Oh ja, ik werk veel buiten. Op het werk hebben ze parasols bij de buiten/pauze tafels gezet. Daar ga ik juist naast zitten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:
Maar de meesten werken toch wel het grootste deel van de dag binnen. Kijk, van wegwerkers of bouwvakkers of strobaalzeulers snap ik het!
ikke schreef:Sheran schreef:
Maar de meesten werken toch wel het grootste deel van de dag binnen. Kijk, van wegwerkers of bouwvakkers of strobaalzeulers snap ik het!
Daar zijn er meer van dan jij erg in hebt.
Ik heb gemiddeld zo'n 4 - 6 mensen op de sleuf staan die het werk uit voeren wat ik bedenk. Ik heb ongeveer 250 directe collega's die dat ook doen.
Heb ik het over één bedrijfstak. Vermenigvuldig dat gerust met 3 á 4 en dan kom je wellicht in de buurt van het aantal mensen dat daadwerkelijk de hele dag in de volle zon NIET een stapje minder kan doen!
Shenavallie schreef:In tegenstelling tot velen leef ik juist op als het 25 graden of warmer is. Krijg er juist energie van.
Oh ja, ik werk veel buiten. Op het werk hebben ze parasols bij de buiten/pauze tafels gezet. Daar ga ik juist naast zitten.
Sheran schreef:Hoe weet je zo goed waar ik erg in heb?
Het is het UO-topic. Ik hoor gewoon zoveel geklaag van mensen met kantoorbanen of banen die geen fysieke inspanning in de hitte vereisen. Dat is alles.
ikke schreef:Sheran schreef:
Daar zijn er meer van dan jij erg in hebt.
Ik heb gemiddeld zo'n 4 - 6 mensen op de sleuf staan die het werk uit voeren wat ik bedenk. Ik heb ongeveer 250 directe collega's die dat ook doen.
Heb ik het over één bedrijfstak. Vermenigvuldig dat gerust met 3 á 4 en dan kom je wellicht in de buurt van het aantal mensen dat daadwerkelijk de hele dag in de volle zon NIET een stapje minder kan doen!
DuoPenotti schreef:Ik heb gewerkt op een plek waar het richting de 30 graden ging.
Als beveiliger moesten we daar in ons complete apenpakje staan.
Blouse, colbert en stropdas (ook de dames)
En dat mocht niet uit.
Ook geen gilet, nee.
En dan wel rondes lopen.
En die mafkezen van kantoor kwamen controleren of we met dat weer wel voldeden aan de kledingvoorschriften.
Maar buiten beveiligingspersoneel om liep iedereen er luchtig bij, alleen wij de gekken niet.
DuoPenotti schreef:Dat klopt, maar die doen het voor de veiligheid.
Maar waar ik toen werkte was het niet zo "gevaarlijk" het ging hun echt om er representatief uit te zien.
Niet voor veiligheid, waar een colbertje uiteraard ook niets aan helpt
Nielojram schreef:kort omschreven.DuoPenotti schreef:Dat klopt, maar die doen het voor de veiligheid.
Maar waar ik toen werkte was het niet zo "gevaarlijk" het ging hun echt om er representatief uit te zien.
Niet voor veiligheid, waar een colbertje uiteraard ook niets aan helpt
Wat doe je dan daar als beveiliger als er geen veiligheid nodig is?
DuoPenotti schreef:Ik heb gewerkt op een plek waar het richting de 30 graden ging.
Als beveiliger moesten we daar in ons complete apenpakje staan.
Blouse, colbert en stropdas (ook de dames)
En dat mocht niet uit.
Ook geen gilet, nee.
En dan wel rondes lopen.
En die mafkezen van kantoor kwamen controleren of we met dat weer wel voldeden aan de kledingvoorschriften.
Maar buiten beveiligingspersoneel om liep iedereen er luchtig bij, alleen wij de gekken niet.
Sheran schreef:Dat gezeur over de hitte mag wel wat minder, zo vreselijk is het hier echt niet. Leeftempo iets aanpassen, zoveel mogelijk in de schaduw, goede zonbescherming en water/zout innemen. En dan komen de meesten écht de dagen wel door hoor. Er wordt soms gedaan alsof het 50 graden wordt.
Gini schreef:Sheran schreef:Dat gezeur over de hitte mag wel wat minder, zo vreselijk is het hier echt niet. Leeftempo iets aanpassen, zoveel mogelijk in de schaduw, goede zonbescherming en water/zout innemen. En dan komen de meesten écht de dagen wel door hoor. Er wordt soms gedaan alsof het 50 graden wordt.
40 graden is best wel extreem hoor. Jouw bericht had je 10 jaar geleden kunnen posten, maar dan met als laatste zin 'Er wordt soms gedaan alsof het 40 graden wordt.' Zoveel jaar later zitten we aan die 40 en mogen we nog niet klagen. We mogen dus pas zeuren wanneer onze oogbollen uit onze schedel branden of .... ?
Sheran schreef:Ligt dat aan het vliegtuig Judith, of aan reizen in het algemeen?