Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:47

dank jullie voor de Scapino tip, ik heb vans besteld. je moest alleen voor 50 euro kopen om 10 euro korting te krijgen. dus een basic shirt van 2 euro erbij. en nu heb ik voor 41,99 vans en een shirt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:59

Haha ook Ik ontvang een pakketje van de HM vandaag O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:00

Ik heb een schoolboek gescoord op een site voor tweedehands voor €9,50 incl. verzenden ipv de volle prijs van €17 op school. Telt dat ook als shoppen :o

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:21

Varekaj schreef:
Ik heb een schoolboek gescoord op een site voor tweedehands voor €9,50 incl. verzenden ipv de volle prijs van €17 op school. Telt dat ook als shoppen :o

Nee en lijkt me ook niet nuttig om hier in topic te melden, aangezien het hier over kleding gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:38

Blue_flower schreef:
Varekaj schreef:

Nee en lijkt me ook niet nuttig om hier in topic te melden, aangezien het hier over kleding gaat.

Zoooo, verkeerde been uit bed gestapt? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:40

*voelt aan neus*

Dan dacht ik wel eens een ochtendhumeur te hebben... Goeiemorgen sunshine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:50

Nou ja ben het er wel mee eens dat je opmerking niet echt relevant was voor het topic. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:51

Kwestie dat ik m'n shopverbod van deze maand niet naleef eerder :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:51

Blue_flower schreef:

:')

+1

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:22

Hahahaha geweldig dit :') Ik heb ook een boek gekocht hoor :+ Niet relevant maar ik zal jullie ook even vertellen dat ik van shirtje heb gekocht voor 7 euroooooo :')

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:25

Doubtless schreef:
50 euro per maand vind ik echt wel weinig als je daar alles van moet betalen :=

*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Ik krijg zelf 50 euro per maand aan kleedgeld, waar ik alles van moet betalen. Verder gebruik ik het geld van mijn bijbaantje en de bijlesuren die ik op school geef.
Nu is het natuurlijk ook wel zo dat ik hier geen dure merkkleding van koop (denk dat dit voor de meeste 16-jarigen geldt), dus ik kom er prima mee 'rond.'
Ik spaar zo nu en dan wat op om daar dan een paar duurdere schoenen mee te kopen, maar dat is het dan wel!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:37

Ik heb nooit echt zakgeld gekregen. Op school kreeg ik 2x per week een paar euro mee voor een broodje of om in de stad iets lekkers te halen. Verder moest ik werken voor mijn prepaidkaart door klusjes te doen en 2x per jaar mocht ik voor +- 150 euro kleding shoppen met mama. Wat ik dan buitenuit nog wou moest ik maar van mijn verjaardagscentjes kopen :')
Op mijn 16de gaan werken en gewoon alles zelf betaald vanaf dan.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:03

_mexx_lady_ schreef:
Ik heb nooit echt zakgeld gekregen. Op school kreeg ik 2x per week een paar euro mee voor een broodje of om in de stad iets lekkers te halen. Verder moest ik werken voor mijn prepaidkaart door klusjes te doen en 2x per jaar mocht ik voor +- 150 euro kleding shoppen met mama. Wat ik dan buitenuit nog wou moest ik maar van mijn verjaardagscentjes kopen :')
Op mijn 16de gaan werken en gewoon alles zelf betaald vanaf dan.

Precies hetzelfde hier. Nooit echt zakgeld gekregen maar geregeld met m'n moeder dagjes shoppen waar zij dan betaalde. En als ik eens wat nodig had dan kreeg ik wat.

Vanaf m'n 16e gelijk aan het werk en vanaf toen alles zelf betaald :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:18

Ik heb zaterdag een H&M bestelling gedaan en die kan ieder moment bezorgd worden :D
Alleen beetje jammer dat ik nu weg moet.

Ik kreeg altijd wel zakgeld en ik werkte. Maar ik kreeg mijn kleding ook regelmatig van mijn ouders. Maar eigenlijk kocht ik op die leeftijd nooit zoveel kleding, ik vond shoppen vreselijk en kleding kopen zonde van mijn geld :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:23

Ik kreeg wel zakgeld maar weet totaal niet meer hoeveel. Vanaf 16e ben ik gaan werken in een kleine kledingzaak voor mannen, en toen betaalde ik alles zelf. Was toen vaak €5/uur en werkte alleen zaterdag namiddag. Uitgaan met €20 + sparen voor paardrijden etc = niet evident, wel goede leerschool :)

Is intussen zo'n 15 jaar terug, dus niet echt relevant meer haha. Wanneer ik nu ga shoppen met mams, trakteert ze vaak nog wel eens.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:27

Hoe zie je eigenlijk wanneer je pakket van de H&M bezorgd kan worden ? :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:35

Ik ben 17 en ik betaal mijn kleding niet zelf. Als ik iets koop krijg ik dat geld terug. Scheelt ook wel dat ik niet zo vaak ga shoppen. Mijn moeder is echt blij als ik met schoenen of broeken thuis kom :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:40

Mijn moeder vroeger ook, was een halve jongen en had absoluut geen interesse in kleding en schoenen. Nu vindt ze het nog leuker, intussen heb ik er evenveel lol in als zijzelf :)) Partners in kledingkast zegt stiefpap altijd. Meester-hamsteraars in tassen, schoenen en ander verpakkingsmateriaal :')

Weet wel dat ik indertijd op school, toen ik 18 was, me toch regelmatig rot schrok als klasgenoten kwamen aandraven met schoenen van €150/paar "want de rest was niet hip genoeg".

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:21

Ik vind kleding en schoenen juist heel leuk, maar ik zie er het nut niet van in om zoveel te hebben dat ik de helft ervan nooit aan heb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:23

Ja 10 paar zwarte dr martens zou ik ook niet zien zitten. maar 10 verschillende die overal bij passen? Moet kunnen. Voor schoenen dan. Voor handtassen hoeft het ook niet zo uitgebreid.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:31

Ik heb 2 handtassen.. Stuk of 6 paar schoenen die ik dagelujks afwissel en nog 3 paar die zijn voor af en toe!
Heb nog veel kleding in de kast liggen die ik niet meer aan trek omdat het zomerkledij is of omdat jet veel te groot is ondertussen :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:37

Loolotte schreef:
Ik ben 17 en ik betaal mijn kleding niet zelf. Als ik iets koop krijg ik dat geld terug. Scheelt ook wel dat ik niet zo vaak ga shoppen. Mijn moeder is echt blij als ik met schoenen of broeken thuis kom :=

Maar dan heb ik even een vraagje hea. Laatst had jij toch die dingen voor om je benen gekocht (even de naam kwijt), wat vind je moeder daarvan? Ik bedoel het niet onaardig/negatief, maar je kleed je niet echt 'standaard' en best wel een beetje 'alternatief'. Vind ze het niet erg om voor 'die kledingstijl' te betalen? Of hebben jullie het daar niet over?

Niet om het een of ander. Maar mijn ouders zouden mij niet zo de deur uit laten gaan denk ik. Of het anders in ieder geval niet stimuleren door dat soort kleding te kopen.

Sorry als het niet helemaal lekker valt. Je moet lekker dragen wat je wil, daar niet van. Maar gewoon interesse.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:38

Ik heb twee handtassen, twee schooltassen, 13 (?) paar schoenen die ik allemaal afwissel, en veel kleding, maar de kleren wil ik binnenkort even gaan uitzoeken omdat ik veel dingen niet meer draag omdat ze niet meer passen of omdat ik ze niet zo mooi meer vind :+ :n

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:40

Hm ik ben van mening dat je juist moet stimuleren dat iemand zijn eigen stijl vindt. Natuurlijk mag je iets
niet mooi vinden of niet jou smaak, maar daarom iemand "verbieden" om kleding te kopen die niet in
jou smaak valt vind ik te ver gaan en zelfs een beetje onderdrukkend.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:59

Ik bedoel niet dat ik het zou verbieden hea. Maar dat haar moeder het niet zou willen stimuleren om dat soort kleding te kopen. Van mijn ouders zou ik in ieder geval geen steun kunnen verwachten als ik dat soort kleding zou dragen. Die hebben graag dat ik er leuk uit zie, maar wel wat 'degelijker'.

Edit; ik snap heel goed dat het haar kledingstijl is hoor. Heb daar ook niets op tegen en mij zul je er niet over horen. Maar het is echt gewoon interesse. Zoals ik al zeg hoef ik mij niet zo te kleden hoor, als het aan mijn ouders ligt (nu is het ook niet mijn smaak). Dus ik vroeg me af of ze het er wel eens met haar moeder over heeft.