Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:54

Serial monogamy is a relationship style that involves having a series of monogamous (often long-term) relationships, rather than taking solo breaks or casually dating in between. Serial monogamists feel more comfortable in exclusive, committed relationships than on casual dates or hook-ups.

Aldus Google

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:19

Ja dat is denk ik de juiste vertaling, maar ik denk dat deze band het gebruikt als "grappige" benaming voor one-night stands.
Citaat:
Been a serial monogamist and I'm serious that I don't miss
The argumеnts or checkin' in at midnight
So tell me if it's okay now

To take off your clothes but by morning I won't try to hold you
Promise I won't call you later, try to get to know you

Zoals te lezen in de tekst: ik heb meerdere relaties gehad en serieus ik mis niet de discussie of het 's nachts checken. Zeg me, is het oké als ik je kleren uit doe maar ik hou je niet vast in de ochtend en ik bel je later niet om je te leren kennen. Klinkt mij toch als een one-night stand :+
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 17-05-21 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:20

Lins_Vetra schreef:
Nikass schreef:
Ik heb een nieuwe mobiele telefoon (toestel) zelfde sim die ik al jaren gebruik.
Nu kan ik via mijn nieuwe toestel niet meer casten naar de tv. Waar gaat het mis?
Ik heb al gekeken naar wat je volgens de Google helpfunctie moet doen, maar kom er niet uit.

Edit: hij vraagt ook om een code van vier cijfers. Waar vind ik die?

Die pincode vind je in je Google Home app:

1. Maak op je telefoon verbinding met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast.
2. Open de Google Home-app Google Home-app.
3. Tik op je apparaat en dan Instellingen en dan Herkenning en delen en dan Gastmodus.
4. De pincode staat onder Aan.

Deze instructie had ik gelezen maar bij instellingen heb ik geen herkennen en delen of iets wat er op lijkt. Dus dan ben je ook gauw uitgel*ld...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:25

xSCWx schreef:
Ja dat is denk ik de juiste vertaling, maar ik denk dat deze band het gebruikt als "grappige" benaming voor one-night stands.
Citaat:
Been a serial monogamist and I'm serious that I don't miss
The argumеnts or checkin' in at midnight
So tell me if it's okay now

To take off your clothes but by morning I won't try to hold you
Promise I won't call you later, try to get to know you

Zoals te lezen in de tekst: ik heb meerdere relaties gehad en serieus ik mis niet de discussie of het 's nachts checken. Zeg me, is het oké als ik je kleren uit doe maar ik hou je niet vast in de ochtend en ik bel je later niet om je te leren kennen. Klinkt mij toch als een one-night stand :+

Met de tekst er omheen denk ik idd dat je gelijk hebt :+

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:27

Bedankt voor alle antwoorden.De uitleg van @xSCWx klinkt erg logisch.
Het is trouwens een nummer van Ashe
Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:33

Ik heb hem even geluisterd en ik vind het serieus wel een leuk nummer ook :')

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:50

Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om ergens (op internet) te vinden welke bedrijven (of een bepaald bedrijf) een milieuvergunning heeft?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:23

Wyb_ster schreef:
Weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om ergens (op internet) te vinden welke bedrijven (of een bepaald bedrijf) een milieuvergunning heeft?

Geen idee.
Je kunt wel het adres googlen met 'bekendmakingen' erachter. Milieuvergunningen worden namelijk bekendgemaakt. Bij bedrijven uit bijvoorbeeld het jaar 2000, waar geen nieuwe vergunningen voor zijn gekomen kun je dit lastig vinden.

Gemeente waar het bedrijf zit mag je ook bellen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:53

Eerste hondenfokker berispt voor illegale kunstmatige inseminatie - https://nos.nl/l/2381576

Waarom is KI bij gezelschapsdieren verboden maar bij paarden niet? Oprechte vraag..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:06

Waarom kun je bij de gamma behang en verf online bestellen en laten bezorgen, maar de meeste (lijm) kwasten niet?
Waarom zou ik daarvoor fysiek naar de winkel moeten terwijl ik daar nog steeds niet wil komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:10

Captain schreef:
Eerste hondenfokker berispt voor illegale kunstmatige inseminatie - https://nos.nl/l/2381576

Waarom is KI bij gezelschapsdieren verboden maar bij paarden niet? Oprechte vraag..
Ik denk vanwege de gezondheidsproblemen en het doorfokken. Er zijn immers rassen die niet meer op de natuurlijke manier kunnen dekken en/of bevallen en met KI blijf je die rassen alsnog in stand houden, terwijl ze nu in theorie zouden uitsterven.

Moest ook wel lachen dat nota bene een bulldogfokker in dat artikel iets durft te zeggen over wereldwijd sperma verzenden, genenpoel en genetische afwijkingen. :') Dan heb je echt een betonnen plaat voor je kop als je zo'n ras fokt en het dan wilt hebben over gezondheidsproblemen tegengaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:46

Het klinkt niet als de enkele bulldog-fokker die wel probeert de langere snuit erop te krijgen en de hogere gezondheid. Dat is maar een kleine groep (met 100% Engels bulldog, Franse bulldog of mops bloed met fci-papier) en kan het inderdaad handig voor zijn om ki te gebruiken zodat reistijd (vliegen mag met deze honden vaak niet, ze worden geweerd door vliegmaatschappijen) haalbaar blijft. Maar die komen niet bepaald op marktplaats te staan met ki.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:06

Zou het ook niet wat met de draagtijd te maken hebben dat het bij gezelschapsdieren niet mag en bij vee wel? Een paard vermeerderen kost je toch als snel een jaar, dus zelfs met embryo-transplantatie en KI gaat dat niet zo super hard. Als je dat met een hond doet en met 1 dekking van een reu tig teefjes kan helpen, die elke keer ook nog meerdere pups/kittens krijgen, en dat cyclus op cyclus, dat gaat euh, best wel hard := Big money voor de broodfokkers.... Die heb je in paarden en koeien toch wat minder.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:22

Lijkt mij niet logisch, KI is bij vleeskonijnen ook toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:24

dakplaat schreef:
Lijkt mij niet logisch, KI is bij vleeskonijnen ook toegestaan.
Ik denk dat daar de clou zit. :P Het verbod geldt voor gezelschapsdieren, dus ik denk niet dat vleeskonijnen daaronder gerekend worden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:29

Onder het mom, durf te vragen: Iemand die een korte en zo simpel mogelijke uitleg heeft over de situatie in Palestina?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:31

Kookaburra schreef:
Onder het mom, durf te vragen: Iemand die een korte en zo simpel mogelijke uitleg heeft over de situatie in Palestina?

'T is küt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 00:02

Jolien87 schreef:
Kookaburra schreef:

'T is küt.

_O-

De een denkt dat het ene heilige stuk grond van hem is, de ander denkt dat dat heilige stuk grond niet van de ander, maar van hem is... en heeft die groep verwijderd en daar vechten ze al een tijdje om.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 06:51

NOSop3 heeft er een goed filmpje over gemaakt een paar dagen geleden.
Even op YouTube zoeken :)

EDIT: link opgezocht
https://youtu.be/h0qDBaoQe8A

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:04

Jolien87 schreef:
Kookaburra schreef:

'T is küt.

Dat had ik door _O-

Ah, bedankt c_alsemgeest en gerlindie!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:09

Wyb_ster schreef:

Dat heet tegenwoordig een Omgevingsvergunning.
Veel bedrijven vallen onder de categorie A of B en daarmee onder de algemene bepaling van het Activiteitenbesluit milieubeheer en de Activiteitenregeling milieubeheer.
Dan is er nog de cat. C bedrijven, die hebben een Omgevingsvergunning met maatwerkvoorschriften, maar vallen voor een deel van de activiteiten vaak ook onder de voorschriften van het Activiteitenbesluit en de Activiteitenregeling.

Een Omgevingsvergunning is openbare informatie, en kan je met een WOB-verzoek opvragen bij de gemeente of provincie. Het kan wel zijn dat daar kosten aan verbonden zijn, en er kan beoordeeld worden of je belanghebbende bent.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:34

Roodvos schreef:
Wyb_ster schreef:

Dat heet tegenwoordig een Omgevingsvergunning.
Veel bedrijven vallen onder de categorie A of B en daarmee onder de algemene bepaling van het Activiteitenbesluit milieubeheer en de Activiteitenregeling milieubeheer.
Dan is er nog de cat. C bedrijven, die hebben een Omgevingsvergunning met maatwerkvoorschriften, maar vallen voor een deel van de activiteiten vaak ook onder de voorschriften van het Activiteitenbesluit en de Activiteitenregeling.

Een Omgevingsvergunning is openbare informatie, en kan je met een WOB-verzoek opvragen bij de gemeente of provincie. Het kan wel zijn dat daar kosten aan verbonden zijn, en er kan beoordeeld worden of je belanghebbende bent.

Bedankt!! Ik ga het uitzoeken. Via bekendmakingen had ik al gezocht maar helaas zonder resultaat

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:45

Zijn er meer mensen die een biertje drinken en denken: 'de alcohol valt toch zwaarder dan normaal. Ik merk dat ik een biertje op heb'. Waarbij ze in dat geval toch zo normaal mogelijk proberen te doen naar vrienden/familie die naast ze op de bank zit?

Voorbeeld: je weet dat je bij alcohol veel gaat praten. Al heb je de neiging om dat te doen, maar zelfs valt het bier te xwaar: je houdt je toch in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:49

Ja, ik ben er alleen niet zo goed in. :') Ik ben ook nog eens een lightweight, dus na een half glas wijn ben ik al aangeschoten, bij twee is het overduidelijk dat ik meer gedronken heb dan mijn lichaam aankan, ook als ik héél hard m'n best doe. _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 00:14

Bij mij ligt het er aan wat ik drink.
Mixjes, shotjes, likeurtjes, Vodka... nergens last van.
Maar wijn... :Y)
Na 2 rode wijn kan ik al echt aangeschoten zijn.
En als ik dronken ben, ben ik best vervelend (gelukkig heb ik wel wat zelfkennis :') )
De kleptomaan komt echt in mij naar boven... opeens loop ik met hoedjes van mensen op mijn hoofd, of zit ik de dag daarna opeens opgescheept met een opblaas flügelfles van een meter hoog... drama...