Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:41

Bubblewrap schreef:
Jongens van een jaar of 14 die om 7:40 uur met hun speakers, gekoppeld aan de telefoon, muziek draaien. En nee. Het is geen goede muziek :=

Hoeveel jongens van 14 zijn er die wel goede muziek draaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:50

oomens schreef:
Bubblewrap schreef:
Jongens van een jaar of 14 die om 7:40 uur met hun speakers, gekoppeld aan de telefoon, muziek draaien. En nee. Het is geen goede muziek :=

Hoeveel jongens van 14 zijn er die wel goede muziek draaien?

Goed punt _O-

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:17

Degene die zo nu ongeveer op mij schoot ligt te slapen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:22

Dit.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:30

Jolien87 schreef:
Dit.

[ [url=m/VlFUO7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog 'makkelijk' gekomen waar je heen moest?

Ik denk dat karma mij heeft gehoord. Vandaag 2 treinen op mijn route. Vanochtend zei ik in de tweede trein: 'de eerste vind ik fijner. Is een stukje stiller.'
Zonet ben ik weer overgestapt tijdens de terugreis. Vanuit de luidere trein naar de stille. Althans, dat dacht ik. Zucht := Luide piep in de trein, al kan ik het geluid niet thuisbrengen. Heel gek!

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 18:23

Dat ik als laatste in de rij de bus instap, doet de chauffeur de deur dicht. Knalt die deur tegen mijn heup :\

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:14

Dat ik zo slim ben om de verkeerde kant op te lopen op zoek naar de bushalte. Nu half uurtje later thuis..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:41

Ik werkte al tot laat vandaag (18.30) en toen ik naar huis wilde gaan zag ik dat er geen treinen reden tussen Boxtel en uh, zo ongeveer alle mogelijke richtingen vanuit daar.
Ik ben dus maar met mijn begeleider iets gaan eten, hij moest naar Utrecht vanaf Eindhoven en zat dus in hetzelfde schuitje.
Sta nu eindelijk in een trein, hopelijk snel thuis!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 05:05

Bnet schreef:
Ik werkte al tot laat vandaag (18.30) en toen ik naar huis wilde gaan zag ik dat er geen treinen reden tussen Boxtel en uh, zo ongeveer alle mogelijke richtingen vanuit daar.
Ik ben dus maar met mijn begeleider iets gaan eten, hij moest naar Utrecht vanaf Eindhoven en zat dus in hetzelfde schuitje.

Ja klopt, er was iemand voor gesprongen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:51

Bubblewrap schreef:
Jolien87 schreef:
Dit.

[ [url=m/VlFUO7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog 'makkelijk' gekomen waar je heen moest?

Ik denk dat karma mij heeft gehoord. Vandaag 2 treinen op mijn route. Vanochtend zei ik in de tweede trein: 'de eerste vind ik fijner. Is een stukje stiller.'
Zonet ben ik weer overgestapt tijdens de terugreis. Vanuit de luidere trein naar de stille. Althans, dat dacht ik. Zucht := Luide piep in de trein, al kan ik het geluid niet thuisbrengen. Heel gek!

Ja. Uiteindelijk heeft een collega me naar Lelystad gebracht en vanaf daar reden de treinen wel weer gewoon.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:36

Vjestagirl schreef:
Bnet schreef:

Ik weet t, op twee plaatsen zelfs, maar ik vind het niet netjes om over de oorzaak te klagen. Voor mij vervelend dat ik laat thuis was, maar voor andere betrokkenen nog véél vervelender!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:50

Vjestagirl schreef:
Bnet schreef:

En jij moet dan niet spreken in termen van "aanrijding met persoon" of "aanrijding"?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:41

Iedere dag is het bal op mijn traject met storingen, uitval van diensten. Denk je eerste klas te betalen zit je dagelijks tussen de studenten die vinden dat ze recht hebben op eerste klas plaats omdat ze anders moeten staan. Ik ben er zo klaar mee dat ik sinds jaren weer de auto in ben gejaagd. Ik sta liever in de file dan dat ik mij zo moet ergeren aan hijgende mensen in mijn nek en vervoerd te worden als vee. Als ik geld wil weggooien dan weet ik wel betere manieren. Een rit die officieel een uur zou moeten duren is te vaak twee uur wat op vier uur reizen neerkomt per dag. Ik ben er klaar mee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:42

IPSOS medewerkers die zich voordoen als conducteur {:)-:(

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:20

Ik vind sowieso die mensen irritant die mijn ov willen zien “voor onderzoek”, zijn dat die IPSOS? Vind eigenlijk dat alleen ns conducteurs mijn ov hoeven te zien. Mag je weigeren je ov te tonen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:27

volgens mij wel... ik heb een keer meegemaakt dat iemand tegen zo'n onderzoeksmevrouw zei "Sorry ik heb geen kaartje, ik rijd zwart" en dat mevrouw zij "Meent u dat nou?" "Ja", zei de man... en mevrouw zei toen "Okay, ik noteer het" en ze liep verder in de trein.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:31

friendly schreef:
Ik vind sowieso die mensen irritant die mijn ov willen zien “voor onderzoek”, zijn dat die IPSOS? Vind eigenlijk dat alleen ns conducteurs mijn ov hoeven te zien. Mag je weigeren je ov te tonen?

Ja dat mag zeker. Ik weiger ook mee te doen omdat ze niet kunnen bewijzen dat ze iets met mn ov doen.

Sws vind ik het onzin. NS kan prima zelf onderzoek doen, want je moet overal in en uit checken.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:32

Goed om te weten. Dan ga ik dat voortaan doen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:49

Je mag weigeren maar in dit geval hebben ze zich niet geindentificeerd en niet kenbaar gemaakt dat het voor een marktonderzoek was. En daarbij zich voorgedaan als conducteur alsin “vervoersbewijs alstublieft”. En keycord was bewust opgeborgen. Ook de jassen waren niet identificeerbaar.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:49

Aha. Maar als ze zich wel kenbaar maken mag je ze ook weigeren dus? Als ze niet herkenbaar zijn als zijnde conducteur snap ik sowieso dat je niet je ov wilt laten zien. Dat is net alsof je een willekeurige reiziger vraagt om z’n ov te laten zien.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:51

Trein is nokkievol en een kortere trein. Moet een uur staan ;(

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:54

friendly schreef:
Aha. Maar als ze zich wel kenbaar maken mag je ze ook weigeren dus? Als ze niet herkenbaar zijn als zijnde conducteur snap ik sowieso dat je niet je ov wilt laten zien. Dat is net alsof je een willekeurige reiziger vraagt om z’n ov te laten zien.

ja je mag ze gewoon weigeren. Het is puur voor onderzoek en als je daar niet aan mee wilt doen is dit jou goed recht. Medewerkers van Ipsos lopen trouwens altijd in het rood.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:55

Aan de andere kant denk ik dan ook: ik heb niets wat ze niet weten mogen over mijn reis.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:01

friendly schreef:

Bij de RET hebben ze conducteurs in burger, dus ging er vanuit, manier van benaderen en geen ander bedrijf op kleding, dat het personeel in burger was. Dus ik was meewerkend maar deze manier is geen kijk. Heb ook de NS benaderd maar die schijnen heel veel klachten hierover te hebben en zelf ook niet te spreken te zijn over dit bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:03

Ladybird schreef:
Sws vind ik het onzin. NS kan prima zelf onderzoek doen, want je moet overal in en uit checken.

Dat klopt dus niet. Ns kan 'zien' waar je in en uit checkt. Maar niet in welke trein je hoe laat reist of zelfs via welke route. Want voor een aantal trajecten zijn er meerdere wegen. Vooral in het westen van het land.

Maar het is zeker niet netjes dat ze zich niet kenbaar maken. Graag even melden bij de klantenservice. Welke trein, welk traject en hoe laat.