[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:02

Hebben jullie wel eens de serie Criminal Minds gekeken (nu op Prime)? Ik vind het wel een luguber idee dat er zoveel slechte of verknipte mensen op de wereld zijn. Je ziet in de serie maar zelden gore details ofzo, maar het idee.
1 van de acteurs is ook gestopt omdat hij er gewoon naar van werd hoeveel nare dingen er met mensen kunnen gebeuren.

Edit: de serie gaat over de BAU (Behavioral Analasis Unit) binnen de FBI. Ze helpen lokale politie met het voorzien van een daderprofiel van criminelen, als (serie)moordenaars, bankovervallers, kidnappers, etc...

Mand

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:13

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet lyrisch is over Cecil Hotel :D Ik denk nog steeds dat ze aan de LSD zat en dit allemaal misschien wel zo geplanned heeft. LSD kan rare dingen opwekken, zeker als je een psychose er bij krijgt, waar het bij haar op lijkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:43

Sanet schreef:
Hebben jullie wel eens de serie Criminal Minds gekeken (nu op Prime)? Ik vind het wel een luguber idee dat er zoveel slechte of verknipte mensen op de wereld zijn. Je ziet in de serie maar zelden gore details ofzo, maar het idee.
1 van de acteurs is ook gestopt omdat hij er gewoon naar van werd hoeveel nare dingen er met mensen kunnen gebeuren.

Edit: de serie gaat over de BAU (Behavioral Analasis Unit) binnen de FBI. Ze helpen lokale politie met het voorzien van een daderprofiel van criminelen, als (serie)moordenaars, bankovervallers, kidnappers, etc...
ja ik zag het voorbij Komen en toen alles gekeken wat er en toen bijgehouden als er nieuwe afleveringen kwamen.helaas zijn ze nu gestopt.

Rare dingen maar ook in gezinnen een verknipt kind dan de dader is, als een zus of broer verwond is. En het beginstukje altijd zie je een gezin of vrouw in huis en bam daar komt een dader of daders. Hele gezin dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:32

Suzanne F. schreef:
Jeetje, ze zullen wel gedacht hebben: een hond kan je nog naar het asiel brengen maar een gehandicapte niet. Wat moeten we er dan mee, nou dan zetten we hem maar buiten. Aan een boom binden is niet nodig, hij kan toch nergens heen.

Ik wil hier even verdere info aan toevoegen. De familie zou dakloos zijn. Ik snap wel dat ze hem dan ‘achterlaten’ Goede zorg ontbreekt sowieso in zijn situatie en dit was waarschijnlijk een verschrikkelijke keuze, maar gemaakt uit liefde.

https://www.hln.be/buitenland/gehandica ... fb4I4EE8R8

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:59

@Moestuin: Maar waarom dan midden in de nacht terwijl het 10 graden vriest? Zet hem dan in de zomer en in de schaduw ergens buiten, of ergens voor de deur van een daklozenopvang. Voor mijn part zeg je hem midden op straat, dan wordt hij tenminste direct gevonden.... Ik kan er met mijn pet niet bij dat je een persoon met een handicap zo achterlaat. Voldoende andere opties, lijkt me. Ik werk in de zorg en kan me voorstellen dat er niet altijd enthousiast gereageerd wordt als er nood is, maar ik hoop toch nog steeds dat op een acute vraag ook een acute reactie volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 20:56

Je wilt niet weten hoeveel mensen letterlijk in de kou blijven staan. Ik hoop dat je ook wel snapt dat wachten tot de zomer niet zo evident is. Dikke kans dat zij hem totaal niet konden warm houden met deze temperaturen. Geen idee hoe het bij jullie is geregeld maar de meeste daklozenopvangen hier sluiten bij een bepaalde bezetting of tijdstip. Deze zitten nu overvol en ook daar is er plaats te kort. En midden op straat zetten in het donker? Hang er dan een bord op: Rij mij aan. Heb je hetzelfde effectief.

Dakloos ben je niet zo maar. Ik weet hoe slecht de hulp vaak is geregeld en daar laten zij jou soms ook letterlijk in de kou staan. Was hij onderkoelt omdat hij er al een tijdje stond of omdat hij geen dak boven zijn hoofd had? Ik vind het nogal wat om automatisch uit te gaan van slechte wil. Is het zoals het hoort te gaan? Nee. Maar ervaring leert mij dat het vaak zo moet gaan om eindelijk wat hulp te krijgen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 08:50

Ik ga niet uit van slechte wil. Maar ik vind de locatie waar hij neergezet is niet praktisch. Ik snap dat er veel locaties zijn die niet ideaal zijn, maar dat zijn wél locaties waar hij snel gevonden zou worden. Met de huidige avondklok is er bijna niemand op straat en dan moet het maar toeval zijn dat iemand daarlangs wandelt met zijn hond. Ik kan me best voorstellen dat de nood hoog was, dit doe je niet voor je lol. Ik ben echter van mening dat de locatie best anders gekozen had kunnen worden, waardoor deze meneer in ieder geval warm en droog opgevangen had kunnen worden :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:58

Die man was beter vlak voor de deur van een ziekenhuis of verpleeghuis gezet. Ook veel passage van personeel en eveneens alle noodzakelijke zorg is ter plekke.
Ok, ik heb ook niet altijd een bed over zeg maar en we zouden het ook verschrikkelijk moeilijk vinden om met zoiets "opgezadeld" te worden, maar we zouden wel alles op alles zetten om die man zijn zorg en comfort te geven natuurlijk.

Waarom moeilijk vinden? Wel... Omdat we vroeger een giga wachtlijst hadden. En ik kreeg minstens 1x/week wel dreigementen van kinderen, broers, zussen, familieleden, mantelzorgers dat als ik niet direct een kamer voorzag, dat ze hun familielid dan wel aan de deur zouden afzetten "want dit gaat zo niet meer hoor". Of zelfs heel eenvoudig "nou die moet weggestoken worden hoor, iemand die alles laat lopen, schande voor de familie. Willen daarmee niet gezien worden".

Er is ooit effectief iemand gedumpt/achtergelaten ook. Na een herstelverblijf is de partner en familie de persoon niet komen ophalen. En op geen enkele manier nog te bereiken.

Ook zo een argument is vaak "zet maar af op de SEH, daar moeten ze je toch opnemen. Dan zoeken ze daar wel een plek".

Dat doet me nog elke keer wat, als ik zulke uitspraken te horen krijg. Het is heel moeilijk om dan beleefd te blijven... Het probleem is vooral, dat als je het 1x doet, je geheid de hele gemeenschap krijgt die op dezelfde manier tot "dumping" over gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:26

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:31

Nieuwe vlog online van frisse kater.
Iemand heeft 5(!!!) maanden dood in z’n huis gelegen. Ik vind dit zo onwijs triest. Niemand die naar je omkijkt, en dan zo alleen komen te overlijden. Vreselijk..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:46

charrr91 schreef:
Iemand heeft 5(!!!) maanden dood in z’n huis gelegen. Ik vind dit zo onwijs triest. Niemand die naar je omkijkt, en dan zo alleen komen te overlijden. Vreselijk..

Die afdruk lijkt bijna alsof er een lijk ligt.. gad 5 maanden idd niemand die diegene mist of de stank of vliegen opmerkt, of dat er niemand leeft ,post leegt... neegens op reageert niks betaald..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:42

Deze gedachte ook vaak gehad met dit soort series.

Sanet schreef:

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:18

Christiene schreef:
charrr91 schreef:

Die afdruk lijkt bijna alsof er een lijk ligt.. gad 5 maanden idd niemand die diegene mist of de stank of vliegen opmerkt, of dat er niemand leeft ,post leegt... neegens op reageert niks betaald..

5 maanden, mijn god dat is toch echt intriest :(

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 01:10

Suzanne F. schreef:
Toch twijfels over lawine oorzaak Russische hikers.

Lawine of niet? Ophef na onderzoek Russisch Dyatlov-mysterie
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -overleden

Deze zaak intrigeert mij enorm.
Heel raadselachtig, en als je je erin verdiept (bijv via de site dyatlovpass.com) is een lawine als oorzaak sowieso erg ondenkbaar.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:20

charrr91 schreef:

Toch zal het er ook aan liggen hoe zo iemand geleefd heeft, of je gemist wordt. Kan best een zonderlinge asociale narcistische eikel zijn geweest. Dat hoeft natuurlijk niet, maar ik bedoel dat sommige mensen ook wel kiezen om als een kluizenaar te leven en ook zo dood te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:18

Ik zou mijn ouders ook niet missen na 5 maand. Zoals hun karakter is zoals zij doen tegen hun kinderen/anderen. Tja... Daar zou ik na een jaar pas vragen over beginnen stellen. Maar dat zijn wel uitzonderingen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:46

Ik ben zelf nogal een loner dus het zou zomaar heel lang kunnen duren voor iemand het door heeft

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:23

Gisteren de helft van de film/documentaire 'The Experiment' gezien. Dat vind ik pas echt luguber: de wending die het menselijke brein maakt. Het was dan misschien voorspelbaar wat er zou gebeuren, maar om die wending ook werkelijk te zien en zó snel al.... jakkes. Ik moet de andere helft nog kijken, maar vond de eerste helft al ziek.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:25

Is het de nagespeelde film of een docu? Heb de film weleens gezien, die vond ik ook al heel snel heel naar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:39

Het is de remake van een Duitse film en gebaseerd op een gevangenisexperiment uit de jaren '70.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:31

Nou... Op mijn werk is afgelopen weekend iets soortgelijk geweest. Midden in de nacht kwamen mensen een familielid afzetten met een smoes. Nachtverpleging uit goede wil opgevangen en dag erna doorgestuurd naar ZH, zoals ons protocol voorschrijft. Wij doen namelijk geen crisisopvang.
Krijg je dan van allerhande instanties de vraag waarom je die persoon uit de instelling hebt gezet "want die woont toch bij jullie"? En dan hoor je van de familie "ja we wilden X gewoon ergens wegzetten, het lukt niet meer".

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:27

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:59

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:07