Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Proficiat Gianti!
En dank jullie voor de reacties.
Ik zie nog wel even wat ik doe, ik kijk graag eens leuke foto's als ik tijd heb, maar zelf actief bezig zijn met instagram heb ik momenteel niet echt de inspiratie en het materiaal voor. Kan ook een nieuwe account aanmaken om foto's te kijken, maar dan kom je dus in de categorie met geen materiaal en 500 accounts volgen, dat is dat misschien ook niet zo handig
Melisje_92 schreef:Als ik wel eens inactieve volgers verwijder dan zijn het idd volgers die nooit liken of reageren. Verder maakt het mij echt niet uit.
Mijn account blijft hangen, maar dat komt omdat ik zelf helemaal niet zo actief ben en maar af en toe iets post. Hoop van het voorjaar weer wat actiever te worden met meer beeldmateriaal om te posten.
Julia schreef:Melisje_92 schreef:Als ik wel eens inactieve volgers verwijder dan zijn het idd volgers die nooit liken of reageren. Verder maakt het mij echt niet uit.
Mijn account blijft hangen, maar dat komt omdat ik zelf helemaal niet zo actief ben en maar af en toe iets post. Hoop van het voorjaar weer wat actiever te worden met meer beeldmateriaal om te posten.
Dat laatste is heel herkenbaar. Ik probeer zoveel mogelijk verschillende foto’s en paarden te delen, maar op dit moment vallen mijn geplande fotoshoots letterlijk in het water.Ook weinig nieuwe of recente content om te delen. Als ik niet dagelijks post, verlies ik toch wel snel zo’n 35 volgers in de week. Als ik daarna wel weer wat post, wordt mijn foto veel minder gezien of geliked. Die continuïteit is toch wel belangrijk als je je bereik wilt vergroten..
wilmatj schreef:Ik heb dat ook.. zit over de 6000 volgers maar er zijn er maar gemiddeld 2000 die mijn foto's zien.. en daarvan zijn een hoop ook via hastags enzovoorts.
Als ik actiever ben verdubbeld dit.. maar december is zo'n drukke maand haha.
[***] schreef:Stom hé, dat het zo werkt .. Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.
Las laatst ergens iets dat het kan lonen om door je eigen volgers te gaan, omdat het getal eigenlijk niks zegt over je account, maar wel het aantal actieve volgers. Dus dat je effectief moet gaan opschonen om op termijn meer bereik te hebben, en dus de kans op meer actieve volgers. Lijkt me best intensief om er zo mee bezig te zijn, maar kan me wel voorstellen dat het werkt.
Edit; heb het meteen even in de praktijk gebracht, een grappige foto gepost die ik toevallig nog had .. eens zien hoeveel mensen deze oppikken en liken
DewiFoto schreef:Gefeliciteerd Gianti!
Ik kijk echt nooit of mijn volgers ook iets posten hoor. Ja met mijn privé account misschien als ik mensen niet ken. Maar met mijn paardenaccount maakt het mij echt niks uit. Sommige mensen kijken nou eenmaal liever naar foto’s in plaats van dat ze zelf posten.
Mijn account zelf heeft even een dipje. Ik heb helaas weinig mogelijkheden om nieuwe content te maken. En het winterseizoen is toch altijd stom. Hopelijk zijn we snel van alle corona af en kunnen we weer leuke foto’s en filmpjes maken en delen.
Hebben jullie een speciaal Instagram-doel voor 2021?
[***] schreef:Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.
[***] schreef:[***] schreef:Ik merk het ook, als je dagelijks post en actief bent dan lijkt het nog ergens op, maar als je dat niet kan (of wil) dan houdt het al snel op. Ik heb nu nog wel 1300 volgers maar ik denk als ik nu iets post dat misschien 5% het nog te zien krijgt, voor zover ze zelf dan wel actief zijn want dat is ook niet altijd het geval.
De theorie lijkt in ieder geval te kloppen, de foto staat er nu 24u op en ik heb 63 likes, op iets meer dan 1300 volgers zit je niet zo ver van die 5% af. Iedereen die de foto heeft gezien heeft natuurlijk ook geliked![]()
[***] schreef:Hier ook niks hoor, 241 bereik en slechts 6 via hashtags.
Heb het idee dat dat altijd wel beter is als ik zelf de tags afga om dingen te liken, maar daar heb ik nu even geen zin in![]()
Leuk Melisje_92 !![]()
Je hebt toch ook geliked hé?