Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:13

En het is ook je goed recht he. Om te kiezen voor een partner zonder kinderen.

Mijn kinderen zijn 6 en 8. Super leuk hoor :D Maar ze hebben me wel echt nodig. En ik wil ze niet nogmaals door de mangel halen met toestanden met relaties die geen toekomst hebben. Mijn date introduceer ik dus nog niet en dat snapt hij volledig.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:15

SophievdV schreef:
En het is ook je goed recht he. Om te kiezen voor een partner zonder kinderen.

Mijn kinderen zijn 6 en 8. Super leuk hoor :D Maar ze hebben me wel echt nodig. En ik wil ze niet nogmaals door de mangel halen met toestanden met relaties die geen toekomst hebben. Mijn date introduceer ik dus nog niet en dat snapt hij volledig.

Alleen maar goed dat je daar mee wacht!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:18

Zo hoort het ook. Ik zie in mijn omgeving helaas ook wel anders. Zelfs iemand die vrolijk zijn jonge zoontje mee op date nam..

Bij ons het andere uiterste. We zijn nu ruim 1.5 jaar bij elkaar en wonen samen. Maar ik heb alleen maar een paar foto's en filmpjes gezien van zoontlief. Ons leven gaat straks radicaal veranderen. Al kan dat ook nog zo jaren duren zijn ex kennende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:19

Ziet hij zijn kind dan momenteel ook niet capopjekop?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:21

Je kind meenemen op date.. wat een idee zeg :oo

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:26

Wat voor mafkees ben je dan.....
vind kinderen snel betrekken sowieso echt onverstandig :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:27

Nee al 2 jaar niet tot zijn grote verdriet. Bizar hoe lang dat allemaal duurt. De eerste keer dat hij me belde is meer dan 1.5 jaar geleden. Hij was toen zo blij dat er eindelijk een datum voor de eerste rechtzaak was.. En de kleine man is de dupe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:29

Ja dat is verschrikkelijk idd, snap die strijd ook nooit :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:32

Ik wel. Maar dat betekent niet dat ik het goedkeur. Maar ik denk wel dat het zelden zwart-wit is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:47

Ik snap het tot op zekere hoogte. Als mn vriend boos en verdrietig is probeerde ik ook altijd te nuanceren door hem erop te wijzen dat hij zelf geen heilige is/was en dat waar er 2 vechten 2 schuld hebben.

Maar dat is nu wel verandert. Laten we het erop hopen dat de zaak snel afgesloten wordt en dat er stappen in de goede richting gemaakt worden. Want nu zijn er alleen maar verliezers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:54

Er zit idd altijd 2 kanten aan het verhaal en het is ook enorm lastig om boven je eigen pijn en verdriet te staan denk ik.. Maar toch, je kind weghouden van de vader of moeder :n

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:59

Yonker wat leuk! gefeliciteerd. :)

En tja, ik kan wel meegaan in jouw verhaal hoor Relaxed. Ik wil zeg maar echt dé persoon zijn voor die ander dan, heel stom en romantisch en misschien idealistisch maar ik wil 'm gewoon niet hoeven delen met kinderen en een ex.

In mijn leeftijdscategorie kan dat gelukkig nog. Ik denk dat als ik 38 ben en nog niks heb dat ik toch maar wat grenzen moet gaan verleggen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:04

Een kind heeft behoefte aan een stabiele veilige omgeving en soms past een ouder daar niet in.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:14

lieveli schreef:
Een kind heeft behoefte aan een stabiele veilige omgeving en soms past een ouder daar niet in.

Dat ben ik met je eens. Daarom is er ook de kinderbescherming. Die gaan met beide ouders en hun omgeving in gesprek. Die praten met professionals die de ouders geholpen en gesproken hebben etc. Ze brengen in kaart wat mogelijk struikelpunten kunnen vormen als er wel omgang is. Ze kunnen ook eisen stellen aan de ouders.

Op een gegeven moment moet je iemand ook de kans geven zich te bewijzen. Het is ook niet zo dat de kleine dan gelijk de hele dag weg is. Dat begint gewoon kort met een uurtje onder toezicht van een medewerker van de kinderbescherming. Voor hen telt het belang van het kind.

Maar goed. Ik ga nu wel erg offtopic. Dit wilde ik alleen even toevoegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:16

lieveli schreef:

Dat ben ik ook wel met je eens, maar ik ken ook teveel gevallen dat het kind al niet naar papa mag omdat papa iets heeft gedaan wat ex niet aanstaat.. Dan wordt een kind gewoon gebruikt om te straffen en dat kan imo echt niet :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:16

Plus dat er ook zat bitchy vrouwen zijn die niet volwassen kunnen omgaan met zo'n situatie en het kind dus maar lekker bij de vader weg houden want dat is zo'n eikel. Niet altijd terecht.

Edit: Wat Relaxed zegt dus.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:25

Zijn ex wil hem ook terug. Laatst was er opeens uit het niks contact. Vet kleffe statusupdates en zo. Wel fijn dat mijn vriend dat uit zichzelf vertelde en liet zien iig en fijn dat hij nu iig wat recente foto's en filmpjes van zijn zoon heeft gekregen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:32

Relaxed schreef:
lieveli schreef:

Dat ben ik ook wel met je eens, maar ik ken ook teveel gevallen dat het kind al niet naar papa mag omdat papa iets heeft gedaan wat ex niet aanstaat.. Dan wordt een kind gewoon gebruikt om te straffen en dat kan imo echt niet :n

Hier gelukkig 0,0 van dat soort vrouwen in de omgeving.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:36

Ik zou ook niet voor een man met kinderen gaan. Wat Relaxed al zegt, ik wil zelf absoluut geen kinderen dus waarom zou ik wel investeren in die van een ander? Bovendien vind ik het ook niet eerlijk naar de kinderen in kwestie. Die verdienen iemand die kinderen wel leuk vindt :))

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:27

Jildau schreef:
Plus dat er ook zat bitchy vrouwen zijn die niet volwassen kunnen omgaan met zo'n situatie en het kind dus maar lekker bij de vader weg houden want dat is zo'n eikel. Niet altijd terecht.

Edit: Wat Relaxed zegt dus.

Ja of nieuwe partners die zich met de verkeerde dingen bemoeien he. Die zijn er ook nog.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:51

Who wanna join? :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:52

Haha, date gehad dit weekend?

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:54

Nee haha, vorige week, met die stumper die gewoon niets meer liet horen :')

Morgen avond heb ik een date :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:59

Oeh spannend!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:22

_O- Tinderen voor Tinderen...

En nou ja, ik wil zelf misschien ooit wel kinderen, maar ja dan niet met iemand die ze al van een ander heeft. Verwend, misschien, maar ja. Ik ben niet écht een algemene kindervriend (meer dat ik eentje van mezelf nog wel lief zou kunnen vinden denk ik) dus weet niet of ik het leuk zou vinden om dan met de kinderen van een ander om te gaan.
En zo'n kind voelt dat ook aan natuurlijk, dus dat is ook banketstaaf.