Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:37

Zou vandaag met een vriendin op buitenrit die maar kort in NL is.
Ik kreeg een ontzettend mager paard toegewezen, met verwaarloosde hoeven, verwondingen en gek op de benen. Paard van mijn vriendin was vooral erg mager.
Waar ik me vooral aan erger? Dat ik me nu toch schuldig voel dat ik roet in het eten heb gegooid betreft die rit, en dat ik dan toch twijfel of ik niet overdreef. Maar ik had me geschaamd als ik er toch op was gaan zitten.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:39

Maeve schreef:
Ik kreeg een ontzettend mager paard toegewezen, met verwaarloosde hoeven, verwondingen en gek op de benen. Paard van mijn vriendin was vooral erg mager.
Waar ik me vooral aan erger? Dat ik me nu toch schuldig voel dat ik roet in het eten heb gegooid betreft die rit, en dat ik dan toch twijfel of ik niet overdreef. Maar ik had me geschaamd als ik er toch op was gaan zitten.

Blijkbaar ben je er dus niet op gegaan? Denk dat je in dat geval alleen maar trots op jezelf mag zijn!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:44

Iedere dierenliefhebber zal daar toch begrip voor hebben en je keuze juist volledig ondersteunen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:45

Klopt inderdaad, er was geen ander paard dus weer weg gegaan. Maar dan achteraf toch de bevestiging missen dat andere mensen het met me eens zijn :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:50

Maeve schreef:

Ik vindt het juist heel goed dat je hebt geweigerd om op te stappen! Maar jammer dat het zo toch moet gaan en er op maneges nog paarden rondlopen die duidelijk niet goed worden verzorgd.

Ik ben zo een keer afgehaakt op een werkplek. Was mijn stageplaats maar ik voelde mij na mijn stageperiode toch niet eerlijk tegenover deze paarden om hierin mee te gaan en deze paarden aan te bieden voor lessen en buitenritten. Denk ook niet dat ik daar lang gebleven was. Ik zie nu nog foto's voorbijkomen dat ik denk jemig wat loopt dat paard erbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:50

Nog steeds hoofdpijn van het trekken van mijn kies afgelopen donderdag

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:54

Dat er een scooter tot 2x toe 5 tot 10 minuten achter elkaar aan het toeteren was. :n

Uiteindelijk de balkondeur dichtgedaan. Wat zijn sommige mensen toch vreselijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:30

Hieronder een dochter die iedere dag bij haar moeder komt en als ze weggaat 4 keer toetert |o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:32

Maar dat kun je dan toch bespreken met die mensen als het dagelijks gebeurd?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:41

Vandaag was ik op horse-event bij een presentatie over wat de jury graag ziet. En misschien ligt het aan mij maar ik werd gewoon plaatsvervangend nijdig voor het meisje wat super knap reed en compleet afgebrand werd door de presentratrice. Volgens het verhaal deed ze helemaal niets goed en dan ook nog overal verkleinwoorden gebruiken.. heel denigrerend. Ik heb verder niets met dressuur. Ik heb er ook weinig verstand van maar het verhaal begon al met dat ze met een pony tussen de paarden reed en dat je dan al een achterstand hebt. Ja als je er als jury al zo in staat... IMHO zouden juist Jury leden een open mind moeten hebben en naar de prestaties moeten kijken en niet naar type of afkomst van het paard. Ik ben dus halverwege al weggelopen en heb maar een presentatie met meer positieve boodschap opgezocht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:51

Ik zou dat als feedback naar de organisatie van horse event sturen Pjer.

Capopjekop ik ken die mensen niet, als het dagelijks zou gebeuren en ik wist wie het waren ging ik er wel even over praten ja.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:56

Ik reageerde op chanicha en haar onderbuur :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:06

Vakantie op Corfu.

Eerst vrijdag diarree en spugen.
Hele dag op bed gelegen.

Vanochtend wakker worden met keelontsteking van de airco.

Vanmiddag met instappen in de jeep achterin kopstoot met een vriend waarmee we op vakantie zijn.
Zonnebril stond op mijn hoofd, die is erg sterk en die is in mijn hoofd geklapt.
Bloeden als een rund.
Hoeft gelukkig geen hechtingen in maar doet wel zeer.

Iemand nog bubbeltjes plastic voor me?

Moet nog een week heel zien te blijven _O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:10

Begin augustus hoorde ik dat een vriendin van vroeger ziek was. Vandaag dat ze gisteren is overleden. Wat is kanker toch een rot ziekte. 49 jaar, nog veel te jong.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:14

wyoming schreef:
Begin augustus hoorde ik dat een vriendin van vroeger ziek was. Vandaag dat ze gisteren is overleden. Wat is kanker toch een rot ziekte. 49 jaar, nog veel te jong.

Sterkte. Helaas kent deze ziekte geen leeftijd... geen enkele ziekte.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:14

Jeetje Mando, wat een rotvakantie! Hoop op nog een paar goede en mooie dagen krijgt.

Wyoming sterkte, ppfff 49 is toch geen leeftijd hoor :n

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:15

Maeve schreef:
Klopt inderdaad, er was geen ander paard dus weer weg gegaan. Maar dan achteraf toch de bevestiging missen dat andere mensen het met me eens zijn :o

Ook als je nooit bevestiging gaat krijgen klinkt het als een goede beslissing waar je trots op mag zijn :)

Heb het zelf ook weleens gedaan, zulk mager beest toegewezen gekregen, met overduidelijk enorm veel pijn aan d'r rug ook nog, dat ik maar weg ben gegaan.

Iedereen van die manege was uiteraard meteen enorm beledigd en ik was maar een domme penny zonder verstand :+ want "hij is zo mager want hij is ooit een renpaard geweest! En zo zuur met aanraking op zijn rug omdat hij op de renbaan is mishandeld!" :=

Wel vervelend voor jou zeg :\ hoop je een keertje op een leuke ervaring en dan krijg je alleen maar dit gedoe

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:26

capopjekop schreef:

Mijn moeder deed dit vroeger ook toen ze naar haar werk reed. ‘Toet-Toet’ daar ging ze. Buren hebben toen ook gevraagd of ze dat niet meer wilde doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:28

Ja precies. Je kunt denken van ach 1x toeteren moet kunnen. Maar als je weet dat iemand het vervelend vindt dan is het wel iets waar je simpel rekening mee kan houden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:31

Nou ja, het is meer dat in de zomer je alles open hebt staan en je het dan meer hoort maar als het me echt gaat ergeren zeg ik er wel wat van.

Edit, ik erger me aan de reclames die steeds vaker lijken te komen.
Ik kijk Seal Team en denk dat om de 10 minuten pauze komt _-:(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:25

Nierstenen :+
Sinds woensdag al bezig, gisteren morfine gekregen tegen de pijn. Vandaag nogal een heftige aanval gekregen die alsnog goed te voelen was. Ben er helemaal klaar mee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:01

wyoming schreef:

:(:)
Jup, mijn schoonmoeder heeft van de week te horen gekregen dat haar kanker is uitgezaaid, ze heeft nog maanden.. Niets meer aan te doen.
Echt een k.ut ziekte!!

Veel sterkte! ;(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:50

Dat een of andere debiel in een koekblik ons afsneed op de snelweg, hij haalde in en ging heel krap voor ons naar rechts. Daardoor moesten wij afremmen. Dat ging echt op een haar na goed. Maar daardoor besloot een vrachtwagen ons rechts in te halen, luid toeterend en naar ons gebarend dat we door moesten rijden.

Sowieso al een reden om een hartverzakking te krijgen, maar we hadden de trailer achter de auto met merrie en 8 weken oud veulen -O- Ik voelde ook echt de paniek in de trailer.

Laml*l :r

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 00:52

Over 6 uurtjes gaat de wekker weer, niet voor mij maar voor m'n man. Hij moet weer werken na de vakantie, ik heb nog een week. Maar ik weet nu al dat ik hem ga missen omdat de oogsttijd weer is begonnen dus de lange werkdagen breken aan...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 06:24

Flying_Angel schreef:
capopjekop schreef:

Mijn moeder deed dit vroeger ook toen ze naar haar werk reed. ‘Toet-Toet’ daar ging ze. Buren hebben toen ook gevraagd of ze dat niet meer wilde doen.

Pfff wij hebben hier overburen wiens kinderen zo een 4 keer per dag opgehaald worden. Dan komt er een grote auto langsrijden, zet hem stil voor het huis en ramt een paar keer op die toeter. Nog geen 2 meter verderop zijn inparkeervakken, zet hem dan daar neer en loop even naar binnen.. wij werken beide grotendeels vanuit thuis en zeker met het raam open stoort het gewoon. Ik heb die buren echter nooit gesproken dus ik voel me niet echt geroepen dit bespreekbaar te maken. :+