Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:37

_Penotti schreef:
PSvanLot schreef:
Ik ben geen voorstander van alle ellende die drugs met zich meebrengt. Maar als de gehele drugshandel niet (meer) zou bestaan zou dat voor veel meer mensen problemen opleveren dan dat het nu doet.

Hoe bedoel je dat?
welke problemen zijn er als men geen coke meer kan snuiven?
Wiet en pillen worden toch wel in Nederland gemaakt, dus niet bang zijn voor dat het pilletje op het festival niet meer kan.

Gehele bevolkingen leven van het telen van de cocaplant.
Voor de gebruikers het probleem niet, wel voor de mensen waar de oorsprong van het product ligt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:38

Zo'n app kan pas werken als er getest is. Er lopen nu teveel mensen rond die misschien het virus gehad hebben, maar misschien ook niet. En daarna blijven testen. Want iemand die het nog niet gehad heeft kan dat 1 dag later wel hebben.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:40

PSvanLot schreef:
Voor de gebruikers het probleem niet, wel voor de mensen waar de oorsprong van het product ligt.

Sorry, jammer dan. Gaan ze daar maar wat anders verzinnen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:41

_Penotti schreef:
elnienjo schreef:
Dit idd. Vangen ze criminelen, vluchtelingen en mensensmokkelaars mee.

:j
En al snel genoeg weer vuurwerk.
Ik denk dat je een hele lijst kunt maken.
Nu is het mooi bemand, dus de mensen zijn er, mooi laten zo.

Zo dit vind ik nogal een uitspraak war betreffende vluchtelingen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:42

_Penotti schreef:
PSvanLot schreef:

Sorry, jammer dan. Gaan ze daar maar wat anders verzinnen.

Volgens mij heb je niet zo goed in de gaten hoe het in de wereld werkt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:44

PSvanLot schreef:

_/-\o_ :') :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:46

Afbeelding
Wanneer we het over de euro bonds hebben , hier een schema over de huidige begrotingstekorten. Er ligt een voorstel over een pakket van 250 miljard voor landen die dit nodig hebben. Wel onder voorwaarden en dat vertikt Italië want ze willen centen en geen regels . En onze minister vertikt het om de bonds te gebruiken want hij vind dat wij en burgers uit andere landen niet financieel op hoeven te draaien voor wanbeleid van de zuidelijke landen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:49

_Penotti schreef:
PSvanLot schreef:

_/-\o_ :') :(:)

Getuigd deze reactie wel naar...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:50

Die app is een soort contactonderzoek. Zouden mensen hier aan mee werken en idd bij een melding 2 weken in quarantaine gaan dan zou dat in aantal besmettingen schelen. Maar ik zou meteen in de stress schieten bij een melding en denken wie, wat, waar brr. De app vind ik oke als het vrijwillig is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:53

imaudy schreef:
Die app is een soort contactonderzoek. Zouden mensen hier aan mee werken en idd bij een melding 2 weken in quarantaine gaan dan zou dat in aantal besmettingen schelen. Maar ik zou meteen in de stress schieten bij een melding en denken wie, wat, waar brr. De app vind ik oke als het vrijwillig is.

Dit kunnen ze toch niet verplichten?
Je hebt geen geschikte telefoon en het gaat al niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:53

Ik zag in dat filmpje van Lubach de reactie van die italiaanse minister over de EU.
HC, hoe denk jij dat dat werkt? Iemand veegt met zn schoen de afspraken af, die roept constant dat er wat hem betreft geen bezuinigingen komen zodat ie benoemd wordt, en dán willen ze geld ook? En dan dúrven ze Nederland arrogant en onsympathiek te noemen??
Ze hadden uit de EU moeten gaan... hadden ze nu ook geen gift ontvangen....

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:55

imaudy schreef:

Maar dan werkt het niet en kan je ook de lockdown niet uit. Ik vraag dus opnieuw: wil je de huidige situatie tot er een vaccin is of meer vrijheid maar dan verplicht deze app?

Je kan niet verwachten dat je en vrijheid en de keuze gaat krijgen, zolang er geen vaccin is gevonden.

Ik zou in mijn geval dan voor de app gaan. Mijn vrijheid is voor mij een groter goed dan mijn privacy, ook als dat betekent dat ik soms beiden niet heb indien ik uit voorzorg moet isoleren.

raket

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

Ik vind het fijn dat het ziekenhuis waar ik werk steeds als positief voorbeeld door van dissel wordt aangehaald en dat er ook geen patiënten door verpleegkundigen zijn besmet.
Ik had het zó erg gevonden als ik een patiënt had besmet. Gelukkig sliepen ze mijn nachtdienst goed, maar ik had wel bij allemaal controles gedaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:02

bigone schreef:
[ [url=m/Wd4ojS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wanneer we het over de euro bonds hebben , hier een schema over de huidige begrotingstekorten. Er ligt een voorstel over een pakket van 250 miljard voor landen die dit nodig hebben. Wel onder voorwaarden en dat vertikt Italië want ze willen centen en geen regels . En onze minister vertikt het om de bonds te gebruiken want hij vind dat wij en burgers uit andere landen niet financieel op hoeven te draaien voor wanbeleid van de zuidelijke landen.

Met je eens.
En dan naar bv NL wijzen van we hypocriet zijn 8)7 Ik vind eerder de andere landen hypocriet. Ze hadden eerder hun eigen verantwoording moeten nemen ipv lekker hypocriet doorgaan.
Oa NL heeft veel bezuinigd, ja op het zorgstelsel wat in jullie ogen oh zo verkeerd is. Maar nu willen jullie wel dat geld hebben 8)7
Kijk als het naar de corona crisis gaat heb ik niet zo veel moeite mee, maar wel ivm de staatsschuld

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:04

In Italië is ook veel zorgpersoneel overleden, hier in Nederland niet volgens mij, ben wel benieuwd waar dat in zit.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:06

fokfanaat schreef:
In Italië is ook veel zorgpersoneel overleden, hier in Nederland niet volgens mij, ben wel benieuwd waar dat in zit.

Wat bedoel je met wat daar in zit? Welke leeftijden enzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:07

kiki1976 schreef:
bigone schreef:
[ [url=m/Wd4ojS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met je eens.
En dan naar bv NL wijzen van we hypocriet zijn 8)7 Ik vind eerder de andere landen hypocriet. Ze hadden eerder hun eigen verantwoording moeten nemen ipv lekker hypocriet doorgaan.
Oa NL heeft veel bezuinigd, ja op het zorgstelsel wat in jullie ogen oh zo verkeerd is. Maar nu willen jullie wel dat geld hebben 8)7
Kijk als het naar de corona crisis gaat heb ik niet zo veel moeite mee, maar wel ivm de staatsschuld

Het is toch altijd makkelijk om te wijzen... Maar dan staan er altijd nog 3 vingers op jezelf gericht...

Zal ook pijnlijk zijn dat in tegenstelling tot de waarschuwingen van andere landen dan NL zo slecht bezig is met een intelligente lockdown, de cijfers hier stabiliseren. Er ziekenhuizen zijn waar plek vrij komt op de IC (iig het umcg wat ik gisteren hoorde), we zelfs nog kunnen uitwijken naar de buren die uit meerdere buurlanden mensen opvangen.
Zo slecht doen we het hier niet... En zeker dan is misgunnen heel menselijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:07

fokfanaat schreef:

Te korten door oa hulpmiddelen, zeer hoge infectiedruk door de grote hoeveelheid besmettingen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:09

kiki1976 schreef:
fokfanaat schreef:

Te korten door oa hulpmiddelen, zeer hoge infectiedruk door de grote hoeveelheid besmettingen?

Draaide daar het personeel niet ook onmenselijke uren zonder slaap?
Als niet genoeg uitrust krijgt alles je op den duur wel plat. Dat is niet vol te houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:10

raket schreef:
Ik vind het fijn dat het ziekenhuis waar ik werk steeds als positief voorbeeld door van dissel wordt aangehaald en dat er ook geen patiënten door verpleegkundigen zijn besmet.
Ik had het zó erg gevonden als ik een patiënt had besmet. Gelukkig sliepen ze mijn nachtdienst goed, ¹maar ik had wel bij allemaal controles gedaan.

Dat is zeker fijn !

Nu is Gommers bezig bij de technische briefing.
Hij begint positief: p

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:12

PSvanLot schreef:
Zag net een bericht over meer drugsvangsten. Dat zal je job momenteel maar zijn, in de drugshandel... Dan heb je ook barre tijden nu haha.

Wat dacht je van inbrekers die zullen het nu ook wel zwaar hebben nu bijna iedereen thuis werkt. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:12

Sizzle schreef:
Op het moment dat een maatschappij op lange termijn banger is om stervelijk te zijn dan de waarde van affectie en intimiteit op waarde te schatten dan ga ik verhuizen.
Beschermen is prima, maar als daaruit zou vloeien dat we voor een afstandelijke, contactloze, sterile maarschappij gaan om maar zo lang mogenlijk te kunnen leven dan vertek ik naar een land waar ik wellicht korter leef maar wel de intensiteit van het leven waarderen kan.

Ik geloof echter nooit dat op lange termijn zulke afstandelijkheid houdbaar is. Nu in de huidige maatschappij sterven bijv. In Duitsland als 50 personen per dag (!) aan zelfmoord. Die aantallen schieten waarschijnlijk door het dak als de maatschappij verder verkilt.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Er komt een punt dat de prijs die je als maatschappij betaalt te hoog wordt.

Ik wil op geen enkele wijze bagatelliseren hoe ernstig de situatie in de zorg is. Ik begrijp de maatregelen en houd me aan de regels. Maar ik hecht wel meer waarde aan kwaliteit van leven dan aan levensduur. Sociaal contact, fysiek contact; dat is van levensbelang! Zoals we nu (moeten) leven doet ernstig af aan de kwaliteit van leven voor veel mensen. Dat kan voor 'even', maar ik vrees dat lang aanblijven van de regels meer levens kost dan spaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:18

RedPassion schreef:
Sizzle schreef:
Op het moment dat een maatschappij op lange termijn banger is om stervelijk te zijn dan de waarde van affectie en intimiteit op waarde te schatten dan ga ik verhuizen.
Beschermen is prima, maar als daaruit zou vloeien dat we voor een afstandelijke, contactloze, sterile maarschappij gaan om maar zo lang mogenlijk te kunnen leven dan vertek ik naar een land waar ik wellicht korter leef maar wel de intensiteit van het leven waarderen kan.

Ik geloof echter nooit dat op lange termijn zulke afstandelijkheid houdbaar is. Nu in de huidige maatschappij sterven bijv. In Duitsland als 50 personen per dag (!) aan zelfmoord. Die aantallen schieten waarschijnlijk door het dak als de maatschappij verder verkilt.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Er komt een punt dat de prijs die je als maatschappij betaalt te hoog wordt.

Ik wil op geen enkele wijze bagatelliseren hoe ernstig de situatie in de zorg is. Ik begrijp de maatregelen en houd me aan de regels. Maar ik hecht wel meer waarde aan kwaliteit van leven dan aan levensduur. Sociaal contact, fysiek contact; dat is van levensbelang! Zoals we nu (moeten) leven doet ernstig af aan de kwaliteit van leven voor veel mensen. Dat kan voor 'even', maar ik vrees dat lang aanblijven van de regels meer levens kost dan spaart.
'

Dat zeg je heel goed, jij hecht meer waarde aan kwaliteit van leven dan aan levensduur. Dat hoeft niet de heersende mening te zijn en dat is nu juist zo lastig aan deze situatie.

Mungbean

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:23

Ik vind het sowieso een illusie dat het op lange termijn zo blijft. We accepteren van heel veel risico‘s dat men sterft. We accepteren zelfs dat mensen zichzelf leed aandoen door roken, drinken, vet eten etc en daar is wat aan te doen en toch doen we het niet.

De huidige maatregelen zijn niet het virus uitroeien maar puur het spreiden van de zorg. Als de infectie aantallen stabiel worden dan gaat het leven weer verder en wordt het gewoon een van die virussen die je als kind doormaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:24

Joman schreef:
Dat zeg je heel goed, jij hecht meer waarde aan kwaliteit van leven dan aan levensduur. Dat hoeft niet de heersende mening te zijn en dat is nu juist zo lastig aan deze situatie.

Eh ja, ik houd het daarom toch ook bewust bij mezelf? :roll:

Maar goed, cijfers over psychische problematiek en suïcide meegenomen durf ik wel te stellen dat dit voor veel mensen geldt. Ook júist voor ouderen die nu beschermd worden (en terecht overigens). De geluiden dat ze liever voor de tijd die hen nog rest hun familie wél zien worden niet voor niks steeds luider. Dat hele 'social distancing' wordt snel onleefbaar voor veel mensen. Het gaat te veel tegen onze natuur in.