Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:51

Ik denk dat het gewoon op veel plekken in Nederland te druk is, en mensen zich daarom al snel ergeren aan harde geluiden, ongeacht van wat.

Ik kan bijvoorbeeld echt niet tegen drukte. Tenminste, een dagje pretpark of stad gaat wel, maar dan ben ik daarna dus compleet gesloopt.

Maar de dagelijkse drukte in de polder (tig auto's die voorbij komen razen), daar kan ik me dus ook aan ergeren. En dan voornamelijk de auto's die de polder gebruiken om even snel binnendoor te kunnen en niet te hoeven wachten bij stoplichten/rotondes op doorgaande wegen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:51

_San87_ schreef:
Als je langs een rustig dijkweggetje in de natuur woont, ben je dat geluid snel zat, denk ik.

Langs een rustig dijkweggetje in de natuur zal elk motor geluid uiteraard snel opvallen. Maar aangezien het een rustig weggetje is zal het over de hele week genomen wel meevallen, anders zou het geen rustig weggetje genoemd worden.
Uitschieters ja, continu herrie nee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:54

Myfairytale schreef:
Motorrijden is een gevoel, o.a. een gevoel van vrijheid. Het is heerlijk om zo te kunnen toeren. En eerlijk is eerlijk, ik vind het geluid ook heel heerlijk, dat hoort voor mij echt bij de motor, het rijden, alles. Is niet uit te leggen aan niet rijders of mensen die er juist een hekel aan hebben.

Ik snap het, maar als met dit soort dagen je koffiekopjes constant uit de kast trillen van de herrie, de hond elke keer over de zeik is en je baby steeds wakker schrikt dan ben je er echt snel klaar mee hoor.

Edit: terwijl ik dit plaats komt er weer een langs, baby ogen gelijk weer open...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:56

Foaly schreef:
'Leven en laten leven' is wel een beetje makkelijk gezegd als je zelf onderdeel bent van de ergernis (ja ik weet het, je zegt dat jullie 'rustige rijders' zijn maar ik vind motoren gewoon altijd herrie maken. Met of zonder extra toeren), maar okee := Ik dacht vandaag even lekker mijn woonkamer te luchten nu de temperatuur nog niet zo belachelijk hoog is, maar de een na de ander kwam voorbij geknald en ik kon mezelf gewoon niet meer horen denken. Dus raam maar weer dicht gedaan %)

Ik begrijp wat je zegt, maar word ook wel een beetje moe van het eeuwige gezeur erover eerlijk gezegd en ik heb me ook wel eens verschrikkelijk geërgerd aan dingen waar waarschijnlijk menigeen hier aan schuldig (heeft ge-) maakt.
Maar het is een ergenissentopic, dus dat mag.
Begrip kweek je van 2 kanten en vandaar ook mijn leven en laten leven. Want ook de ergenis van motorrijders loopt hierdoor ook op en zullen zo minder snel rekening houden met de klagers. Wij rijden voornamelijk als het mooi weer is, dus de rest van de dagen heb je sowieso al geen last van ons.

Zoals ik al eerder aangaf; die schreeuwende mountainbikers bijvoorbeeld, die hebben we sowieso ieder weekend, het gehele weekend door. Evenals andere overlast veroorzakers.

Maar goed, wij waren het in ieder geval niet vandaag (motoren staan nog in de schuur) en we gaan fijn nog even van de zon genieten. :D {:}

Edit: wat Dilan93 zegt dus.
Caira: dat hebben wij dus met die mountainbikers en mensen met loslopende honden bijvoorbeeld.
Nog een edit: Als de koffiekopjes uit je kast trillen is er iets anders aan de hand... dat heeft meer te maken met trillingen. Motoren zijn over het algemeen niet zo zwaar. Ik vrees dat je dan ook last zult hebben van vrachtwagens, trekkers, quads, etc.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 30-05-21 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:57

Maar daar heb ik in mijn huis met dubbel glas geen last van, hiervan wel...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:59

Caira schreef:
Maar daar heb ik in mijn huis met dubbel glas geen last van, hiervan wel...

En daar hebben wij wel last van en van motorrijders niet. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:00

In je eigen huis? Sorry dat vind ik lastig te geloven.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:02

Het is niet dat ik motorrijders hun lol misgun, ik snap alleen niet waarom je die pijpen zo moet laten knallen binnen de bebouwde kom.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:03

Het nl alert waar ik vanochtend wakker van werd, daarna niet meer geslapen en nu dus aan het inkakken

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:06

@Myfairytale, ik denk dat je beter kunt ophouden met jezelf verdedigen, want je kweekt er in elk geval geen begrip mee. Ik ga me er juist alleen maar meer aan ergeren :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:08

Foaly schreef:
@Myfairytale, ik denk dat je beter kunt ophouden met jezelf verdedigen, want je kweekt er in elk geval geen begrip mee. Ik ga me er juist alleen maar meer aan ergeren :+

Is andersom ook het geval en doe het ook niet alleen voor jou.
Ik probeerde alleen te begrijpen en uit te leggen, maar dan niet, prima. Dan niet meer klagen dat motorrijders geen rekening houden hè, want begrip komt van 2 kanten dus.

Caira schreef:
In je eigen huis? Sorry dat vind ik lastig te geloven.

Je bent welkom om het te ervaren. :j
Maar dat vooral je baby er wakker van wordt is wel heel vervelend!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:15

Dat ik me nu al druk maak, over hoe ik komende week op mijn werk ga doen. Nogal een overvolle agenda.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:16

CharleyT schreef:
_San87_ schreef:
Als je langs een rustig dijkweggetje in de natuur woont, ben je dat geluid snel zat, denk ik.

Langs een rustig dijkweggetje in de natuur zal elk motor geluid uiteraard snel opvallen. Maar aangezien het een rustig weggetje is zal het over de hele week genomen wel meevallen, anders zou het geen rustig weggetje genoemd worden.
Uitschieters ja, continu herrie nee.

Als er waarschuwingsborden staan, zal dat uiteindelijk over de hele week genomen toch niet meevallen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:19

Hier in de buurt zijn er een stel dijkwegen of polderwegen al verboden voor motorrijders. Ja, ik ging zelf ook graag mee, maar juist met mooi weer zitten mensen graag buiten of gaan graag fietsen. Als er dan een hoop motorrijders langs komen zodat geluidsniveau echt hoog wordt, snelheid te hoog en er niet meer veilig voor andere weggebruikers en dus echt overlast op meerdere vlakken, ja ik snap de ergernis. En ik snap het verbod daar dus ook zeker. Rustig weggetje, tot het mooi weer was.

Iedereen wil van het mooie weer genieten en niet alles dicht hoeven te doen.

Ja, er zijn tig andere dingen die overlast kunnen veroorzaken, maar op bepaalde plekken heb je last van motorrijders en op andere plekken van wielrenners of mountainbikers en ga zo maar door. Dat begrip betekent juist niet alleen maar zeggen dat andere ook overlast veroorzaken enzovoorts. Maar juist ook erkennen dat het overlast kan veroorzaken. En meedenken met elkaar. Een of twee motoren die langs komen is ook het probleem niet, maar als het de hele dag door blijft gaan kan je er echt gek van worden. Helemaal als het grote groepen zijn die gek zijn op het geluid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:12

Je zegt dat je vooral met mooi weer rijd en de rest van de tijd niet. Nieuwsflash: juist dan doen mensen ramen en deuren open, zitten in de tuin / op balkon etc... dus harde geluiden komen dan juist nog harder binnen.

Ik erger mij aan de enorme hoeveelheid huiswerk. Ik ben het hele weekend al bezig met af en toe een pauze maar ik ben nog steeds nog lang niet klaar. ^)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:16

Nou ja wat MyWishMax en Ineke zeggen dus. En net kwamen er weer drie voorbij geknetterd dus ik blijf vooral lekker klagen, sorry not sorry :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:41

Toetsen niet maken omdat je denkt dat je ze niet gaat halen vind ik echt heel dom, sorry. Niet geschoten is altijd mis. Je verliest er niks mee door het op zijn minst gewoon te proberen. Waarschijnlijk heb je onbewust meer onthouden van de stof dan je denkt dus hup, gewoon gaan met die banaan.

Edit: oh, post boven mij is verwijderd blijkbaar.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:52

Ja, ik had hem net verwijderd omdat ik me bedacht dat meer inmenging niet handig is.

Ik heb geen lessen gevolgd omdat mijn stage in dezelfde periode viel, daar had ik het druk genoeg mee. Wat ik niet gezien heb kan ik niet onthouden. Mogelijk bekijk ik de leerstof vanavond nog, maar ik ga me er alleszins niet druk om maken. Of het dom is of niet is natuurlijk jouw mening. Mijn voorkeur is om het niet op die manier te bekijken. Af en toe eens falen kan geen kwaad. Misschien is het in mijn geval gewoon eens nodig. :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:05

Ik zou ook gewoon gaan, dan weet je op zijn minst wat er gevraagd wordt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:19

Aan dat mijn vader het vertikt zich in te smeren, gevolg dat hij dus weer helemaal is verbrand. 'Ja dat wordt vanzelf bruin' is dan het antwoord. :roll:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:25

Caira schreef:
Ik zou ook gewoon gaan, dan weet je op zijn minst wat er gevraagd wordt.

Ik had toevallig in mijn verwijderde post geschreven dat het voorbeeldexamen er makkelijk uitzag. (En dat mijn 'probleem' in dit geval is dat ik met het verkeerde hoofdstuk begonnen ben. De leerkracht begon met H2, dus ik dacht dat dat het belangrijkste zou zijn -veel berekeningen- en ben ik daar lang blijven hangen aangezien cijfers niet zo mijn ding zijn. Op zich snapte ik de leerstof wel, maar nog niet grondig genoeg om op verder te bouwen. Nu vernam ik een paar uur geleden dat H1 en H3 belangrijker zijn voor het examen- maar daar was ik dus nog niet aan begonnen aangezien ik besloten had dat ik alle leerstof van H2 toch niet meer verwerkt zou krijgen. :+ )

Nuja, ik heb mijn eigen graf gegraven en voorlopig lig ik hier (voorlopig) nog wel comfortabel. :') Ik kijk minder uit naar de 'sociale verantwoording' die ik af ga moeten leggen wanneer mensen vragen hoe mijn examen geweest is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:32

Foaly schreef:
Nou ja wat MyWishMax en Ineke zeggen dus. En net kwamen er weer drie voorbij geknetterd dus ik blijf vooral lekker klagen, sorry not sorry :+

Doe dat, daar is dit topic voor.
Gelukkig veranderd het niets.

Klopt Ineke2, maar gelukkig is het dan dus niet iedere dag. :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:45

Zebrastreep en Fleurtje heel veel sterkte.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:53

Hier schrok mijn paard zich vanmorgen een ongeluk van een opgevoerde scooter achter ons. Ik dacht serieus dat er een motorrijder achter ons zat, maar het was een freaking vespa-achtig gevalletje. := Gelukkig was de man erop heel vriendelijk en hield hij netjes afstand en paste zijn snelheid heel erg aan. :)

Ik erger me aan het feit dat ik de afwas nog moet doen. En mijn vader die overal aan zijn eigen lijf zit te pulken en op het eelt van zijn handen zit te bijten en plukken. Je bent toch verdorie geen stelletje vlooiende apen, hou op.
Nog een weekje, dan ben ik verhuisd en hoef ik het nooit meer aan te zien. *\o/*
Oh hoppa, aaneengesloten 30 seconden van je af ruften kan er ook nog wel bij.
Laatst bijgewerkt door marley93 op 30-05-21 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:53

Hele dag al knetter erge buikpijn. Echt zo irritant. Voordeel is wel dat ik super gezond eet zodat het zsm weg is. :=