Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:18

Eens met een korte lockdown voor iedereen. Eens met iedereen testen voor toegang bij wat open moet blijven (ziekenhuizen, instellingen).

Wat betreft kerken; ik zit bij een hele grote kerk (3000 leden). Onze kerk gaat in alles steeds mee met de adviezen van de regering, eerst op inschrijving, nu lang geen maximale capaciteit veel ruimte tussen rijen en stoelen etc. Maar ik ben het ermee eens dat sommige kerken er niet verstandig mee omgaan. Onze kerk heeft als standpunt aangenomen dat ze niet willen dat niet-gelovigen aanstoot aan de kerk nemen en wil haar verantwoordelijkheid nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:20

Snap je moeder niet maar dat was al langer duidelijk dat ze je zus aan alle kanten wil helpen en daarbij haar eigen gezondheid wel eens achterstelt.
Was het mijn dochter dan zocht ze het maar uit .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:28

Relaxed schreef:
Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor :n
Ik vind het überhaupt te achterlijk voor woorden dat mijn zusje het in dr hoofd haalt om het te vragen :r

Je zusje kan toch gewoon buiten wachten bij het zwembad?
Anna79 schreef:
Eens met een korte lockdown voor iedereen. Eens met iedereen testen voor toegang bij wat open moet blijven (ziekenhuizen, instellingen).

Wat betreft kerken; ik zit bij een hele grote kerk (3000 leden). Onze kerk gaat in alles steeds mee met de adviezen van de regering, eerst op inschrijving, nu lang geen maximale capaciteit veel ruimte tussen rijen en stoelen etc. Maar ik ben het ermee eens dat sommige kerken er niet verstandig mee omgaan. Onze kerk heeft als standpunt aangenomen dat ze niet willen dat niet-gelovigen aanstoot aan de kerk nemen en wil haar verantwoordelijkheid nemen.

Dat is super! Jouw kerk neemt zijn verantwoordelijkheid.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:31

bigone schreef:
Als ze dan toch een lockdown doen laat het dan ook een goede zijn en niet weer allerlei uitzonderingen. Verplicht alles dicht wat dicht kan, scholen twee weken vakantie, verplicht thuiswerken enz. Beter kort maar krachtig dan dit gemodder .

Deze vraag is ook gesteld aan onze "hoofd"viroloog hier in BE en dat helpt NIET ..is ten eerste te kort en je zou daarna een explosie krijgen van besmettingen en dat is zeker niet wat ze willen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:35

purny schreef:
Needje schreef:
Kids naar school terwijl dat op het moment de grootste besmettingsbron schijnt. Handig. :')

Ja echt he...

Ze moeten gewoon niet invasieve routine tests invoeren, dan hoeft er niets dicht.
Kijk naar andere landen :)* Maar dat schijnt moeilijk te zijn binnen Europa.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:40

Oh ik hoor net dat de middelste van m'n zus Corona heeft. (11 jaar)
Was spelen bij iemand van hockey en de dag erna werd ze gebeld dat iemand Corona had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:44

Achterom schreef:
Relaxed schreef:
Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor :n
Ik vind het überhaupt te achterlijk voor woorden dat mijn zusje het in dr hoofd haalt om het te vragen :r

Nou, hij is net 5 en zal toch ff hulp moeten hebben met omkleden ;)

Maar heb ook zwembaden gehoord die helemaal geen ouders meer toelaten, die kinderen moeten dan thuis gewoon zwemkleren aan en iets makkelijks erover en dan worden ze bij de deur opgevangen en meegenomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:51

Anna79 schreef:

Mijn zus is Jehova's Getuige. Zij zijn al heel lang niet meer samen gekomen en zullen dat pas doen als het veilig is qua corona

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:57

Relaxed schreef:
Achterom schreef:

Maar heb ook zwembaden gehoord die helemaal geen ouders meer toelaten, die kinderen moeten dan thuis gewoon zwemkleren aan en iets makkelijks erover en dan worden ze bij de deur opgevangen en meegenomen.

Je geeft zelf het antwoord al :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:02

Achterom schreef:
Relaxed schreef:

Je geeft zelf het antwoord al :D

Ik bemoei me niet met deze situatie, dan hebben we namelijk weer ruzie, aangezien ik niks kan zeggen tegen haar :+ Heb wel tegen mijn moeder gezegd dat zij het niet hoeft op te lossen en verder zoeken ze het maar uit. Denk oprecht dat zij niet eens bedenken dat het ook zo kan, aangezien mijn neefje nogal moeilijk is (ook zonder zijn prikjes is zo autistisch als maar kan :o ) zal het waarschijnlijk ook niet zo werken.. Hij kan nog niet eens zelf brood eten omdat zij hem nog steeds voeren :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:05

omg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:24

Needje schreef:
Nou heb ik ook nooit helemaal begrepen waarom ze gingen enten "buiten het seizoen". Maar dat terzijde.
Riep toen al dat tegen de tijd dat het seizoen zou beginnen mensen weer opnieuw geënt zouden moeten worden onderhand....

Omdat de grote vakantie eraan kwam en veel mensen zich toch zouden laten vaccineren om geen gedonder in andere landen te hebben misschien.
Ik kan mis zijn hoor, maar inderdaad buiten seizoen de grote groep gaan vaccineren terwijl ze niet weten hoe lang die vaccins gaan werken, is wel een grote gok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:25

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:29

Relaxed schreef:

Dat wel of geen vaccin een splijtzwam binnen families wordt is toch ook niet meer gezond

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:31

besita schreef:
bigone schreef:
Als ze dan toch een lockdown doen laat het dan ook een goede zijn en niet weer allerlei uitzonderingen. Verplicht alles dicht wat dicht kan, scholen twee weken vakantie, verplicht thuiswerken enz. Beter kort maar krachtig dan dit gemodder .

Deze vraag is ook gesteld aan onze "hoofd"viroloog hier in BE en dat helpt NIET ..is ten eerste te kort en je zou daarna een explosie krijgen van besmettingen en dat is zeker niet wat ze willen

Ja wanneer je dan alles meteen weer open gooit gebeurd dat, maar er moet nu iets gebeuren en daarna het beleid niet meteen weer over boord gooien . Twee weken op slot, boosters zoveel mogelijk in de boven arm en zorgen dat we nog verplegend personeel en bedden over hebben met kerst. Volgens mij hebben velen niet door waar we nu op af stevenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:33

Loretta schreef:
Relaxed schreef:

Dat wel of geen vaccin een splijtzwam binnen families wordt is toch ook niet meer gezond

Voor het vaccin was dit al zo bij ons, mijn zusje is een extreme wappie en staat totaal niet open voor wat anderen denken/vinden/voelen.. Zij mag alles zeggen, zelfs de 2e wereldoorlog erbij halen, maar toen ik haar hypocriet noemde omdat ze heel blij was met de coronabonus werd ik geblokkeerd op WhatsApp :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:38

Goed zeg van die kerk +:)+

En heel lief van oma dat ze het jochie niet de dupe van de situatie wil laten worden :(:)

Het zou mij echt verbazen als ze de basisscholen zouden sluiten. Persoonlijk zou ik het helemaal prima vinden hoor :j Maar ik geloof gewoon niet dat ze dat nog willen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:58

Nee scholen willen ze niet sluiten.
Maar het is best bijzonder dat je die niet sluit als de besmettingen juist daar heel hard oplopen.
Ik ben heel benieuwd naar morgen en de reactie daarop. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:10

Ja ik ook.... ben ook erg benieuwd naar de zwembaden.

Stel je voor dat die nu weer dicht zouden moeten waardoor de wachtlijsten van zwemles nog verder oplopen. Dan moeten ze misschien zachtjes aan maar eens overwegen om de oudere kinderen voorrang te geven ofzo...? Dat die vanaf 6 jaar die nog geen lessen hebben, nu eerst mogen beginnen? Want die ukjes van 4 zijn er vaak toch nog niet echt goed aan toe :=

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:16

Hier bij de zwemles moet er wel een begeleider binnen zijn voor het geval van een calamiteit, buiten de deur wachten kan hier dus ook niet.

Wachtlijst was een half jaar (alleen voor zaterdag langer), volgens mij niet veel langer dan voor de corona.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:28

Het gaat om echt gillend de verkeerde kant uit op scholen. Hier in de regio zelfs alweer een hele school dicht. Begrijp ook niet dat niet iets willen doen aan de 10 tot 14. Ik werk daar zelf ook. Voelt niet fijn zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:30

Ja dat zou misschien nog wel een idee zijn, alleen voor de wat oudere kinderen. Maar voor hen valt het best zwaar schijnbaar, zo'n lockdown....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:36

Lijkt mij dat juist de mensen op HBO / uni / examenklassen wel afstand moeten kunnen houden. Juist de kleine kinderen snotteren over elkaar heen. :=

Als ik weer online onderwijs ga krijgen word ik echt gillend gek. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:57

En die groep heeft zich ook grotendeels kunnen laten vaccineren, dus zou logisch zijn dat zij gewoon naar school kunnen blijven gaan.. Maar juist de basisschool en eerste klassen voortgezet zijn nog niet gevaccineerd..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:05

MarlindeRooz schreef:
Lijkt mij dat juist de mensen op HBO / uni / examenklassen wel afstand moeten kunnen houden. Juist de kleine kinderen snotteren over elkaar heen. :=

Als ik weer online onderwijs ga krijgen word ik echt gillend gek. -O-

Met oudere kinderen doel ik op de boven mijn reactie genoemde groep van 10-14 jaar :=
Wat jij noemt zijn meer jongeren toch :)

Ik vind het kleine spul ook een groter risico, dat zijn echt goorlappen :r
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-11-21 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt