Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:25

Dat dacht ik inderdaad ook dat het andersom bedoeld was. Maar ik voel me zelf vies als ik het heb, heeft er niet mee te maken of het ook schoon/vies is.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:54

Ik vind het ook wel fijn als een man het scheert :P

Ik scheer ook niet omdat het zo zou horen maar omdat ik het zelf fijner vind :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:21

Waarom word ik soms door onbekende mensen toegevoegd op Facebook, die dan ook geen andere vrienden hebben... Wat proberen die mensen? Mijn berichten te lezen? Te hacken? Stalkers? :+

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:35

Waar moet ik een klacht indienen wij ontvanegn al ruim een maand geen enkele folders meer. Je weet we gewoon in de plastic. Er wordt gewoon niet bezorgd.
Maar ik zie nergens waar ik melding kan maken en heb zelf ook geen idee wie zorgt voor de verspreiding.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:54

joyce_eddy schreef:
Waar moet ik een klacht indienen wij ontvanegn al ruim een maand geen enkele folders meer. Je weet we gewoon in de plastic. Er wordt gewoon niet bezorgd.
Maar ik zie nergens waar ik melding kan maken en heb zelf ook geen idee wie zorgt voor de verspreiding.

Dus er bestaan nog mensen die die dingen écht willen ontvangen? :wow:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:20

Wij krijgen zo vaak geen folders. Dan hebben ze weer eens geen bezorger in onze wijk.
Te ver in het buitengebied en daar hebben veel bezorgers geen zin in.
En ik denk dat ze daar dan ook niet zoveel aan kunnen doen.
Ik kijk voor aanbiedingen in winkels waar ik interesse in heb dus online.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:32

xSCWx schreef:
Waarom word ik soms door onbekende mensen toegevoegd op Facebook, die dan ook geen andere vrienden hebben... Wat proberen die mensen? Mijn berichten te lezen? Te hacken? Stalkers? :+

Dit heb ik ook! En no offense maar vaak zijn het ook buitenlanders.. :Y) Ik voeg ze nooit toe.

bruintje123 schreef:
Wij krijgen zo vaak geen folders. Dan hebben ze weer eens geen bezorger in onze wijk.
Te ver in het buitengebied en daar hebben veel bezorgers geen zin in.
En ik denk dat ze daar dan ook niet zoveel aan kunnen doen.
Ik kijk voor aanbiedingen in winkels waar ik interesse in heb dus online.

Wij hebben dit alleen dan met de vuilniswagen die niet komt... Moeders heeft een keer heeel boos gebeld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:03

Vuilniswagen is inderdaad wel heel schandalig als die niet komt.
Hier heeft die wel eens verzuimd met sneeuw, maar anders toch niet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:09

xSCWx schreef:

Zijn vaak gewoon valse accounts, dus daar zit niet echt iemand achter. Dient om bv virussen te introduceren, statistische gegevens te verzamelen, blackmailing etc. Hangt er maar net vanaf. Bv, je voegt zo iemand toe en een tijd later krijg je een mail van een 'bank' die claimt dat je een erfenis te goed hebt (dat gaat via een notaris normaal, maar gaat om het idee). Dat kan via deze fishing op facebook gegaan zijn.

Het zijn dus niet de mensen op de foto's (zo kan jou profielfoto ook gebruikt worden voor zo iets en ze dan een nep account aanmaken). En niet perse 'buitenlanders', het kan van alles zijn wat daar achter zit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:02

amoj schreef:
Afgelopen week heeft er iets plaatsgevonden waarbij politie aan te pas moest komen. Ik heb zelf gebeld en later kwam er een agent waar ik mee gepraat heb. Heb geen aangifte gedaan maar er is wel een melding van gemaakt. Op dat moment was ik nogal overstuur en heb niet alles verteld. Dat wil ik nu eigenlijk wel alsnog doen. Heeft dit zin en hoe moet ik dit aanpakken, ik weet de naam van de agent niet meer.

Je kunt gewoon opbellen 0900 8844 algemene nummer van de politie. Dan moet je even je woonplaats inspreken en dan verbinden ze je door. Dan leg je gewoon uit wat je hier ook vertelt en dan zoeken ze je informatie zo op in de computer en kunnen ze dit nog aanvullen. Je kunt ook langs gaan maar dan ben je misschien wat meer tijd kwijt als het druk is. Misschien dat ze je vragen of je alsnog aangifte wilt doen, maar dit hoef je niet te doen als je niet wilt. Ik weet niet wat er gebeurt is, als je wel aangifte doet wordt er ook contact met je opgenomen door slachtofferhulp (als je daar toestemming voor geeft). Die bellen je op en vragen hoe het met je gaat. Dat kan best prettig zijn, een gesprek met iemand die verder nergens belang bij heeft en niemand in de situatie kent, maar die gewoon naar jouw verhaal luistert en je steunt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:03

oomens schreef:
joyce_eddy schreef:

Dus er bestaan nog mensen die die dingen écht willen ontvangen? :wow:

Ik vraag me altijd af waar ik een klacht moet indienen als ik ze ondanks mijn duidelijke NEE sticker tóch weer in mijn brievenbus krijg -:(-

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:33

joyce_eddy schreef:

Bij die in plastic is de kans groot dat ze worden verspreid door Netwerk VSP. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:17

Aria_zz schreef:
Het zijn dus niet de mensen op de foto's (zo kan jou profielfoto ook gebruikt worden voor zo iets en ze dan een nep account aanmaken). En niet perse 'buitenlanders', het kan van alles zijn wat daar achter zit.

Bij mij wel. :+ Vooral Turken, heb een paar Turkse FB vrienden van mijn stagetijd in Alanya en sindsdien wordt ik overladen door verzoeken van Turken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:40

Ons kent ons zoals ze zeggen, die zijn dan minder random. Al kan het dat via threads ze ook bij jou uitkomen. Dus nog steeds hetzelfde principe, alleen via je turkse vrienden die dan bijvoorbeeld gevolgd zijn en dan bij jou terecht komen. Kunnen ook gewoon mensen zijn met interesse in je, maar dan is het wel duidelijk waarom ze je toevoegen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:27

Wat ruik je als je haren geknipt worden?

Of ben ik de enige die dan zo'n harenknip geur ruik :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:08

gerlindie schreef:
Wat ruik je als je haren geknipt worden?

Of ben ik de enige die dan zo'n harenknip geur ruik :')

Wat? :')

Ik ruik niks als mn haren gekmipt worden xD

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:25

Ik ruik ook niks, maar ik denk dat het de verbranding is.
Ik ruik namelijk wel iets als ik mijn nagels vijl, en dat is ook de brandgeur van de nagels.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:49

Misschien de geur van de shampoo van de kapper? Iets anders kan ik niet bedenken

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:53

Ik weet wat je bedoelt en ik denk dat het is van het krullen/permanenten van de gene voor je ofzo.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:44

Jups, je ruikt de permanent vloeistof. Dat is echt zo'n indringende geur met ammonia.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:14

Aaaah, bedankt :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:13

Ik lees net in de krant dat nederlanders geen leners zijn. Het gaat niet om geld maar om spullen delen of uitlenen zoals gereedschap, autos, partytenten enz.
Als ik dit zo lees dan vind ik het logisch niets te delen of te lenen. Ja, eerlijk, mijn auto staat 4-5 dagen per week ongebruikt voor de deur, maar rijdt in de overige dagen 30.000 km per jaar. Die uitlenen of delen , ik moet er niet aan denken. Nog vaker onderhoud, stoelen verzet, spullen kun je niet laten liggen, enz. Dus in mijn ogen heel logisch dat je een auto niet deelt. Carpoolen ben ik wel voor als het kan, maar dan zit je zelf achter het stuur.
Zo ook met gereedschap, een bekende mag het lenen, maar een onbekende? En dan heb je net zelf die boor nodig, oliebol dan maar lenen bij een ander want waar je eigen is, vergeten.
Ik denk dat het heel logisch is dat nederlanders niet zo veel delen of lenen.
Wie deelt er wel zijn auto met onbekenden? Heb mijn auto wel eens uitgeleend aan mijn ouders en dat is prima.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:58

Wij zijn heel zuinig op onze spullen en als zodanig lenen wij ook weinig uit. De ervaring is namelijk altijd dat andere mensen er vaak niet zo zuinig mee overweg zijn en niets is vervelender als weer je spullen slorig of kapot terug te krijgen.

Ik bedoel; oliebol happens (en dan regel je dat het vervangen word) maar iets terug krijgen met "dit was zo al" of "dat gebeurt nu eenmaal/gebruiksschade" en dan zelf met de gebakken peren zitten is erg frusterend.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:59

germie schreef:
Ik lees net in de krant dat nederlanders geen leners zijn. Het gaat niet om geld maar om spullen delen of uitlenen zoals gereedschap, autos, partytenten enz.
Als ik dit zo lees dan vind ik het logisch niets te delen of te lenen. Ja, eerlijk, mijn auto staat 4-5 dagen per week ongebruikt voor de deur, maar rijdt in de overige dagen 30.000 km per jaar. Die uitlenen of delen , ik moet er niet aan denken. Nog vaker onderhoud, stoelen verzet, spullen kun je niet laten liggen, enz. Dus in mijn ogen heel logisch dat je een auto niet deelt. Carpoolen ben ik wel voor als het kan, maar dan zit je zelf achter het stuur.
Zo ook met gereedschap, een bekende mag het lenen, maar een onbekende? En dan heb je net zelf die boor nodig, oliebol dan maar lenen bij een ander want waar je eigen is, vergeten.
Ik denk dat het heel logisch is dat nederlanders niet zo veel delen of lenen.
Wie deelt er wel zijn auto met onbekenden? Heb mijn auto wel eens uitgeleend aan mijn ouders en dat is prima.

Ik leen geen auto's e.d. meer uit... heb te vaak gezeur gehad rondom schades die ze niet veroorzaakt zouden hebben. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:45

En trailers lenen jullie zeker ook niet uit? Ik niet namelijk. Alleen een keer toen een paard met spoed naar een kliniek moest. Maar niet gewoon. Alleen mijn paard komt er in.