Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:09

Relaxed schreef:
Gini schreef:

40 graden is best wel extreem hoor. Jouw bericht had je 10 jaar geleden kunnen posten, maar dan met als laatste zin 'Er wordt soms gedaan alsof het 40 graden wordt.' Zoveel jaar later zitten we aan die 40 en mogen we nog niet klagen. We mogen dus pas zeuren wanneer onze oogbollen uit onze schedel branden of .... ? :D

Wat een onzin, het oude temperatuurrecord stamt uit 1944 en werd pas in 2019 verbroken :')

Het was één dag heet jongens, geen dagen of weken :n

Zo extreem is 40 graden dus. Komt amper voor.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:13

En die ene dag overleef je prima, niet door klagen trouwens :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:14

Eens in de zoveel jaar is het wel heet dus ik vind het niet extreem hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:16

Ondanks dat het extreme maar 1 dagje is, maar daarvoor ook al warm. En ik geen zak hoef te doen, heb ik door dit weer wel dag 4 met migraine. Gisteren en eergisteren zelfs met koorts en hitte aanvallen om later onder een fleece deken (ja echt absurd) te gaan zitten. Met mijn Nah kan is dat altijd zo.
Dus ik ben ook iemand die zevert over warm weer. Heb al zo vaak hoofdpijn, maar dit is een 100% trigger.
Dan er ook nog eens niet bij kunnen slapen betekend dat ik hier nu als zombie zit.
Dus ja ik ben zo iemand die daar dus over mauwt :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:16

Nou ik voel me al sinds maandag aardig ellendig, dat heb ik altijd wel met die hitte. Dan is het toch niet zo gek om er tegenop te zien en te klagen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:19

Relaxed schreef:

Waarom zo aanvallend?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:20

Ik voel me altijd zo'n oud zuur wijf als ik dat gemopper over Nederlands weer hoor, in mijn oliebol waren winters van -20 en zomers van 35+ graden doodnormaal :j en niemand deed er moeilijk over

Misschien ben ik inmiddels maar een oud zuur wijf :P _O-

JudithGigi schreef:
Sheran schreef:
Ligt dat aan het vliegtuig Judith, of aan reizen in het algemeen?

Het niet houden van is het reizen in het algemeen (ik ga wel nog gewoon met mijn vriend mee en kan er dan prima van genieten, maar echt mijn ding is het niet)

De irritatie bij anderen ligt echt bij alle nutteloze uitstoot van o.a. het vliegtuig, alleen omdat ze persé zo ver weg plekken moeten bezoeken...

Als je Himalaya of Alpen voor mij in Nederland neerzet ga ik nooit meer ver weg op reis hoor O:) mogen ook andere fatsoenlijke bergen zijn, zo kieskeurig ben ik ook weer niet.

Ik durf wel te gokken dat mijn CO2-voetafdruk ondanks het vliegen / verre autoreizen alsnog beter is dan van mensen die wekelijks van alle troep online bestellen, vooral fast fashion, spullen van alliexpress etc. en alles in huis per se nieuw moeten hebben.

Hier komt weer mijn eigen UO bij kijken: elkaar afrekenen op milieu-impact is f*cking nutteloos :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:20

Gini schreef:
Relaxed schreef:

Waarom zo aanvallend?

Waarom voel jij je aangevallen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:22

Omwille van je smiley-keuze. Lijkt alsof je zo wat smalend doet over wat ik zeg.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:25

Fly_high schreef:
JudithGigi schreef:

Het niet houden van is het reizen in het algemeen (ik ga wel nog gewoon met mijn vriend mee en kan er dan prima van genieten, maar echt mijn ding is het niet)

De irritatie bij anderen ligt echt bij alle nutteloze uitstoot van o.a. het vliegtuig, alleen omdat ze persé zo ver weg plekken moeten bezoeken...

Als je Himalaya of Alpen voor mij in Nederland neerzet ga ik nooit meer ver weg op reis hoor O:) mogen ook andere fatsoenlijke bergen zijn, zo kieskeurig ben ik ook weer niet.

Ik durf wel te gokken dat mijn CO2-voetafdruk ondanks het vliegen / verre autoreizen alsnog beter is dan van mensen die wekelijks van alle troep online bestellen, vooral fast fashion, spullen van alliexpress etc. en alles in huis per se nieuw moeten hebben.

Hier komt weer mijn eigen UO bij kijken: elkaar afrekenen op milieu-impact is f*cking nutteloos :+

Tenzij je iemand zo ver krijgt te veranderen in gedrag, dan is het wel nuttig :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:26

We zijn toch al te ver heen, ik geloof er geen reet van dat er ooit nog verbetering in komt en we het tij kunnen keren. Jammer maar helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:26

Captain schreef:
We zijn toch al te ver heen, ik geloof er geen reet van dat er ooit nog verbetering in komt en we het tij kunnen keren. Jammer maar helaas..

Wij gaan het sowieso niet meer meemaken :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:29

1 dag heet? Het was toch maandag, dinsdag en woensdag heet of ligt dat aan mij :')

En a.s. zondag, maandag, dinsdag weer.

Ik klaag verder niet, ben op vakantie en duik met m’n reet het zwembad in, maar het is niet maar 1 dag heet :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:30

Captain schreef:

Het begin van de coronaperiode heeft denk ik wel laten zien dat verandering van gedrag een enorm groot verschil kan hebben. Misschien niet op 'opwarming-van-de-aarde-niveau', maar wel om de natuur weer wat te laten herstellen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:32

JudithGigi schreef:
Captain schreef:

Het begin van de coronaperiode heeft denk ik wel laten zien dat verandering van gedrag een enorm groot verschil kan hebben. Misschien niet op 'opwarming-van-de-aarde-niveau', maar wel om de natuur weer wat te laten herstellen :)

Dat sowieso! Ik was onder de indruk van de satellietfoto's..

Maar schijnbaar hebben we er weinig van geleerd, aangezien het grootste gedeelte van de mensen weer naar [***] moet/gaat.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:34

Captain schreef:
JudithGigi schreef:

Dat sowieso! Ik was onder de indruk van de satellietfoto's..

Maar schijnbaar hebben we er weinig van geleerd, aangezien het grootste gedeelte van de mensen weer naar werk moet/gaat.

Ja dat is helaas wel waar....

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:37

Ik vind dat Ariël (die kleine zeemeermin) in de verfilming gespeeld had moeten worden door een blanke vrouw.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist goed dat er steeds meer mensen vertegenwoordigd worden in series en film en dergelijke, maar Ariël is als een blanke zeemeermin ooit bedacht. Alsof je van Winnie the Pooh ineens een pandabeertje maakt ofzo :\

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:42

Fly_high schreef:
Ik voel me altijd zo'n oud zuur wijf als ik dat gemopper over Nederlands weer hoor, in mijn oliebol waren winters van -20 en zomers van 35+ graden doodnormaal :j en niemand deed er moeilijk over

Misschien ben ik inmiddels maar een oud zuur wijf :P _O-

JudithGigi schreef:

Ligt dat aan het vliegtuig Judith, of aan reizen in het algemeen?

Of dan mensen die kinderen hebben!
Als kindvrije kan je heel veel keer de wereld overvliegen en minder vervuilend bezig zijn dan iemand die zich voortgeplant heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:43

PoelieWoelie schreef:
Ik vind dat Ariël (die kleine zeemeermin) in de verfilming gespeeld had moeten worden door een blanke vrouw.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist goed dat er steeds meer mensen vertegenwoordigd worden in series en film en dergelijke, maar Ariël is als een blanke zeemeermin ooit bedacht. Alsof je van Winnie the Pooh ineens een pandabeertje maakt ofzo :

Eens.
Dat is cultural appropriation als je t goed bekijkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:45

elnienjo schreef:
PoelieWoelie schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist goed dat er steeds meer mensen vertegenwoordigd worden in series en film en dergelijke, maar Ariël is als een blanke zeemeermin ooit bedacht. Alsof je van Winnie the Pooh ineens een pandabeertje maakt ofzo :

Eens.

Bij zoiets denk ik dan...wat maakt dat nu uit....
Kan me daar dan weer niet over druk maken. Als de film verder maar leuk in elkaar is gezet en goed gespeeld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:46

PoelieWoelie schreef:

Het klopt ook niet, want volgens mij is het pigment gelinkt aan de hoeveelheid zon waar je als mens aan blootgesteld wordt, dat is ook de reden dat mensen in Afrika over het algemeen donker gekleurd zijn toch?

Het is dan niet logisch dat een zeemeermin, die diep in de zee leeft, een donkere huidskleur heeft.

Anderzijds kan ik me er ook niet zo aan storen :')

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:46

elnienjo schreef:
PoelieWoelie schreef:

Eens.

Daar ben ik het dan ook weer niet helemaal mee eens haha. Ik vind het juist goed dat er meer diversiteit komt. Maar het veranderen van iemands uiterlijk vind ik te ver gaan. Als Ariël ineens een blondine was geweest had ik hetzelfde ervan gevonden :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:47

Captain schreef:

Wij gaan de aarde niet redden. De aarde herstelt altijd en is miljarden jaren in staat geweest dit te doen. Duurt wellicht 200.000+ jaar. Maar wij zijn onderdeel van de evolutie, wij staan er niet boven. We versnellen wel het uitroeien van onszelf. We redden enkel onszelf en het ecosysteem in de huidige tijd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:48

Marjo, juist een hele witte dan toch, wegens geen zon?
Maar vind het ook knap dat ze dan zo'n gaaf huidje heeft en niet gerimpeld is :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:49

Ik vind dat vergelijken met een ander dan weer zo nutteloos, ja maar zij doen dit dus dan mag ik dat. Dan denk ik: je mag toch sowieso al lekker zelf kiezen wat je doet, waarom moet je je keuze goed praten door een ander omlaag te halen? Als het je werkelijk zou interesseren dan zou het niet uitmaken wat het onderwerp is (of het nou om kinderen krijgen gaat, reizen, dingen kopen enz) dan zou je bij AL die keuzes erbij stil staan, en bij AL die keuzes rekening willen houden. Als het je gewoon niet zoveel interesseert dan is dat toch ook een keuze? Die keuze mag je maken...

Ariel ga ik zo even naar googlen daar heb ik nog niks over voorbij zien komen