Als je vraagt aan iemand wat ze voor iets willen hebben omdat er bieden bij de advertentie staat, waarna je het antwoord krijgt: 'Wat heb je ervoor over?'
Ik ben altijd zo geneigd om terug te typen: 'Mijn schoonmoeder, wel eigen vervoer meenemen.'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Het mysterie van het geblokkeerde account is opgelost geraakt, dus vanochtend aantal spullen online gezet. Waaronder een paar rode pumps die ik ooit bij TopVintage gekocht heb maar uiteindelijk nooit gedragen.
Heb gelijk een voltreffer. Advertentie is volledig in het Nederlands opgesteld. Na kwartiertje-20min ofzo al een mailtje, in het Frans "is het artikel er nog". Met een vermelding "opgelet, deze gebruiker verblijft in het buitenland". Nouja, maakt niet uit, heb al vaker richting buitenland verzonden en verkocht. Als ze de verzendkosten ervoor willen betalen is me dat allemaal prima. Dus ik geef aan dat het er nog is.
In de advertentie staat duidelijk dat ik verzend met Bpost en dat de verzendkosten voor de koper zijn.
Krijg ik in het Frans volgend bericht: "ik accepteer uw artikel voor de vraagprijs + €10 verzendkosten. Deze zullen u via de boodschappendienst van DPD in cash thuis bezorgd worden. Zodra de ontvangst van het bedrag bevestigd is zal een koerier het pakket bij u komen ophalen en bij mij thuis bezorgen. Dit is mijn naam XXXX, en dit is mijn adres XXXXXX".
Ten eerste ben ik blond, maar niet achterlijkTen tweede komt het adres overeen met het Koninklijk Conservatorium in Brussel en staat de naam op geen enkele manier bij de contactgegevens op de website en die is redelijk uitgebreid (tot zelfs de conciërge aan toe). Ten derde is pakketpost via Bpost goedkoper dan die €10.
![]()
Heb heel ludiek geantwoord dat ik hen een tegenvoorstel doe: ze maken het bedrag over (prijs + verzendkosten) over naar mijn bankrekening, als dat erop staat verstuur ik het via Bpost met T&T én handtekening voor bewijs van ontvangst.
Gok dat het met een sisser gaat aflopen
upendo schreef:Ja, precies. Ik ga jou niet aan je neus hangen wat mijn budget is als ik het voor minder ook zou mogen hebben. Dan gaat het voor mij ook meteen over, als jij niet eens een bedrag kan roepen dan vraag ik het wel bij iemand anders.
Varekaj schreef:"Meer dan wat jij er waarschijnlijk voor wil geven"![]()
Nee serieus, da verwijs ik ze terug naar de advertentie -> zie vraagprijs. Als ze zo gelijk beginnen be ik veel minder geneigd om te onderhandelen dan iemand die een bod uitbrengt.
Mijn doorzetter heeft de hint begrepen denk ik. Had intussen het profiel opgezocht op tweedehands, blijkbaar was ik niet de enige die erdoor aangesproken werd en oplichting in e smiezen had.
Anoniem schreef:Pffff “ doe maar een bod”, dat is echt mijn irritatiepunt nummer 1 als antwoord ip de vraag om een richtprijs.
Anoniem schreef:Maar ik vraag dat alleen als er “ bieden” staat.
Soms heb ik echt geen idee in welke richting ik dab moet denken en vraag ik om een richtprijs.
Dab heb ik globaal een idee en kan ik bieden wat ik denk dat redelijk is ( of wat ik ervoor overheb).