Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:32

Helemaal omdat in die gemeenten de besmettingen hoog zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:34

Gebedshuizen mogen van mij inderdaad ook in een flinke lockdown...

Maar hoor net op 't nieuws dat 't danzal gaan om een lockdown-light. Met kinderen die gewoon naar school mogen etc. Dus gok dat gebedshuizen dan ook mogen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:37

Kids naar school terwijl dat op het moment de grootste besmettingsbron schijnt. Handig. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:38

Needje schreef:
Kids naar school terwijl dat op het moment de grootste besmettingsbron schijnt. Handig. :')

Ja echt he...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:39

Bij vriendin in de buurt gewoon 30 kids in een klas incl leerkrachten positief. 4 kids over. Zo gaat het hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:40

Ik zou dan denken, t/m de kerstvakantie weer volledig thuisonderwijs voor iig de basisscholen en brugklassen ofzo..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:40

Needje schreef:
Bij vriendin in de buurt gewoon 30 kids in een klas incl leerkrachten positief. 4 kids over. Zo gaat het hard.

Jeetje dat zijn echt een hoop!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:41

Ik vind het nogal wat, nu alweer extra maatregelen, en dan zeggen ze 2 weken maar dat wordt sowieso weer tot februari/maart doorgetrokken…

Echt heel erg dat ze zo aanmodderen. Horeca etc is weer de dupe van de kids op school..

Maar anders moet 1.5 meter terug staat er. Denk dat ze daar eerder voor gaan, vgm hebben ze nu niet eens wetgeving om alles 2 weken dicht te knallen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:43

Horeca is eerder de dupe van de horeca bedrijven die geen qr codes controleren. Dus een aantal horeca bedrijven doet het toch echt zelf daarmee heb ik ook geen medelijden. Wel met de horeca bedrijven die alles netjes uitvoeren en zich aan de regels houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:44

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Als ze dan toch een lockdown doen laat het dan ook een goede zijn en niet weer allerlei uitzonderingen. Verplicht alles dicht wat dicht kan, scholen twee weken vakantie, verplicht thuiswerken enz. Beter kort maar krachtig dan dit gemodder .

En de kerken ook gewoon mee laten doen, vind het nog steeds belachelijk dat het geloof steeds wordt uitgezonderd :n

Dat dus.
En ook alleen maar noodzakelijk vliegen en transport. De grens verder voor elke burger dicht.

Dicht is dicht en niet voor een bepaalde groep niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:46

Mwah, kinderen en onderwijs zijn imo wel iets belangrijker dan horeca. Hoe zuur ook voor de horeca. Er zijn hier in de buurt ook horeca die de QR vertikken 'want dan krijgen ze geen klanten meer'.

(heb zelf geen kinderen trouwens)

Ik zou in december vliegen, maar ik heb besloten af te wachten tot eind februari/begin maart. Ging in dit geval om Zanzibar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:49

Needje schreef:

Zo loopt het snel op natuurlijk :')

Hier in belgie gister 14.000 en nog wadde besmettingen las ik. Ook weer niet verkeerd :x

Als ik het mij goed herinner, moest hier vorig jaar iedereen soort van thuisblijven omdat de kinders naar school zouden kunnen blijven gaan. Ze zijn immers niet de motor van het virus.
Nee, maar wel een hulpmotor en dat telt ook in mijn beleving :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:50

sureido schreef:
Ik vind het nogal wat, nu alweer extra maatregelen, en dan zeggen ze 2 weken maar dat wordt sowieso weer tot februari/maart doorgetrokken…

Echt heel erg dat ze zo aanmodderen. Horeca etc is weer de dupe van de kids op school..

Maar anders moet 1.5 meter terug staat er. Denk dat ze daar eerder voor gaan, vgm hebben ze nu niet eens wetgeving om alles 2 weken dicht te knallen.

Mensen houden zich niet aan de 1,5 meter. Eveneens als aan het thuiswerkadvies

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:53

Maar wat veroorzaakte dan deze piek? Die ontstaan is na het loslaten van oa die 1,5m...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:53

purny schreef:
Eveneens als aan het thuiswerkadvies

Zo had ik dinsdag een fysiek overleg. Zit die persoon halverwege in het overleg opeens dik te roggelen, te hoesten en ín het mondkapje te hoesten. Collega en ik hadden het er later nog over... 1 keer raden wie nu trouwens snotterend thuis zit en straks even een zelftest doet :+

(Had zelf vandaag nog wat overleggen staan op kantoor, maar die heb ik afgezegd)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:54

Snotteren = GGD :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:55

Needje schreef:
Maar wat veroorzaakte dan deze piek? Die ontstaan is na het loslaten van oa die 1,5m...

seizoen en uitgewerkte vaccins.
Scholen weer open na de vakantie, want veel jongeren besmet.
Deze veroorzaken dan geen golf in de zorg, maar komen ook bij opa en oma enz.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:58

Nou heb ik ook nooit helemaal begrepen waarom ze gingen enten "buiten het seizoen". Maar dat terzijde.
Riep toen al dat tegen de tijd dat het seizoen zou beginnen mensen weer opnieuw geënt zouden moeten worden onderhand....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:02

Omdat toen we de oudere begonnen te vaccineren volledig in een golf zaten misschien?
Toen zo snel mogelijk de opnames naar beneden wilde, wat toen ook lukte.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:02

Ik word altijd gecontroleerd in de horeca en die drie bedrijven die dat niet doen veroorzaken echt niet deze piek.

Dat doen de kinderen. Maar goed.

En waarom verlengen ze dat herstelbewijs met een half jaar? Vriendin is anti vax en heeft nu geluk, maar na al d’r wappie snapchats had ik het bijna niet gegund. Maar goed, nu mogen we dadelijk allemaal niet meer :+ die twee weken snapt iedereen toch wel dat dat niet blijft bij twee weken.

Snap ook niet dat ze niet beginnen met boosters. Altijd achter de feiten aan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:04

Needje schreef:

Dinsdag eind van de dag overleg gehad, nu snotteren. Vraag mij af of dat dan zo snel kan...

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:09

En gewoon iedereen weer testen voor toegang?

Dan wordt de kans om als gevaccineerde corona mee naar binnen te nemen ook kleiner.

Kan wel alles open blijven?

Of het groene finkje weg als je wel positief getest wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:11

Horeca lijkt mee te vallen, echter dik verschillend per regio. Gemiddelde is ongeveer 5 % maar Amsterdam zit op 15.% . Daarom gewoon 2 weken dicht, alles maar carnaval moet eerst nog wel gevierd worden vanavond dus morgen persconferentie . Wanneer er nu niet word ingegrepen hebben we geen kerst te vieren straks , dan is het code diep donker zwart en geen bed meer over. Anderhalve meter terug is het al veel te laat voor om nu de berg opnames te keren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:15

Winged schreef:
Needje schreef:

Dinsdag eind van de dag overleg gehad, nu snotteren. Vraag mij af of dat dan zo snel kan...

Geen idee. Maar je kán het natuurlijk zelf al eerder opgelopen hebben.
Als snottert heel Nederland dus waarschijnlijk gewoon verkouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:16

Ik had met mijn moeder daar ook flinke discussie over, zij gaat vanaf deze week met mijn neefje naar zwemles omdat zusje en zwager dus niet zijn gevaccineerd en dus geen QR code kunnen laten zien bij het zwembad. Zij gooit het erop dat hij er anders de dupe van wordt. Ik zeg dat dat niet haar verantwoordelijkheid is en dat als ze het echt belangrijk vinden ze gewoon iedere week kunnen gaan testen. Mijn moeder moet een half uur rijden daarvoor :n
Ik vind het überhaupt te achterlijk voor woorden dat mijn zusje het in dr hoofd haalt om het te vragen :r