Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:13

In tegenstelling tot velen leef ik juist op als het 25 graden of warmer is. Krijg er juist energie van. :D
Oh ja, ik werk veel buiten. Op het werk hebben ze parasols bij de buiten/pauze tafels gezet. Daar ga ik juist naast zitten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:25

Sheran schreef:
:))
Maar de meesten werken toch wel het grootste deel van de dag binnen. Kijk, van wegwerkers of bouwvakkers of strobaalzeulers snap ik het!

Daar zijn er meer van dan jij erg in hebt.

Ik heb gemiddeld zo'n 4 - 6 mensen op de sleuf staan die het werk uit voeren wat ik bedenk. Ik heb ongeveer 250 directe collega's die dat ook doen.
Heb ik het over één bedrijfstak. Vermenigvuldig dat gerust met 3 á 4 en dan kom je wellicht in de buurt van het aantal mensen dat daadwerkelijk de hele dag in de volle zon NIET een stapje minder kan doen!

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:12

Hoe weet je zo goed waar ik erg in heb?
Het is het UO-topic. Ik hoor gewoon zoveel geklaag van mensen met kantoorbanen of banen die geen fysieke inspanning in de hitte vereisen. Dat is alles.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:14

ikke schreef:
Sheran schreef:
Maar de meesten werken toch wel het grootste deel van de dag binnen. Kijk, van wegwerkers of bouwvakkers of strobaalzeulers snap ik het!

Ik heb gemiddeld zo'n 4 - 6 mensen op de sleuf staan die het werk uit voeren wat ik bedenk. Ik heb ongeveer 250 directe collega's die dat ook doen.
Heb ik het over één bedrijfstak. Vermenigvuldig dat gerust met 3 á 4 en dan kom je wellicht in de buurt van het aantal mensen dat daadwerkelijk de hele dag in de volle zon NIET een stapje minder kan doen!

Grootste deel van NL werkt nog altijd in de dienstensector maar oké

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:28

Shenavallie schreef:
In tegenstelling tot velen leef ik juist op als het 25 graden of warmer is. Krijg er juist energie van. :D
Oh ja, ik werk veel buiten. Op het werk hebben ze parasols bij de buiten/pauze tafels gezet. Daar ga ik juist naast zitten.

Hier heeft mijn pony ook last van. Beest liep laatst naast me te draven terwijl ik mezelf vooruit moet slepen :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:38

Sheran schreef:
Hoe weet je zo goed waar ik erg in heb?
Het is het UO-topic. Ik hoor gewoon zoveel geklaag van mensen met kantoorbanen of banen die geen fysieke inspanning in de hitte vereisen. Dat is alles.

Als kantoormens hoor je mij absoluut niet klagen, maar toen ik nog werk deed dat om flinke fysieke inspanning vroeg, liep ik bovengemiddeld veel te vloeken met zulk weer ja :')

Zo heb ik een tijdje in een ziekenhuis gewerkt dat heel slim met volledig glazen dak ontworpen is, als het ware een gigantische kas. F*cking hell.

Maar goed ik heb sowieso hekel aan warmte. Snap daardoor het hele idee van zonvakanties niet echt, waarom zou je in godsnaam in de zomer naar Griekenland ofzo gaan :?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:11

Voor de ouzo.

Mensen, niet iedereen kan warmte goed reguleren. Beetje begrip voor elkaar houdt het leven leuk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:11

ikke schreef:
Sheran schreef:

Klopt…..MAAR: als je in een sleuf werkt of asfalt verwerkt (mijn tak van sport vroeger) dan werk je met asfalt met temperaturen tussen de 75 en 150 graden. Dan ga je er al aan fysiek als het 10-15 graden is. Daarna wordt het overleven door liters koud water over je lijf heen te gieten. Dat snapt iedereen.

Tegelijkertijd: als ik als asfaltwerker 100 liter water op zo’n dag over me heen giet dan zie ik ook zo uit: als iemand die door de hel geblazen is en 100 liter water over zijn lijf gegoten heeft. Geen punt want zo zien ze allemaal uit.

Maar als ik op kantoor werk met 30+ graden en ik heb klantencontacten dan wordt het een probleem als ik op mijn stoel in mijn eigen zweet zit te zwemmen. En dat kan dus niet. PR en zo.

Dus de vergelijking is een beetje appels vs kinderfietsjes.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:10

Ik heb een kantoorbaan en heb met regelmaat op kantoren gewerkt waar het niet te harde was qua warmte.
Eentje met een plat dak en nauwelijks ventilatie waar het in maart al 26 graden binnen was. Een tijdelijke locatie, waar het binnen warmer was dan buiten in de zomer. Dus als het buiten 30 graden was, was het binnen 35 graden. Eentje waarbij de kantoren rond een overdekt atrium gebouwd was, waar niet overal zonnewering geinstalleerd mocht worden, plat dak en zodra de temperatuur richting de 30 ging, viel de koeling uit.

Ik heb ook bij het kruidvat gewerkt en het was niet heel tof om met 30 graden pallets te rijden of dozen te schuiven. Maar daar had men er wel begrip voor dat het gewoon heet was. Je moest regelmatig even iets extra drinken van de manager, iets rustiger werken en bijna elke dag wel een waterijsje.

Terwijl op kantoor werd gevonden dat toch geen last had van de hitte, want je zat de hele dag!!
Over het algemeen ben je met warmte gewoon minder scherp en dan is een kantoorbaan waarbij je veel moet nadenken ook lastig. Maar het gebrek aan begrip was het irritantste.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:16

Ik heb gewerkt op een plek waar het richting de 30 graden ging.
Als beveiliger moesten we daar in ons complete apenpakje staan.
Blouse, colbert en stropdas (ook de dames)
En dat mocht niet uit.
Ook geen gilet, nee.
En dan wel rondes lopen.
En die mafkezen van kantoor kwamen controleren of we met dat weer wel voldeden aan de kledingvoorschriften.
Maar buiten beveiligingspersoneel om liep iedereen er luchtig bij, alleen wij de gekken niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:35

DuoPenotti schreef:
En dat mocht niet uit.
Ook geen gilet, nee.
En dan wel rondes lopen.
En die mafkezen van kantoor kwamen controleren of we met dat weer wel voldeden aan de kledingvoorschriften.
Maar buiten beveiligingspersoneel om liep iedereen er luchtig bij, alleen wij de gekken niet.

Politie loopt ook in volledig uniform. Inclusief steekwerend vest. Het is inderdaad niet fijn. Sommige beroepen hebben het zwaarder dan anderen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:38

Dat klopt, maar die doen het voor de veiligheid.
Maar waar ik toen werkte was het niet zo "gevaarlijk" het ging hun echt om er representatief uit te zien.
Niet voor veiligheid, waar een colbertje uiteraard ook niets aan helpt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:54

DuoPenotti schreef:
Maar waar ik toen werkte was het niet zo "gevaarlijk" het ging hun echt om er representatief uit te zien.

Wat doe je dan daar als beveiliger als er geen veiligheid nodig is?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:03

Nielojram schreef:
DuoPenotti schreef:

Wat doe je dan daar als beveiliger als er geen veiligheid nodig is?
kort omschreven.
Receptiedienst met sluitrondes lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:11

Wat een ellende..In die polyester-pakkies..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 23:10

DuoPenotti schreef:
En dat mocht niet uit.
Ook geen gilet, nee.
En dan wel rondes lopen.

Zwakzinnig concept, verzonnen door mensen op hoofdkantoren die elke band met de realiteit met de werkvloer kwijt zijn. Rothekel aan dat soort organisaties. Ga nog liever de post rondbrengen als dat ik als manager voor dat soort clubs aan de slag ga.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:25

Sheran schreef:
Dat gezeur over de hitte mag wel wat minder, zo vreselijk is het hier echt niet. Leeftempo iets aanpassen, zoveel mogelijk in de schaduw, goede zonbescherming en water/zout innemen. En dan komen de meesten écht de dagen wel door hoor. Er wordt soms gedaan alsof het 50 graden wordt.

40 graden is best wel extreem hoor. Jouw bericht had je 10 jaar geleden kunnen posten, maar dan met als laatste zin 'Er wordt soms gedaan alsof het 40 graden wordt.' Zoveel jaar later zitten we aan die 40 en mogen we nog niet klagen. We mogen dus pas zeuren wanneer onze oogbollen uit onze schedel branden of .... ? :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:31

Tja mensen klagen nu eenmaal altijd :)) Dat zal wel moeten ofzo. Maar je schiet er niks mee op toch...

Liever even wat doen aan de klimaatverandering, als de hitte je tegenstaat :x

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:34

Het is alleen niet alsof je in je eentje er wat aan kan doen he

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:57

Sheran schreef:
Tja mensen klagen nu eenmaal altijd :)) Dat zal wel moeten ofzo. Maar je schiet er niks mee op toch...

Liever even wat doen aan de klimaatverandering, als de hitte je tegenstaat :x

Was het maar een kwestie van 'even wat doen'.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:01

Ja he...

Maar heb dus serieus kennissen die dan zeggen: pffff zo heet in NL, vreselijk die klimaatverandering, gelukkig zit ik nu heerlijk op IJsland' :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:03

UO: Ik hou niet van reizen, en nog minder van mensen die er zo trots over praten

Mijn nekharen gaan rechtop staan van dat hele '2x per jaar met het vliegtuig op vakantie'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:04

Gini schreef:
Sheran schreef:
Dat gezeur over de hitte mag wel wat minder, zo vreselijk is het hier echt niet. Leeftempo iets aanpassen, zoveel mogelijk in de schaduw, goede zonbescherming en water/zout innemen. En dan komen de meesten écht de dagen wel door hoor. Er wordt soms gedaan alsof het 50 graden wordt.

40 graden is best wel extreem hoor. Jouw bericht had je 10 jaar geleden kunnen posten, maar dan met als laatste zin 'Er wordt soms gedaan alsof het 40 graden wordt.' Zoveel jaar later zitten we aan die 40 en mogen we nog niet klagen. We mogen dus pas zeuren wanneer onze oogbollen uit onze schedel branden of .... ? :D

Wat een onzin, het oude temperatuurrecord stamt uit 1944 en werd pas in 2019 verbroken :')

Het was één dag heet jongens, geen dagen of weken :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:07

Ligt dat aan het vliegtuig Judith, of aan reizen in het algemeen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 13:09

Sheran schreef:
Ligt dat aan het vliegtuig Judith, of aan reizen in het algemeen?

Het niet houden van is het reizen in het algemeen (ik ga wel nog gewoon met mijn vriend mee en kan er dan prima van genieten, maar echt mijn ding is het niet)

De irritatie bij anderen ligt echt bij alle nutteloze uitstoot van o.a. het vliegtuig, alleen omdat ze persé zo ver weg plekken moeten bezoeken...