Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Als de nieuwe partner van een ouder / stiefouder doe je het ook niet snel goed denk ik. Tenzij de kinderen al wat ouder zijn.

Vriendin van mij haar moeder is overleden en haar vader kreeg een nieuwe vriendin toen zij een jaar of 23 was. Haar reactie: "Ja aardige dame, maar wel beetje stijf. Niet zo vlot en leuk als mijn moeder." Heeft denk ik wel een tijd geduurd voor ze opgewarmd was. Niet onbeleefd, maar wel complex ondanks dat ze het een aardige dame vond. Logisch ook, en geloof dat nieuwe vriendin daar best empathisch over was. Maar lijkt me ook lastig voor vader en nieuwe vriendin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Tja, als je niet wil niet aan beginnen maar als je een nieuwe date hebt is het toch echt het hele pakketje of niet. Daarmee bedoel ik eventuele kinderen, dieren. Of je gaat voor iemand of niet en eens als je de kinderen van een anderniet wil om dat gelijk aan te geven en niet eens op date te gaan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Alleen heeft Marlinde dus al duidelijk in haar profiel staan dat ze geen kinderen wil. :=

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, haha. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Ik swipe mannen met kinderen ook de andere kant op. Geen behoefte aan om stiefmoeder te zijn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Raineri schreef:
Als de nieuwe partner van een ouder / stiefouder doe je het ook niet snel goed denk ik. Tenzij de kinderen al wat ouder zijn.

Vriendin van mij haar moeder is overleden en haar vader kreeg een nieuwe vriendin toen zij een jaar of 23 was. Haar reactie: "Ja aardige dame, maar wel beetje stijf. Niet zo vlot en leuk als mijn moeder." Heeft denk ik wel een tijd geduurd voor ze opgewarmd was. Niet onbeleefd, maar wel complex ondanks dat ze het een aardige dame vond. Logisch ook, en geloof dat nieuwe vriendin daar best empathisch over was. Maar lijkt me ook lastig voor vader en nieuwe vriendin.

Als je 23 bent maakt het gelukkig ook niet super veel uit. Of woonde ze nog thuis ofzo?

Het is wel heel anders als de kinderen al wat ouder zijn, dan hoef je geen ouderrol op je te nemen en zeker 18+ hoeven ze hopelijk niet echt meer te worden opgevoed. Op z'n minst geen poepluiers en jankbuien meer :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

Klopt en iemand met 6 katten ofzo hoef ik ook niet. Dat vind ik niet fijn om mee te leven. :o

En als stiefmoeder doe je het inderdaad nooit goed. Je bent altijd ondergeschikt. En als je samen een kind hebt dan zet je die samen op 1. Dat is niet zo met een vreemd kind. Ik heb geen zin in dat gezeik.

Kan niet uitsluiten dat als ik iemand tegen kom in het echt met een kind dat ik het dan afkap. Maar op een datingapp selecteer ik er wel op.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:22

Hmm, ik dacht ook altijd dat dit zo was, maar ervaar het zelf nu anders. Mijn Ecuador vrij snel een nieuwe relatie, en zij werd ook meteen geaccepteerd door de kinderen. De jongste was dol op haar, de jongens (3 pubers, maar oudste tel ik niet mee want is daar nooit) konden ook prima met haar. Ik was ook blij met haar want zij was de stabiele factor, ex is dat niet.

Nu ik zelf een vriend heb, ervaar ik het wederom zo. Jongste is echt gek op hem, de jongens hebben er minder mee te maken maar als mijn vriend hier is, klikt dat gewoon erg leuk. Hij is ook meer een maatje ipv stiefvader: die rol wil hij absoluut niet.

Maar zal echt per situatie verschillend zijn. Ik ben ook heel blij dat hij geen kinderen heeft en wil. :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Denk dat Marlinde in de leeftijdscategorie zit waar je meer jonge kinderen dan pubers tegenkomt en dat is dan anders. Voor een kind van 2 ben je niet zo snel een maatje

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Precies ik ben (nog net) 29. Dus inderdaad kinderen van maximaal 10 jaar die ik voorbij zie komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Ik wil ook pertinent geen kinderen, mijn vriend heeft een zoon (puber). Dat is over het algemeen heel leuk, hebben het heel gezellig. Maar het is soms ook echt wel even een pas op de plaats maken, schakelen of een pasje terug doen. Niet altijd makkelijk, maar niet iets dat onoverkomelijk is. Mijn vriend en ik zijn daarin ook wel echt een team, goed kunnen praten is wel echt een must.

Al zijn de weken dat we met zijn tweetjes zijn wel heel lekker relaxed en makkelijk :))

Een man met echt jonge kinderen zou ik niet willen. Deze is al soort van ingeregeld :P hoef ik alleen af en toe wat bij te sturen of aan te moedigen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Fly_high schreef:
Denk dat Marlinde in de leeftijdscategorie zit waar je meer jonge kinderen dan pubers tegenkomt en dat is dan anders. Voor een kind van 2 ben je niet zo snel een maatje

Hoeft niet. Denk dat de kans groter is dat zij een oudere man (dan haar) treft, en die kan al jong kinderen hebben gekregen.

Mijn vriend is 30, dus mijn kinderen liggen dichter bij zijn leeftijd dan ikzelf.

Daarnaast gok ik ook dat er niet zoveel zijn die zúlke jonge kinderen hebben, single zijn en op dating app zitten? Ze zullen er zijn hoor, maar vermoed dat het meer basisschool leeftijden zijn. (Die overigens net zo irritant zijn, als je iemand zonder kinderen wil :') )

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Nou genoeg stellen die met vét jonge kinderen (of zelfs nog zwanger…) uit elkaar gaan. Heb ze wel aan tafel gehad toen ik nog adviseur was, zij met dikke pokkel. Wat een ellende..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

Berdien schreef:
Nou genoeg stellen die met vét jonge kinderen (of zelfs nog zwanger…) uit elkaar gaan. Heb ze wel aan tafel gehad toen ik nog adviseur was, zij met dikke pokkel. Wat een ellende..

Uit elkaar gaan ja. Maar ook meteen weer gaan daten terwijl ze jong vader/moeder zijn geworden? Dat zie je toch wel minder.. de meesten richten zich dan juist op de nieuwe situatie en hun kind(eren).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

Marocje schreef:
Berdien schreef:

Uit elkaar gaan ja. Maar ook meteen weer gaan daten terwijl ze jong vader/moeder zijn geworden? Dat zie je toch wel minder.. de meesten richten zich dan juist op de nieuwe situatie en hun kind(eren).

Mwah... ik hoef ze de kost niet te geven hoor die direct weer gaan daten. :=
En dan zeggen dat ze "serieus" willen daten, maar eigenlijk alleen willen wippen.
Sowieso denk ik dat vrouwen misschien iets trager zijn daarin (toch moederen over de kinderen) terwijl mannen eerder toe zijn aan dates.
Mijn record is een vent met een dochtertje van 9 maanden en de moeder was alweer 4 maanden zwanger van de 2e. Ze gingen uit elkaar en hij zat met mij aan tafel voor een date. Daar heb ik maar voor bedankt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

assie schreef:
Mwah... ik hoef ze de kost niet te geven hoor die direct weer gaan daten. :=
En dan zeggen dat ze "serieus" willen daten, maar eigenlijk alleen willen wippen.
Sowieso denk ik dat vrouwen misschien iets trager zijn daarin (toch moederen over de kinderen) terwijl mannen eerder toe zijn aan dates.
Mijn record is een vent met een dochtertje van 9 maanden en de moeder was alweer 4 maanden zwanger van de 2e. Ze gingen uit elkaar en hij zat met mij aan tafel voor een date. Daar heb ik maar voor bedankt

Ja ze zullen er zijn, maar gok dat je dit soort mensen sowieso niet wil daten :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Haha nee ik in ieder geval niet :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Deze man was midden 30 en zijn kind gok ik een jaar of 8. Maar iemand met een kind van 16 is zelf vaak 40 en dat vind ik te oud. :)

Degene met "misschien" kinderwens waar ik mee sprak vindt mijn stelling over kinderen toch te resoluut. Ja kerel daarom staat er "wil geen kinderen" in mijn profiel. Like me dan niet. :roll:

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Marocje schreef:
Mijn vriend is 30, dus mijn kinderen liggen dichter bij zijn leeftijd dan ikzelf.

Daarnaast gok ik ook dat er niet zoveel zijn die zúlke jonge kinderen hebben, single zijn en op dating app zitten? Ze zullen er zijn hoor, maar vermoed dat het meer basisschool leeftijden zijn. (Die overigens net zo irritant zijn, als je iemand zonder kinderen wil :') )

Ik ken er genoeg die met kinderen jonger dan een jaar of 6 al actief aan het daten waren. Of nog eerder, uit elkaar terwijl de vrouw nog zwanger of net bevallen was, is het kind 2 of 3 dan zit papa al op Tinder. Dat is imo gewoon geen leeftijd waar je als niet-kindermens op zit te wachten :+ en inderdaad basisschool ook niet.

Er kan verder van alles uiteraard maar mijn ervaring is dat mannen in de 30 toch echt jonge kinderen hebben, geen pubers. Dan zit je met 45 plussers over het algemeen en als iemand die Marlinde d'r leeftijd is vind ik het best heel erg oud :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:50

Marocje schreef:
Mijn vriend is 15 jaar jonger :Y)

de mijne ook :') hij heeft ook absoluut geen kinderwens

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Mijn vriend had in het begin van onze relatie nog wel een kinderwens, maar is bij zichzelf te rade gegaan waarom hij dan kinderen wilde en kwam tot de conclusie dat hij eigenlijk alleen maar bang was om niks achter te laten. Dat vond hij niet de juiste reden voor kinderen en hij kon verder ook niet bedenken waarom hij ze dan wel zou willen. Dus die heeft besloten ze niet te willen. Ik heb die beslissing al eerder gemaakt. Ik dacht tijdens mijn puberteit nog wel kinderen te willen, maar heb die mening nadat mijn relatie rond mijn 17e uit ging langzaam bijgesteld en sta er nu zeker in dat ik het niet wil. Was wel even spannend toen ik dat gesprek met hem aan ging, want ik had hem zeker los moeten laten als we op een andere mening waren uit gekomen. Maar gelukkig voor mij stond hij uiteindelijk toch met zijn neus dezelfde kant op :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Ik ken zelfs iemand die z'n kind meenam op date :')

M'n date is voor het eerst blijven slapen en jemig wat is dat weer wennen. Padel vond hij zo leuk dat hij overweegt een paar lessen te nemen. Dan wordt het ook leuker om tegen anderen te spelen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

xPabloBokt schreef:
Alleen heeft Marlinde dus al duidelijk in haar profiel staan dat ze geen kinderen wil. :=

Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, haha. :+

Weet ik vandaar dat ik haar gelijk geef.dat ze niet op date gaat. En gelijk weg swiped.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Wat leuk Capopjekop! Het gaat goed dus? :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Ik was eerst altijd heel resoluut dat ik geen kinderen wilde, nu sta ik er meer voor open.

Maar mijn ex wilde dus wel heel graag kinderen, ook een van de redenen dat het stuk is gelopen maar nadat het over was tussen ons kom ik er steeds meer achter dat ik geen kinderen met hem wilde :o (er zaten nogal wat geestelijke ziektes in zijn familie)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

xU_Blinghx schreef:
Ik was eerst altijd heel resoluut dat ik geen kinderen wilde, nu sta ik er meer voor open.

Maar mijn ex wilde dus wel heel graag kinderen, ook een van de redenen dat het stuk is gelopen maar nadat het over was tussen ons kom ik er steeds meer achter dat ik geen kinderen met hem wilde :o (er zaten nogal wat geestelijke ziektes in zijn familie)

Dat heb ik idd vaker gehoord. Een vroegere vriendin wilde echt geen kinderen. Zij was bij mijn 2e bevalling zelfs. Tot ze haar relatie verbrak en redelijk snel een nieuwe relatie kreeg. Ze veranderde helemaal (positief) en was ook snel zwanger: zij vertelde ook dat ze blijkbaar geen kinderen met ex wilde, al dacht ze zelf dat ze ze überhaupt niet wilde..