Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:26

poes schreef:
Ze zetten je er echt uit als ze er achter komen DezeNaam is mijn ervaring. Of het dier moet weg. De vraag is of ze er achter komen. Bij ons leefden wel wat dieren waaronder zelfs parkieten :D

Parkieten?! :oo Hoe hebben jullie die verborgen kunnen houden? _O- In dat geval lijkt het me niet extreem moeilijk om mijn terrarium op de een of andere manier 'even' om te toveren tot bijzettafel wanneer er controle is.

poes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:53

Dat is echt een heel verhaal geweest aangezien er plots twee parkietjes waren komen aanwaaien. En toen was er nog een derde bij h’ gekomen. Iig ze waren vrij stil maar je hoorde het echt wel. Als iedereen zwijgt... in het weekend heb ik vaak op ze gepast omdat die jongen dan meestal naar huis ging. Dat waren echt tijden haha. Er waren ook ratjes alleszins en denk wel wat vissen hier en daar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:02

Dank jullie wel voor jullie medeleven vindt het heel fijn om zoveel steun te krijgen. Ben jullie dankbaar!

Ik ben er heel rustig onder en het voelt ergens heel vredig maar vandaag is een beetje een gekke dag.

Ik ga straks lekker met mijn oude paardje even naar buiten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:49

Sterkte, Zebrastreep!

Ik erger me aan de 26 miljoen motoren die zich hier spontaan manifesteren als het ook maar een beetje mooi weer is. Rot op met je tyfusherrie _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:51

Nou echt he... Niks tegen motoren opzich, maar die klereherrie wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:54

Foaly schreef:
Sterkte, Zebrastreep!

Ik erger me aan de 26 miljoen motoren die zich hier spontaan manifesteren als het ook maar een beetje mooi weer is. Rot op met je tyfusherrie _-:(

Een demper verplichten zou fijn zijn idd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:06

_San87_ schreef:
Foaly schreef:
Sterkte, Zebrastreep!

Maar dan is de lol eraf voor de motorrijders denk ik :=

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:08

Mondhoeken al maanden kapot. Insmeren met vette zalf werkt niet, sudocreme niet en schimmel creme ook niet. Word er gek van dus van de week maar de huisarts bellen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:14

Dilan93 schreef:
_San87_ schreef:

Maar dan is de lol eraf voor de motorrijders denk ik :=

Oh, is herrie maken de lol? Dan gaan ze toch lekker op t circuit herrie schoppen? Kan de rest genieten van de rust :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:20

Hahaha geen idee of dat de lol is :+
Maar wat zou de lol dan wel zijn?

Hier knetteren ze op zondag ook over het hele eiland. Gelukkig is ons paard er niet zo van onder de indruk, maar irritant is het wel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:28

Dilan93 schreef:

Hier knetteren ze op zondag ook over het hele eiland. Gelukkig is ons paard er niet zo van onder de indruk, maar irritant is het wel

Genieten van de omgeving, daarom ook de demper :P.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:41

Mijn winterdeken die niet in de wasmachine past _-:(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:45

_San87_ schreef:
Dilan93 schreef:

Genieten van de omgeving, daarom ook de demper :P.

Maar dat kan toch veel beter op de fiets/te voet. Of in een auto, als je dan wat verdee weg wilt :))

Of anders, te paard :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:53

DiscoDipp schreef:

Je hebt bij tankstations tegenwoordig ook veel wasmachines die vele malen groter zijn.

Ik erger me aan mezelf. Gisteren had ik eindelijk weer wat energie na de hele week amper slapen. Vervolgens ben ik de hele dag weggeweest en heb vandaag nog minder energie dan afgelopen week -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:32

Ik snap de lol van het motorrijden niet zo, maar het geluid vind ik dan wel weer leuk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:38

Als je langs een rustig dijkweggetje in de natuur woont, ben je dat geluid snel zat, denk ik.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:47

Motorrijden is een gevoel, o.a. een gevoel van vrijheid. Het is heerlijk om zo te kunnen toeren. En eerlijk is eerlijk, ik vind het geluid ook heel heerlijk, dat hoort voor mij echt bij de motor, het rijden, alles. Is niet uit te leggen aan niet rijders of mensen die er juist een hekel aan hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:51

Myfairytale schreef:
Motorrijden is een gevoel, o.a. een gevoel van vrijheid. Het is heerlijk om zo te kunnen toeren. En eerlijk is eerlijk, ik vind het geluid ook heel heerlijk, dat hoort voor mij echt bij de motor, het rijden, alles. Is niet uit te leggen aan niet rijders of mensen die er juist een hekel aan hebben.

Ik denk dat je als motorrijder ook wel kunt snappen dat veel mensen die de rust op zoeken niet op dat gebrul zitten te wachten.

Rond Maurik, bijvoorbeeld, staan meerdere waarschuwingsborden, en dat vind ik eerlijk gezegd heel terecht. De geluidsvervuiling is niet een paar minuten, maar draagt heel ver en daardoor hoor je het lang. Laat staan met meerdere grote groepen rijders. Het verstoort echt enorm de rust aan de dijkwegen en dat is zo zonde.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:51

Rambogirl schreef:
DiscoDipp schreef:

Je hebt bij tankstations tegenwoordig ook veel wasmachines die vele malen groter zijn.

Ik erger me aan mezelf. Gisteren had ik eindelijk weer wat energie na de hele week amper slapen. Vervolgens ben ik de hele dag weggeweest en heb vandaag nog minder energie dan afgelopen week -O-

Jaa weet ik daar was ik ze normaal ook, maar ik heb echt geen zin om daar helemaal heen te rijden :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:55

_San87_ schreef:
Myfairytale schreef:

Ik denk dat je als motorrijder ook wel kunt snappen dat veel mensen die de rust op zoeken niet op dat gebrul zitten te wachten.

Rond Maurik, bijvoorbeeld, staan meerdere waarschuwingsborden, en dat vind ik eerlijk gezegd heel terecht. De geluidsvervuiling is niet een paar minuten, maar draagt heel ver en daardoor hoor je het lang. Laat staan met meerdere grote groepen rijders. Het verstoort echt enorm de rust aan de dijkwegen en dat is zo zonde.

:j Wij zijn ook normale rijders hoor. Lekker toeren (met ons 2-en) en trekken niet het gas extra hard open. Alleen, in NL is het nergens meer mogelijk om lawaai te maken, altijd heeft er wel iemand last van helaas.
Wij wonen in het bos en ook hier komen ze voorbij. Ik stoor me daar dan weer niet aan, maar wel aan de schreeuwende mountainbikers bijvoorbeeld. Maar zo zullen er altijd dingen zijn waar mensen zich aan ergeren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:57

Myfairytale schreef:

Ik begrijp dat wel maar ik neem aan dat je het geluid lekker op de snelweg laat knallen en niet op rustige landelijke wegen. En dan nog. Het rijden snap ik. Voor het geluid: Nuja prima dat jij dat leuk vindt echt waar maar het is echt super irritant voor omstaanders.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:00

Waarom moeten andere perse last hebben van jou lawaai omdat jij dat toevallig zo leuk vindt?
Voor het geluid kun je naar het circuit. Om te genieten van de omgeving, dat kan juist veel beter zonder hard geluid. De natuur (dieren) en de bewoners zullen je erg dankbaar zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:02

Myfairytale schreef:
_San87_ schreef:

:j Wij zijn ook normale rijders hoor. Lekker toeren (met ons 2-en) en trekken niet het gas extra hard open. Alleen, in NL is het nergens meer mogelijk om lawaai te maken, altijd heeft er wel iemand last van helaas.
Wij wonen in het bos en ook hier komen ze voorbij. Ik stoor me daar dan weer niet aan, maar wel aan de schreeuwende mountainbikers bijvoorbeeld. Maar zo zullen er altijd dingen zijn waar mensen zich aan ergeren.

Als het om het geluid te doen is, dan kun je op de snelweg of het circuit je denderende gang gaan, toch?

Ik snap niet zo goed waarom mensen, (motorrijders, mountainbikers/wielrenners, maar ook automobilisten en sommige wandelaars) juist daar waar het lekker rustig is en waar mensen ook echt komen om van de rust en de natuur te genieten, zo'n grandiose herrie moeten maken :). En dan steken motorrijders er helaas wel met kop en schouder bovenuit qua herrie.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:08

Hoger in toeren rijden, doen we alleen op de snelweg inderdaad. Zou ik al zei; zijn wij rustige rijders. Edit: we doen het dus niet om het geluid.
Voor het geluid gaan wij ook naar het circuit, maar het hoort nu eenmaal bij het motorrijden.

Zoals ik al zei; iedereen heeft wat anders waar ze zich aan ergeren. Hier dus de schreeuwende mountainbikers en zelfs de ruiters die alle paardenstront midden op de bospaden laten liggen en ook steeds gebruik maken van de wandelpaden ipv de ruiterpaden.

Leven en laten leven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:32

'Leven en laten leven' is wel een beetje makkelijk gezegd als je zelf onderdeel bent van de ergernis (ja ik weet het, je zegt dat jullie 'rustige rijders' zijn maar ik vind motoren gewoon altijd herrie maken. Met of zonder extra toeren), maar okee := Ik dacht vandaag even lekker mijn woonkamer te luchten nu de temperatuur nog niet zo belachelijk hoog is, maar de een na de ander kwam voorbij geknald en ik kon mezelf gewoon niet meer horen denken. Dus raam maar weer dicht gedaan %)