Telpeva schreef:Ik vind dat vergelijken met een ander dan weer zo nutteloos, ja maar zij doen dit dus dan mag ik dat. Dan denk ik: je mag toch sowieso al lekker zelf kiezen wat je doet, waarom moet je je keuze goed praten door een ander omlaag te halen? Als het je werkelijk zou interesseren dan zou het niet uitmaken wat het onderwerp is (of het nou om kinderen krijgen gaat, reizen, dingen kopen enz) dan zou je bij AL die keuzes erbij stil staan, en bij AL die keuzes rekening willen houden. Als het je gewoon niet zoveel interesseert dan is dat toch ook een keuze? Die keuze mag je maken...
Ariel ga ik zo even naar googlen daar heb ik nog niks over voorbij zien komen
Ik vind niet dat ik per se wel mag vliegen omdat anderen vlees eten, kinderen hebben en paasei uit China bestellen, mijn gedrag goedpraten door anderen omlaag te halen was mijn bedoeling niet
waar ik meer op doelde is dat we allemaal dingen doen die beter en slechter zijn voor het milieu en daardoor elkaar afrekenen op onze keuzes uiteindelijk helemaal nergens op slaat.
Tegelijkertijd vind ik het ook niet handig om zo zwart-wit te denken dat het of AL je keuzen milieuvriendelijk maken is (vegan eten, geen auto hebben en nooit vliegen neem ik aan?) of er helemaal geen rekening mee houden omdat ik het dan toch niet 100% goed doe. Als ik die logica volg, waar moet ik motivatie vandaan halen om bijv. mijn afval niet in het bos te dumpen oid, 100% milieuvriendelijk ben ik toch al niet
(dat is theoretisch he, ik loop absoluut niet met mijn afval rond te strooien)
En Ariel mag lekker alle kreuren van de regenboog zijn wat mij betreft
ik vind het meer belachelijk dat 99% van Hollywood media als hoofdpersonage een blanke cishet gast hebben (of een superslanke blanke meid die niets te beleven heeft behalve haar blanke vent zoeken uieraard
).