Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:50

Superhorse levert alleen niet ;) Dus zou ik niet bestellen, dan zou je op moeten gaan halen. Want ik heb moeten vechten voor mijn geld.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:51

Ik begin met bieden altijd met lage prijzen.. Logisch dat een verkoper daar niet mee akkoord gaat, maar je moet nooit beginnen met hoog inzetten dat zijn een beetje de algemene spelregels van bieden, door het tegen elkaar opbieden gaat de prijs vaak nog sterker omhoog dan wanneer er slechts 1 enkel bod in de buurt van de vraagprijs geplaatst wordt. Dus daarom begin ik altijd laag maar ben vaak bereid nog goed mee te bieden tijdens het opbieden. Dat ik laag inzet, betekend niet dat ik geen serieuze interesse heb, echter wil ik geen onnodige dief zijn van mijn eigen portemonnee dus ik zet nooit gelijk in op mijn maximale bod. In mijn ogen logisch.

Zojuist een bod van 10,- euro geplaatst op marktplaats op een artikel met een vraagprijs van 45,-

Krijg ik dit:
"Haha u biedt iets meer dan 20% van mijn vraagprijs.
Goh als ik al mijn aankopen toch eens voor maar 20% van de echte prijs kon krijgen!!!
Ik reageer alleen serieus op serieuze biedingen...."

Ik heb het volgende geantwoord:
"Jammer dat U zo sarcastisch en denigrerend reageert, met bieden moet je altijd ergens beginnen en dan bieden mensen tegen elkaar op, bij bieden moet je nooit gelijk hoog inzetten, zo werkt het bieden nou eenmaal. Ik was zelfs bereid om bij het opbieden ruim over de vraagprijs van 45,- te gaan, maar met een verkoper die zo reageert doe ik geen zaken.
Ter informatie: Indien bieden onder de vraagprijs voor u ongewenst is, kunt u dat ook instellen bij het plaatsen van uw advertentie, daar bestaat de optie 'bieden toestaan vanaf de vraagprijs'.
Ik wens u veel succes met de verkoop maar met uw huidige instelling heb ik daar weinig vertrouwen in.

Nog een prettige zondag."

Ik vind het zo zonde als mensen zo debiel reageren, en ik weet dat er ook een hoop bokkers zijn die zo reageren (misschien was dit ook wel een bokker?) dus misschien is dit nog een lering voor sommige hier, een laag (in jouw ogen onzinnig/niet serieus) bod kan nog altijd een zeer goed bod worden, dus wacht biedingen gewoon af alvorens mensen uit te lachen om hun bod, zo doe je geen zaken.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:54

ik kan haar reactie eigenlijk wel begrijpen.
als je een bod van 25 euro had gedaan ala.
maar dit vind ik echt te laag. daar zou ik niet op
reageren of ook zo'n reactie als zij heeft.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:57

suikermeisje schreef:
Superhorse levert alleen niet ;) Dus zou ik niet bestellen, dan zou je op moeten gaan halen. Want ik heb moeten vechten voor mijn geld.

Echt waar? Ik heb nog recent bij Superhorse besteld en had het binnen 2 dagen in huis. Ik moest zelfs het geld nog overmaken. :')

Ik ben best ook een lage bieder. :o Maar je moet ergens beginnen en vooral als mensen geen vraagprijs in hun hoofd hebben of zeggen 'Doe maar een bod' en dan beledigd zijn als ik te laag bied.. Tsja dan moet je maar een prijs hebben. :D
Maar ik mail altijd eerst met vragen en wat hun uiterste prijs is, zal niet gelijk een bod doen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:58

Ja maar als verkoper win je toch niets met zo'n reactie? Als je niet akkoord bent met een bod, dan ga je niet in op het bod, klaar. Als je een bod krijgt op MP hoef je niet te reageren hoor als het je niet aanspreekt. Als iemand na mij 20,- had geboden, had ik er 25,- van gemaakt en zo door. Totdat er op een prijs uit was gekomen waar beide partijen blij mee zijn.

Vandaar ook dat ik het hier eens plaats, ik lees hier veel mee. En het kan een les zijn voor sommige verkopers dat niet elk bod wat op het eerste oog onzinnig lijkt uiteindelijk ook onzinnig hoeft te zijn. Als je wil verkopen moet je dat in je achterhoofd houden.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:59

aan iemand die ( in mijn ogen ) zo flau is zo'n laag bod te plaatsen
wil ik niet verkopen :=

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:01

Jaime_ schreef:
Ja maar als verkoper win je toch niets met zo'n reactie? Als je niet akkoord bent met een bod, dan ga je niet in op het bod, klaar. Als je een bod krijgt op MP hoef je niet te reageren hoor als het je niet aanspreekt. Als iemand na mij 20,- had geboden, had ik er 25,- van gemaakt en zo door. Totdat er op een prijs uit was gekomen waar beide partijen blij mee zijn.

Vandaar ook dat ik het hier eens plaats, ik lees hier veel mee. En het kan een les zijn voor sommige verkopers dat niet elk bod wat op het eerste oog onzinnig lijkt uiteindelijk ook onzinnig hoeft te zijn. Als je wil verkopen moet je dat in je achterhoofd houden.

:j Ik reageer zelf altijd met iets in te trant van ''Voor zoveel mag je hem hebben''. Behalve als het echt een onzin bod is, 5 euro inclusief verzenden voor een dekje bijvoorbeeld. Alleen het dekje verzenden is al 6,75?

Jaime_

romyloverrr schreef:
aan iemand die ( in mijn ogen ) zo flau is zo'n laag bod te plaatsen
wil ik niet verkopen :=

Ook niet als die persoon bereid is uiteindelijk meer dan je vraagprijs te betalen mochten er dusdanig veel geïnteresseerden zijn dat het zo ver komt tijdens het opbieden?

Kirsha

Die reactie vind ik inderdaad ook wel apart Jaime... Inderdaad op zo'n denigrerende toon. Het bod van 200 euro dat ik kreeg op mijn Christ wil ik ook geen onzinbod noemen, maar ik vond het wel te laag. Dat heb ik ook gewoon teruggestuurd: 'bedankt voor je bod, maar voor die prijs gaat hij niet weg' en daarna heb ik ook nog gewoon een normale pb-wisseling met die persoon gehad over een tussenweg. Ik vind het nergens voor nodig om op zo'n kinderachtige manier te reageren... Inderdaad, stuur dan niets.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:03

romyloverrr, grappig dat je zo over bieders praat terwijl je zelf dingen probeert te verkopen zonder dat je het product hebt, of zelfs maar een foto. En dan noem je mij asociaal als ik het niet wil kopen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:04

Zo'n reactie vind ik ook echt onbeschoft en denigrerend... Maar de verkoper had er waarschijnlijk geen rekening mee gehouden dat het een startbod was en jij zou gaan opbieden tegen eventueel andere geïnteresseerden. Dan nog had ze normaal kunnen reageren met bijvoorbeeld een tegenbod van haar kant. :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:04

Nee want een tegenbod doen kost natuurlijk te veel moeite. Daarin snap ik Jaime_ wel. Je begint gewoon ergens en het kan hoger eindigen. Maar als je dan zo'n kinderachtige mail krijgt heb ik ook zoiets van: steek maar ergens waar de zon niet komt. Normaal aangeven dat het te laag is kost te veel moeite blijkbaar... Reageer dan helemaal niet..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:10

naomi_g1998 schreef:
romyloverrr, grappig dat je zo over bieders praat terwijl je zelf dingen probeert te verkopen zonder dat je het product hebt, of zelfs maar een foto. En dan noem je mij asociaal als ik het niet wil kopen.

daar gaan we weer...
ik heb een eskadron wint /teak halster.
die heb ik naar HD ruitersport gebracht , die mogen
die voor mij verkopen in hun 2e hands afdeling
ik heb het halster dus wel !
ik vraag jou wat je richtprijs is als het halster in goede
staat is. jij zegt dat je een foto wilt.

dan zeg ik dat ik niet 20 kilometer enkele reis
ga rijden om het halster op te halen en een foto
te maken om daarna te horen een bod van 5 euro te krijgen

dan zeg jij dat je het niet gaat kopen zonder foto
ik had het niet eens over een bod plaatsen , maar
gewoon een richtprijs geven

dan zeg ik dat je alleen een richtprijs hoeft te geven.
maar dat ik hem toch liever aan iemand anders verkoop.

omdat jij gewoon beweerd opeens dat ik een oplichter ben
zeg ik dat ik je aso vind reageren.

dat is het ! je bent hier gewoon aan het liegen.
zo , ik heb mijn zegje gedaan , en ik ga temmen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:14

Romylover waarom breng je iets naar een ruitershop terwijl je zelf zo actief bent met verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:17

Je hebt het halster 20km verderop bij een winkel liggen maar hij is wel van jou? Dat is apart.
Je had ook die winkel kunnen vragen om een foto te maken als het in samenwerking gaat toch? Dat lijkt mij handiger.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:18

Nou Romyloverrr, dat kan ook wel wat minder. Ik zou ook geen richtprijs voor iets geven waarvan ik niet eens een foto kan zien. Onder andere omdat een richtprijs afhangt van de staat waarin het product verkeert (jij zegt 'goede staat' maar dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken), en om die te beoordelen is er toch minstens een foto nodig... Dan had je die moeten maken voor je het halster wegbracht.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:22

Ik heb nooit gezegd dat je een bedrieger bent. Vind het alleen raar dat je zelf zegt dat er genoeg mensen interesse hebben, en dat je hem dan naar een ruitershop brengt? En zonder foto koop ik nou eenmaal niks. Maar dan ben ik blijkbaar gelijk asociaal. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:22

Ik heb nu meer het idee dat dat halster daar idd wel ligt maar ook gewoon van de winkel is maar dat romylover het halster best wil gaan kopen als ze zeker weet het met winst te kunnen verkopen :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:24

Alja schreef:
Ik heb nu meer het idee dat dat halster daar idd wel ligt maar ook gewoon van de winkel is maar dat romylover het halster best wil gaan kopen als ze zeker weet het met winst te kunnen verkopen :+

Dat had ik dus ook aangezien ze in het eerste berichtje, waar ze het halster aanbood, niet zei dat het halster al van haar was.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:25

Zullen we hier niet speculeren over Romylover, maar onze aandacht weer vestigen op marktplaats en verkopers/kopers die we niet kennen? Dat houdt de sfeer hier wat leuker.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:26

Mensen er word een hele discussie gevoerd daar is dit topic niet voor! Laten we het lekker centraal houden!

TEM!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:52

suikermeisje schreef:

Dat is inderdaad balen. Bij mij konden ze niet uitleveren en geld was retour gestort. Week daarna nog geen geld. Weer gebeld, week later nog geen geld. Heb ze toen maar eens gevraagd hoe ze het teruggeboekt hadden. Hadden ze wel mijn rek nr gebruikt maat bij terug boeking mijn bestel naam ingevuld ipv de naam waarop het rekeningnummer staat. Tja als je getrouwd bent en nog een eigen rekening hebt dan wil dat dus niet lukken. Daarna was het er met een dag. Denk ook dat de hectiek van een maand of 3 geleden enorm was bij hen door alle goede aanbiedingen. Vind uiteindelijk dat het prima is opgelost.

Veel reacties op mijn pony, ben benieuwd.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:55

naomi_g1998 schreef:
Ik heb nooit gezegd dat je een bedrieger bent. Vind het alleen raar dat je zelf zegt dat er genoeg mensen interesse hebben, en dat je hem dan naar een ruitershop brengt? En zonder foto koop ik nou eenmaal niks. Maar dan ben ik blijkbaar gelijk asociaal. :D

o jawel , jij bent aan het zeggen
dat ik iets verkoop wat ik niet heb enz.

hier is te lezen doe dat zit met dat inleveren :
http://www.hdruitersport.nl/CustServPag ... 0000000066
ik had er 2 , en van alles wat ik dubbel heb breng ik er een daarheen.
die wat ik thuis had heb ik verkocht.
dus lag er alleen nog maar een daar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:56

Mensen, graag weer ontopic.

Romylover, als ik jou was zou ik me inhouden. Je gooit je eigen glazen in.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:57

Ja, want je hebt het ook niet thuis? :) Ga er vanaf nu niet meer op in en ga zelf weer wat advertenties maken. Heb trouwens dekje verkocht die morgen word opgehaald als het goed is. :)