Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:19

Ik kijk niemand scheef aan. Maar vind het wel grappig dat mondkapjes af een no go is, want dat kan echt niet. Terwijl mensen het dus veel minder een probleem vinden dat men overal weer heen gaat. Terwijl juist dat rond de wereld reizen met elkaar 1 van de grootste redenen is waarom deze pandemie zo'n vlucht heeft kunnen nemen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:21

DuoPenotti schreef:
Ik ben dat stadia nooit voorbij geweest en zal dat ook niet zijn totdat in alle landen corona weinig meer voorkomt.

Zolang je ervoor kan zorgen dat je niet besmet raakt, maakt het toch niet uit in welk land je bent?
Wij zijn een week naar Frankrijk geweest: eigen huisje, gewandeld, gefietst, van ver naar de buren gezwaaid en 2x naar de plaatselijke supermarkt geweest.
Vooraf getest, bij terugkeer 2x getest + quarantaine.
Waar zit dat grote risico dan?
Zeker als je vergelijkt met wat mensen in eigen land doen: b&b of hotel, vakantiepark, terrasje doen, etc. Zonder testen of Q.
Of nog zoiets in Belgie: terrassen mogen nu meer plaats innemen. Op sommige plekken moet je als voetganger tussen 2 rijen tafeltjes doorlopen. Waar menen luid zitten te praten en te roken en vrolijk aerosolen uitblazen. Dan voel ik me daar toch veel minder veilig dan op een bergpaadje in de Alpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:29

SusanH schreef:
Terwijl juist dat rond de wereld reizen met elkaar 1 van de grootste redenen is waarom deze pandemie zo'n vlucht heeft kunnen nemen.

Neeeeee, dát zie je verkeerd; het reizen op zích..... blablabla.
Reizen op zích voegt een risiscofactor toé; verhoogt kans en snelheid. Daarbij zou bij minder verplaatsen hen milieu ook wel varen.

Maar ja, dit is al decennia bekend. Op naar de vólgende pandemie op vakantie....

@Sclimpre: als iedereen zou zorgen niet besmet te raken was er geen pandemie :)*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:34

Daarom zei ik ook, het ligt aan het gedrag, niet aan waar je bent.
Als ik in 13 dagen 5x getest ben, is de kans om iemand anders te besmetten al behoorlijk klein. Zeker in een bubbel van 6 geteste personen.
En als ik netjes een ffp2 masker draag tijdens de vlucht, loop ik ook al minder risico dan iemand die daar herrie over loopt te schoppen en weigert een masker te dragen tijdens een vlucht.
En tot nu toe heb ik dat alleen Nederlanders zien doen op luchthavens en in vliegtuigen.
Echt, het is een keuze om je zo te gedragen :roll:

Veel mensen die een feestvakantie willen, willen daarna niet in quarantaine of testen.
En daar gaat ook verplicht testen na thuiskomst niet mee helpen.

Toen ik in april na terugkomst op dag 5 liet testen bij de GGD waren ze ook erg verbaasd, dat hadden ze nog niet gezien.
Bleek dat landelijk gezien maar 12% zich aan die quarantaine & test regel hield na terugkomst uit hoog risico gebied.
Kan je zeggen dat de regels niet goed zijn en niet werken maar het is toch echt het gedrag van mensen.

En wat mij betreft vallen die feest regio's echt wel onder hoog risico.
Een huisje of camping buitenaf niet.
Maar hoe selecteer je die op het vliegveld?
Wat mij betreft gewoon verplicht testen voor het boarden.
Zal je er alsnog wel wat bij hebben die dat met een fake test proberen (alweer gedrag) maar het grootste deel van de besmettingen zal je er wel uit pikken.

In Nairobi kwam je het gebouw van het vliegveld niet eens in zonder dat je PCR én sneltest gecheckt waren.
Daarna nog bij het inchecken en bij het boarden.
Bij aankomst op schiphol, niemand die er naar vroeg...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:38

Ja dan zie ik het probleem met zo'n gekloond hotel ook niet helemaal hoor...
wat is het nou? Want je kunt ook met de auto naar het gekloonde hotel.. maar daar ging het niet over, het ging over reizen an sich, als ik het goed begreep ?

Citaat:
@Sclimpre: als iedereen zou zorgen niet besmet te raken was er geen pandemie

Nou, NU zijn we ergens.. dus het maakt niet uit wat men doet en waar men heengaat, als men maar niet besmet raakt... Dát is in de kern het issue..

NB: Volgens zijn er ook engelsen en amerikanen die geen masker op willen, dus dat is niet perse voorbehouden aan de Nederlanders denk ik?
Mensen die niet willen testen en niet in quarantaine gaan enzovoorts zijn wellicht de mensen die menen dat corona niet bestaat, dat de vaccins vergif zijn en dat je vrij in de rondte bewegen een grondrecht is.. dus die ga je met geen mogelijkheid stoppen, of je moet ze opsluiten oid...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:40

Ik begrijp wat je zegt sclimpre.
En dat is natuurlijk ook zo.
Maar als je dan ziet hoe afgeladen vol het op andere plekken is weet je dat niet iedereen voorzichtig is.
En lekker dan als je zelf voorzichtig probeert te zijn en door die mensen we nog weer extra regels krijgen of houden. Zoals die pamper op he gezicht.

Mag van mij buitenland vakantie verboden worden. Ja jammer voor de goede.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:43

Zo zie je gelijk dat bokt een afspiegeling is van een deel van de maatschappij met met privelege.
Er zijn hordes mensen die zich gewoon geen vakantie kunnen permiteren, die zal het een biet zijn dat Portugal rood, paars, groen of zwart is.
Deze hopen vooral dat hun werkgever niet failliet gaat of dat ze zelf niet in quarantaine moeten met hun 0 uren contract.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:02

Ik zie niet helemaal de samenhang van je bericht Sizzle?
Is dat erg, dat mensen wel vakantie kunnen betalen? Of hoe moet ik dat lezen? :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:05

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp wat je zegt sclimpre.
En dat is natuurlijk ook zo.
Maar als je dan ziet hoe afgeladen vol het op andere plekken is weet je dat niet iedereen voorzichtig is.
En lekker dan als je zelf voorzichtig probeert te zijn en door die mensen we nog weer extra regels krijgen of houden. Zoals die pamper op he gezicht.

Mag van mij buitenland vakantie verboden worden. Ja jammer voor de goede.

Al.op Nederlandse campings en camperplaatsen gekeken als je het over druk hebt

Daar heeft buitenland niets mee te maken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:07

98 mag ook afspreken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:08

Cer schreef:
Is dat erg, dat mensen wel vakantie kunnen betalen? Of hoe moet ik dat lezen? :)

Het viel me op hoe geen en weer „geruzied“ wordt over arme zielige reizigers die al een jaar niet op vakantie konden gaan en of het erger is hoe oud je bent.
Dat soort conflicten kun je enkel hebben als je het je überhaupt kunt permiteren, dus eigenlijk heb je dan sowieso al weinig te klagen :D

Was meer een losse observatie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:14

Met je eens hoor Sizzle. Daarom gaf ik ook al aan dan maar een keer een vakantie die niet aan je eisen voldoet. Het klinkt in mijn ogen ook behoorlijk verwend...

Echwel,
Er zijn ook echt rustige plaatsen.
Kom hier regelmatig langs een camping waar de kamper kan staan maar ook blokhutten te huur zijn.
Dat is zo enorm ruim opgezet.
En ik kan me niet voorstellen dat waar ik toevallig langs kom het enige plekje zo in Nederland zal zijn ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:14

Sizzle schreef:
Cer schreef:

Het viel me op hoe geen en weer „geruzied“ wordt over arme zielige reizigers die al een jaar niet op vakantie konden gaan en of het erger is hoe oud je bent.
Dat soort conflicten kun je enkel hebben als je het je überhaupt kunt permiteren, dus eigenlijk heb je dan sowieso al weinig te klagen :D

Was meer een losse observatie.

Ohh zo, ja oke.. maar dat is natuurlijk met heel veel dingen zo.. mensen die niet kunnen beslissen over de kleur van een auto versus mensen die niet eens schoenen hebben.
Of mensen die weigeren een vaccin te nemen omdat het vergif is, versus mensen die er met alle liefde 50km voor willen lopen als ze m maar krijgen, omdat zij bijna overal dood aan kunnen gaan.

Maar goed, mijn familie had nooit geld voor vakantie, en nu verdien ik mn eigen geld en nu mag ik niet :') dus dan maakt t ook weer niks uit.. (ah nee dat is een grapje :+ )

Soms is het goed om daarbij stil te staan inderdaad.
En ook op andere plekken is al besproken dat er mensen zijn die perse op vakantie moeten om te ontladen (k heb dat niet, ik ben jaren niet op vakantie geweest, dus ik snap dat niet, maar zij hebben dat wel) Ik snap ook niet dat 1 jaar (of nu ondertussen 2 jaar) niet op vakantie kunnen, zo heel erg is (en ja, ik zit ook op een flatje :j zonder tuin, sterker nog, een balkon wat niet noemenswaardig is) maar ik ga niet over het gevoel van andere mensen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:17

DuoPenotti schreef:
Met je eens hoor Sizzle. Daarom gaf ik ook al aan dan maar een keer een vakantie die niet aan je eisen voldoet. Het klinkt in mijn ogen ook behoorlijk verwend...

Echwel,
Er zijn ook echt rustige plaatsen.
Kom hier regelmatig langs een camping waar de kamper kan staan maar ook blokhutten te huur zijn.
Dat is zo enorm ruim opgezet.
En ik kan me niet voorstellen dat waar ik toevallig langs kom het enige plekje zo in Nederland zal zijn ;)

Waarom zou je veel geld uitgeven aan iets wat niet aan je eisen voldoet? Ik heb niet veel eisen maar NL trekt mij gewoon niet.
En mijn vakantie kost toch best wel veel geld vind ik ondanks dat ik een goed inkomen heb wil ik graag naar iets wat mijn eisen zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:18

Misschien omdat er een pandemie is?

Je kunt ook niet gaan, het geld sparen en daarna nog luxer gaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:27

Dat is idd hier wel het voornemen... sparen en dan NOG verder reizen!!! :')
nee, dat denk ik niet... :+ maar ik zou dat ook zo doen als k perse zou willen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:27

DuoPenotti schreef:
Misschien omdat er een pandemie is?

Je kunt ook niet gaan, het geld sparen en daarna nog luxer gaan?

Daarom ga ik ook niet nu maar pas in december als het advies geel of groen is

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:29

Super toch. Probleem opgelost :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:32

DuoPenotti schreef:
Super toch. Probleem opgelost :D

Juist. Vorig jaar wel een nachtje weggeweest in eigen stad... maar dat was toch niet helemaal geweldig

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:06

Vrijdag wordt besloten of vanaf volgende week de mondkapjesplicht er af kan!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:06

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:07

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:07

purny schreef:
Echwel schreef:
De Jonge: mondkapjesplicht verdwijnt misschien volgende week - https://nos.nl/l/2385280

En de link

*\o/*

Bokt meeting houden en de kapjes ritueel verbranden? :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:13

Ohhh wat zou dat fijn zijn!!! Hopelijk mag ik dit ook doorzetten naar het werk. Wat een verademing zou dat zijn!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:23

Ik vind het erg jammer. Als dat doorgaat zal ik aantal dingen maar afzeggen tot ik gevaccineerd ben.