Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:25

MyWishMax schreef:
Ik vind het erg jammer. Als dat doorgaat zal ik aantal dingen maar afzeggen tot ik gevaccineerd ben.

Ik moet zeggen dit doe ik sowieso. Daar heeft het mondkapje niks mee te maken.
Nu loop ik gewoon meer risico door m’n werk maar dat is maar gewoon even zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:28

MyWishMax schreef:
Ik vind het erg jammer. Als dat doorgaat zal ik aantal dingen maar afzeggen tot ik gevaccineerd ben.

Je kan ook omdat je het zelf veiliger vind een mondkapje blijven dragen? Ik ben blij als het doorgaat. Kunnen we tenminste weer makkelijker communiceren en zijn sommige niet zo beperkt.

Vayo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:28

Je bent natuurlijk altijd vrij om zelf nog wel een mondkapje te blijven dragen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:34

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:

Ik moet zeggen dit doe ik sowieso. Daar heeft het mondkapje niks mee te maken.
Nu loop ik gewoon meer risico door m’n werk maar dat is maar gewoon even zo.

Ik doe geen leuke dingen nog. Gaat om medische dingen of supermarkt waar ik niet heen ga als mondkapje niet meer verplicht is, omdat er te veel mensen zich niet meer aan het thuis blijven bij klachten, testen of afstand houden. Daar helpt mijn eigen mondkapje ook niet bij. Ik vind het veiliger als iedereen het nog moet. Dus die vrijheden merk ik nog niks van, ik kan juist minder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:35

MarijeR schreef:
Reizen op zich hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het gedrag tijdens de vakantie en na terugkomst wel.
Gaat de jeugd hele nachten dronken feesten met veel nationaliteiten bij elkaar, zal dat veel meer risico geven dan mensen die de natuur in trekken om te kamperen ver van alle drukte.
Dus ja, ik verwacht wel weer problemen van feestvakanties.

Ik heb in april nog intercontinentaal gevlogen zonder problemen en met testen en quarantaine achteraf en nogmaals testen daarna. En tijdens het verblijf (werk) in een bubbel van 6 geteste personen gebleven.
Dan geeft dat echt amper risico voor andere mensen.
En nu ik zelf volledig geënt ben, is het voor mijzelf ook een stuk veiliger.
Maar nog steeds zal ik het testen en quarantaine blijven doen na reizen. Juist voor andere mensen.
Kost me een hoop geld en zal vaak getest moeten worden dit jaar. Maar vind het nogal asociaal om het niet te doen.
En ja ik kom wel aan die 5x per jaar reizen.

Mensen die vanaf feestvakanties zonder testen of quarantaine weer direct aan het (vakantie)werk gaan, ik kom ze liever niet tegen...
Maar alle vrijblijvende regels gaan niets helpen, mensen houden zich er al niet eens aan als het wel verplicht is. Zolang 20/25% van de positief geteste mensen niets eens thuisblijven dan is het dweilen met de kraan open bij dat soort mensen...

Zoveel kan er niet gevierd worden.
In Griekenland bijvoorbeeld ging de avondklok in om 00.30 tot afgelopen zaterdag en mocht er geen live-muziek zijn. Engelsen zijn er sowieso niet en het is erg stil.
Veel gebieden zijn nog code oranje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:35

Je kan toch gewoon op rustige momenten naar de supermarkt?
Ik voel mij dus echt 0,0 veiliger met mondkapjes maar goed ik sta voor het vmbo en ben er wel wat door afgestompt moet ik zeggen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:39

MWM: Supermarkten hebben als het goed is nog steeds een kwetsbaar uurtje. En dan neem je een kar en vraag je of iedereen afstand wil houden van je...
Voor ieder probleem is er vaak een oplossing te vinden.
Anders kun je er ook nog voor kiezen om bijvoorbeeld Picnic of jumbo te laten komen... als dat bij jou kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:40

Bij ons is ouderenuurtje afgeschaft zag ik laatst..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:42

Relaxed schreef:
Bij ons is ouderenuurtje afgeschaft zag ik laatst..

Bij ons ook maar dat snap ik wel. Er was echt 0,0 animo en je zag vervolgens de ouderen als nog ‘gezellig’ om 4 uur boodschappen doen :+
Dat kan dan ook niet uit

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:45

lenaa_tje schreef:
Je kan toch gewoon op rustige momenten naar de supermarkt?
Ik voel mij dus echt 0,0 veiliger met mondkapjes maar goed ik sta voor het vmbo en ben er wel wat door afgestompt moet ik zeggen.

Zal door de omgeving komen hoor. Hier zijn vooral mensen die zich niet meer aan de maatregelen willen houden en mondkapje doet nog iets. Op plekken waar die niet op hoeft, zoals tijdens het trainen bij fysio zie je dat mensen ook geen afstand meer houden. Met mondkapje nog wel. Als afstand en thuisblijven enzo nog allemaal nageleefd werd was het ander verhaal. Of als vaccinatie al geweest was.

Ik heb in het afgelopen jaar geen echte rustige tijd kunnen ontdekken :') het wisselt enorm en supermarkt is bij ingang te krap om afstand te houden als er 2 mensen zijn. Wij hebben nooit een ouderen of kwetsbare uurtje gehad. Of een beperking qua karren. Juist een verbouwing waarbij 2e ingang en extra kasse gesloten werd en bij de 1e ingang alles bij elkaar kwam op dezelfde m2

En ik zeg juist dat ik dan dus maar dingen af ga zeggen en mezelf beperk. Maar ik vind het nog wat te snel gaan allemaal. Ik zoek geen problemen, ik geef alleen mijn mening.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:46

Het lijkt mij niet dat men op vakantie bestemmingen al helemaal massaal los kunnen gaan zoals voorheen.
Denk dat er her en der nog wel enige maatregelen zijn.

Je kunt je er maar beter niet druk om maken wat en waar anderen heen gaan. Men deed en doet het toch wel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:57

Mwm zet een FFP2 kapje op en je bent goed beschermt.
Afgaan op de prut rommel die andere ophebben zou ik zeker niet doen.
Dat is wat ik vaak geschreven heb over schijnveiligheid.

Ik hoop dan ook dat het snel over is.
Ik hoop dat 1,5 meter en niet handen schudden bij vreemde nog wel lang regel blijft.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:02

MyWishMax schreef:

Je kunt hem dan toch wel opzetten? Of je zegt inderdaad maar dingen af als je het anders te gevaarlijk vindt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:09

Ik vertouw sowieso niemand als het op mijn veiligheid aankomt. Dat is in het verkeer en in de winkel.
Per definitie ga ik er vanuit dat mijn medemens een verzadigd, meermaals verfrommeld en misbruikt stukje poetsdoek draagt dat letterlijk ziektekiemen in het rond verplaatst.
Geef mij maar gewoon een beetje afstand.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:14

Dochter (1998)heeft afspraken staan
Op tijd gevaccineerd voor haar vakantie begint.
Erg blij

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:18

Wat ik wel apart vind is inderdaad de druk om nog op tijd een vaccin te krijgen voordat men op vakantie gaat.... Echt... dat ga je toch niet gokken??
Vrienden gaan ook op vakantie.. 'ga je mee?" eh nee.. ik ga dit jaar heel niet, eerst maar eens zien hoe het gaat .. En dan weet ik hopelijk zeker dat ik mn vaccins op tijd heb :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:51

Cer schreef:
Wat ik wel apart vind is inderdaad de druk om nog op tijd een vaccin te krijgen voordat men op vakantie gaat.... Echt... dat ga je toch niet gokken??
Vrienden gaan ook op vakantie.. 'ga je mee?" eh nee.. ik ga dit jaar heel niet, eerst maar eens zien hoe het gaat .. En dan weet ik hopelijk zeker dat ik mn vaccins op tijd heb :')

´Dichtbij´ huis met in acht nemen van verstandige randvoorwaardes kan prima toch?
De definitie van ´vakantie´ is bijzonder ruim en van geen kant persé ver weg met luchtbus.
Het mobieltje uit zetten, thuis of op de kamer laten is al meer wat de overgrote merderheid doet, dus het verzuchtende ´er éven uit/los van´ is ook erg relatief ;)

Gekloond hotel: Het land waar een luxe hotel aan het strand staat kan je veelal alleen herkennen aan de taal op de bordjes in het hotel en zelfs dát is vaak engels...
Voor degenen die een mooi-weer-aan-het-strand willen is er bestemming zát binnen de EU. Scheelt een smak risico/vervuiling in vergelijking met de halve wereld rond.
Geldt zelfs voor ´actieve´ vakanties zoals naar Macho Pichu. In de EU is een wáslijst aan figuurlijk adembenemende bestemmingen voor een stuk minder geld. Maar ja, het is wel minder status laten zien ;) Het is maar wat je belangrijk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:21

Ik ga lekker naar Kroatië en die gaat morgen naar geel :D Iedereen vaccineert om zijn eigen redenen. De een om te kunnen w*ppen, de ander om op vakantie te kunnen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:24

Ik ben uitgenodigd om mee te doen aan de vasco studie

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:33

Relaxed schreef:
Ik ga lekker naar Kroatië en die gaat morgen naar geel :D Iedereen vaccineert om zijn eigen redenen. De een om te kunnen w*ppen, de ander om op vakantie te kunnen ;)

_/-\o_

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:40

Relaxed schreef:

I like *\o/* *\o/* _/-\o_

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:49

purny schreef:
Ik ben uitgenodigd om mee te doen aan de vasco studie

Doe ik ook aan mee!
Je kan je ook vrijwillige opgeven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:21

Duurt wel lang die studie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:45

purny schreef:
Duurt wel lang die studie

Geeft aan hoe voorzichtig we moeten zijn met conclusies nú.

Geldt ook mbt de evt lange termijn gevolgen van een Covid19 besmetting doorlopen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:03

Paardenfan25 schreef:
Relaxed schreef:

_/-\o_

Geen probleem toch als ik beide combineer? Dat is me de vaccinatie wel waard hoor.