Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:12

Zucht.

Als je vraagt aan iemand wat ze voor iets willen hebben omdat er bieden bij de advertentie staat, waarna je het antwoord krijgt: 'Wat heb je ervoor over?'

Ik ben altijd zo geneigd om terug te typen: 'Mijn schoonmoeder, wel eigen vervoer meenemen.'
:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:15

_O- en toch zijn er mensen die daar in trappen he..

Ik vind bieden zonder richtprijs ook altijd erg lastig, maar vaak hebben mensen stiekem toch wel een richtprijs in gedachten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:17

Ja, precies. Ik ga jou niet aan je neus hangen wat mijn budget is als ik het voor minder ook zou mogen hebben. Dan gaat het voor mij ook meteen over, als jij niet eens een bedrag kan roepen dan vraag ik het wel bij iemand anders. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:26

Varekaj schreef:
Het mysterie van het geblokkeerde account is opgelost geraakt, dus vanochtend aantal spullen online gezet. Waaronder een paar rode pumps die ik ooit bij TopVintage gekocht heb maar uiteindelijk nooit gedragen.

Heb gelijk een voltreffer. Advertentie is volledig in het Nederlands opgesteld. Na kwartiertje-20min ofzo al een mailtje, in het Frans "is het artikel er nog". Met een vermelding "opgelet, deze gebruiker verblijft in het buitenland". Nouja, maakt niet uit, heb al vaker richting buitenland verzonden en verkocht. Als ze de verzendkosten ervoor willen betalen is me dat allemaal prima. Dus ik geef aan dat het er nog is.

In de advertentie staat duidelijk dat ik verzend met Bpost en dat de verzendkosten voor de koper zijn.

Krijg ik in het Frans volgend bericht: "ik accepteer uw artikel voor de vraagprijs + €10 verzendkosten. Deze zullen u via de boodschappendienst van DPD in cash thuis bezorgd worden. Zodra de ontvangst van het bedrag bevestigd is zal een koerier het pakket bij u komen ophalen en bij mij thuis bezorgen. Dit is mijn naam XXXX, en dit is mijn adres XXXXXX".

Ten eerste ben ik blond, maar niet achterlijk :+ Ten tweede komt het adres overeen met het Koninklijk Conservatorium in Brussel en staat de naam op geen enkele manier bij de contactgegevens op de website en die is redelijk uitgebreid (tot zelfs de conciërge aan toe). Ten derde is pakketpost via Bpost goedkoper dan die €10. :+
Heb heel ludiek geantwoord dat ik hen een tegenvoorstel doe: ze maken het bedrag over (prijs + verzendkosten) over naar mijn bankrekening, als dat erop staat verstuur ik het via Bpost met T&T én handtekening voor bewijs van ontvangst.

Gok dat het met een sisser gaat aflopen :))

Verdorie, waarom zijn ze zo klein. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:30

Sorry DM :))

't Is een volhouder, had mailtje terug dat het via de DPD Express rekening op de mijne gezet zou worden en dat de koerier het dan zou ophalen.

Heb maar gereageerd dat ik uitsluitend verzend via Bpost zoals in de advertentie staat en dat Bpost ook zonder problemen levert aan het Conservatoire Royal de Belgique in Brussel O:)

(Wat me wel deed lachen: onderaan de mailtjes die via de website gaan staan 3 knoppen: akkoord - niet akkoord - is dit een grap. Zo verleidelijk om die laatste aan te klikken :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:53

upendo schreef:
Ja, precies. Ik ga jou niet aan je neus hangen wat mijn budget is als ik het voor minder ook zou mogen hebben. Dan gaat het voor mij ook meteen over, als jij niet eens een bedrag kan roepen dan vraag ik het wel bij iemand anders. :=

Maar dat werkt toch beide kanten op :+ als ik iets verkoop wil ik ook niet te laag gaan zitten.. Als ik hem op bieden zet verwacht ik gewoon een bod en niet de vraag wat ik hebben wil..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:55

Tsja, als ik gewoon ga bieden ga ik nog een stuk lager zitten dan mijn maximum. :Y)

Mensen hebben altijd wel een minimumprijs in hun hoofd lijkt me..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:57

Maar ik geef als verkoper toch ook niet mijn minimum prijs meteen bloot? :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:01

Dan mik je er een bepaald bedrag bovenop. Toch?

Zelfde als bij paardenverkoop. Als je geen prijscategorie benoemt voor je dure dressuurpaard heb je de koopjesjagers op de stoep staan omdat ze dachten dat hij wel binnen hun budget paste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:05

Ja klopt, maar dat kun je als bieder ook doen.. Dan ga je ook eronder zitten en zo hoop je bij elkaar te komen.. Daarom zei ik dat het 2 kanten op werkt..
Ik had een tablet te koop, kreeg zoveel berichten over wat mijn minimum prijs was, heel irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:07

"Meer dan wat jij er waarschijnlijk voor wil geven" :Y)

Nee serieus, da verwijs ik ze terug naar de advertentie -> zie vraagprijs. Als ze zo gelijk beginnen be ik veel minder geneigd om te onderhandelen dan iemand die een bod uitbrengt.

Mijn doorzetter heeft de hint begrepen denk ik. Had intussen het profiel opgezocht op tweedehands, blijkbaar was ik niet de enige die erdoor aangesproken werd en oplichting in e smiezen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:42

Pffff “ doe maar een bod”, dat is echt mijn irritatiepunt nummer 1 als antwoord ip de vraag om een richtprijs.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:43

Varekaj schreef:
"Meer dan wat jij er waarschijnlijk voor wil geven" :Y)

Nee serieus, da verwijs ik ze terug naar de advertentie -> zie vraagprijs. Als ze zo gelijk beginnen be ik veel minder geneigd om te onderhandelen dan iemand die een bod uitbrengt.

Mijn doorzetter heeft de hint begrepen denk ik. Had intussen het profiel opgezocht op tweedehands, blijkbaar was ik niet de enige die erdoor aangesproken werd en oplichting in e smiezen had.

Er stond alleen bieden en nergens een vraag- of richtprijs. :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:48

Anoniem schreef:
Pffff “ doe maar een bod”, dat is echt mijn irritatiepunt nummer 1 als antwoord ip de vraag om een richtprijs.

De mijne ook.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:52

Anoniem schreef:

Als ze dat antwoorden ben ik er al klaar mee en hoef ik het product niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:00

ardo_iggy schreef:
Anoniem schreef:

Als ze dat antwoorden ben ik er al klaar mee en hoef ik het product niet meer.

En dat heb ik dus bij vragen naar een richtprijs of minimumprijs.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:02

Als er niks staat, dan zou ik bieden wat ik er maximaal voor wil geven (of met kleine marge). Als er staat bieden vanaf met een "meteen weg" prijs, dan zou ik daar tussenin gaan zitten.

Maar iig zou ik als koper nooit een minimale prijs of bodemprijs vragen. En als verkoper zet ik 'm dan sowieso hoger in, omdat je weet dat ze alsnog gaan proberen afdingen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:17

Maar ik vraag dat alleen als er “ bieden” staat.
Soms heb ik echt geen idee in welke richting ik dab moet denken en vraag ik om een richtprijs.
Dab heb ik globaal een idee en kan ik bieden wat ik denk dat redelijk is ( of wat ik ervoor overheb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:23

Misschien heeft de verkoper er ook geen idee van wat ze er nog voor kunnen vragen en zetten ze daarom die optie :P Zo zou ik het doen iig.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:41

Anoniem schreef:

Toch maar een keer geprobeerd, op een zadelsteun voor aan de muur. ik bood 5 euro, maar dat was net iets te laag, hij wilde er 30 voor hebben :')
Ik vind dat toch wel erg moeilijk een prijs uitkiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:47

Nou dat dus.
Geef dan gewoon aan in welke richting je een bod wilt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:55

Anoniem schreef:
Maar ik vraag dat alleen als er “ bieden” staat.
Soms heb ik echt geen idee in welke richting ik dab moet denken en vraag ik om een richtprijs.
Dab heb ik globaal een idee en kan ik bieden wat ik denk dat redelijk is ( of wat ik ervoor overheb).

Dan moet je idd bieden wat je er voor over hebt idd.

Als verkoper heb ik ook wel eens geen idee en blijkt het meer waard te zijn dan ik had verwacht.
Als er laag geboden wordt, dan ga ik uiteindelijk er wel in mee. Dan is het dus minder waard dan ik had gehoopt.

Een richtprijs is dan dus ook niet handig om te vragen, wanneer de verkoper ook geen idee heeft wat de marktwaarde zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:07

Hmmm, had hier wat gereserveerd om dit weekend op te halen. Nu reageert de verkoper opeens niet meer en het zoekertje is verwijderd...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:10

Oh dat hebben wij ook continu op 2ehands DeMolenhoek heel irritant.
Net als mensen geen richtprijs geven :')

Nou vriendlief heeft eindelijk een aanhanger, maar vraag niet hoe.
Na zijn akkefietje in Bels toch een in NL gehaald, maar ook niet zonder slag of stoot.
Een uur voor gereden, komen ze daar konden ze niet overschrijven. Dus verder gereden naar waar het wel kon, had de man niet alle delen van het kenteken bewijs bij ... Dus vriendlief weer terug zonder aanhanger. Was een uur rijden :\

Vandaag poging 2, hij was mijn vriend tegemoet gereden, maargoed evengoed 40 minuten rijden. Maar we hebben eindelijk een degelijke aanhanger voor het hooi.
Pfff ik zou echt witheet geweest zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:14

Gelukkig hebben jullie er 1 gevonden!

Ja ben er kort gezegd niet blij mee. Betreft 13 raskonijnen met enkele kleuren die ik zocht. Morgen nog eens een bericht sturen.