Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:23

hmm das klote. Hopelijk reageert hij nog.

Kun je via Bpost ook naar een Bpost punt laten sturen? Of moet je perse een belgisch adres hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:27

Nee moet normaal niet :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:40

Bedankt, dan ga ik eens kijken of ik wat kan laten verzenden via 2ehands :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:00

Op facebook market place staat er een globale kaart bij, ik had iemand met interesse in iets dat we verkochten en die vroeg of ze langs mocht komen. Omdat wij een magazijn hebben waar alles in bewaard wordt moeten we het van te voren weten anders is ophalen niet mogelijk.
Afijn, tijdstip doorgegeven waarop het evt zou kunnen en ik hoor niets meer.
Tijdstip komt, krijg ik ineens een bericht van een ander facebook account, ja ik kom voor de lego, en ik ben nu bij t adres dat facebook geeft.. Uhm.. dat is een globale kaart, en wie ben je?
Ja mijn vrouw had je eerder gemaild en wilde t komen halen. Ooookay, ik heb niets meer van dr gehoord en heb t dus helemaal niet klaar liggen.
T mooie was dat t kaartje dus helemaal niet klopte, hij zat zo'n 3km verderop. Ik heb ze nooit mijn adres gegeven dus ik snapte er helemaal niets van dat ie er zou zijn.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 00:47

Hier niets raars meer voorgevallen. Ik zag wel dat marktplaats het beoordelingssysteem wat aangepast heeft. Je ziet nu niet meer het product dat je gekocht/verkocht hebt, maar de rubriek waarin het geplaatst was. Is wel een kleine vooruitgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:23

Hier op een ander artikel nog een keer hetzelfde type oplichter via de mail gehad, maar ook deze werd door mezelf (en anderen blijkbaar) gemeld.

Verder nog een zadel online gegooid. Hopelijk verdwijnt er toch iets naar een geïnteresseerde, dan kan spaarpotje voor volgende winter alvast weer aangevuld worden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:38

swatch schreef:
Hier niets raars meer voorgevallen. Ik zag wel dat marktplaats het beoordelingssysteem wat aangepast heeft. Je ziet nu niet meer het product dat je gekocht/verkocht hebt, maar de rubriek waarin het geplaatst was. Is wel een kleine vooruitgang.

Dat zag ik ook, maar waarom precies het dat een vooruitgang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:53

Pfff wat een gezeik met een verkoper hier. Reacties gaan heel traag, krijg maar geen afspraak vast. Gaat hij nog wat laten weten, geen reactie. Heb nu maar een mail gestuurd met mijn nummer en de vraag om contact op te nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:57

Ik ben al 2 dagen aan het mailen met iemand over een paar schoenen. 1 paar wil ze volgens mij sowieso wel van merk A. Nu wil ze niet geloven dat paar B niet van hetzelfde merk is als merk A. Zucht. Benieuw hoe dat gaat verder lopen.

En als het goed is heb ik in ieder geval al een zadeldoek verkocht. Wel voor heel lage prijs maar ach, elke euro is er eentje en ik gebruik 'm toch niet meer. We hebben gegevens uitgewisseld, alles staat klaar om het etiket te printen en naar het postpunt te brengen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:18

Ik heb de koop van de bank inderdaad maar afgeblazen, wachten tot begin mei voor een 2e hands bank vind ik echt niet acceptabel. Dan hadden ze dat in de advertentie-tekst moeten zetten.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:51

Alwiene schreef:
Dat zag ik ook, maar waarom precies het dat een vooruitgang?

Omdat ik bijvoorbeeld nu niet meer kan zien dat degene waarvan ik laatst iets kocht op marktplaats een keer een bondage masker heeft aangeschaft. Lijkt me voor hem wel net zo prettig :+ o

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:04

Vandaag een bod gekregen van €5 op iets wat ik voor €60 aanbied. Gevraagd of ze misschien €50 bedoelen. Maar nee, ze bedoelde echt €5, want ze stonden ook voor €10 te koop. Nou, misschien moet je daar €5 op gaan bieden dan....?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:29

Nou dat verbaast mij allang niet meer, die ervaring heb ik dus ook continue. Heb het idee dat er alleen koopjesjagers om marktplaats zitten. Had 1 geheel nieuw dekje met winkelwaarde van €50 en 2 amper gebruikte, kreeg daar ook van die €5 biedingen op. Gaf daar dan reactie op vanwege nieuwstaat en wat ik er voor betaald had, kreeg dood leuk antwoord terug dat ze alleen op koopjes uit was. Of helemaal geen reactie als tegenbod of zo.
Wil deze zomer gaan starten, had vorig jaar een prachtig pikeur jasje in de uitverkoop gekocht bij ooteman, wel nog steeds over de €200 gekost, was een lengtemaat die schaars te verkrijgen is. Helaas pas ik het jasje nu niet meer omdat ik 7 kg afgevallen ben. Heb nu een ander jasje inmiddels, maar denk niet dat ik er op marktplaats nog een redelijk bedrag ervoor krijg, probeer het 1x en daarna breng ik het wel naar een 2e hands ruitershop, dan meer kans op dat het uiteindelijk verkocht wordt. Daar wordt vaak de helft van de aanschafprijs gehanteerd als dingen nog splinternieuw of in goede staat zijn.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 24-02-19 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:32

Hier vorig jaar een splinternieuwe pikeur rij jas van over de €200 nieuwprijs verkocht voor €35 inclusief kingslandpolo. Heeft een jaar te koop gestaan.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:35

Ja daar was ik al bang voor. Koop zelf ook regelmatig wat op marktplaats maar dan is het ook meestal de helft van de winkelprijs.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:38

Hier gisteren 2.5 uur gewacht op kijkers dié uiteindelijk zonder bericht nooit op kwamen dagen. Na hun nummer gegoogled te hebben bleek dat ze dit geintje vaker flikten.

Direct na het plaatsen van de advertentie belden ze, prijs afgesproken en wilden dat wij de advertentie gelijk zouden verwijderen. Ze vroegen nog nadrukkelijk of wij de auto voor hun vast hielden en hem niet aan een ander zouden verkopen.

Ik heb de advertentie niet verwijderd want ik ben niet gek. Maar was behoorlijk boos gisteren. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:39

Jeetje dat is ook wat! Balen zonde van je tijd. Wordt je mooi moedeloos van dat soort mensen.

De dame van de 2e hands ruitershop zegt ook dat haar doelgroep meer dingen koopt vanwege lage prijs, dus eerder een goedkoop hoofdstel met veel bling pakt voor de heb en een kwalitatief hoogwaardig merk laat hangen. Zelf zoek ik altijd naar de duurdere merken, die blijven mooi en 2e hands vaak nog in prima staat te vinden, daar ben ik bereid zeker nog wel wat voor te betalen. Denk dat daar het verschil zit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:54

Wat ontzettend zuur Urona.. :(

Ik moet bekennen dat ik ook niet voor hoofdprijzen shop op Marktplaats.
Ik ben nu op zoek naar een Prolite singel, maar die worden vaan voor 75/80 euro aangeboden. In de aanbieding kan ik hem wel voor 90 euro op de kop tikken, dan is het voor mij geen voordeel om hem tweedehands te kopen.

Rij-jasjes zelfde idee. Ik heb pas een Pikeur jasje gekocht voor 85 inclusief verzendkosten. Vond dat een hele nette prijs voor een tweedehandse. Zoek nu alleen nog voor de heb een bruine in de goede kleur, maar daar ga ik dus niet 100 euro voor neerleggen. Die dingen worden en masse aangeboden..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:56

Ik had ook iemand die boos werd omdat ik zei dat ik het in de winkel met korting goedkoper kon halen dan haar prijs met verzendkosten erbij. Kreeg ik als reactie: 'Ik heb ze niet met korting gekocht'. Sorry, maar ik ga niet meer dan de aanbiedings-nieuwprijs betalen omdat een ander de volle prijs heeft betaald. :=

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:05

Dat klopt zeker, maar de helft van de nieuwprijs/actieprijs vind ik meestal nog wel schappelijk, zelf durf ik het niet in mn hoofd te halen ergens 10% van de vraagprijs te bieden...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:53

Had iets te koop voor 80 bied iemand 5 euro.

Dus zeg zo van op te halen op europalaan 1 in kaatsheuvel

Ja maar je woont in ****

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:52

Iemand vraagt hier via mp bij mijn moeder een tikkie te sturen waarbij mijn moeder 1 cent overmaakt zodat hij zekerheid heeft met het goede reknr. Ze verkoopt een blender. Ik kwam met de optie om zelf een tikkie te sturen dan is je rek nr 100% goed. Zit hier oplichting achter? Ik vind dit zo vaag. Hij zegt ik betaal niks zonder dat ik zekerheid heb. Nogal raar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:55

Zeker Batlow, want met een tikkie krijg je iemands rekeningnummer niet :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:57

Nou stuurt hij dus een tikkie link, al op internet gelezen wat voor oplichting dit is, hij stuurde al een tikkie link.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:59

Janine1990 schreef:
Zeker Batlow, want met een tikkie krijg je iemands rekeningnummer niet :+

Dat in principe wel, je kan wel bij bijschrijvingen zien van welk reknr het komt.. maar ik heb gereageerd: ik lees dat op deze manier wordt opgelicht dus ik pas, en nou reageert hij niet meer :')

Ps. Hoe kan je iemand aangeven bij mp?