En dat zal nog heel lang duren
In Luik en duitse taalgebieden hier in BE zitten zenondertussen aan 40% positieve testen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Kaja schreef:@Pien Mogen er nog wel toeristen naar Frankrijk? Of door Frankrijk heen reizen naar bijvoorbeeld Spanje?
Doorreizen weet ik niet. Buiten grenzen gaan weer dicht.
Vanmiddag worden de details bekend gemaakt.
Over mijn opmerking. De man weet dat ik in Frankrijk woon en Nl ben. Ik stond in zijn winkel en vertelde hem dat in Nl de richtlijn is 2x24 uur klachtvrij voordat je weer onder de mensen komt en dat ik dit een goede regering vind. Hij was niet klachtvrij, dus vind ik, hoorde hij niet in de winkel te staan..
Oeps een vraag vergeten dus aanvulling. De man vertelde zelf dat hij covid had/ heeft en toen ik verschrikt vroeg ook echt positief getest, zei hij dat hij die uitslag kreeg.
Ann schreef:Ongeacht wat er is toegestaan, dit jaar vieren we thuis kerst en oud & nieuw met zijn tweeën.
Het is toch al een apart jaar, die laatste paar feestdagen doen het hem ook niet meer. Hopelijk volgend jaar weer met familie.
veerledec schreef:pien_2010 schreef:
Doorreizen weet ik niet. Buiten grenzen gaan weer dicht.
Vanmiddag worden de details bekend gemaakt.
Over mijn opmerking. De man weet dat ik in Frankrijk woon en Nl ben. Ik stond in zijn winkel en vertelde hem dat in Nl de richtlijn is 2x24 uur klachtvrij voordat je weer onder de mensen komt en dat ik dit een goede regering vind. Hij was niet klachtvrij, dus vind ik, hoorde hij niet in de winkel te staan..
Oeps een vraag vergeten dus aanvulling. De man vertelde zelf dat hij covid had/ heeft en toen ik verschrikt vroeg ook echt positief getest, zei hij dat hij die uitslag kreeg.
1x 24 uur toch?
Overigens wel link van die winkelier. Jouw mondkapje zou mogelijk hem beschermen, maar niet jezelf toch?
Barbabientje schreef:Jeetje Pien, wat lomp van de winkelier.
Hier in NL is het inderdaad 1x 24u klachten vrij plus dus je 10 dagen. (Ofwel als je aan het eind van je 10 dagen al 24u klachten vrij bent mag je naar buiten)
pien_2010 schreef:Veerledec hij had ook een mondkapje. Dat is verplicht hier. Mijn mondkapje als het goed is beschermd ook mezelf.
Zebrastreep schreef:Hier in Drenthe beginnen de besmettingen toch echt minder te worden. Vandaag 94 en dan zelfs nog met een aantal van gisteren. Vorige week zaten we nog boven de 150. Een fijn idee. En ook fijn dat ze cijfers niet weer zo extreem hoger worden als een aantal dagen terug. Hopelijk op de goede weg!
Ik ben benieuwd hoe wij kerst vieren. Mijn zusje wil perse haar vriend hier hebben maar ik vindt
dat niet echt een zware noodzaak.
Ik snap nog dat 1 oma langs wilt komen. Zij is er volgend jaar misschien niet meer door een ernstige ziekte en dat kan wel eens de laatste keer zijn. Dus het zou mooi zijn als we in ieder geval met haar nog kerst kunnen vieren.
lenaa_tje schreef:Zebrastreep schreef:Hier in Drenthe beginnen de besmettingen toch echt minder te worden. Vandaag 94 en dan zelfs nog met een aantal van gisteren. Vorige week zaten we nog boven de 150. Een fijn idee. En ook fijn dat ze cijfers niet weer zo extreem hoger worden als een aantal dagen terug. Hopelijk op de goede weg!
Ik ben benieuwd hoe wij kerst vieren. Mijn zusje wil perse haar vriend hier hebben maar ik vindt
dat niet echt een zware noodzaak.
Ik snap nog dat 1 oma langs wilt komen. Zij is er volgend jaar misschien niet meer door een ernstige ziekte en dat kan wel eens de laatste keer zijn. Dus het zou mooi zijn als we in ieder geval met haar nog kerst kunnen vieren.
Groningen ook echt wel fijn. Wij merken het op school (Drenthe, hotspot) ook.
Ik snap je zusje eerlijk gezegd wel ... als zij de rest van haar leven oud wil worden met haar vriend.
Tancreda4 schreef:Ik wil juist nu dit jaar kerst. Ben al 7 maanden alleen. Ik snak naar een gezellig etentje
Loretta schreef:Ondertussen grote problemen in het zielenhuis.
https://nos.nl/artikel/2354350-verpleeg ... m=referral
bigone schreef:Ik ga, ook al zou er niets mogen met kerst, het juist wel extra sfeervol maken in huis. Boom, ballen,lampjes, kaarsen. En dan lekker met z'n twee een pizza bestellen.