Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Alcohol kan zwaarder vallen dan anders als je te weinig gegeten hebt, moe bent, gestressed bent, etc. Denk dat iedereen dat weleens heeft, zich na 1-2 drankjes spontaan katslam voelen.
Gini schreef:Ik heb juist het omgekeerde eens voorgehad. Ik was zo gek aan het doen op de dansvloer dat een vriendin vroeg of ik te veel gedronken had, ik was op dat moment nog zo nuchter als maar kan. Twee watertjes en een colaatje op.
Nikass schreef:Wat is de minimale mondopening die nodig is voor een bezoek aan de tandarts?
Citaat:Ukraine will be presented with song #SHUM by #Go_A in Eurovision 2021. The lyrics of the song come from a traditional folk ritual of calling/inviting the spring during the pagan times. It is usually accompanied with circular dances and so-called "twining the Noise/SHUM". This genre is called VESNIANKA. The context behind this song involves a lot of nuances and symbolism concerned with the pagan believes and their idea of the spiritual life. The world was full of mysterious creatures in the eyes of pagans. Even the routine phenomena of nature were personalised as gods or spirits and, sometimes, granted a special symbolic meaning.
The plot: girls are dancing around and suddenly break the fur coat of the spirit Shum who was sleeping and keeping nature still during the winter. They make it come to their celebration and join them. They want to get control over it by braiding, plaiting and twining it with their movements. Thus, after many attempts, they ask it to twine itself and to spread out with beautiful greenery and flowers.
Dilan93 schreef:Meliaforever schreef:Ik vraag me af hoe reclame werkt op de mobiel/social media. Als mijn moeder bijvoorbeeld zoekt op vloerkleden, krijg ik opeens reclame over vloerkleden en dan hebben we het er niet eens over gehad. Dit gebeurt best wel vaak.
Zou dat komen doordat je dezelfde wifi oid gebruikt?
Meliaforever schreef:Ik vraag me af hoe reclame werkt op de mobiel/social media. Als mijn moeder bijvoorbeeld zoekt op vloerkleden, krijg ik opeens reclame over vloerkleden en dan hebben we het er niet eens over gehad. Dit gebeurt best wel vaak.
Edit. Of we hebben het gewoon over iets, zeg pandora, en dan krijg je reclame ervan. Zal de telefoon je zo erg afluisteren?
Dilan93 schreef:Ik heb het dus voornamelijk met zoekgedrag.
Gisteren even opgezocht wat een maaltijdbox kost. Nu vliegen de advertenties van Hellofresh en Marley Spoon me om de oren
Mkango schreef:Dilan93 schreef:Ik heb het dus voornamelijk met zoekgedrag.
Gisteren even opgezocht wat een maaltijdbox kost. Nu vliegen de advertenties van Hellofresh en Marley Spoon me om de oren
Ja, maar dat is vrij normaal. Komt door je cookies.
Alleen snappen de algoritmes niet helemaal wat ‘kindvrij’ betekent, dus krijg ik reclames voor voedingsbh’s, luiers en dodgy IVF-behandelingen in dodgy Indische klinieken.
oomens schreef:Klopt, maar meepraten in het kindvrij topic hier draagt er denk ik ook wel aan bij dat ik die advertenties krijg.Dat hoeven ze ook niet te snappen. Je bent vrouw en (vermoed ik) in de 'risicoleeftijd', dús je behoort tot de doelgroep. Dat klopt blijkbaar vaak genoeg wel om er een verdienmodel op te baseren, anders had je die advertenties al lang niet meer gekregen.
Mkango schreef:Dilan93 schreef:Ik heb het dus voornamelijk met zoekgedrag.
Ja, maar dat is vrij normaal. Komt door je cookies.
Alleen snappen de algoritmes niet helemaal wat ‘kindvrij’ betekent, dus krijg ik reclames voor voedingsbh’s, luiers en dodgy IVF-behandelingen in dodgy Indische klinieken.
Meliaforever schreef:Ik vraag me af hoe reclame werkt op de mobiel/social media. Als mijn moeder bijvoorbeeld zoekt op vloerkleden, krijg ik opeens reclame over vloerkleden en dan hebben we het er niet eens over gehad. Dit gebeurt best wel vaak.
Edit. Of we hebben het gewoon over iets, zeg pandora, en dan krijg je reclame ervan. Zal de telefoon je zo erg afluisteren?
Smallheal schreef:Er is geen sluitend bewijs voor of tegen. Ik was er ook altijd heel sceptisch over, tot dus het Douglas-incident, want ik weet 100% zeker dat ik daar niets over heb opgezocht, ook niet over parfum of make-up bij andere winkels, ik zat in het buitenland en was al bijna een jaar niet in Nederland zelf geweest, had er ook niets over getypt op WhatsApp of zo, dus ik vond het net iets te toevallig.Meliaforever schreef:Ik vraag me af hoe reclame werkt op de mobiel/social media. Als mijn moeder bijvoorbeeld zoekt op vloerkleden, krijg ik opeens reclame over vloerkleden en dan hebben we het er niet eens over gehad. Dit gebeurt best wel vaak.
Dit schijnt niet waar te zijn. Waarschijnlijk heb je dan een keer (onbewust) toch iets erover opgezocht