Als het goed is dan is het alweer voorbij. Ik weet wat het probleem was hier. De fitting van het noorderlicht deed het gewoon even niet in deze regio. Phillips is ook niet meer wat het geweest is. Ik heb 2 zielige sterretjes geschoten......niks geen licht te vinden
Al een paar dagen zonnig, s nachts frisjes tot vorst en overdag heerlijk weer. Gisteravond rond 9 was er een heel mooie lucht hier. Waren op de dijk met de hondjes iets eerder, was rustgevend om te zien. Wat het was geen idee maar wel mooi.
Nu weer strakblauw hier luchtdruk al dagen stabiel rond de 1010. Temperatuur geen idee van nog.
Geen idee, we zitten dan we flink oost met goed uitzicht over de dijk gister. Was eerst al een mooie zonsondergang met een lang kleurende lucht. Ik heb eerder vaag noorderlicht gezien in nederland en dat oogde anders. Dit was een vaag schijnsel in een oranje/groenige kleur maar niet pal noord maar meer noordwest rond een uur of half 9. Zou dan te vroeg zijn geweest voor wanneer het was. Ga ervan uit dat we te ver zuid zitten ervoor.
Artikel ga ik zo lezen, maar we hebben dus wel het noorderlicht gister gezien kennelijk. het was toch zichtbaar in onze regio. En dat terwijl we eigenlijk eind dit jaar maar dat wordt volgend februari op reis gaan om het te gaannzien boven de poolcirkel. Hihi, is een stuk goedkoper zo.
O ja de zonsverduistering, kan alleen geen brilletej vinden hier in de buurt. Dan maar de ouderwetse cd methode hanteren.
gohya
Geplaatst: 18-03-15 10:53
Je hebt idd. het Noorderlicht gezien karuna,gaaf zeg. Ik ga vrijdag ook kijken naar de gedeeltelijke zonsverduistering.Aantal jaren geleden de volledige gezien,met een c.d.tje. Het word hier helemaal grijs,weg is de zon.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 18-03-15 10:57
De vorige volledige was gaaf om mee te maken. Wij hadden toen een voliere buiten en dat was grappig. Midden op de dag beginnen de vogels opeens heel verbaasd aan hun avondritueel in versnelde versie. Een kwartier voor de verduistering was alles in diepe rust om een kwartier erna weer heel verbaasd hun ochtend ritueel uit te voeren. was zo komisch vooral omdat ze er toen achter kwamen dat er geen vers zaad lag maar al deels opgegeten. die koppies toen ook.
Lichtgrijs maar nog zonnig hier, vogels buiten fluiten zich gek, ga zo wat paardenhaar buiten ronddelen. Wordt het weer vogeltv met grote plukken wit haar.
quartel
Geplaatst: 18-03-15 11:57
Wat betreft de zonsverduistering.......... Als ik hem mis is het geen drama.....we hebben nu ook zonsverduistering Het is maar grijs en grauw hier.......niks geen zon nog