[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:18

De een reageert anders op medicatie en supplementen dan de ander.

Best is gewoon even kijken wat het voor jezelf doet.

(Als voorbeeld, bij de meeste mensen werkt morphine zeer pijnstillend en wat slaapverwekkend, bij mij geeft het lichte pijn vermindering en ik word er zo druk van alsof ze me speed gegeven hebben ;) )

Één ervaring zegt niet zoveel voor hoe de meesten het ervaren.
En wat de meeste ervaren zegt niet automatisch iets over dat jij het zo ook ervaart.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:46

Ik kan dat bevestigen op het gebied van pammetjes.
Ik kreeg ooit lorametzepam(?) voorgeschreven ivm slaapproblemen en er werd me op het hart gedrukt om het in te nemen terwijl ik op de rand van mijn bed zat en dan gelijk onder de wol te kruipen.
Ik zou binnen een half uur bijna comateus zijn.
3x raden wie er een paar uur later nog rondstuiterde. *\%/*
Enige wat mij helpt is flunitrazepam (ook wel bekend als rohypnol/roofies) en zelfs dat niet als ik het vaker dan 1x per 2 weken inneem. :x
Ik grap er weleens over dat mijn drankjes spiken niet zoveel effect geeft aangezien ik bijna overal doorheen ga. :')

Oh en oxazepam bij het opstarten vd antidepressiva zou me rustiger moeten maken in mijn hoofd maar ik werd er serieus een gevaar voor nezelf van, das ook versneld afgebouwd toen uit veiligheidsoverwegingen. :=

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:29

Wat een verhalen :') . Maar duidelijk. Was 120 kwijt voor 2 potjes trouwens, dus ja dan hoop je toch dat het iets doet met zoveel goede reviews. Niet dus.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:41

Ik heb een goed restaurant gevonden :j

:+

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:44

Ik zie een meeting aankomen!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:43

Ik was laatst bij een show Pieter Derks, mijn neef speelt in zijn begeleidingsband dus we konden gratis naar binnen.
Goede show, helemaal mijn humor.
Het enige wat me een beetje tegen de borst stootte was dat hij vertelde over zijn sterilisatie. Hij vertelde namelijk dat hij seksistisch was bejegend door de arts die het zou uitvoeren. Die had namelijk voor de procedure gezegd "zo, heeft je vrouw je mee moeten sleuren?"
Waarmee ik de uitspraak niet wil baggitaliseren, want die is natuurlijk gewoon kak, maar ik dacht wel: bro, als je dit al seksistisch vond had je het als vrouw eens moeten proberen >;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:13

En toch is ook dat seksistisch.

Namelijk alsof de man blijkbaar niet zijn eigen keus maakt, maar onder de plak zit bij zijn vrouw.

Dat soort opmerkingen zijn ook voor (ons vrouwen) schadelijk, want dan wordt het dus weer teruggegooid bij vrouwen om voor anticonceptie te zorgen.

Zijn frustratie is terecht, en is dezelfde als de onze.

(Hier ga ik er even vanuit dat vrijwel iedereen in dit topic vrouw is)

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:10

Het is een seksistische opmerking. Dat staat buiten kijf.
Maar het is wel zo dat je er vaker mee te maken krijgt als je geen cis-man met typische cis-man-eigenschappen, hobby's of baan hebt. :+
Alleen is dat weer een andere discussie.

En ik begrijp jouw idee wel, want ik zou dan denken; wow, is dat de eerste keer dat je die vraag krijgt? Ik kreeg een vergelijkbare vraag (vind je partner dat wel goed? En ook, je partner vindt het wel lekker dat jij dan het huishouden gaat doen.) toen ik minder wilde gaan werken. Of op andere momenten dat men denkt dat je partner er iets over te zeggen heeft.

Niet dat dát iets afdoet van het seksistische ervan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:15

Sorry, ik bedoel er ook zeker niet mee dat het geen seksistische uitspraak zou zijn, want dat is het absoluut, en dat kan natuurlijk gewoon niet.
Het is gewoon een volwassen man die zijn eigen keuzea wil maken.
Ik wil er alleen mee zeggen dat hij in elk geval geen "weet je het zeker? Wat vind je vrouw ervan? Straks krijg je spijt" tegengas kreeg, die wij wel allemaal op ons bordje krijgen/kregen bij een poging tot sterilisatie

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:34

Laurora schreef:
Ik was laatst bij een show Pieter Derks, mijn neef speelt in zijn begeleidingsband dus we konden gratis naar binnen.
Goede show, helemaal mijn humor.
Het enige wat me een beetje tegen de borst stootte was dat hij vertelde over zijn sterilisatie. Hij vertelde namelijk dat hij seksistisch was bejegend door de arts die het zou uitvoeren. Die had namelijk voor de procedure gezegd "zo, heeft je vrouw je mee moeten sleuren?"
Waarmee ik de uitspraak niet wil baggitaliseren, want die is natuurlijk gewoon kak, maar ik dacht wel: bro, als je dit al seksistisch vond had je het als vrouw eens moeten proberen >;)

Voor jou gratis maar niet voor de artiest, die niet alleen inkomsten misloopt maar ook gewoon het theater voor jouw plaatsen moet betalen. Oftewel je hebt een cadeau gekregen van de artiest.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:37

Er worden altijd/meestal twee of meer plaatsen vrij gehouden in een zaal voor medewerkers van het theater/schouwburg/zaal of eventuele vrienden en/of famillieleden.
Althans, dat werd ons verteld door Pieter zelf.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:46

Laurora schreef:
Er worden altijd/meestal twee of meer plaatsen vrij gehouden in een zaal voor medewerkers van het theater/schouwburg/zaal of eventuele vrienden en/of famillieleden.
Althans, dat werd ons verteld door Pieter zelf.

Moet Pieter beter de afrekening bekijken...
Er worden standaard een aantal plaatsen (meestal 8 nabij de techniek (licht&geluid)) vrijgehouden voor vrienden/familie inderdaad maar dat zijn geen gratis plaatsen. Afhankelijk van de afspraken gaan die kaarten een week of een uur en alles ertussenin voor aanvang in de verkoop als ze niet zijn vergeven als vrijkaarten. Vergeven vrijkaarten komen op rekening van de artiest.
Voor medewerkers van de locatie zijn er inderdaad ook plaatsen gereserveerd maar die zijn aan de buitenzijde gesitueerd.
Regelmatig meegemaakt dat theaterpersoneel komt vragen of die kaarten verkocht mogen worden, want wachtlijst of mensen aan de balie. Wij zijn dan altijd verbaasd want de afspraak is dat die plaatsen een week voor aanvang vrijgegeven worden. Sommige locaties hebben dat soort zaken niet goed op orde, anderen wel.

Oja, en Pieter heeft natuurlijk gelijk dat het sexistisch is maar hij kan niet uit eigen ervaring vertellen hoe het iemand van het andere geslacht vergaat...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:11

Mijn vriend is meerdere keren gevraagd of hij het zeker wist, gezinssituatie is besproken etc voor zijn sterilisatie. Laatste keer was vlak voor het mes erin ging :)) Het is dus niet zo dat mannen helemaal geen vragen krijgen als ze zich daarvoor melden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:44

Wij kregen de vraag hoeveel kinden we hadden. 'Precies genoeg, nul. En dat moet ook zo blijven.' En daarmee was de kous af

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:17

Yenni schreef:
Hmm nog niet veel positieve resultaten dus. Dan blijf ik voorlopig maar bij de prikpil :o

Ik ben heel erg blij met de Kyleena en menstruatie blijft ook nog eens uit.
De gyn waarschuwde me dat mijn baarmoedermond wel sterk reageerde en ik hevige krampen zou kunnen krijgen. Dat heb ik geweten de eerste dag! Ik kreeg ook ontzettend krampen van de menstruatiecup.

Na die dag heb ik er geen tel last meer van gehad en ben er dus ontzettend positief over.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 07:33

Hier ook tevreden aan mijn 2e Kyleena inmiddels :) .

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:59

Wow dit topic is 5 maanden geleden ongeveer ontstipt zonder dat ik het gemerkt heb :? ik snap ook niet dat het me niet opviel dat dit topic niet meer naar boven kwam :o?

Nouja, mag ik me weer opnieuw melden? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:09

Ligt eraan. Ben je ineens bekeerd?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:16

Ik zit in het vliegtuig met alweer krijsende baby’s om me heen. Ze zouden dat echt moeten verbieden. Tot 8 jaar. Wat doe je ook met een baby in een vliegtuig

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:17

Mo_86 schreef:
Ik zit in het vliegtuig met alweer krijsende baby’s om me heen. Ze zouden dat echt moeten verbieden. Tot 8 jaar. Wat doe je ook met een baby in een vliegtuig

Dat is echt voor niemand leuk nee :n

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:37

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:44

Roosch schreef:
Ligt eraan. Ben je ineens bekeerd?

Nee nog steeds trouw aan dit geloof :7

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:49

Niobe schreef:
Wow dit topic is 5 maanden geleden ongeveer ontstipt zonder dat ik het gemerkt heb :? ik snap ook niet dat het me niet opviel dat dit topic niet meer naar boven kwam :o?

Nouja, mag ik me weer opnieuw melden? :')

Dat had ik laatst ook! Irritant he?!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:39

Ik had vandaag weer een topdag hahaha.
Bij vrienden geweest, en ik had een tuinbroek met felgekleurd shirtje eronder aan.
Vraagt hij "heb je met opzet een kinderanimator-outfit aan?"
En ik dacht "oh gadver jaaa, ik lijk wel Ms. Rachel, ik heb alleen nog 2 staartjes in mijn haar nodig" :')
En de kleine, die is gék van Ms. Rachel. Van mij normaal niet, ze is 2 en half, en ik hou me eigenlijk nooit met haar bezig, en zij heeft normaal ook niet echt interesse in mij.
Vandaag het tegenovergestelde van haar kant uit. Dankzij mijn glamoureuze outfit liep ik met een pamperkont op mijn arm rond, moest ik dinosaurus-poppetjes op mijn vingers laten zetten, moest ik tijdelijk mijn schoenen afstaan, moest ik me naar de zetel laten dirigeren, ... En daardoor kreeg ik kwijl op mijn arm, ew.

Ter illustratie, Ms. Rachel:
Afbeelding

Note to myself: doe normale kleren aan :')

Bij thuiskomst scrolde ik voorbij deze:
Afbeelding

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:54

Pff, dat je het gedaan hebt joh. Toen mijn nichtje 't een keer op d'r heupen had en mijn haar wilde kammen met een (duplo) borstel heb ik dat één keer toegelaten (maar alleen omdat ik wist dat ie net nieuw was en nog niet in haar mond was verdwenen ofzo) en daarna was 't klaar. Nee is nee. Tante VuurVleugels heeft geen zin in een polonaise aan d'r lijf, ga je ouders pesten.