Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:39

Darah3 schreef:
Hebben jullie last van je Marktplaats mail? Ik heb het idee dat mijn mails niet aankomen :\
Of mensen doen een bod en reageren daarna niet meer, kan ook nog natuurlijk :')

Dit vroeg ik me onlangs ook af. Meerdere keren IBAN en adresgegevens uitgewisseld en dan blijft het ineens stil, zo gek

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:55

Mama3 schreef:
Darah3 schreef:
Hebben jullie last van je Marktplaats mail? Ik heb het idee dat mijn mails niet aankomen :\

Dit vroeg ik me onlangs ook af. Meerdere keren IBAN en adresgegevens uitgewisseld en dan blijft het ineens stil, zo gek

Hier ook.
Krijg je eerst van die enthousiaste mailtjes van: ja, ik wil het erg graag hebben! en vervolgens hoor of zie je niets meer...

Het huis van mijn ouders is leeg.
Afgelopen zondag een ad op FB gezet voor gratis af te halen.
Diverse mensen die hadden gezegd te komen ophalen en die komen dan gewoon niet. _-:(
Zelfs ff een afmelding was teveel, terwijl ze de nood van de situatie wisten.

1 mevrouw kwam wel opdagen, nou ja haar man en nog een sterke hulp dan, en die hebben 3 busjes vol meubels enz. meegenomen.
Onze overbuurman is ook 3 x langs geweest en mijn mams favoriete kast pronkt nu in zijn woonkamer.
De kast staat echt in het middelpunt en bij hem veel mooier. :=
Iedereen blij, hoop ik dan maar.
Straks de allerlaatste dingen nalopen en spulletjes mee en dan is dinsdag de overdracht.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:23

Darah3 schreef:

Ik heb dat idee al een tijdje; ene mail wel, andere niet.
Heb tot twee keer toe iemand aangeschreven over een verzorgpaard, tot twee keer toe niks geen antwoord of wat dan ook. (en ík krijg wel de bevestiging in mijn mail, dat ik wat verzonden heb)
Nou ja, lama dan -O-
Diegene had ook wel een tel.nr. zag ik later, maar eigenlijk had ik er al geen zin meer in.

Sleeper

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:07

Even een vraag. Wat doen jullie als je iets verkocht hebt, netjes opgehaald en later wordt gebeld dat ze het toch niet willen (ivm niet passen in dit geval) Neem je het terug of zeg je 'jammer, maar gekocht is gekocht' (gaat om best veel geld)?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:11

Helaas pindakaas, dan hadden ze maar naar de winkel moeten gaan.
Garantie tot aan de deur, betaald is verkocht

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:12

Sleeper schreef:
Even een vraag. Wat doen jullie als je iets verkocht hebt, netjes opgehaald en later wordt gebeld dat ze het toch niet willen (ivm niet passen in dit geval) Neem je het terug of zeg je 'jammer, maar gekocht is gekocht' (gaat om best veel geld)?

Als er van te voren niets over is afgesproken, dan is het verkocht. Ik zou mailtje sturen met dat je het jammer vind en hoopt dat zij het snel weer kan verkopen. Of je neemt het terug als je weet dat het item weer zo verkocht is tegn de zelfde prijs :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:21

SuzanH schreef:
Sleeper schreef:

Als er van te voren niets over is afgesproken, dan is het verkocht. Ik zou mailtje sturen met dat je het jammer vind en hoopt dat zij het snel weer kan verkopen. Of je neemt het terug als je weet dat het item weer zo verkocht is tegn de zelfde prijs :)

Ik heb het terug genomen, puur uit fatsoen niet omdat ik het wilde. Maar eigenlijk baal ik er wel van. Dank je voor je antwoord als ik (hopelijk) weer een koper heb ga ik duidelijk aangegeven dat ik het niet terug neem. Overal lees ik discussie's die mensen krijgen over mp produkten en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Dus duidelijke afspraken maken is eigenlijk de tip.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:33

Heb zojuist mail en geld ontvangen van een koop die ik 2 wkn geleden al had gesloten. Ze had problemen met het internet

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:55

Op dit moment krijg ik steeds mailtjes van iemand die 1 vraag stelt, ik beantwoord hem en dan komt de volgende vraag weer. Geen naam en het is me ook niet echt duidelijk of de interesse echt is. Ik begrijp meer en meer dit topic :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:52

Ik neem niks terug! Ik ben geen winkel :+
Daarbij mekker ik ook nooit als iets niet past, risico van het vak en weer de verkoop in.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:13

Sleeper schreef:
Op dit moment krijg ik steeds mailtjes van iemand die 1 vraag stelt, ik beantwoord hem en dan komt de volgende vraag weer. Geen naam en het is me ook niet echt duidelijk of de interesse echt is. Ik begrijp meer en meer dit topic :)

Hoeveel mailtjes ben je verder?
Na 3 van dat soort 'vage' mailtjes stop ik echt en ga weer verder op een andere bieder.
Tenzij dit de enige bieder is natuurlijk. ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:49

Ik ben er mee gestopt, heb meer bieders gelukkig. Maar wat een gedoe zeg. Had eerder geen ervaring met dingen op mp neerzetten maar valt me vies tegen. Veel mensen met fantasiebiedingen, mailtjes zonder aanhef en/of zonder eigen naam. Beetje fatsoen is ver te zoeken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:30

Wegens overlijden van mn stiefvader mag ik zijn vis spullen verkopen.
Ben benieuwd wat daaruit voortkomt. Heb er niet zo veel verstand van.
T op de foto zetten is al een flinke klus :')

Even terugkomend op t verkeerd overgeboekte geld.. heb paar dagen terug 1 cent overgeboekt met de mededeling dat ik hoopte dat de overige 75 euro in de komende dagen werd teruggeboekt zoals beloofd.
Zoals al verwacht.. nog geen geld gezien..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:31

Iemand die ervaring heeft met Kiala, help?
Ik heb via een webshop een jurkje besteld, en nu heb ik vanaf de website de code P2015-048724-WXKK gekregen, alleen daar kan ik via kiala niks op vinden. Ik heb het idee dat het niet de juiste code is, iemand met ervaring hiermee die weet of ik op de juiste weg ben of niet?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:33

je krijgt toch vanzelf bericht van kiala dat je het kunt gaan ophalen?
zie zelf nooit geen codes bij kiala geloof ik.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:36

gelukt! Tussen nu en 13:00 kan ik hem verwachten :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:34

Dott schreef:
Wegens overlijden van mn stiefvader mag ik zijn vis spullen verkopen.
Ben benieuwd wat daaruit voortkomt. Heb er niet zo veel verstand van.
T op de foto zetten is al een flinke klus :')

Even terugkomend op t verkeerd overgeboekte geld.. heb paar dagen terug 1 cent overgeboekt met de mededeling dat ik hoopte dat de overige 75 euro in de komende dagen werd teruggeboekt zoals beloofd.
Zoals al verwacht.. nog geen geld gezien..
en wat ga je nu doen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:50

Ben vandaag naar de bank geweest. Deze zeiden dat ik maar naar de bank van degene waar t geld naar is overgeboekt moest gaan -_-"
Zij verwezen mij uiteraard terug naar mn eigen bank, met de mededeling dat zij een verzoek moeten indienen (dat is ook wat ik op internet kan vinden).
Mensen bij mijn bank (kantoor) hielden bij hoog en bij laag vol dat dat niet zo was, ik moest maar aangifte doen, zij gingen me iig niet helpen.
Was echt bloedlink.

Heb een bericht geplaatst op de fb pagina van mijn bank. Met een printscreen erbij van een stukje op de pagina van de consumenten bond waarin staat dat mijn bank actie kan ondernemen op mijn verzoek.
Hierop kreeg ik gelukkig een fijne reactie en hulp.
Dat verzoek is nu ingediend, en als er over 2 weken niets is overgeboekt dan komen de gegevens van die persoon vrij en kan ik aangifte doen.. niet dat ik daarmee mn geld terug krijg.. maargoed.. ik hoop dat dit genoeg "druk" is om toch de rest over te maken. En anders maar zien wat we doen als de gegevens vrij zouden komen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:54

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Wij behandelen dit soort dingen ook met enige regelmaat. Als je straks de gegevens van die persoon hebt kunnen we vaak helpen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:02

Volgens mij ben ik daarvoor verzekerd ja.
Dank je voor de tip :) wat kunnen ze daar verder mee dan, behalve aangifte doen?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:05

Als ik het verhaal me goed herinner had jij aan het verkeerde rekeningnummer betaald toch?

In dat geval heb jij onverschuldigd betaald, wat direct inhoudt dat zijn ongerechtvaardigd verrijkt zijn. Daardoor heb jij een vordering op hen. Wat je via de RB kan laten verhalen. Vrees alleen dat de politie niets voor je doet (is mijn ervaring althans), vaak nemen ze zelfs geen aangifte aan. Strikt genomen is er in dit geval ook geen wet overtreden op grond waarvan de politie iets kan doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:12

WoW.. Wat een rare reactie van jouw bank in eerste instantie. Overal kun je vinden dat zij dat moeten doen ipv de andere bank. Dombo's!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:26

Sammie schreef:
WoW.. Wat een rare reactie van jouw bank in eerste instantie. Overal kun je vinden dat zij dat moeten doen ipv de andere bank. Dombo's!

Ja, ik was ook echt heel boos. Was een grietje van mijn leeftijd. Ze ging het de 2e keer even met haar leidinggevende overleggen.
komt terug, nee daar doen we niks mee. Oudere vrouw die bij haar achter de balie zat ook: ja nee dat kunnen we niet.
dus ik semi geirriteerd, wat ik dan nu moest want op internet staat toch echt dat mijn bank me kan helpen.
nee hoor nee, ik moest maar naar de politie gaan ofzo, maar zij gingen me niet helpen.

Lang leve openbare facebook pagina's. Daar heeft iemand van de bank me geholpen die zei dat ik gewoon gelijk had.

@Elize, ja dat de politie niet happig is op dat soort aangiftes had ik al verwacht.
Maar goed, mocht het idd zo ver komen dan zal ik eens informeren bij RB.

Vooralsnog hoop ik dat de brief van de bank voldoende is. Persoonlijk zou ik mijn gegevens niet bij iemand willen die ik niet ken, en waar ik geld van zou achterhouden.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:43

Sorry voor het binnenvallen maar ik weet niet waar ik het hier anders kwijt moet.

Afgelopen week via mp petrie laarzen van iemand overgenomen. Zagen er goed uit op de foto.

Het was 15km verderop dus gevraagd om dit weekend op te halen maar dat kwam niet uit en ivm werk was verzenden makkelijker.

Nou goed, ik heb ze dus laten verzenden en vandaag kwamen ze binnen.
De linker laars heeft 2 scheuren naast de rits en van de rechterlaars is de rits kapot, deze kan niet dicht. Ook zijn de hakken van beide laarzen ontzettend lelijk en scheef versleten.

Ik heb 30 euro voor de laarzen betaald, exclusief het verzenden.
Wat zouden jullie doen? Is dit dan nog wel een eerlijke prijs?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:46

Oh wat is zadels verkopen toch een ellende :')

Zie ook wel weer een leuke voorbij komen op FB. Ik zoek een springzadel, 18 inch, goede knie en zachte zit, regio limburg en een budget van 1000 euro. Reageert er iemand met een aftans springzadel die weg mag voor 50 euro.

Ik heb een springzadel voor 850/800 euro te koop staan. Kreeg ik een reactie: ik bied 400,- incl verzenden. Ja wat denk je zelf :') enkeltje prullenbak krijgen dat soort berichten