MarijeR schreef:Reizen op zich hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het gedrag tijdens de vakantie en na terugkomst wel.
Gaat de jeugd hele nachten dronken feesten met veel nationaliteiten bij elkaar, zal dat veel meer risico geven dan mensen die de natuur in trekken om te kamperen ver van alle drukte.
Dus ja, ik verwacht wel weer problemen van feestvakanties.
Ik heb in april nog intercontinentaal gevlogen zonder problemen en met testen en quarantaine achteraf en nogmaals testen daarna. En tijdens het verblijf (werk) in een bubbel van 6 geteste personen gebleven.
Dan geeft dat echt amper risico voor andere mensen.
En nu ik zelf volledig geënt ben, is het voor mijzelf ook een stuk veiliger.
Maar nog steeds zal ik het testen en quarantaine blijven doen na reizen. Juist voor andere mensen.
Kost me een hoop geld en zal vaak getest moeten worden dit jaar. Maar vind het nogal asociaal om het niet te doen.
En ja ik kom wel aan die 5x per jaar reizen.
Mensen die vanaf feestvakanties zonder testen of quarantaine weer direct aan het (vakantie)werk gaan, ik kom ze liever niet tegen...
Maar alle vrijblijvende regels gaan niets helpen, mensen houden zich er al niet eens aan als het wel verplicht is. Zolang 20/25% van de positief geteste mensen niets eens thuisblijven dan is het dweilen met de kraan open bij dat soort mensen...
Zoveel kan er niet gevierd worden.
In Griekenland bijvoorbeeld ging de avondklok in om 00.30 tot afgelopen zaterdag en mocht er geen live-muziek zijn. Engelsen zijn er sowieso niet en het is erg stil.
Veel gebieden zijn nog code oranje.