Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor
Ik vind het überhaupt te achterlijk voor woorden dat mijn zusje het in dr hoofd haalt om het te vragen
Anna79 schreef:Eens met een korte lockdown voor iedereen. Eens met iedereen testen voor toegang bij wat open moet blijven (ziekenhuizen, instellingen).
Wat betreft kerken; ik zit bij een hele grote kerk (3000 leden). Onze kerk gaat in alles steeds mee met de adviezen van de regering, eerst op inschrijving, nu lang geen maximale capaciteit veel ruimte tussen rijen en stoelen etc. Maar ik ben het ermee eens dat sommige kerken er niet verstandig mee omgaan. Onze kerk heeft als standpunt aangenomen dat ze niet willen dat niet-gelovigen aanstoot aan de kerk nemen en wil haar verantwoordelijkheid nemen.
bigone schreef:Als ze dan toch een lockdown doen laat het dan ook een goede zijn en niet weer allerlei uitzonderingen. Verplicht alles dicht wat dicht kan, scholen twee weken vakantie, verplicht thuiswerken enz. Beter kort maar krachtig dan dit gemodder .
Achterom schreef:Relaxed schreef:Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor
Ik vind het überhaupt te achterlijk voor woorden dat mijn zusje het in dr hoofd haalt om het te vragen
Je zusje kan toch gewoon buiten wachten bij het zwembad?
Anna79 schreef:Eens met een korte lockdown voor iedereen. Eens met iedereen testen voor toegang bij wat open moet blijven (ziekenhuizen, instellingen).
Wat betreft kerken; ik zit bij een hele grote kerk (3000 leden). Onze kerk gaat in alles steeds mee met de adviezen van de regering, eerst op inschrijving, nu lang geen maximale capaciteit veel ruimte tussen rijen en stoelen etc. Maar ik ben het ermee eens dat sommige kerken er niet verstandig mee omgaan. Onze kerk heeft als standpunt aangenomen dat ze niet willen dat niet-gelovigen aanstoot aan de kerk nemen en wil haar verantwoordelijkheid nemen.
Relaxed schreef:Achterom schreef:
Je zusje kan toch gewoon buiten wachten bij het zwembad?
Nou, hij is net 5 en zal toch ff hulp moeten hebben met omkleden![]()
Maar heb ook zwembaden gehoord die helemaal geen ouders meer toelaten, die kinderen moeten dan thuis gewoon zwemkleren aan en iets makkelijks erover en dan worden ze bij de deur opgevangen en meegenomen.
Achterom schreef:Relaxed schreef:
Nou, hij is net 5 en zal toch ff hulp moeten hebben met omkleden![]()
Maar heb ook zwembaden gehoord die helemaal geen ouders meer toelaten, die kinderen moeten dan thuis gewoon zwemkleren aan en iets makkelijks erover en dan worden ze bij de deur opgevangen en meegenomen.
Je geeft zelf het antwoord al
Needje schreef:Nou heb ik ook nooit helemaal begrepen waarom ze gingen enten "buiten het seizoen". Maar dat terzijde.
Riep toen al dat tegen de tijd dat het seizoen zou beginnen mensen weer opnieuw geënt zouden moeten worden onderhand....
Relaxed schreef:Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor
besita schreef:bigone schreef:Als ze dan toch een lockdown doen laat het dan ook een goede zijn en niet weer allerlei uitzonderingen. Verplicht alles dicht wat dicht kan, scholen twee weken vakantie, verplicht thuiswerken enz. Beter kort maar krachtig dan dit gemodder .
Deze vraag is ook gesteld aan onze "hoofd"viroloog hier in BE en dat helpt NIET ..is ten eerste te kort en je zou daarna een explosie krijgen van besmettingen en dat is zeker niet wat ze willen
Loretta schreef:Relaxed schreef:Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor
Dat wel of geen vaccin een splijtzwam binnen families wordt is toch ook niet meer gezond
MarlindeRooz schreef:Lijkt mij dat juist de mensen op HBO / uni / examenklassen wel afstand moeten kunnen houden. Juist de kleine kinderen snotteren over elkaar heen.![]()
Als ik weer online onderwijs ga krijgen word ik echt gillend gek.