Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:04

Ik heb ook best veel volgers met een privé account, die volg ik meestal niet terug omdat ik niet weet om wat voor foto's het dan gaat, maar ze mogen mij gerust volgen. Ik zie het probleem dus niet in zelf niks posten maar wel volgen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:05

[***] schreef:
Proficiat Gianti!

En dank jullie voor de reacties.
Ik zie nog wel even wat ik doe, ik kijk graag eens leuke foto's als ik tijd heb, maar zelf actief bezig zijn met instagram heb ik momenteel niet echt de inspiratie en het materiaal voor. Kan ook een nieuwe account aanmaken om foto's te kijken, maar dan kom je dus in de categorie met geen materiaal en 500 accounts volgen, dat is dat misschien ook niet zo handig :P

Waarom maak je je hier altijd zo druk om? :) Mensen hebben wel iets beters te doen dan om te kijken of iemand wel post ipv alleen volgt. :+

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:07

Gefeliciteerd Gianti!

Ik kijk echt nooit of mijn volgers ook iets posten hoor. Ja met mijn privé account misschien als ik mensen niet ken. Maar met mijn paardenaccount maakt het mij echt niks uit. Sommige mensen kijken nou eenmaal liever naar foto’s in plaats van dat ze zelf posten.

Mijn account zelf heeft even een dipje. Ik heb helaas weinig mogelijkheden om nieuwe content te maken. En het winterseizoen is toch altijd stom :(:). Hopelijk zijn we snel van alle corona af en kunnen we weer leuke foto’s en filmpjes maken en delen.

Hebben jullie een speciaal Instagram-doel voor 2021?

Lau

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 11:11

Ik kijk eigenlijk ook nooit echt naar mijn volgers. Alleen als is ze echt een vage naam of profielfoto hebben. Dan wil ik ze nog weleens verwijderen

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:12

Ik ben ook totaal niet druk met wat mijn volgers doen. Als iemand actief bij mij reageert en liked probeer ik dat wel terug te doen maar als ze geen of weinig content hebben houd dat op.

Vind het altijd leuk als iemand liked en/ of reageert. Maar wat voor account dat dan is maakt me weinig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:16

Ben nergens bang voor ofzo, vraag me zo'n dingen gewoon af en dacht het hier eens in te gooien :+
Ik heb al eens zien voorbij komen dat mensen inactieve volgers verwijderen/blokkeren, maar ik weet niet of het dan gaat over dat de volgers zelf niks posten, of dat ze niet liken/reageren. Weet ook niet of je dat kan zien eigenlijk. Maar misschien is dat inderdaad een enkeling die daarmee bezig is en kwam ik dat toevallig gewoon tegen.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:50

Als ik wel eens inactieve volgers verwijder dan zijn het idd volgers die nooit liken of reageren. Verder maakt het mij echt niet uit.

Mijn account blijft hangen, maar dat komt omdat ik zelf helemaal niet zo actief ben en maar af en toe iets post. Hoop van het voorjaar weer wat actiever te worden met meer beeldmateriaal om te posten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:30

Heb net nog eens op mijn account gekeken, mijn laatste post was van 11 november, heb nog steeds ruim 1300 volgers. Vind het altijd wel verrassend dat dat zo blijft hangen, hoewel ik ook het idee heb dat de meeste mensen een account gaan volgen en er dan niet meer op letten of er nog gepost wordt of niet :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:38

Melisje_92 schreef:
Als ik wel eens inactieve volgers verwijder dan zijn het idd volgers die nooit liken of reageren. Verder maakt het mij echt niet uit.

Mijn account blijft hangen, maar dat komt omdat ik zelf helemaal niet zo actief ben en maar af en toe iets post. Hoop van het voorjaar weer wat actiever te worden met meer beeldmateriaal om te posten.

Dat laatste is heel herkenbaar. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende foto’s en paarden te delen, maar op dit moment vallen mijn geplande fotoshoots letterlijk in het water. :+ Ook weinig nieuwe of recente content om te delen. Als ik niet dagelijks post, verlies ik toch wel snel zo’n 35 volgers in de week. Als ik daarna wel weer wat post, wordt mijn foto veel minder gezien of geliked. Die continuïteit is toch wel belangrijk als je je bereik wilt vergroten..

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:42

Julia schreef:
Melisje_92 schreef:

Dat laatste is heel herkenbaar. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende foto’s en paarden te delen, maar op dit moment vallen mijn geplande fotoshoots letterlijk in het water. :+ Ook weinig nieuwe of recente content om te delen. Als ik niet dagelijks post, verlies ik toch wel snel zo’n 35 volgers in de week. Als ik daarna wel weer wat post, wordt mijn foto veel minder gezien of geliked. Die continuïteit is toch wel belangrijk als je je bereik wilt vergroten..

Ik ben je gaan volgen!

Gelukkig verlies ik dan weer bijna niets. Soms post ik een oudere foto, maar dan moet ik echt even goed opletten of ik die niet al eerder gedaan heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:43

Stom hé, dat het zo werkt .. Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.

Las laatst ergens iets dat het kan lonen om door je eigen volgers te gaan, omdat het getal eigenlijk niks zegt over je account, maar wel het aantal actieve volgers. Dus dat je effectief moet gaan opschonen om op termijn meer bereik te hebben, en dus de kans op meer actieve volgers. Lijkt me best intensief om er zo mee bezig te zijn, maar kan me wel voorstellen dat het werkt.

Edit; heb het meteen even in de praktijk gebracht, een grappige foto gepost die ik toevallig nog had .. eens zien hoeveel mensen deze oppikken en liken :P

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:55

Ik heb dat ook.. zit over de 6000 volgers maar er zijn er maar gemiddeld 2000 die mijn foto's zien.. en daarvan zijn een hoop ook via hastags enzovoorts.

Als ik actiever ben verdubbeld dit.. maar december is zo'n drukke maand haha.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:01

wilmatj schreef:
Ik heb dat ook.. zit over de 6000 volgers maar er zijn er maar gemiddeld 2000 die mijn foto's zien.. en daarvan zijn een hoop ook via hastags enzovoorts.

Als ik actiever ben verdubbeld dit.. maar december is zo'n drukke maand haha.

Ik zit zelf bijna op 4000, maar hier heb ik ook last van.
Als ik actief ben krijg ik ook snel 100 meer volgers ofzo, maar anders gebeurt er weinig

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:07

[***] schreef:
Stom hé, dat het zo werkt .. Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.

Las laatst ergens iets dat het kan lonen om door je eigen volgers te gaan, omdat het getal eigenlijk niks zegt over je account, maar wel het aantal actieve volgers. Dus dat je effectief moet gaan opschonen om op termijn meer bereik te hebben, en dus de kans op meer actieve volgers. Lijkt me best intensief om er zo mee bezig te zijn, maar kan me wel voorstellen dat het werkt.

Edit; heb het meteen even in de praktijk gebracht, een grappige foto gepost die ik toevallig nog had .. eens zien hoeveel mensen deze oppikken en liken :P

Ik vind het nu al veel werk :')

DewiFoto schreef:
Gefeliciteerd Gianti!

Ik kijk echt nooit of mijn volgers ook iets posten hoor. Ja met mijn privé account misschien als ik mensen niet ken. Maar met mijn paardenaccount maakt het mij echt niks uit. Sommige mensen kijken nou eenmaal liever naar foto’s in plaats van dat ze zelf posten.

Mijn account zelf heeft even een dipje. Ik heb helaas weinig mogelijkheden om nieuwe content te maken. En het winterseizoen is toch altijd stom :(:). Hopelijk zijn we snel van alle corona af en kunnen we weer leuke foto’s en filmpjes maken en delen.

Hebben jullie een speciaal Instagram-doel voor 2021?

Thanks!
He gads, even dubbelop dus. Ik had de maandag voor de lockdown tot 23.45 in de studio gestaan om nog wat content te schieten _O- Mijn doel is om de 1500 te bereiken :D Jij nog een specifiek doel?

Vind trouwens wel bizar dat sommige mensen dus schijnbaar ook zo snel ontvlogen als iemand niet post. Ik zou niet eens weten hoe ik dat moet bijhouden van de mensen die ik volg :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:17

Ik wordt soms ook juist ontvolgd als ik een foto post :') dat komt vooral door accounts die je eerst toevoegen en die dan zo'n 20.000 volgers hebben en er zelf maar heel weinig volgen, volgens mij ontvolgen die dan gewoon weer zodra ze een nieuwe post van iemand zien ofzo :')

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:56

Ik ruim zo nu en dan mijn account op, omdat er veel jongeren mij volgen en die regelmatig weer een nieuw account aanmaken... die ontvolg ik dan en ook mensen die constant hetzelfde posten, als ik 5x een soort van dezelfde foto zie, dan ontvolg ik ze ook.

Verder maak ik me niet zo veel drukte om wie mij volgt en hoeveel ze liken en posten.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:10

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:26

[***] schreef:
Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.

De theorie lijkt in ieder geval te kloppen, de foto staat er nu 24u op en ik heb 63 likes, op iets meer dan 1300 volgers zit je niet zo ver van die 5% af. Iedereen die de foto heeft gezien heeft natuurlijk ook geliked :Y) :))

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:38

[***] schreef:
[***] schreef:
Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.

De theorie lijkt in ieder geval te kloppen, de foto staat er nu 24u op en ik heb 63 likes, op iets meer dan 1300 volgers zit je niet zo ver van die 5% af. Iedereen die de foto heeft gezien heeft natuurlijk ook geliked :Y) :))

Ik kwam je foto iig tegen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:24

Mijn laatste post heeft echt geen bereik via de hashtags :?
Vet irritant, het ging de laatste tijd heel behoorlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:25

Hier ook niks hoor, 241 bereik en slechts 6 via hashtags.
Heb het idee dat dat altijd wel beter is als ik zelf de tags afga om dingen te liken, maar daar heb ik nu even geen zin in :')

Leuk Melisje_92 ! :D
Je hebt toch ook geliked hé? :P

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:43

Hahah uiteraard!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:47

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:52

[***] schreef:
Hier ook niks hoor, 241 bereik en slechts 6 via hashtags.
Heb het idee dat dat altijd wel beter is als ik zelf de tags afga om dingen te liken, maar daar heb ik nu even geen zin in :')

Leuk Melisje_92 ! :D
Je hebt toch ook geliked hé? :P

Hoe kan je dat zien? Bij statistieken?

Ik deel wel veel, maar ook zodat ik er later op terug kan kijken. :+:

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:04

Ik heb dus eens getest met die 20€ promokrediet die je gratis krijgt en ik had per ongeluk ook nog de verkeerde foto aangeduid grrr

Maar ik heb die gisteren dus gestart voor 5 dagen en ik heb op 1 dag ineens 124 volgers :+

En ik heb wat rondgeneusd en het zijn wel allemaal paarden (en ezel haha) accounts, ben benieuwd hoe lang ze blijven maar ik merk er zeker wel iets van