Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:42

Denk dat ze deze keer echt niet gaan versoepelen voor we onder de 50 besmettingen zitten helaas
En dat zal nog heel lang duren
In Luik en duitse taalgebieden hier in BE zitten zenondertussen aan 40% positieve testen -O-

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:45

pien_2010 schreef:
Kaja schreef:
@Pien Mogen er nog wel toeristen naar Frankrijk? Of door Frankrijk heen reizen naar bijvoorbeeld Spanje?

Doorreizen weet ik niet. Buiten grenzen gaan weer dicht.
Vanmiddag worden de details bekend gemaakt.

Over mijn opmerking. De man weet dat ik in Frankrijk woon en Nl ben. Ik stond in zijn winkel en vertelde hem dat in Nl de richtlijn is 2x24 uur klachtvrij voordat je weer onder de mensen komt en dat ik dit een goede regering vind. Hij was niet klachtvrij, dus vind ik, hoorde hij niet in de winkel te staan..

Oeps een vraag vergeten dus aanvulling. De man vertelde zelf dat hij covid had/ heeft en toen ik verschrikt vroeg ook echt positief getest, zei hij dat hij die uitslag kreeg.

1x 24 uur toch?

Overigens wel link van die winkelier. Jouw mondkapje zou mogelijk hem beschermen, maar niet jezelf toch?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:47

Ann schreef:
Ongeacht wat er is toegestaan, dit jaar vieren we thuis kerst en oud & nieuw met zijn tweeën.
Het is toch al een apart jaar, die laatste paar feestdagen doen het hem ook niet meer. Hopelijk volgend jaar weer met familie.

Hier ook :) Wij koken normaal gesproken zelf met de feestdagen, maar ik ga nu wel afhalen om restaurants te steunen (ook al is het maar een druppel op de gloeiende plaat...).

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:49

moonsparkle schreef:
Hier ook online met de familie, we laten cadeaus bij elkaar bezorgen en sturen een gedicht met de post.

Dit gaan wij ook doen..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:50

Dat is wel een goed idee Laurie

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:13

Veerledec hij had ook een mondkapje. Dat is verplicht hier. Mijn mondkapje als het goed is beschermd ook mezelf.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:15

veerledec schreef:
pien_2010 schreef:

Doorreizen weet ik niet. Buiten grenzen gaan weer dicht.
Vanmiddag worden de details bekend gemaakt.

Over mijn opmerking. De man weet dat ik in Frankrijk woon en Nl ben. Ik stond in zijn winkel en vertelde hem dat in Nl de richtlijn is 2x24 uur klachtvrij voordat je weer onder de mensen komt en dat ik dit een goede regering vind. Hij was niet klachtvrij, dus vind ik, hoorde hij niet in de winkel te staan..

Oeps een vraag vergeten dus aanvulling. De man vertelde zelf dat hij covid had/ heeft en toen ik verschrikt vroeg ook echt positief getest, zei hij dat hij die uitslag kreeg.

1x 24 uur toch?

Overigens wel link van die winkelier. Jouw mondkapje zou mogelijk hem beschermen, maar niet jezelf toch?

Jeetje Pien, wat lomp van de winkelier.
Hier in NL is het inderdaad 1x 24u klachten vrij plus dus je 10 dagen. (Ofwel als je aan het eind van je 10 dagen al 24u klachten vrij bent mag je naar buiten)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:16

Hier in Drenthe beginnen de besmettingen toch echt minder te worden. Vandaag 94 en dan zelfs nog met een aantal van gisteren. Vorige week zaten we nog boven de 150. Een fijn idee. En ook fijn dat ze cijfers niet weer zo extreem hoger worden als een aantal dagen terug. Hopelijk op de goede weg!

Ik ben benieuwd hoe wij kerst vieren. Mijn zusje wil perse haar vriend hier hebben maar ik vindt

dat niet echt een zware noodzaak.
Ik snap nog dat 1 oma langs wilt komen. Zij is er volgend jaar misschien niet meer door een ernstige ziekte en dat kan wel eens de laatste keer zijn. Dus het zou mooi zijn als we in ieder geval met haar nog kerst kunnen vieren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:18

Barbabientje schreef:
Jeetje Pien, wat lomp van de winkelier.
Hier in NL is het inderdaad 1x 24u klachten vrij plus dus je 10 dagen. (Ofwel als je aan het eind van je 10 dagen al 24u klachten vrij bent mag je naar buiten)

Hij was een week ziek en stond dus kuchend in de winkel. Ok ik dacht 2x24 uur. Sorry.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:24

pien_2010 schreef:
Veerledec hij had ook een mondkapje. Dat is verplicht hier. Mijn mondkapje als het goed is beschermd ook mezelf.

Ah, je hebt een medische?

Zeeland is nog de enige veiligheidsregio op niveau 2 zie ik, Zuid-Limburg heeft ons verlaten helaas. Ik verwacht hier ook nog wel een stijging, want de cijfers hier net over de grens zijn zorgwekkend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:26

Zebrastreep schreef:
Hier in Drenthe beginnen de besmettingen toch echt minder te worden. Vandaag 94 en dan zelfs nog met een aantal van gisteren. Vorige week zaten we nog boven de 150. Een fijn idee. En ook fijn dat ze cijfers niet weer zo extreem hoger worden als een aantal dagen terug. Hopelijk op de goede weg!

Ik ben benieuwd hoe wij kerst vieren. Mijn zusje wil perse haar vriend hier hebben maar ik vindt

Ik snap nog dat 1 oma langs wilt komen. Zij is er volgend jaar misschien niet meer door een ernstige ziekte en dat kan wel eens de laatste keer zijn. Dus het zou mooi zijn als we in ieder geval met haar nog kerst kunnen vieren.

Groningen ook echt wel fijn. Wij merken het op school (Drenthe, hotspot) ook.
Ik snap je zusje eerlijk gezegd wel ... als zij de rest van haar leven oud wil worden met haar vriend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:36

veerledec schreef:
Ah, je hebt een medische?
Ja. Was te koop van de week in de super en heb gelijk er een zooi gehaald.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:56

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Groningen ook echt wel fijn. Wij merken het op school (Drenthe, hotspot) ook.
Ik snap je zusje eerlijk gezegd wel ... als zij de rest van haar leven oud wil worden met haar vriend.

Mijn zusje wisselt nog wel snel hoor met vriendje moet ik zeggen :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:59

Ik kan niet wachten tot ze zeggen dat kerst niet met elkaar mag :+
Eindelijk een jaar gewoon thuis en niet langs iedereen _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:11

Ik wil juist nu dit jaar kerst. Ben al 7 maanden alleen. Ik snak naar een gezellig etentje {:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:18

Het is wel dubbel Ernst Kuipers van acute zorg zegt dat nu het afneemt de maatregelen misschien niet hoeven worden aangescherpt en nu lees ik dat zorgmedewerkers nu eisen strengere maatregelen eisen omdat ze bang zijn voor een zorg infarct.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:24

Tancreda4 schreef:
Ik wil juist nu dit jaar kerst. Ben al 7 maanden alleen. Ik snak naar een gezellig etentje {:)

Ik hoop ook kerst "normaal" te kunnen vieren. Voor mij is dat met 4 verschillende huishoudens/ 6 personen.

Een kerst alleen zitten zou ik echt niet tof vinden.

Één keer kerst op een andere manier gevierd:
Afbeelding

En ondanks dat het toch écht kerst was, voelde het totaal niet aan als kerst. Nu kunnen ze er in Australië weinig aan doen dat kerst bij hun midden in de zomer valt....

Kerst zijn de dagen van samenzijn met de mensen die je lief hebt.

Compleet in mn eentje kerst vieren vind ik echt verschrikkelijk.

Als het moet, dan moet het. Maar zeer waarschijnlijk sla ik de kerst dan gewoon "over" dan is er voor mij helemaal geen kerst 2020. Ik koop altijd pas een kerstboom op 6 december. Ik wacht af wat de maatregelen/ verwachting dan is. Als het dan al duidelijk is dat samenkomen met kerst helemaal niet mogelijk gaat zijn, koop ik ook geen kerstboom enzo. Dan skippen we de hele december periode maar.

Hetzelfde geld voor o&n, dan is het "gewoon" ineens 1 januari 2021....

Edit: ik heb dan echt liever "helemaal niet" en doorgaan zoals alle andere 363 dagen dan continu met het gevoel van eenzaamheid rond moeten lopen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:32

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:39

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:41

Terwijl Ernst Kuipers van acute zorg dus aangeeft dat als het zo doorgaat er geen extra maatregelen nodig zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:48

Ik ga, ook al zou er niets mogen met kerst, het juist wel extra sfeervol maken in huis. Boom, ballen,lampjes, kaarsen. En dan lekker met z'n twee een pizza bestellen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:48

bigone schreef:
Ik ga, ook al zou er niets mogen met kerst, het juist wel extra sfeervol maken in huis. Boom, ballen,lampjes, kaarsen. En dan lekker met z'n twee een pizza bestellen.

Ja dit.. heerlijk :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:49

Of je wordt er kats depressief van of je vindt nummer wel een samenvatting van de afgelopen maanden en iedereen heeft een lichtpuntje nodig.

The White Buffalo (Jake Smith) - Guiding Light

https://youtu.be/8oDEKa4qAEg

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:51

Voor jou en vele anderen hier op bokt word het in ieder geval een andere kerst aangezien er iemand mist aan tafel. Alvast voor iedereen die , door welke oorzaak dan ook, iemand mist met Kerst, sterkte.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:52

bigone schreef:

Ik zet binnenkort m'n kerstboom al. Lekker sfeervol veel lichtjes in huis en dan met 'n comfortabele dikke fleecetrui op de bank netflixen.