Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:08

MyWishMax schreef:
Ik doe geen leuke dingen nog. Gaat om medische dingen of supermarkt waar ik niet heen ga als mondkapje niet meer verplicht is, omdat er te veel mensen zich niet meer aan het thuis blijven bij klachten, testen of afstand houden. Daar helpt mijn eigen mondkapje ook niet bij. Ik vind het veiliger als iedereen het nog moet. Dus die vrijheden merk ik nog niks van, ik kan juist minder.

Ik draag om deze reden alleen FFP2 mondkapjes, want veel mensen hebben erg veel moeite met alleen al correct gebruik van een mondkapje.
Die FFP2 mondkapjes zijn wel een stuk duurder dan de simpele kapjes, maar dan bescherm ik niet alleen een ander, maar ook mezelf, en dat is het voor mij wel waard.

Blussem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:16

Kunnen niet per direct die mondkapjes afschaffen?
Het is echt geen doen met 30 graden en dan zo monkapje op. Op mijn werk zie ik 2 dingen gebeuren. Of men doet stiekem mondkapje af, of men houdt het op een heeft nog maar een output van 10%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:17

Blussem schreef:
Het is echt geen doen met 30 graden en dan zo monkapje op. Op mijn werk zie ik 2 dingen gebeuren. Of men doet stiekem mondkapje af, of men houdt het op een heeft nog maar een output van 10%.

Joh nog een weekje..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:17

Blussem schreef:

Jij werkt toch in de zorg ? Hoezo 10 % output?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:18

Relaxed schreef:
Blussem schreef:

Joh nog een weekje..

Ja leuk als je bijna out gaat door die dingen met dit weer icm misselijkheid. :+

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:51

Nou alleen ws als de 1.5 meter afstand gehouden kan worden.. Dus als je in de zorg werkt dan mag je dus gewoon nog clienten wassen met 30 graden en mondkapje op :x :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:03

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:09

Blussem schreef:

Is het binnen ook 30 graden dan? Een beetje zorginstelling heeft toch wel een fatsoenlijke klimaatbeheersing?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:18

Hier is het om af te pikken bij cliënten thuis. Dan nog bed verschonen, stofzuigen, dweilen, vochtige badkamer uitdoen nadat cliënt gedoucht is. e.d. en dat is gewoon echt vervelend met masker op. Ik voel me zo vies. Als ik hem af doe ik de auto heb ik allemaal kleine zweetdruppeltjes op mijn kin en bovenlip. Ik vind het gewoon echt smerig.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:41

Dus ik ben niet de enige die meteen weer wat paniek voelt toen mijn moeder zei dat de mondkapjes plicht vervalt. Dan deze week nog maar naar de hornbach zodat ik niet meteen in die drukte sta met allemaal mensen dicht op mijn neus. En zoals ik er nu in sta ga ik voorlopig tijdens boodschappen doen dat mondkapje ophouden en dan kijken ze me maar naar. En dan voor de rest de komende maand dan maar weer niets extra. En ik was net een beetje aan het bekomen van alle angst en paniek in mijn lijf. Gelukkig zouden mijn beide vaccinaties na 25 juni helemaal moeten werken maar toch.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:52

Nee hoor, ik voel met je mee. Voor mij voelt het als een inperking van de vrijheid. Ik vind het ook wel spannend snel gaan allemaal. Maar ik ben een bange miep :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:55

Maar je mag toch zelf een mondkapje op als dat fijner voelt? Denk echt niet dat je de enige gaat zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:57

Nee hoor, geen paniek hier. Heerlijk, prima ook. Ik had niet het idee dat het echt beschermde. En ik weiger te leven met smetvrees hoor. Dan kan je ook nooit meer naar een kroeg, discotheek of festival waar alle spetters door de lucht vliegen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 19:58

Een bange miep? dan ben ik dat ook denk ik.
En mijn moeder was zo blij dat ze er vanaf is. En ik sta er zo anders in.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:03

Die spetters heb ik altijd al goor gevonden, haha. Ik weet dat ze niet optimaal beschermen maar ze houden de dikke klodders in elk geval wel tegen :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:07

Ik ben eerder bang voor alle andere versoepelingen eerlijk gezegd. Voor mij voelen veel dingen nog gewoon als te veel. Die doen wij dus ook gewoon niet. Dus dat geeft ook niet maar maakt wel dat ik contacten met anderen daarom meer lastig vind.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:09

friezenfan2 schreef:
Dus ik ben niet de enige die meteen weer wat paniek voelt toen mijn moeder zei dat de mondkapjes plicht vervalt. Dan deze week nog maar naar de hornbach zodat ik niet meteen in die drukte sta met allemaal mensen dicht op mijn neus. En zoals ik er nu in sta ga ik voorlopig tijdens boodschappen doen dat mondkapje ophouden en dan kijken ze me maar naar. En dan voor de rest de komende maand dan maar weer niets extra. En ik was net een beetje aan het bekomen van alle angst en paniek in mijn lijf. Gelukkig zouden mijn beide vaccinaties na 25 juni helemaal moeten werken maar toch.

Wanneer je Pfizer of AstraZeneca hebt gehad dan ben je heel goed beschermd. Ik krijg over twee weken de tweede Az en blijf wel even vier weken nog voorzichtig gezien de Delta variant maar dan is het ook klaar. Snap ik helemaal Lenaatje, wij gaan ook niet los maar wel weer wat we voor Corona ook deden, gewoon uit eten, met familie afspreken. Eerste reünie met 16 man staat al op half augustus . Fijn om alle broers en zussen te zien en bij te kletsen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 20:28

Wij zullen op 22 juli allebei volledig gevaccineerd (plus twee weken) naar Nederland rijden. We leven al maanden in een gemeente zonder enige besmetting, mondkapjes zowel binnen als buiten nog verplicht in openbare ruimtes.

Ik ga wel afstand houden waar nodig, maar die mondkapjes ... blij dat ik een tijdje zonder kan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:12

friezenfan2 schreef:

Waar ervaar je zo'n angst en paniek van? Ik zit soms echt met verbazing te lezen dat mensen echt hun hele leven nog steeds stil leggen ervoor en bijvoorbeeld nog steeds echt de deur niet uit komen. En zeker als je gevaccineerd bent.. Lijkt me echt super vervelend voor jezelf om zo angstig te zijn maar ben je dan bang om op de IC te komen of te overlijden?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:24

Wat de 1 het leven stil vind zetten hoeft voor de ander niet zo te zijn hè?
Ik gun iedereen z’n shopzaterdag met een terrasje.
Ik ga er zelf alleen nog niet tussen zitten.
En voor een ander ligt die grens misschien nog wel anders.

Ik stoor mij momenteel aan snotterende leerlingen die dan een zelftest hebben gedaan. Die dingen worden ook alleen gebruikt met klachten.. wat juist niet de bedoeling was.
Maar goed.. nog een paar dagen wachten op m’n tweede vaccinatie
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-06-21 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:28

Ik ben ook nog erg voorzichtig.
Heb wel vertrouwen in de vaccins dus voor mezelf ben ik nu niet meer zo bang en de mensen om mij heen zijn volledig gevaccineerd of hebben de eerste spuit gehad.
Maar omdat ik de komende maanden veel reis naar landen waar de vaccinatiegraad niet zo hoog is als in Europa, doe ik er alles aan om het daar dus ook niet te verspreiden en blijf ik in NL zoveel mogelijk thuis.
Doel van de reizen is juist ook proberen te helpen daar de boel weer op de rit te krijgen na corona...

Begin van de maand wel een aantal dagen met een groepje in NL in een afgehuurd hotelletje gezeten en voornamelijk buiten workshops gehad. Maar iedereen van te voren netjes getest en met carpoolen een mondkapje op.

Maar gewoon zelf boodschappen doen was voor het laatst begin maart vorig jaar.
Wilde dat eigenlijk nu wel weer gaan doen nu ik volledig gevaccineerd ben maar zonder mondkapjes waag ik mij daar toch nog maar niet aan.
Familie (2 ooms en tantes) en vrienden komen inmiddels wel weer, per 2 en buiten in de tuin met dit zomerse weer.
Hoop de rest van de familie eind van het jaar weer te zien, na 2 jaar. Grootste deel woont in Zuid Afrika waar het nu helaas weer de verkeerde kant op gaat met de besmettingen.
Hoop vooral dat mijn vader van 76 nog de kans krijgt om zijn familie daar weer te zien.

Reizen naar India en Brazilië zijn inmiddels doorgeschoven van 2021 naar 2022 en nu naar 2023.
Als dat tegen die tijd nog kan. Heb een spierziekte en grote kans dat ik tegen die tijd dat werk en reizen allemaal niet meer kan.
Das het nadeel van alles maar 'even' een jaartje of 2 uitstellen... Ben dan misschien nog maar 43 maar mijn 'actieve' jaren zijn wel langzaam op aan het raken.
Dat was voor mij dus ook de reden om afgelopen jaar zeer voorzichtig te zijn en zo goed als het erf niet af te gaan. Kans dat met een corona besmetting mijn ademhalingsspieren flink aangetast zouden worden en ook nooit meer zouden herstellen.
IC of beademing was sowieso al een no go en op papier gezet bij de artsen.
Mijn angst of stress zat het afgelopen jaar dan ook niet zozeer in de maatregelen maar in de tijd.
Tijd die ik ook graag nog een beetje nuttig zou besteden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:42

verootjoo schreef:
Blussem schreef:

Is het binnen ook 30 graden dan? Een beetje zorginstelling heeft toch wel een fatsoenlijke klimaatbeheersing?

Ik zou zeggen kom eens bij mij op het werk kijken. Gloednieuw gebouw maar je zweet je kapot. Binnen is het veel warmer als buiten bij ons. En het blijft nog dagen hangen. Klimaatbeheersing kost veel geld. En dat is nu net wat we in de zorg niet ruim voor handen hebben.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:45

Ik kom meer dan genoeg de deur uit. Ik werk in de zorg en wil mijn cliënten niet aan steken. En ik heb ook weinig zin in een corona test. En als ik iets heb geleerd vorig jaar is dat mensen niet te vertrouwen zijn.

En laat mensen eens in hun waarde. Iedereen ervaart dit anders en dat mag want iedereen is anders. Niet iedereen is een extrovert en dat mag. Als ik angst heb voor naalden is dat best en daar hoef je niet meteen voor in therapie. En als ik al anderhalf jaar me als enige aan alle maatregels houdt is dat ook helemaal oké. Als ik me angstig en paniekerig voel door deze pandemie is dat ook helemaal oké.

Het zou mooi zijn als niet iedereen meteen zegt jij bent raar als je anders bent. Ik ben goed zo als ik ben en daar doe je het maar mee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:47

Ik ben ook nog altijd erg voorzichtig maar heb daar geen problemen mee. Ben niet zo'n sociaal ingesteld persoon. := Ben ook niet van uitjes en shoppen, en thuiswerken ipv op een kantoortuin bevalt me bijzonder goed. Hoef voor mezelf maar weinig aanpassingen te doen in mijn voorzichtigheid waar ik echt last van heb. Mijn angst waarvoor ik voorzichtig ben is om dierbaren te besmetten, en zodanig dat ze of overlijden of blijvende schade hebben. En zolang niet iedereen gevaccineerd is blijf ik voorzichtig. Maar heb natuurlijk wel een dierbare na 11 weken IC verloren, en gezien hoe daar ook het gezin aan onderdoor ging. Dat wil ik nooit meer meemaken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:50

friezenfan2 schreef:
Ik kom meer dan genoeg de deur uit. Ik werk in de zorg en wil mijn cliënten niet aan steken. En ik heb ook weinig zin in een corona test. En als ik iets heb geleerd vorig jaar is dat mensen niet te vertrouwen zijn.

En laat mensen eens in hun waarde. Iedereen ervaart dit anders en dat mag want iedereen is anders. Niet iedereen is een extrovert en dat mag. Als ik angst heb voor naalden is dat best en daar hoef je niet meteen voor in therapie. En als ik al anderhalf jaar me als enige aan alle maatregels houdt is dat ook helemaal oké. Als ik me angstig en paniekerig voel door deze pandemie is dat ook helemaal oké.

Het zou mooi zijn als niet iedereen meteen zegt jij bent raar als je anders bent. Ik ben goed zo als ik ben en daar doe je het maar mee.

Wauw het was echt totaal niet gemeen bedoelt.. Excuses als dat wel zo overkwam.

Uiteraard is het oké dat je je aan maatregelen houdt en zeker ben je goed zoals je bent. Ik zeg geloof ik ook nergens dat dat niet zo is? Ik ben alleen benieuwd waar mensen paniekerig en angstig door worden want dat lijkt me vooral erg vervelend voor jezelf. Als je het zelf oké vindt als je je angstig en paniekerig voelt dan is dat helemaal prima maar ik kan me niet voorstellen dat je het fijn vindt om je zo te voelen.