Wij hebben gister in de klas een documentaire gezien over een meisje genaamd Stacey. Alhoewel.. Dat dacht ik toen ik de naam hoorde. Blijk je het dus te spellen als Stee-Sie.
En ja.. serieus met het streepje ertussen
Shenavallie
Geplaatst: 05-09-15 10:01
Een vroegere maat van mijn broer wilde een stoere naam voor zijn zoon, waar niet op gerijmd kon worden... Roel. Even in het midden gelaten of het een stoere naam is of niet, maar je kunt er wel degelijk op rijmen: Roel, hou je smoel. Vond die gozer niet zo leuk, geloof ik. De naam was echter al gegeven.
Een andere maat van mijn broer hoorde het verhaal en dacht het beter te kunnen: hij bedacht Sjoerd. Daar kon je zeker niet op rijmen, dacht hij. Echt wel: Sjoerd met zijn knoert of Sjoerd is een ploert... Gelukkig kon die maat er wel om lachen, maar ook in dit geval was de naam al gegeven.
Niet leuk voor de kinderen als ouders niet echt goed nadenken over een naam. Aan de andere kant: op bijna elke naam kun je wel iets geks bedenken. Op mijn originele naam bedacht ik vroeger ook allerlei rijmpjes, zowel leuke als minder leuke. Was ik m'n klasgenoten in ieder geval wel voor en scheelde het plagerijtjes!
Ik dacht dat kan niet ! Er zijn geen twee kinderen waarvan de ouders op zo'n vreselijke naam zijn gekomen. Maar zie in je profiel dat je ook in limburg woont. gelukkig weer een kind bespaart gebleven.