Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:54

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:28

Hier alleen een omgewaaide steiger. Valt alles mee en heb t idee dat t alweer rustiger word.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:55

Hier wel wapper maar valt mee. Alleen mijn kleine kasje lag ergens anders, licht ding, nu even liggend gefixeerd. Alles wel heel nog.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:42

Hier was t echt wel harde wind....
Een van de deuren van Mn schuilstal was open gewaaid,
Ookal zitten die met dikke schroeven vast. Bepaald metaal was gewoon omgebogen.

Alle dekens waren nat, vloer nat en een dikke bende. Toen was ik er wel even klaar mee %)

Ook flinke regen gehad :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:56

Hier in Groningen is het best onstuimig inderdaad. En die buien.. alsof we nog niet regen genoeg hebben gehad de afgelopen dagen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:26

Het is nu wat rustiger hier. Ben nog geen stormschade tegengekomen alleen een harde woei.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:36

Bij Marum op de A7 zijn bomen omgewaaid. Heb er een halfuur voor in de file gestaan.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:27

Kop Noord-Holland viel ook reuze mee qua wind.
Al had ik wel 't idee dat 't uit een wat ongebruikelijke hoek kwam, ik had onderweg van en naar huis veel meer last van irritante windstoten dan normaal met harde wind.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:56

Stond een lekker briesje, hadden een begrafenis maar gelukkig was het toen in ieder geval droog.
Verder geen omgevallen bomen of echte grotere takken gezien. Wat klein spul.

Zag op fb wel foto's dat het water in Den Oever wel lekker hoog stond vanmorgen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 08-01-19 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:57

Dat idee had ik ook! Normaal staat hij schuin op het huis, zodat de deur zo lekker uit je handen waait en tegen de muur klapt. Nu kwam hij bijna van om de hoek. Deur waaide nog steeds uit mijn handen, maar goed :+

We zijn uiteindelijk na even twijfelen wel naar het bos gegaan. Het was heel goed te doen. Alleen wat kleine takjes die op de grond lagen.

Sterkte Kiki, fijn dat het droog was.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:05

Hier ook flinke wind. Alle voeremmers waren vanochtend weg :+ vind wind eigenlijk niet erg, maar die regen daar baal ik wel echt van..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:57

Ja ik had m gezien. Het is 'slechts' een shelfcloud maar wel een hele mooie :P

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:03

Hoe staat het met de voorspellingen van sneeuw en dergelijke? Kunnen we echt sneeuw verwachten? En veel?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:22

ikheetesmee schreef:
Hoe staat het met de voorspellingen van sneeuw en dergelijke? Kunnen we echt sneeuw verwachten? En veel?

Staat in het Weertopic.idd.veel sneeuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:30

ikheetesmee schreef:

Niks van te zeggen nog. Er wordt heeeeeeel veeel gespeculeerd momenteel op internet, maar het is echt koffiedik kijken en wachten wat de stromingen gaan doen. De modellen geven iets aan vanaf volgend weekend/na vrijdag, maar het is nog te vroeg om daar een grove uitspraak over te doen. Zoals extreemweer(facebook) dat dus wel doet, maar dat soort lui moet je echt niet serieus nemen. Die zijn naast dat ze zwaar winterweer voorspellen voor volgende week(vanaf de 18e) dus ook procentuele berekeningen aan het maken voor een 11stedentocht enzo, helemaal waus die gast := (die het heeft over 'mijn collegameteorologen, maar die gast heeft niet eens een opleiding tot meteorologie :') ). Sorry, ik wil niet teveel zwart praten over iemand, maar ik word er giftig van als iemand zich voordoet als weerkundige en kuluitspraken doet die dus vaak niet uit komen. Daardoor gaan mensen zeggen 'zie je wel, die weermensen kun je niet van op aan' etc, terwijl als je goed kijkt naar de echte weerberichten, het vaak beter klopt dan we denken ;)

Enfin, er zijn kansen, maar het is nog even afwachten hoe stabiel dat blijft. Ik ga er dan verder ook geen uitspraken over doen, maar ik kan wel even wat laten zien op de kaart.

Als we alleen naar deze temperatuur kaart kijken denk je, nou dat wordt leuk. Legenda spreekt redelijk voor zich. (kaart EMCWF van weerplaza)
Afbeelding

Maar leggen we er een kaart naast van GFS(meestal wat realistischer beeld), dan ziet het er al heel anders uit.
Afbeelding

Te zien is dat ECMWF omlaag duikt op vrijdag, maar GFS doet dat wat later, en die schuift dat eigenlijk de hele week al een week door. Dus afgelopen dinsdag stond de daling op dinsdag een week later, afgelopen donderdag op donderdag een week later en nu dus op zondag een week later. GFS is de wat realistischere kaart, ECMWF is wat uitgesprokener en nuanceert zich pas een paar dagen voor de tijd.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:24

Dames, heeft een van jullie een beetje een idee van de huidige situatie in Oostenrijk? Of is sneeuw toch wel een ander 'vakgebied'? Wij gaan woensdagavond rijden naar Mallnitz, voorbij Salzburg. Nu is het voor mij de eerste keer wintersport, dus geen idee wat ik ervan kan verwachten. Ik ga met een groep vriendinnen en ondanks dat de meeste het gewoon zien zitten om te gaan, heb ik een klein beetje mijn twijfels. Helemaal over de berichten dat veel wegen rond dat gebied zijn afgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:51

Ik zou t goed in de gaten houden en niet gaan als de situatie verbeterd. Het is echt een puinhoop daar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:55

Voor nu is het een puinzooi. Gister adviseerde men daar blijf weg als je er niks te zoeken hebt. Grote groep hier in de buurt zit in die regio vast. Pistes dicht die zitten binnen spelletjes te doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:05

Het advies wat daar weg komt voor bewoners is, de weg op vermijden dus als vakantieganger beter weg blijven.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:18

DewiRox schreef:
Dames, heeft een van jullie een beetje een idee van de huidige situatie in Oostenrijk? Of is sneeuw toch wel een ander 'vakgebied'? Wij gaan woensdagavond rijden naar Mallnitz, voorbij Salzburg. Nu is het voor mij de eerste keer wintersport, dus geen idee wat ik ervan kan verwachten. Ik ga met een groep vriendinnen en ondanks dat de meeste het gewoon zien zitten om te gaan, heb ik een klein beetje mijn twijfels. Helemaal over de berichten dat veel wegen rond dat gebied zijn afgesloten.

Ik zit op t moment in kreischberg en is hier echt perfect. Sneeuwt wel maar is juist heerlijk op de piste die verse sneeuw! T sneeuwt hier nu wel al sinds afgelopen nacht en op de weg hier word (door ons toch in ieder geval) rustig aan gereden gewoon met sneeuwkettingen. Volgens t weer bericht blijft het trouwens tot een uur of 3 vanacht sneeuwen en morgen en overmorgen zijn de beste dagen, daarna gaat t verder met sneeuwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:00

Straalstroom bepaald ook voor een groot deel ons weer en voorlopig zit ie boven ons wat een "warmere" aanvoer en niet heel koud weer oplevert.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:46

Hoorde vanochtend op het nieuws dat het mogelijk gaat onweren. Iemand idee hoe dat in het noordoosten van brabant gaat zijn?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:53

O m g een dikke flits hier en harde knal in Tilburg :')