Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:49

De wappies wisten het melden in elk geval prima te vinden: er is heel veel vervuilde data omdat er is opgeroepen om expres valse meldingen te doen bij Lareb.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:49

Shadow0 schreef:
De wappies wisten het melden in elk geval prima te vinden: er is heel veel vervuilde data omdat er is opgeroepen om expres valse meldingen te doen bij Lareb.

Zie daar de betrouwbaarheid van de data

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:10

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:15

Wie of wat zijn dan de wappies? En hoe weet je dat Shadow? Is eigenlijk onlogisch, want als wappie laat je je toch helemaal niet testen.Hoe kun je dan de data vervuilen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:25

996981 schreef:
Shadow0 schreef:

Zie daar de betrouwbaarheid van de data

Meer de onbetrouwbaarheid van mensen zou ik zeggen. Lareb zelf weet dit, en houdt er rekening mee en communiceert die beperkingen ook gewoon.

Dinopino schreef:
Wie of wat zijn dan de wappies? En hoe weet je dat Shadow? Is eigenlijk onlogisch, want als wappie laat je je toch helemaal niet testen.Hoe kun je dan de data vervuilen?

Als je expres valse meldingen doet ben je een wappie. Sommige dingen zijn niet zo ingewikkeld :) Als mensen leugens nodig hebben om een punt te maken, dan weten ze zelf ook best dat het niet deugt.

(En de tips over meldingen gingen niet alleen maar over 'zo kun je melden als je bijwerkingen hebt' maar ook echt over 'zo kun je valse gegevens gebruiken zodat het niet zo opvalt dat je liegt')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:29

Doorgeven van bijwerkingen was zo gepiept en vragen in normale taal geschreven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:31

Shadow0 schreef:
Meer de onbetrouwbaarheid van mensen zou ik zeggen.

en mensen met miljárdenbelangen bij liegen geven betrouwbare data _O- _O-

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:31

Waarom zou je dat allemaal doen? Welk gewin zit daar dan in? Klinkt mij allemaal totaal onlogisch.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:35

bigone schreef:
Doorgeven van bijwerkingen was zo gepiept en vragen in normale taal geschreven.

In jouw optiek

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:45

Ja in mijn optiek, en ook niet ellenlang en moeilijk. Maar misschien vind jij dat wel, is heel persoonlijk natuurlijk.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:53

bigone schreef:
Ja in mijn optiek, en ook niet ellenlang en moeilijk. Maar misschien vind jij dat wel, is heel persoonlijk natuurlijk.

Volgens mij gaat het hier niet om jou of mij, maar om de gemiddelde Nederlander. In Nederland hebben 2,5 miljoen mensen van 16 jaar en ouder moeite met lezen (laaggeletterd) ongeveer 21% van de gehele bevolking is lageropgeleid (een deel daarvan zal laaggeletterd zijn).

Er is dus een heel grote groep waarvoor een voor jou en mij simpele vragenlijst onbereikbaar is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:07

En dan nog kom je er niet uit wat is er mis met om hulp vragen van de omgeving?

Het was vrij gemakkelijk in te vullen maar je moet er gewoon even voor gaan zitten. Het enige lastig vond ik dan dat je in moest vullen hoelang een bijwerking duurde. Dat wist ik dan weer minder goed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:12

Zebrastreep schreef:
En dan nog kom je er niet uit wat is er mis met om hulp vragen van de omgeving?

Het was vrij gemakkelijk in te vullen maar je moet er gewoon even voor gaan zitten. Het enige lastig vond ik dan dat je in moest vullen hoelang een bijwerking duurde. Dat wist ik dan weer minder goed.

Daar is niks mis mee, maar wel drempelverhogend. Daarnaast is laaggeletterdheid niet iets waar men mee te koop loopt. Er heerst onwijs veel schaamte

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:18

Dus de wereldwijde data over corona klopt niet, omdat Lareb de data over bijwerkingen van medicijnen niet goed bijhoudt en dat komt omdat we laaggeletterdheid in Nederland hebben.

Damn, dan ben je echt wel argumenten bij je mening aan het zoeken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:22

996981 schreef:
Daar is niks mis mee, maar wel drempelverhogend. Daarnaast is laaggeletterdheid niet iets waar men mee te koop loopt. Er heerst onwijs veel schaamte

Als dit oprechte betrokkenheid zou zijn, zou ik dat echt een stap vooruit vinden in de maatschappij. Alleen krijg ik helemaal niet de indruk dat dit oprechte bezorgdheid is, het is alleen maar handig als wat extra zand in de machine tegen data over corona en vaccins.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:23

Wat betreft die docu van FvD die laatst was gedeeld: ik heb hem net gekeken maar... ik zie echt niks geks van de dingen die de GGD-medewerkers zeggen? Zéker als je je beseft dat er veel knip en plakwerk in zit?
(ik ga hem niet delen want ik gun FvD die clicks niet, dus als je hem wil kijken: hij staat op youtube)

Die "deskundigen" die ze aan het woord laten zeggen daarentegen wel dingen die bij mijn weten niet kloppen of volledig uit z'n verband zijn gerukt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:24

Karl66 schreef:
Dus de wereldwijde data over corona klopt niet, omdat Lareb de data over bijwerkingen van medicijnen niet goed bijhoudt en dat komt omdat we laaggeletterdheid in Nederland hebben.

Je kan het Lareb ook gewoon bellen. Of anders via je huisarts.

Je hoeft als patiënt echt niet perse een formulier in te vullen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:25

Karl66 schreef:

Want we hebben alleen laaggeletterdheid in onze Nederlandse maatschappij, waarin het gemiddelde opleidingsniveau ver boven het wereldwijde gemiddelde ligt :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:29

Shadow0 schreef:
996981 schreef:

Als dit oprechte betrokkenheid zou zijn, zou ik dat echt een stap vooruit vinden in de maatschappij. Alleen krijg ik helemaal niet de indruk dat dit oprechte bezorgdheid is, het is alleen maar handig als wat extra zand in de machine tegen data over corona en vaccins.

Ik maak me, los van Corona, inderdaad zorgen om de ontstane en doorzettende polarisatie door opleidingsniveau

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:34

Wat betreft bijwerkingen, er is natuurlijk niet alleen Lareb in de wereld... ;)

Hier is de vaccinatieplicht voor het zorgpersoneel met 3 maanden uitgesteld.
Per 1 april wordt dus per 1 juli.
Kwestie van nog wat personeel over te houden in de ziekenhuizen en liefst ook nog een aantal huisartsen :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:38

Pandora2 schreef:
Wat betreft bijwerkingen, er is natuurlijk niet alleen Lareb in de wereld... ;)

Hier is de vaccinatieplicht voor het zorgpersoneel met 3 maanden uitgesteld.
Per 1 april wordt dus per 1 juli.
Kwestie van nog wat personeel over te houden in de ziekenhuizen en liefst ook nog een aantal huisartsen :=

Hoe gaat het melden van bijwerkingen in België? :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:40

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:47

Huertecilla schreef:
Shadow0 schreef:
Meer de onbetrouwbaarheid van mensen zou ik zeggen.

en mensen met miljárdenbelangen bij liegen geven betrouwbare data _O- _O-

Dezelde mensen van die biomassa die echt zoooo enorm goed is voor het milieu..echt een prachtkans!

Of die mensen waarvan vandaag nog een paar boze/vertwijfelde rechters van het hof vroegen of ze de overheidsorganisatie uberhaupt nog konden vertrouwen. Terwijl ze zaten te kijken naar een keihard liegende inspecteur die het hachje koste wat kost wilde redden.

Ik kan gewoon nooit geloven dat mensen echt denken dat onze overheid zo heilig is..ze hebben liegen en bedriegen volgens mij uitgevonden.
Er is altijd wel iemand die een 'onderzoek op maat' regelt voor de overheid. Op dat niveau zijn altijd mensen te koop omdat ze graag iets willen.
Daar zijn zo oneindig veel voorbeelden van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:50

Shadow0 schreef:
SusanH schreef:
Daarom vind ik de term onverdeeld Nederland ook zo mooi gevonden. Ze voel ik het ook.

Wat is het idee van Onverdeeld voor mensen met hoge risico's? Hoe wordt hun risico beperkt?

Die bescherming gaat zeker niet verbeteren met 2G. Onverdeeld Nederland is tegen de invoer van 2G en wil per direct de toegangspas eraf. Omdat dit geen werkelijke bescherming biedt tegen de verspreiding van het virus. Dat is het enige agendapunt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:54

IMANDRA schreef:
Wat betreft die docu van FvD die laatst was gedeeld: ik heb hem net gekeken maar... ik zie echt niks geks van de dingen die de GGD-medewerkers zeggen? Zéker als je je beseft dat er veel knip en plakwerk in zit?
(ik ga hem niet delen want ik gun FvD die clicks niet, dus als je hem wil kijken: hij staat op youtube)

Die "deskundigen" die ze aan het woord laten zeggen daarentegen wel dingen die bij mijn weten niet kloppen of volledig uit z'n verband zijn gerukt.

Morgellons? En door de neus-hersenbarrière breken? Zoiets las ik.