik dat an sich positief.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:02

De resultaten zijn voorzichtig positief. Daar mogen we gewoon blij mee zijn, want dat betekent dat de maatregelen werken en voldoende zijn. Dat betekent ook dat we nog wel een tijdje aan deze maatregelen vastzitten. Wellicht dat we straks met slimme oplossingen de maatregelen iets kunnen verminderen, maar voor de rest zitten we echt nog wel een tijd aan de maatregelen vast.

Tegelijkertijd is het nogal onzinnig om allerlei wat als scenario's te verzinnen. Als morgen de hemel op ons hoofd valt, dan zijn we allemaal dood.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:04

Karl66 schreef:
Als morgen de hemel op ons hoofd valt, dan zijn we allemaal dood.

:')
Ik moest hier gewoon heel hard om lachen, dank je wel :')

We zijn er nog lang en ik vermoed dat de maatregelen nog minimaal tot 1 juni gaan duren. Het belangrijkste lijkt me dat ook iedereen zich eraan blijft houden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:08

Ik denk dat misschien 1 mei de kappers open mogen, maar verder alles nog hetzelfde blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:11

bigone schreef:
Klinkt misschien positief in algemene zin maar in gedachten toch bij al die ic patiënten , gemiddeld 30% overleefd de ic niet. Enger is de vraag hoeveel van de 2700 gewone patiënten met Corona nog verslechteren en doorstromen de ic op. Één ding is wel heel erg duidelijk geworden , met deze aandoening kan het ook heel snel fout gaan. Fingers crossend dat het mee blijft vallen.
En laten we niet vergeten dat er 900 verpleegtehuizen zijn die met Corona te maken hebben, deze mensen zullen zeer waarschijnlijk niet meer naar een ziekenhuis gaan.

Ik lees hier dat 10% van de patiënten met corona op de IC niet overleeft. Dat is van 2 april. Hoe kom jij aan die 30%?
Citaat:
Van alle patiënten die tot nu toe op een ic zijn opgenomen, is iets meer dan 10 procent overleden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b42f2700/

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:12

Een kapper is een contactberoep, ik denk dat we nog wel even rondlopen met 'bad hair day' kapsels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:18

Als eerste gaan de scholen open. Dat is al toegezegd. Vraag is alleen wanneer. Ik hoop op redelijk korte termijn dochter trekt dit erg slecht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:19

SusanH schreef:
Als eerste gaan de scholen open. Dat is al toegezegd. Vraag is alleen wanneer. Ik hoop op redelijk korte termijn dochter trekt dit erg slecht.

Ben heel benieuwd hoe ze dat voor zich gaan zien met 1.5m afstand...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:20

Over die scholen heb ik toch reële angst. Ik weet dat een deel van onze kinderen die bij ons op school zitten omdat ze gewoonweg niet luisteren eerst toch wel echt fysiek contact hebben met de leerkracht.
Of zelfs gericht willen spugen. En dan?

Zelf een leerkracht met astma en een man met een auto imuunziekte. Ik zit niet te wachten op Corona zeg maar.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:20

SusanH schreef:

Door wie en wanneer is dit toegezegd?
Er moet ook voldoende draagvlak van ouders zijn hè?! Feit dat jouw dochter dit slecht trekt, wil niet zeggen dat ik mijn kinderen weer naar school laat gaan.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:22

Zelfs onze SBO school draait met hangen en wurgen op dit moment prima online. Dagelijks meerdere malen contact met kinderen via FaceTime. Doordraaien tot de zomer lijkt mij veel beter persoonlijk. En ouders en kinderen die niet bereikbaar zijn worden door leerplicht actief opgespoord.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:22

Ik hoop dat de tandartsen weer groen licht krijgen voor alle behandelingen